Skravletråd donasjon

Hei! Sniker fordi det er så mange kunnskapsrike damer her på donasjonsunderforumet. :) Jeg lurer på hva som er lov i Norge og ikke. Jeg har nemlig et vennepar som sto i IVF-kø pga. lave eggreserver og liten sjanse for graviditet på naturlig vis. Venninnen min ønsket å bruke egg fra sin søster slik at hun og barnet ble genetisk i slekt. Hadde dette vært lov her? Og om hun ikke hadde hatt en søster, men en bror: Kunne de da brukt donoregg fra en ikke-slektning og brorens sæd? Det høres jo litt rart ut, men hennes egne egg hadde ikke vært involvert, så det hadde ikke vært fare for innavl.

(Hun er fra et asiatisk land, så det er ikke sikkert reglene der og her er like. Vet ikke om de hadde fått lov der heller.)
Nei det er dessverre ikke lov i Norge, så da måtte de reist til utlandet for å få hjelp med det. Det går an i Danmark å bruke kjent donor.

Mindre enn et døgn til Ovitrelle settes. :love017
En uke til innsett. Endelig har vi kommet så langt. Det har vært litt av en prosess for å komme hit. Men nå er det mest glede og håp. Jeg er ganske så rolig nå, men gjetter på at jeg kommer til å trippe rundt som en tulling i dagene etterpå.
Lykke til med ovitrelle sprøyte! Nå skjer det snart! Blir noen nervepirrende uker for deg :Heartred

Jeg teller ned ukene igjen til termin nå:happy: Det lille donoregget vårt har blitt til en liten ( men stor) gutt i magen som kommer i juni. Jeg er veldig spent (og gruer meg til fødsel) og ekstremt takknemlig! Til dere som står midt i prosessene; stor styrkeklem:smiley-angelic003
Så koselig å høre! Gratulerer :Heartred Når i juni er termin?

Hei endelig er det noe som skjer her etter alle avlysninger og ting som har skjedd. Jeg husker ikke om jeg fortalte at jeg skulle ha insett i des. Men det ble avlyst pga kjente sæddonoren tok livet sitt samme uke som egguttak og da avlyste klinikken for meg. Samme måned ble jeg gravid med en jeg datet på naturligvis, men det endte med BO. Men fikk samme eggdonor som jeg skulle ha i des. Samme uke ved uttak avlyser hun og jeg måtte igjen godta en avlysning og nedtur. Fikk heldigvis nybeggdonor ganske fort og hun skal ha egguttak på onsdag 9/4. men enda er jeg ikke optimist pga alle avlysningene og skuffelsene. Forrige eggdonor fikk jeg jo ikke beskjed at hun trakk seg før tirsdagen før uttak. Altså en dag før. Så jeg har ikke håpet med meg. Men om det blir uttak så skal jeg ha innsett i uke 19 tror jeg. Skulle ha El rundt disse tider. Men har bare sinnsyke smerter i magen. Akkurat som om mensen skal komme. Så i grunn veldig usikker på situasjonen. Dirrer i livmoren og veldig ubehagelig. Og murringer i magen og i ryggen. Akkurat slik man har i starten av graviditet. Men vet jeg ikke er gravid Jeg husker jeg hadde det slik i tiden etter siste MA. Men det uroer meg at kan det fororsake at insettet blir negativt f.eks. osv. har fortsatt en måned på meg da. Og selvom medisinsk aborten skjedde i begynnelsen av feb så er det jo mange som blir gravide etter det på vanligvis. Så burde jo ikke ha noe å si sånn sett. Men beskymrer meg mye fordi dette er eneste forsøket jeg har råd til og evt et insett til om det ikke lykkes. Har prøvd i fem år nå. Med en ivf i mai i fjor med mine egg der de fikk ut bare to egg som ikke ble befruktet og alt som har blitt utsatt siden vi skrev kontrakt i sep. så har vært veldig tøft for meg å stå i alene. Siden jeg blir solomor. Men har heldigvis familie og noen venninner og mine store unger som vet om dette. Men allikevel forstår de ikke helt hvordan dette er pga de er voksne og ikke har dette ønsket lenger. Altså mine barn vet jo ikke alt. Men det meste. Men de er bare ungdommer og setter seg jo ikke inn i det på den måten. Men jeg har fortsatt et håp. Alle gode ting er 3. at jeg har vært gravid to ganger siste halvannet året og med tredje skal det skje og med de to avlyste innsettene at med tredje skal det skje her og

Beklager litt negativt ladet innlegg. Men er tøffe dager.

Har jo også tenkt det da jeg var gravid at det var en mening med det så endte det i medisinsk abort. Og at jeg har eggløsning nå at det er siste sjangs for å få mitt genetiske. Men har jo ingen mann. Så slike tanker svirrer. Men vet jo det at det er 60% sjangs i min alder å få en graviditet med kromosomfeil så beste for meg er jo eggdonasjon. Tenker også katastrofe tanker igjen om at greier jeg det. Er ufør med smerter og utmattelse i perioder. Hviler da jeg kan. Greier jeg da et barn osv. aldri tenkt den tanken før. Har fått meg til å tenke bør jeg gjøre dette osv. men jeg har jo tatt meg av mine tre barn fra jeg ble syk. Riktignok alene bare med de fra 5 om morgen til 17 på ettermiddagen. Men var tross alt nyoppdaget syk. Med en på skole. En i bhg og en nyfødt. Også har jeg hatt de alene i 10 år snart. Så å ta vare på et barn med hjelp av mine barn f.eks. så burde jeg jo greie det. Nå vet jeg jo hvor viktig det er å hvile mens barnet sover osv. sover veldig dårlig på natten fra før av så den biten greier jeg også. Men ja alt er kaos i hodet mitt akkurat nå om dagen. Men livet har stått på vent liksom i snart fem år med barneønske. Når det har vært så nære så har det kommet skuffelser på skuffelser. Såner vel alt som har skjedd siste året som setter alt i større perspektiv. Jeg har vel kanskje bare en forsvart mekanisme for at ting kan skje nok en gang og da har jeg ikke forhåpninger denne gangen for å skåne meg selv.

Så jeg tar en dag om gangen med et lite håp at det snart blir min tur. Før var jeg så sikker på at det gikk på første innsett. Siden jeg har tre barn og vært gravid to ganger siste året. Men allikevel nå ser jeg også det at det kan jo hende det ikke går. Så derfor tar jeg nå bare en dag om gangen ♥️♥️♥️

Skriv svaret ditt ...
Back
Topp