Heisann
Jeg er inne og sniker litt på denne tråden. Står for øyeblikket og lurer på om jeg skal trykke på dobbeldonasjons-knappen, og ser dere diskuterer flere ting jeg selv går å grubler på (og frykter). For hva da om barnet overhode ikke likner på meg eller min familie.
Så
@ED 2024 hvordan går det med deg? Har du det bedre nå? Etter at jeg leste det du skrev her inne, så har jeg tenkt masse på deg. Det må være så vanskelig å ha det slik du har det, og jeg håper har du har det bedre nå og at tilknytningen til barnet ditt sakte men sikkert vokser

Kan jeg spørre hvilken klinikk du brukte? Jeg vurderer nemlig også en I Spania.
Og til deg
@BabyAlma; har du klart å roe frykten gjennom påsken? Det må slite i hjertet å kjenne på de følelsene du beskriver, og ekstra vanskelig når det skjer under graviditeten og det er "lenge" til du får svaret.
Kan jeg spørre om du vet navnet på donorbanken i Finnland?
Dere belyser begge to akkurat det jeg er veldig redd for. Både å slite med tankene og frykten på at barnet overhode ikke skal likne på meg, igjennem 9mnd. Og oppleve at hen ikke likner på meg eller min familie når hen er født.
Jeg har vært i kontakt med Instituto Bernanau i Spania. De tilbyr dd, men donor er helt anonym. Det positive med dem er at de sier de kommer ttrengerenge 4-6mnd for å finne en god match til meg, og jeg tenker det egentlig gir dem litt troverdighet.
Har også snakket med Olga Cypros. De har kjente donorer. Har fått tilgang til databasen deres med eggdonorene, men utfordringen her at jeg ikke syns noen av dem er i nærheten av lik meg eller har trekk som kan se ut som de kommer fra min familie

Gikk også inn på en annen ED-bank, men heller ikke der syns jeg at jeg finner gode matcher.
Så nå funderer jeg på om det bedre å velge en "dårlig" match selv, eller å krysse fingrene for at Spania har andre banker å hente fra og er flinkere enn meg til å velge. Syns dette er kjempevanskelig!
Håper virkelig at dere begge har det bedre nå enn da dere la inn innleggene

og om dere, eller noen andre, har noen tanker/synspunkter rundt jeg skriver over, så er jeg glad for å få litt refleksjoner rundt problemstillingen