Symptomtråd

Godt å høre at du har kommet deg til uke 10, tross så mye mensmurring . Jeg kjenner og mensmurring, så det var betryggende. Men det som bekymrer meg mest er sammentrekningene. Kjenner at magen (eller langt nede i magen) trekker seg sammen og blir stram. Altså det jeg opplevde som kynnere mye senere i de tidligere svangerskapene. Leser at det ikke er vanlig å kjenne så tidlig, men jeg vet hva jeg kjenner. Så det bekymrer meg at det kanskje ikke er som det burde være
Man blir jo så lett bekymret når man kjenner på ting, og lurer på om det er normalt og forestiller seg det verste. Jeg kjenner flere som at hatt kynnere tidlig. Kanskje det ikke er så vanlig, men det høres ikke ut som at det ikke er uvanlig heller. Kanskje høre med jordmor eller fastlege på neste kontroll. Noen har så sterke murringer at man kanskje vanligvis ville tatt smertestillende, slik har det vært for meg også, men jeg har holdt meg unna. Murringene ble litt mildere og sjeldnere rundt uke 9, men kjenner det fortsatt av og til :happy:

Man blir jo så lett bekymret når man kjenner på ting, og lurer på om det er normalt og forestiller seg det verste. Jeg kjenner flere som at hatt kynnere tidlig. Kanskje det ikke er så vanlig, men det høres ikke ut som at det ikke er uvanlig heller. Kanskje høre med jordmor eller fastlege på neste kontroll. Noen har så sterke murringer at man kanskje vanligvis ville tatt smertestillende, slik har det vært for meg også, men jeg har holdt meg unna. Murringene ble litt mildere og sjeldnere rundt uke 9, men kjenner det fortsatt av og til :happy:
Kom også på at jeg fikk fortalt at man kunne få kynnere eller lignende fornemmelse med stramming om musklene var anspent i området der, feks om man har trent.

Det var veldig betryggende å høre! :Heartbigred Da satser jeg på at alt er i orden!

Jeg tror jeg har sluppet billig unna hittil.. Eneste symptom er at jeg er mer følsom enn ellers. Vært på tidlig ultralyd, og har sett hjertet slå, men det er nesten så jeg ikke tror på at jeg er gravid. 7+5 i dag✨

Overbevist om at jeg faktisk kjenner fiske/bevegelse nå!!! Unge nr 2. jeg er uke 10+3, muligens lengre?
Jeg også! Kjente det første gang 10+0 og igjen i dag 10+3. Klarer ikke helt å tro at det kan stemme, eller kan det faktisk hende? Første gang kjentes det veldig som leamus i et spesifikt område hvor jeg tror baby er. Baby 3 her, husker ikke nøyaktig når jeg har kjent før, men senere enn nå i alle fall.

Veldig lite symptomer. Litt kramper. Men har hatt ising i tennene! Hadde ikke det med første, men det startet rett før jul, så det må være svangerskapsrelatert for hadde det ikke før. Veldig rart :laughing002 Var hos tannlegen og fikset et hull, men isingen fortsetter:wacky:

Veldig lite symptomer. Litt kramper. Men har hatt ising i tennene! Hadde ikke det med første, men det startet rett før jul, så det må være svangerskapsrelatert for hadde det ikke før. Veldig rart :laughing002 Var hos tannlegen og fikset et hull, men isingen fortsetter:wacky:
Det kan være litt ising mens plastfyllingen "setter seg" også :happy: for håpe det gir seg snart, er ekkelt med ising.

Er i uke 9+1 idag. Har hatt veldig lite kvalme, kun innslag av det innimellom. Hadde sykt mye utflod i uke 6 og sov på dagen og gjennom natten. Halsbrann i uke 7. De siste ukene har jeg bare sovet på natten og ikke hatt behov for ekstra på dagen. Kan bli kvalm i ett par minutter her og der iløpet av dagen, sykt ømme bryster og hatt heftige humørsvingninger i de siste 2 uker. Hatt en SA og en MA før dette (uke 9 og 10) så tørr ikke håpe så mye enda.

Jeg har noen dager hvor jeg er sååå sulten. Føles bunnløs. Kan jo ikke spise hele tiden heller, og tenker på vekta:dead:

Sliter med det samme..fått så stor appetitt..at jeg tenker nå må jeg passe meg.
Greit å passe på tenker jeg. Prøver å spise sunt, og har klart det ganske fint, men det er ikke alltid grønnsaker frister når kvalmen kommer :meh:

Greit å passe på tenker jeg. Prøver å spise sunt, og har klart det ganske fint, men det er ikke alltid grønnsaker frister når kvalmen kommer :meh:
Ja, var ganske flink til å spise variert og trene. Men ting ble annerledes nå som andre faktorer kommer inn i bildet..kvalmen er en av de som du også nevner..

Ja, var ganske flink til å spise variert og trene. Men ting ble annerledes nå som andre faktorer kommer inn i bildet..kvalmen er en av de som du også nevnevner.
Ja, det er ikke lett å spise like sunt hele tiden med kvalmen. Det er litt andre matvarer som er lettere å få ned. Får håpe på et andre trimester med masse gode sunne retter, og mindre toast og rundstykker her :p

Ja, det er ikke lett å spise like sunt hele tiden med kvalmen. Det er litt andre matvarer som er lettere å få ned. Får håpe på et andre trimester med masse gode sunne retter, og mindre toast og rundstykker her :p
Hahah ja...toast der sa du noe..krysser fingrene for oss begge. Sunnere tider vil komme i hope!

Andre som har begynt å få sånn strek på magen? Er 11+2 i dag og merket streken i går kveld. Er førstegangsgravid og hadde ikke trodd den skulle komme så tidlig :smiley-ashamed005

Andre som har begynt å få sånn strek på magen? Er 11+2 i dag og merket streken i går kveld. Er førstegangsgravid og hadde ikke trodd den skulle komme så tidlig :smiley-ashamed005
12+2 her, og ingen strek. Sikkert veldig individuelt. Det er vel ikke alle som får denne streken heller? :happy:

Jeg fikk den tydelig med baby 1, men aldri med baby 2 :happy: ikke sett antydning enda nå.

Er ca 12 uker og har hatt et par dager med litt ubehag nederst til høyre på magen. Kjennes ut som en slags stikning. Baby er vel litt mer midt på under navlen nå så kan ikke være det at livmoren strekker seg såpass mot høyre. Er liksom ikke vondt, men et lite ubehag. Noen som har vært borti noe lignende?

Er ca 12 uker og har hatt et par dager med litt ubehag nederst til høyre på magen. Kjennes ut som en slags stikning. Baby er vel litt mer midt på under navlen nå så kan ikke være det at livmoren strekker seg såpass mot høyre. Er liksom ikke vondt, men et lite ubehag. Noen som har vært borti noe lignende?
Jeg har hatt det samme, siden starten av graviditeten egentlig. Det har kommet og gått litt. Og ofte på den ene siden, noen ganger byttet side. Jordmor mente ikke dette var noe å bekymre seg for så lenge man ikke blør. Jeg har det ganske sjelden nå siste ukene.

Back
Topp