Bekymringstråd

Har hatt en del stikninger og strekninger i livmor, men ikke så mye murringer til nå. Er 10+6 og har hatt en del murringer i ettermiddag/kveld. Ikke direkte vondt, men litt ubehagelig og minner om milde menssmerter. Blir jo bekymret med en gang av sånt, siden jeg ikke har hatt det før nå :confused: Prøver å ta til meg alle de vanlige «rådene» om at det ikke er farlig så lenge det ikke er blod eller smertene tar seg veldig opp, men er bare så redd for å bli tatt fra denne drømmen igjen… Håper det bare er livmor som vokser og kommer opp fra bekkenet :Heartred
Det er nok ufarlig. :Heartred
De helt første ukene hadde jeg masse murringer, var sikker på at mensen skulle komme når som helst, til tross for positiv test. Det var skikkelige mensensmerter.
De siste 3 ukene har jeg ikke kjent noe murringer før i går igjen, og det har vedvart på og av i hele dag. Blir alltid bekymra selv når det kommer, men vet jeg hadde det helt likt forrige graviditet også. Jeg føler det kjennes ut som kynnere, selv om jeg vet det er alt for tidlig. Jeg er 9+0 i dag.
Jeg tok en paracet for et par timer siden selv om murringene kom og gikk, men det hjalp. Ikke kjent noe på en time nå. Så da glemmer jeg det litt. Verdt å prøve for deg også, kanskje. :happy:

Siden torsdag har jeg kjent en del murringer i magen, og har en del stikkinger. Kommer også litt brunt blod, men ikke så mye. Er i uke 12+5 i dag. Noen andre som har opplevd noe lignende?
Trøster meg med at det ikke er så mye blødning og ikke fersk. Håper det bare er livmoren som vokser, og ikke noe mer.
Er både spent og nervøs på toul på mandag☺️

Siden torsdag har jeg kjent en del murringer i magen, og har en del stikkinger. Kommer også litt brunt blod, men ikke så mye. Er i uke 12+5 i dag. Noen andre som har opplevd noe lignende?
Trøster meg med at det ikke er så mye blødning og ikke fersk. Håper det bare er livmoren som vokser, og ikke noe mer.
Er både spent og nervøs på toul på mandag☺️
Har ikke hatt så mye murringer, men har hatt en del av og på brun utflod siden uke 9.. Var livredd når det først kom og hadde aldri blødninger 1 svangerskap. Vært på ultralyd uke 11 og 13 og alt står til med lille. Siste runde med brun blødning kom for et par dager siden, ofte etter trening så vet ikke om det har en sammenheng. Jordmor sa jeg ikke skulle bry meg eller bekymre meg over det, men blir litt bekymret hver gang jeg ser brunt. Umulig å ikke bli det :bag:

• Omsorg
Reactions: Le@
Takk for svar :) Krysser fingra på at det bare er det. Har hatt en spontanab tidligere i uke 7+5 og da tok blødningen og smertene seg opp i løpet av et døgn. Hadde det samme for 3 uker siden, ute. At det skjedde noe mer.
Men er vanskelig å ikke bli bekymra allikevel;)

Jeg er bekymra for hvordan det skal gå å ha en nyfødt og en liten gutt på 16 mnd som er nyoperert og går med kateter. Han skal ha kateter i 6 mnd mellom 2 operasjoner. At på til så har jeg hyperemesis, så åssen det skal gå å følge han opp på første operasjon er også et mysterium akkurat nå. Håper kvalmen gir seg før operasjonen

Hei! Er førstegangs gravid å alt er nytt å veldig spennende, men skummelt. Har vært endel plaget med sterke mensensmerter, dog ingen mens. Men i di siste dagen har jeg hatt vondt i høyre side nede (murringer), kjenner det noen ganger på venstre side men det er sjeldent. Men smerten på høyre side blir værre hvis jeg løfter noe tungt eller bøyer meg mye? Er det bare muskler eller livmorbandene på strekkes? Noen så opplever det samme? Uke 9+5

Hei! Er førstegangs gravid å alt er nytt å veldig spennende, men skummelt. Har vært endel plaget med sterke mensensmerter, dog ingen mens. Men i di siste dagen har jeg hatt vondt i høyre side nede (murringer), kjenner det noen ganger på venstre side men det er sjeldent. Men smerten på høyre side blir værre hvis jeg løfter noe tungt eller bøyer meg mye? Er det bare muskler eller livmorbandene på strekkes? Noen så opplever det samme? Uke 9+5
Hei, jeg har også en del murringer/stikkinger i livmoren. Kommer og går. Merker ingenting og plutselig kommer det. Som små lyn som kommer veldig plutselig, føles litt som små knivstikk, i mangel på en bedre måte å beskrive det. Så forsvinner det igjen.. blir alltid litt bekymret selv, er så lett å koble smerter til abort og noe galt.. men leser at flere opplever det samme, så prøver å tenke det er livmor som jobber og strekker seg. Er også 9+5. Tredje gang jeg er gravid, men blir forhåpentligvis første babyen, så på en måte førstegangsgravid likevel :Heartred

Jeg er dessverre tilbake igjen på sykehuset i natt, etter at jeg våknet av kraftige smerter og ny blødning. Disse smertene var mye verre enn for tre dager siden, og det kom mer blod. Ble hentet av ambulanse og er lagt inn på Ullevål igjen. Nå var det altså så vondt at jeg tenkte at dette orker jeg ikke å oppleve mange flere ganger dette svangerskapet. Jeg hadde valgt rier over disse smertene any day.

Vet ikke hva som er galt med meg nå, men får en dårlig følelse av hele denne graviditeten..

Jeg er dessverre tilbake igjen på sykehuset i natt, etter at jeg våknet av kraftige smerter og ny blødning. Disse smertene var mye verre enn for tre dager siden, og det kom mer blod. Ble hentet av ambulanse og er lagt inn på Ullevål igjen. Nå var det altså så vondt at jeg tenkte at dette orker jeg ikke å oppleve mange flere ganger dette svangerskapet. Jeg hadde valgt rier over disse smertene any day.

Vet ikke hva som er galt med meg nå, men får en dårlig følelse av hele denne graviditeten..
Kjære deg! Alt du skal tåle:sorry:maase varme tanker her fra:Heartpink

Sender masse gode tanker, ikke godt å oppleve sånne ting i graviditeten. Håper du blir fort bra :Heartred

Håper de finner ut av det og kan hjelpe deg så du slipper å oppleve det igjen og at alt er bra. Varme tanker, god bedring! :Heartred

Når må man dra til legen/sykehuset når man faller? Jeg har hørt fra flere at man må på sykehuset hver gang man faller når man er gravid… det syntes jeg høres helt sinnsykt ut. Og hva regnes som å falle? Typ i dag sklei jeg på isen og landet på ene stumpen, fikk vondt på fallstedet og håndledd og litt hode rett etter men 1 time senere kjennes jeg helt fin ut. Etter det falt jeg av snowraceren minst 5 ganger, men det er jo maks 30 cm ned til bakken at det kan da ikke være skadelig? Syntes det er tullet å dra til sykehuset for sånne ting… er jo bare 12+noe så det er jo ikke store greiene i magen enda…

Når må man dra til legen/sykehuset når man faller? Jeg har hørt fra flere at man må på sykehuset hver gang man faller når man er gravid… det syntes jeg høres helt sinnsykt ut. Og hva regnes som å falle? Typ i dag sklei jeg på isen og landet på ene stumpen, fikk vondt på fallstedet og håndledd og litt hode rett etter men 1 time senere kjennes jeg helt fin ut. Etter det falt jeg av snowraceren minst 5 ganger, men det er jo maks 30 cm ned til bakken at det kan da ikke være skadelig? Syntes det er tullet å dra til sykehuset for sånne ting… er jo bare 12+noe så det er jo ikke store greiene i magen enda…
Er vel mer ved fall som resulterer i støt rett mot magen man bør sjekke. Jeg også hadde en skikkelig heisatur her om dagen. Dro på sparktur med begge huskyene, presterte å bikke og deise rett i bakken på siden. Var et greit hardt støt. Jeg har ikke vært bekymra. Bare 9 uker jeg da men. De ligger godt beskyttet i magen ennå.
Men man skal jo være litt ekstra forsiktig da, spesielt etter 12 uker og fremover da livmoren vokser over symfysen. :happy:

Har vært så fin av kvalmen i går og i dag. Det er jo så godt. Samtidig blir jeg bekymra når jeg så og si føler meg helt normal. :rolleyes:Kjedelig å ikke klare å nyte de gode dagene

Kjære deg! Alt du skal tåle:sorry:maase varme tanker her fra:Heartpink
Takk for det :Heartred

Sender masse gode tanker, ikke godt å oppleve sånne ting i graviditeten. Håper du blir fort bra :Heartred
Tusen takk:Heartred

Håper de finner ut av det og kan hjelpe deg så du slipper å oppleve det igjen og at alt er bra. Varme tanker, god bedring! :Heartred
Håper jeg også! Det var virkelig ikke noe gøy denne andre gangen. Takk for alle tankene - det setter jeg pris på:Heartred

Etter nye undersøkelser og konsultasjon med vakthavende gynekolog, fikk jeg valget mellom å bli til observasjon eller dra hjem. Jeg valgte å dra hjem fordi jeg fikk ikke noe særlig hvile på sykehuset.

Det var det samme såret som for tre dager siden, som hadde formet en ny blodklump inne i livmoren, og det samme blodkaret som blødde. Det var derfor mer blod og enda vondere.

Jeg har fortsatt smerter nå, og knasker maksdosen med paracet hver 6. time. Skal også ta Cyklokapron, som forhåpentligvis skal hjelpe til med å stoppe blødningen og få såret til å gro.

Håper inderlig dette fungerer nå, fordi de smertene vil jeg ikke ha igjen. Det var helt jævlig.

Og er sur på legevakta som bare antar at det er en spontanabort hver gang:mad: Jeg ringer selvfølgelig rett til Ullevål neste gang, men syns det er så unødvendig når de på telefonen sier: «Smerter og blødninger i uke 10? Det høres ut som en spontabort. Det er veldig vanlig». Jeg hadde lyst til å kjefte henne ned, men hadde for vondt til å prate. Hva så om det er vanlig??? Hjelper det meg akkurat nå? Er det mindre vondt? Klikker over sånne kommentarer.. :smiley-angry002

Håper jeg også! Det var virkelig ikke noe gøy denne andre gangen. Takk for alle tankene - det setter jeg pris på:Heartred

Etter nye undersøkelser og konsultasjon med vakthavende gynekolog, fikk jeg valget mellom å bli til observasjon eller dra hjem. Jeg valgte å dra hjem fordi jeg fikk ikke noe særlig hvile på sykehuset.

Det var det samme såret som for tre dager siden, som hadde formet en ny blodklump inne i livmoren, og det samme blodkaret som blødde. Det var derfor mer blod og enda vondere.

Jeg har fortsatt smerter nå, og knasker maksdosen med paracet hver 6. time. Skal også ta Cyklokapron, som forhåpentligvis skal hjelpe til med å stoppe blødningen og få såret til å gro.

Håper inderlig dette fungerer nå, fordi de smertene vil jeg ikke ha igjen. Det var helt jævlig.

Og er sur på legevakta som bare antar at det er en spontanabort hver gang:mad: Jeg ringer selvfølgelig rett til Ullevål neste gang, men syns det er så unødvendig når de på telefonen sier: «Smerter og blødninger i uke 10? Det høres ut som en spontabort. Det er veldig vanlig». Jeg hadde lyst til å kjefte henne ned, men hadde for vondt til å prate. Hva så om det er vanlig??? Hjelper det meg akkurat nå? Er det mindre vondt? Klikker over sånne kommentarer.. :smiley-angry002
Så skremmende opplevelse, og så innmari latterlig at legevakta ikke tok det på alvor. Bra du fikk komme inn på Ullevål og at du fikk svar på hva som er galt :Heartpink Håper medisinen vil hjelpe og at du vil føle deg bedre snart. Mange klemmer til deg :Heartpink

Må bare si: jeg hadde sendt inn klage til legevakten. Så ufattelig frekke de er.

Håper virkelig du får hjelpen du trenger, tenker masse på deg :Heartbigred :love017

De smertene høres helt jævelige ut! Sånn skal du ikke ha det stakkars. Håper de får behandlet det på noe vis slik at det ikke skjer igjen. :Heartred

Kjenner igjen sinnet på legevakten. Som om det å svare at det mest sannsynlig er spontanabort hjelper en kvinne i krise. Det mentale overses jo helt! Dessuten er det jo ikke mest sannsynlig en spontanabort! Vi er så mange her nå som har blødd uten at det er spontanabort, så det er direkte slemt å si!!! Spesielt uten undersøkelse! Altså jeg blir så forbanna..

Ser for meg folk ringer inn for ting og legevakten sier til folk flest at det mest sannsynlig er kreft og ingenting de får gjort... sånt sier man jo ikke før pasienten er undersøkt!!!

De smertene høres helt jævelige ut! Sånn skal du ikke ha det stakkars. Håper de får behandlet det på noe vis slik at det ikke skjer igjen. :Heartred

Kjenner igjen sinnet på legevakten. Som om det å svare at det mest sannsynlig er spontanabort hjelper en kvinne i krise. Det mentale overses jo helt! Dessuten er det jo ikke mest sannsynlig en spontanabort! Vi er så mange her nå som har blødd uten at det er spontanabort, så det er direkte slemt å si!!! Spesielt uten undersøkelse! Altså jeg blir så forbanna..

Ser for meg folk ringer inn for ting og legevakten sier til folk flest at det mest sannsynlig er kreft og ingenting de får gjort... sånt sier man jo ikke før pasienten er undersøkt!!!
Ja, det er den diagnostiseringen over telefon, uten noen som helst tester å basere det på, som gjør meg mest sint! De kan umulig vite hva det er, og selv om det skulle vise seg å være SA, kan det fortsatt være at jeg trenger noe behandling eller oppfølging.

Og hvorvidt det er vanlig eller ikke er totalt irrelevant for meg i min konkrete situasjon. Det er som å snakke om statistikken for å bli påkjørt av en bil - det hjelper ikke uansett om jeg er påkjørt eller ikke.

UANSETT er statistikken for SA i uke 10 på under 3%, så den er faktisk ganske lav. Dermed er det IKKE vanlig, som du sier. Det er bare en av forklaringene som finnes for de nevnte symptomene.

Vurderer å sende inn en klage som @Løven93 sier. Bare for at den skal være registrert.

Er vel mer ved fall som resulterer i støt rett mot magen man bør sjekke. Jeg også hadde en skikkelig heisatur her om dagen. Dro på sparktur med begge huskyene, presterte å bikke og deise rett i bakken på siden. Var et greit hardt støt. Jeg har ikke vært bekymra. Bare 9 uker jeg da men. De ligger godt beskyttet i magen ennå.
Men man skal jo være litt ekstra forsiktig da, spesielt etter 12 uker og fremover da livmoren vokser over symfysen. :happy:
Takk for svar. Det var hunden vår (Malinois) som dro meg overende, han drar meg som regel rundt på akebrett men tar han en brå sving så fyker jeg fort av akebrettet. Han er nok litt for sterk for meg nå som jeg øker i uker og minsker i styrke. Da setter jeg meg i ekstra forsiktig vognen, hvert fall frem til isen forsvinner :happy3

Back
Topp