Snart_mamma_til_2
Blir kjent med forumet
God jul 

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari

Ring dit imorgen og hør, eller hør med fastlegen, send melding i helse norge?Har hørt at de ikke tar innvendig UL på helsestasjoner? Er 8+1 i dag og bakovervendt livmor, så er vel ikke vits å ta utvendig UL. Det kan fastlegen min også gjøre.
Jeg ser at folk som har mistet flere ganger får tettere oppfølging på sykehuset, men jeg har ikke hørt fra Ullevål etter at legen sendte henvisning for en uke siden. Burde jeg ringe og høre om de har fått henvisningen? De er kanskje åpne i morgen? Blir usikker når jeg hører om folk som får fort svar på helsenorge og jeg ikke har hørt noe (vet det er jul, men det har gått 3 hele arbeidsdager utenom helligdagene).
Føler jeg står litt på bar bakke nå, gravid men ingen plan for oppfølging.
I følge Helsenorge har de 10 dager på seg å gi deg et svar etter at de har mottatt henvisningen, ved mistanke om alvorlig sykdom, skal vurderingen skje raskere. Personlig ville jeg ringt å hørt med dem hvor de ligger i løypen, skader ikke. Kanskje dere finner en tid som er ledig til deg?Har hørt at de ikke tar innvendig UL på helsestasjoner? Er 8+1 i dag og bakovervendt livmor, så er vel ikke vits å ta utvendig UL. Det kan fastlegen min også gjøre.
Jeg ser at folk som har mistet flere ganger får tettere oppfølging på sykehuset, men jeg har ikke hørt fra Ullevål etter at legen sendte henvisning for en uke siden. Burde jeg ringe og høre om de har fått henvisningen? De er kanskje åpne i morgen? Blir usikker når jeg hører om folk som får fort svar på helsenorge og jeg ikke har hørt noe (vet det er jul, men det har gått 3 hele arbeidsdager utenom helligdagene).
Med mange spontanaborter, fikk jeg tilbud om ultralyd i uke 7 da jeg ble gravid utenom IVF i fjor. Med IVF fikk jeg beskjed om at «alle» som går gjennom IVF får ultralyd i uke 7. Utover det er det vanlig svangerskapsomsorg, der du har krav på ni konsultasjoner. Du må selv ta kontakt med fastlege/jordmor/helsestasjon for å avtale første. Det varierer veldig hva de ulike helsestasjonene tilbyr, men ultralyd er som regel ikke del av konsultasjonene. Står litt om innholdet i hver av kontrollene på Helsenorge.Har hørt at de ikke tar innvendig UL på helsestasjoner? Er 8+1 i dag og bakovervendt livmor, så er vel ikke vits å ta utvendig UL. Det kan fastlegen min også gjøre.
Husker fra forrige svangerskap at mange fikk veldig sent svar i Oslo (både Ullevål og riksen). Typ at de ikke hørte noe før de fikk time til UL en uke senere. Jeg bor i Oslo, men valgte Bærum, og der fikk jeg bekreftet fødeplass og timer til ul dagen etter henvisningen ble sendt. Nå skal det sies at sist var det ganske kort tid etter uke 12-ul ble standard for alle, så kan ha hatt noe med innarbeidingen av nye rutiner.Har hørt at de ikke tar innvendig UL på helsestasjoner? Er 8+1 i dag og bakovervendt livmor, så er vel ikke vits å ta utvendig UL. Det kan fastlegen min også gjøre.
Ikke alle har mulighet til å kommunisere med fastlegen i Helsenorge, dessverre. Kommer litt an på hvor man bor, tror jeg.Ring dit imorgen og hør, eller hør med fastlegen, send melding i helse norge?
De kan jo svare på meldinger hjemmefra.
Si at andre får henvisningen kjapt og du lurer om det er skjedd en glipp. Nå vet jeg ikke hva som er «kravet/målet» ang tidsfrister for dette heller da.
(Jeg hadde legetime onsdag 18 desember når jeg fortalte om at jeg var gravid, og fikk sms på fredag 20. desember fra sykehuset ang ultralyd, så det gikk to dager../stavanger. )
Hva henviste han til? Ultralyd uke 12 eller tidligere? Innbilte meg at du har hatt ultralyd uke 7, men kan hende jeg husker feil!Har hørt at de ikke tar innvendig UL på helsestasjoner? Er 8+1 i dag og bakovervendt livmor, så er vel ikke vits å ta utvendig UL. Det kan fastlegen min også gjøre.

Jeg vil ringe og høre hvis jeg syns det haster.Har hørt at de ikke tar innvendig UL på helsestasjoner? Er 8+1 i dag og bakovervendt livmor, så er vel ikke vits å ta utvendig UL. Det kan fastlegen min også gjøre.
De som legger ut, legger ut i jubeltråden men det ligger et underforum under våre leker, hvor du kan poste bilderHadde vi ikke en tråd her hvor man kunne poste ultralydbilder? Eller har jeg drømt?!
Kanskje du tenker på «nedtelling til ultralyd»? Noen har postet bilder der i alle fallHadde vi ikke en tråd her hvor man kunne poste ultralydbilder? Eller har jeg drømt?!
Nei, jeg var sikker på at noen laget en egen tråd til å kun poste bilder fra ultralyd! Også skrev noen at det var god idé med egen tråd til det og sånnKanskje du tenker på «nedtelling til ultralyd»? Noen har postet bilder der i alle fall![]()
![]()
Skjønner ikke hvor jeg har det fra da!