Får vi det til? (Ja! Etter SA/MA/SA/SA er endelig nr.2 født) ❤️☺️

Ååh, det var koselig å høre❤️ Ser alltid fram til oppdateringer og svar fra deg, er så koselig :love017
Hehe, her er det og litt ekstra godt for tida, Men ingen vektoppgang så det går opp i opp i det minste. Trengs nok litt ekstra med all energien som går med til å ta vare på de små. Tror jeg går flere kilometer på stuegulvet og gynger EV i armene, omtrent eneste måten han sovner på:laughing002

Så utrolig spennende å lære om at det kan virke forebyggende! Hvor store mengder er det snakk om da? For en utrolig mom-hack altså, mindre sjuker fra barnehagen er absolutt noe å trakte etter:D Huset har sluppet unna så langt selv om EM har hatt noe forkjølelse og feberstyr.

Ja kjempeherlig at han sover❤️ Nå sover vi i dobbeltseng på barnerommet og han ligger i najell-nestet med den siden som vender mot meg slått ned. Føler meg tryggere når han ikke kan åle seg så mye rundt:joyful:
Hvordan sover dere? Var det bedside på deres rom?
Kjempeartig at de er så like:laughing002:smiley-bounce022 Siden jeg skrev til deg sist har han blitt enda sterkere i nakken:D Lys er knallstas her og:joyful:
Vi jobber med den bæreselen, hehe. Foreløpig går det greit når han sover, noe han foretrekker å gjøre mens jeg går å holder ham ❤️ Om han våkner i selen løsner jeg den og holder ham litt mens jeg bysser ham tilbake i søvn, så klikker jeg ham inn i selen igjen. Tror han synes det er litt rart å sitte i fosterstilling, som er det han skal som så liten, men håper det blir bedre når han kan ha beina ut i beinhullene:) Bæresele kommer til å være essensielt kjenner jeg:hilarious:

Ååh, nå frister det bare enda mer med byssehjelp, haha:laughing002 Er akkurat sånn vi har det nå, uten kolikken da, han er bare veldig glad i kroppskontakt❤️
Ja det blir litt sånn at man føler man ikke strekker til uansett, for lite tilstedeværelse for begge de små. Samtidig så vet jeg at vi gjør så godt vi kan og det er alt vi kan gjøre❤️

Nååh, så utrolig søtt da:love017❤️:love017 De små øyeblikkene er så gyldne❤️
Beklager at det blir sånn rykk og napp svaring på meg her, hatt mye sykdom igjen i tillegg til vaksiner og bivirkninger av den på lille så her henger jeg såvidt etter i stroppen :hilarious:

I like måte, kjempekoselig ❤️:love017 så bra du ihvertfall ikke går oppover, og sånn evinnelig gåing og byssing brenner mye energi hehe, første var en sånn byssebaby og det er så slitsomt! Heldigvis er han her ikke sånn, han foretrekker faktisk å bare bli holdt i ro, eventuelt klappet lett på stumpen :laughing002

Usikker på hvor store mengder som egentlig må til, har ikke fått lest så mye om det enda, men bare gitt litt etter evne og anledning hehe. Jeg ønsker ikke ha henne også tilbake på puppen igjen, så pumper og gir når lillebror har spist seg mett og ikke har økedøgn f.eks. Så hun får vel en 80-100 ml om gangen og kanskje to ganger i uka? Ca... Jo mer jo bedre selvfølgelig, men blir jo litt begrenset av hva man orker og. Ikke meningen å begynne å fullamme to igjen heller akkurat :hilarious: så bra dere har sluppet unna! Her føler jeg jeg får alt hun drar med hjem :smiley-ashamed004:laughing002

Åh så deilig å sove sånn, høres veldig fint ut med nestet. Vi sover nesten likt, i dobbeltseng med faste/harde puter ved kantene i tilfelle han triller (men han ligger ganske stille fortsatt), har bedside også og prøver å legge han der. Han har begynt å godta det mer og mer nå, i starten ville han bare ligge inntil meg/på puppen. Var umulig å legge han ned.

Hihi jaaa :love017:love7hadde vært stas om vi bodde nærmere hverandre så kunne vi hatt barseltreff ☺️❤️ så bra at han har blitt enda sterkere! Lille her snudde seg faktisk fra mage til rygg selv her om dagen, 2 måneder gammel :eek: rygg til mage tar nok litt lenger tid da, håper jeg :hilarious: høres ut som dere jobber veldig bra med den da, blir sikkert veldig populær når han blir litt større. Bæresele er bare helt gull altså ❤️

Det gjør vi ❤️ og bare det at vi går og føler på det er jo et tegn på at vi egentlig gjør det veldig bra. Så godt som vi kan hehe ☺️:love017

Åh, for en kjei start! Føler virkelig med deg. Å få besøk uanmeldt og i tillegg på ubestemt tid, hørtes ut som et mareritt i barselperioden :arghh: Så leit å høre at et nært familiemedlem fikk kreft og døde, kreft er er så hjerterått og meningsløst. Fint å se at dere kan «finne trøst» i at det ble et kort sykdomsforløp. Sender deg en god klem! ❤️

Hvis det er noen trøst så hadde frøkna vår også sinneutbrudd ut i en annen verden de første ukene. De var aldri rettet mot lillesøster heldigvis, men mot oss foreldre. Det går over, jeg lover ❤️

Håper du får en fin dag!
Så god melding fine deg ❤️ takk for god trøst og støtte og god klem ❤️ :love7 ja det var litt av en start men nå går det heldigvis mye bedre, og vi nærmer oss jul og gledelige tider ☺️

Godt å høre at det går over ❤️

Hvordan går det med dere nå? :love017

2 måneder

Tenk at lille er 2 måneder allerede! Han vokser og gror fint, alt bra på kontroll hos barnelegen. Han har allerede kommet opp i 5,8 kg :eek::love017 Vi fullammer fortsatt og det går stort sett bra, men han har mer vondt i magen om dagen og det går lenger tid mellom bæsjebleiene, så har dager hvor det er mye gråt og kaving på puppen stakkars. Fikk et miniklyster av barnelegen som vi kan gi han hvis det går mer enn 36 t uten avføring og han er tydelig plaget. Godt å ha den i bakhånd ❤️

Ellers så har han begynt å smile masse og pludre nå, det er så søtt!! Han har store øyne og ligger og bare kikker og kikker på oss, og på lyset. Han elsker å bade, og han sovner lett av seg selv uten særlig byssing eller stimuli. Her om dagen fikk jeg han til å sovne i bilsetet kun med smokk og synging. Det er så deilig og føler meg så heldig, da vi har hatt strake motsetningen i første hvor søvn og alt har vært så vanskelig, så dette er virkelig som om våre bønner har blitt hørt. :joyful:

Han fikk en hel haug med vaksiner her nå på 2-måneders kontrollen (de får de ved 3 mnd hjemme), han har vært ganske pjusk og med feber i etterkant men fikk paracet så har gitt han minste dose av det og da har det heldigvis gått fint. ❤️

8 ukerskontroll av meg
Alt ser heldigvis ut til å ha grodd fint nå der nede, alle stingene var borte og det som ikke hadde grodd sist hadde grodd fint nå. Heldigvis. Ikke noe fremfall og bekkenbunnen virker etter forholdene relativt sterk, med tanke på at den har båret flere barn på kort tid så er det veldig bra. Må komme igang med knipeøvelser og. Er fortsatt litt ømt og har ikke orket tanken på å testkjøre systemet enda, men ellers bra. Ble anbefalt å vente med hormonell prevensjon til mensen er tilbake (hun ville se om pcosen hadde blitt bedre etter fødsel før hun setter meg på noe hormoner) så da blir det uansett å være forsiktige. Gynekologen tok også ultralyd av livmor og eggstokker, endometriet var fint og tynt, ingen rester igjen. Og eggstokkene fulle av egg. Hun sa at her har du jo nok til en 4-5 unger til, veldig fine egg. Jeg tror det holder for nå med 2 jeg... :hilarious:
Fikk med bilder gjorde jeg og, ikke noe foster i de da, kanskje bare potensielt fremtidige barn :laughing002:hilarious::p
1000064542.jpg
1000064543.jpg

Jeg må slutte å si at nå er vi endelig friske igjen, for hver gang jeg gjør det virker det som vi blir syke igjen. :banghead:

Nettopp kommet hjem fra legevakta for i løpet av dagen har lillebror blitt så tett i nesa at han har pustevansker. Fått fullt regime her hjemme nå med inhalasjonsbehandling med forstøver og neseskylling før amming og soving. Ny kontroll søndag morgen. Håper lille snart blir bedre ❤️

God helg!

Jeg må slutte å si at nå er vi endelig friske igjen, for hver gang jeg gjør det virker det som vi blir syke igjen. :banghead:

Nettopp kommet hjem fra legevakta for i løpet av dagen har lillebror blitt så tett i nesa at han har pustevansker. Fått fullt regime her hjemme nå med inhalasjonsbehandling med forstøver og neseskylling før amming og soving. Ny kontroll søndag morgen. Håper lille snart blir bedre ❤️

God helg!
Håper han fort blir bra igjen :Heartred Er visst årstiden for alskens ... Jeg har klart meg greit, men mann og barn har vært syk lenge, så datter fikk konstatert ørebetennelse for ei lita uke siden og behandling. Håper julen blir fin og fredfull for alle:Heartred:Heartblue

Håper han fort blir bra igjen :Heartred Er visst årstiden for alskens ... Jeg har klart meg greit, men mann og barn har vært syk lenge, så datter fikk konstatert ørebetennelse for ei lita uke siden og behandling. Håper julen blir fin og fredfull for alle:Heartred:Heartblue
Takk, krysser fingrene for det ❤️ ja er årstiden for det, og storesøster drar jo med alt hjem fra barnehagen naturligvis. Har sittet våken med han i hele natt og holdt han oppreist så han har fått puste, helt grusomt å se han sånn :sorry::coffee så bra du har gått klar! ❤️ Stakkars lille, ørebetennelse er ikke godt! :sorry::love7 takk i like måte, det blir stas, tenk at det er første søndag i advent i morgen ☺️❤️

Takk, krysser fingrene for det ❤️ ja er årstiden for det, og storesøster drar jo med alt hjem fra barnehagen naturligvis. Har sittet våken med han i hele natt og holdt han oppreist så han har fått puste, helt grusomt å se han sånn :sorry::coffee så bra du har gått klar! ❤️ Stakkars lille, ørebetennelse er ikke godt! :sorry::love7 takk i like måte, det blir stas, tenk at det er første søndag i advent i morgen ☺️❤️
Åååh får så vondt av deg❤️ Det må ha vært en grusom natt for dere begge. Åh, håper han blir fort frisk igjen!

Åååh får så vondt av deg❤️ Det må ha vært en grusom natt for dere begge. Åh, håper han blir fort frisk igjen!
Han er heldigvis bedre igjen, kommer og går litt med den tettheta i nesa, men ikke så ekstremt som det var. Han slet sånn med å puste at ribbeina ble trekt inn så det ble "hull" på sidene over magen. Stakkars ❤️ var på kontroll i går og heldigvis alt fint, god oksygenmetning og ikke utviklet seg til bronkiolitt, heldigvis! :wav :love017

Han er heldigvis bedre igjen, kommer og går litt med den tettheta i nesa, men ikke så ekstremt som det var. Han slet sånn med å puste at ribbeina ble trekt inn så det ble "hull" på sidene over magen. Stakkars ❤️ var på kontroll i går og heldigvis alt fint, god oksygenmetning og ikke utviklet seg til bronkiolitt, heldigvis! :wav :love017
Så kjedelig at det ikke gir seg skikkelig, håper det forsvinner snart❤️
Ååh stakkars liten, det må ha vært forferdelig for ham og for dere! Godt det går bra tross alt:love017:D❤️ Håper det fortsetter i den retningen.

Her må EM være hjemme fra barnehagen pga forkjølelse og stygg hoste, hosta rett på meg sa jeg skulle kle ham:hungover: Håper bare EV unngår det.

Så kjedelig at det ikke gir seg skikkelig, håper det forsvinner snart❤️
Ååh stakkars liten, det må ha vært forferdelig for ham og for dere! Godt det går bra tross alt:love017:D❤️ Håper det fortsetter i den retningen.

Her må EM være hjemme fra barnehagen pga forkjølelse og stygg hoste, hosta rett på meg sa jeg skulle kle ham:hungover: Håper bare EV unngår det.
Takk:hug013 ❤️ ❤️ ❤️

Ånei, hvordan går det med han i dag? ❤️ Håper EV unngår det ja, de store tåler det jo fint, men skummelt nå når de er så små :nailbiting::love7

2 måneder og 8 dager

Lille vokser godt, føler han bare har vokst i en eksplosjon - ifra å måtte kjøpe masse tøy i str 50-56 som nesten var litt stort for han, til nå å måtte opp i 68 og 74 :eek: nå skal det sies at størrelsene her er skikkelig små da (i norsk ull går han fortsatt i 56) og det er også fordi jeg ikke liker at de er så stramme i livet for han, han har en del vondt i magen og da er det jo ikke godt med en stram bukse på. Har gått til innkjøp av masse søtt fra Zara, god unnskyldning for å kjøpe klær hihi. Og kjøpt flere sparkebukser så han slipper å ha noe over magen. Venter og på en del basics fra C&A, også har vi en del ull og strikk etter storesøster (pluss at det kommer mer ifra besteforeldrene hihi).
1000064838.png
1000064839.png

Last edited:
1 år
Tenk at lille allerede har vært hos oss i ett år. Det føles så fint, og vi har brukt dagen til å mimre tilbake til samme dagen for et år siden da han ble født og vi fikk treffe han. Fineste, godeste, søteste, blideste regnbuebabyen vår ❤️

1 år
Tenk at lille allerede har vært hos oss i ett år. Det føles så fint, og vi har brukt dagen til å mimre tilbake til samme dagen for et år siden da han ble født og vi fikk treffe han. Fineste, godeste, søteste, blideste regnbuebabyen vår ❤️
Så herlig oppdatering. Gratulerer til ettåringen. :Heartbigred

1 år
Gratulerer så mye med 1 års skatten :Heartred :Heartred :Heartred Tenk et år allerede. Synes det har gått svimlendd fort :hilarious::Heartred:nailbiting:

Wææh har det gått 1 år allerede? Gratulerer så mye med dagen! :smiley-bounce012
Husker jeg leste om at du hadde født mens jeg kjente turbotrollet inni magen min sparke. Nå er hun i full fart med å gå langs møblene her. Gud hvor fort tiden går!

Kos dere masse i dag:Heartpink

Gratulerer så mye med en 1-åring i huset :talk017 :dance011 :cool05 :hello2

Back
Topp