Nub teorien. Gjette kjønn fra tidlig ultralyd.

Her er min gutt fra forrige gang, synes vertfall nub og blære her er veeeldig likt på våre, men ikke hodefasong :laughing002 Satser på tiden går fort!!:love2Vis vedlegget 426731
Blir spennende å se!! Har heller ikke helt forstått meg på de forskjellige teoriene. Men gøy med gjetting da uansett! Early glimpse gjettet jente på forrige barn selv om jeg selv kunne se det var «stacking» på nuben, men kun ut fra posisjonen til blæra. Så tror det er kun blæra de går ut fra. Har forresten fått jente på denne ungen ut fra skull theory, men den forstår jeg meg ikke på i det hele tatt hehe :love2
 
Blir spennende å se! Hører så mye forskjellig og hjelper ikke når jeg nå fikk disse resultanene tilbake.. ikke lett å bli klok.
Nå har jeg fulgt en gruppe som heter nubqueens på facebook en god stund og det går igjen veldig mye at early glimps sin prediksjon er den som oftest har rett. Jeg spurte faktisk om det med nub som ikke hadde stacking (lang og flat), men med lav blære, og da svarte de at ofte så kunne stackingen gjemme seg litt, fordi det er jo et tverrsnitt av babyen vi ser, det vil si at ikke alle plan (3D) vises hele tiden. Da er det fort gjort at stackingen ikke kommer med på det snittet som er i bilde og at blæren er den som på en måte forteller mest om det er gutt eller jente. På bilde ditt er blæren veldig lav noe som er typisk for gutt, selv om det ikke er noe stacking oppå nuben. Scull theory har jeg ingen tro på da jeg har sett så sykt mange bilder nå av jenter og gutter hvor de har motsatt av det den teorien sier :p Mens early glimpse bruker samme teori som de nubqueens som går ut i fra anatomi og det er veldig sjeldent de tar feil, folk er veldig flinke til å bekrefte om det var gutt eller jente der inne også.
 
Nå har jeg fulgt en gruppe som heter nubqueens på facebook en god stund og det går igjen veldig mye at early glimps sin prediksjon er den som oftest har rett. Jeg spurte faktisk om det med nub som ikke hadde stacking (lang og flat), men med lav blære, og da svarte de at ofte så kunne stackingen gjemme seg litt, fordi det er jo et tverrsnitt av babyen vi ser, det vil si at ikke alle plan (3D) vises hele tiden. Da er det fort gjort at stackingen ikke kommer med på det snittet som er i bilde og at blæren er den som på en måte forteller mest om det er gutt eller jente. På bilde ditt er blæren veldig lav noe som er typisk for gutt, selv om det ikke er noe stacking oppå nuben. Scull theory har jeg ingen tro på da jeg har sett så sykt mange bilder nå av jenter og gutter hvor de har motsatt av det den teorien sier :p Mens early glimpse bruker samme teori som de nubqueens som går ut i fra anatomi og det er veldig sjeldent de tar feil, folk er veldig flinke til å bekrefte om det var gutt eller jente der inne også.
Okei! Takk for svar :D
 
Noen profesjonelle meninger? :p Kan man se noe her? Jordmor trodde jente, men usikker. Ville ikke ut av lotusstilling. Men hun kunne se mellomrom mellom beina og kroppen nedenfra.

IMG_20240207_120957_edit_1540705409688859.jpg
 
Jo nærmere OUL jeg kommer, dess mer utålmodig blir jeg mtp kjønn! :knegg: noen som vil gjette? 12+0 her! Skal på OUL på tirsdag.
 

Vedlegg

  • IMG_20240109_122637.jpg
    IMG_20240109_122637.jpg
    3,6 MB · Visninger: 62
Jo nærmere OUL jeg kommer, dess mer utålmodig blir jeg mtp kjønn! :knegg: noen som vil gjette? 12+0 her! Skal på OUL på tirsdag.
12+0 er litt tidlig, det ser ut som jente her, men skulle ikke forundre meg om det er en gutt på oul egentlig :p men enn så lenge jente.
 
Man kan vel ikke se noe på disse? 12+1. Så bare masse lårben :bored:
 

Vedlegg

  • IMG_0498.jpeg
    IMG_0498.jpeg
    1,2 MB · Visninger: 27
  • IMG_0495.jpeg
    IMG_0495.jpeg
    1,3 MB · Visninger: 27
Bare 10+6 og jordmor mente helt klart gutt. Er det mulig å si det så tidlig? :happy090
IMG_8025.jpeg
 
Lundring var rimelig sikker på at dette er jente (13+2), og kan ikke si meg uenig :Heartred
 

Vedlegg

  • IMG_0564.jpeg
    IMG_0564.jpeg
    138,6 KB · Visninger: 33
Bare 10+6 og jordmor mente helt klart gutt. Er det mulig å si det så tidlig? :happy090
Vis vedlegget 431127
Jeg trodde ikke det var mulig å si før uke 12.
Men klart noen gutter reiser seg sikkert tidlig og har de først reist seg så legger de seg vel ikke ned igjen.
 
Bare 10+6 og jordmor mente helt klart gutt. Er det mulig å si det så tidlig? :happy090
Vis vedlegget 431127
At en person som tar ultralyd kan mene noe om kjønn så tidlig er nesten forskrekkende. Det er fysisk umulig å se så tidlig. Det betyr absolutt ikke at dette ikke er en gutt, men per nå er det 50/50 for kjønnet er likt på gutter og jenter frem til uke 12. Fra 12+4 er det trygt å anta at en jente er en jente, gutter kan man ofte se tidligere, men ikke 10+6.
 
Har noen erfart at de tar feil angående kjønn på tidlig ultralyd? Vi fikk vite at det ser ut som jente på offentlig sykehus, ble målt å være cirka 12+6/13+1. Spurte jordmor om det kunne endre seg senere, at nubben kan «stige», men hun trodde ikke det. Tør likevel ikke å kjøpe inn noe kjønnsspesifikt før etter OUL :love7
 

Vedlegg

  • IMG_6788.jpeg
    IMG_6788.jpeg
    2,8 MB · Visninger: 30
Har noen erfart at de tar feil angående kjønn på tidlig ultralyd? Vi fikk vite at det ser ut som jente på offentlig sykehus, ble målt å være cirka 12+6/13+1. Spurte jordmor om det kunne endre seg senere, at nubben kan «stige», men hun trodde ikke det. Tør likevel ikke å kjøpe inn noe kjønnsspesifikt før etter OUL :love7
Jeg synes også det ser veldig jentenub ut. Men er jo ikke nødvendig å kjøpe kjønnspesifikt før etter OUL uansett ;)
 
Har noen erfart at de tar feil angående kjønn på tidlig ultralyd? Vi fikk vite at det ser ut som jente på offentlig sykehus, ble målt å være cirka 12+6/13+1. Spurte jordmor om det kunne endre seg senere, at nubben kan «stige», men hun trodde ikke det. Tør likevel ikke å kjøpe inn noe kjønnsspesifikt før etter OUL :love7
Ingenting er 100% sikkert når det kommer til verken ultralyd, selv ikke nipt er 100% sikkert. Men det er veldig stor sannsynlighet for at det er jente kontra gutt i hvert fall. Nuben på bilde er veldig jentete og i slutten av uke 12 skulle man sett lav blære eller nub som var påvei opp. Blir overrasket hvis du får høre noe annet enn jente på oul, men det hender jo at noen utvikler seg veldig sent eller at de ikke får alt med på bildene på ultralyd. Jeg tenker du trygt kan begynne å kjøpe jentetøy!
 
12+1 eller 12+2, gynekologen mente det ganske sikkert var gutt, det er jo fortsatt tidlig men... kanskje? ☺️
1000046479.jpg
 
12+1 eller 12+2, gynekologen mente det ganske sikkert var gutt, det er jo fortsatt tidlig men... kanskje? ☺️
Vis vedlegget 431767
Det så veldig guttete ut ja! Har du flere bilder?

Tenker den hvite tuppen kan være noe annet enn stacking siden det er så langt ute, men syntes det ser ut som den har begynt å reise seg og blæra kan se litt lav ut, så vil tro gutt uansett
 
Back
Topp