April 2024

Kaster meg på her. Venter egentlig på blødning etter avbrutt ferskforsøk (totalfrys), men utsetter med Primolut nå, i håp om å forskyve syklus og få innsett i april (rett etter påsken). Andre som har erfaring med primolut?

Vi har gjennomført første uttak. Mannlig faktor, ICSI og TESA. Av 11 modne egg endte vi med kun én eneste blactocyst.
Gradering 3AA, den brukte fem dager på å nå stadium 3. Indikerer det at den ikke er helt lovende i kvalitet og videre utvikling? Er ganske motløs nå.

Vi har heldigvis en nydelig liten 2-åring, som jeg fikk på egenhånd (IUI med sæddonor, møtte nåværende mann da jeg var 3 måneder på vei). Vi prøver å minne oss selv på hvor heldige vi er, men ønsket om å gi han et søsken er veldig stort.

Hattifnattine (har bedt mod om endring av profilnavn) - 37 - B2 - Hausken - ICSI/TESA - fryseforsøk
Sniker.

Et 3AA-blasto er helt topp! Beste du får, sammen med 4AA og 5AA. Graderingen 3 sier noe om hvor mye blastocysten har ekspandert, ikke om antall dager. En blastocyst skal nå blastocyst-stadiet etter 5 dager, så din er akkurat hvor den skal være. For eksempel kan det være at klinikken har fryst den ned tidlig om morgenen, mens den kunne fint blitt et 4AA eller 5AA-blasto i løpet av formiddagen/tidlig ettermiddag.

Jeg vil si at dere har veldig gode sjanser på dette innsettet. Lykke til! :love7
 
Et spørsmål til: det at kun én blasto utviklet seg av 11 modne egg (7 befruktet), indikerer det at vi burde gjøre noe annerledes i neste stimuleringsrunde? Endret behandlingsprotokoll? Er dette noe vi kan forvente av klinikken (Hausken)? Andre medisiner/ støttemedisiner?

Vi er helt nye IVF-gamet, og jeg føler meg veldig alene. Til tross for at vi tilhører en privatklinikk og betaler ganske mye, er det veldig mye jeg må følge opp på egen hånd. Har bl.a. fått feil medisindoser satt opp i stimuleringsplanen. Vi fikk ikke råd om at mannen burde til kontroll hos urolog grunnet azoospermia som et ledd i utredningen. Vi fikk ikke tips om at jeg kan ta Femar for å fremskynde/indusere eggløsning ved kommende fryseforsøk (som jeg har svært sjeldent). Alt dette er ting jeg har oppdaget/googlet meg til selv. Virker som at selv man betaler for behandlingen må man være sin egen advokat, gjøre sin grundige research, komme med forslag og følge opp selv. Så hva kan jeg forvente av eventuelle endringer nå? Vi hadde en veldig standardisert stimulering nå, og har ikke fått noe informasjon om hvorfor så få egg utviklet seg.
Svarer her også jeg :joyful:

Synes egentlig ikke et perfekt blasto fra syv befruktede embryo er spesielt dårlig, men det kan være at et eventuelt nytt uttak ville gitt flere blastoer. At det var en litt dårlig syklus denne runden.

Jeg har hatt henholdsvis tre, to og ett blasto fra tre uttak der jeg hadde seks befruktede embryo, og i hvert av de uttakene har jeg hatt ett eller to toppratede blastocyster (altså enten 3AA eller 4AA). Jeg vil heller ha ett perfekt blasto enn tre middels gode, siden sjansene er så mye bedre med de toppratede. Kvalitet over kvantitet :happy:
 
Oj, kult at det er mulig å styre syklusen på denne måten :wideyed: Kjekt å ha datoene klare da, enklere å planlegge for dere også :)
Jeg er nå snart i midten av ventesyklusen min etter negativ fryseforsøk. Oppstart med sprøyter på CD2, som er ca. i siste uken i mars, så ikke veldig lenge til :)
Ja, de spurte hvordan jeg syns det var å gå på nesesprayen på lang protokoll... og den trivdes jeg ikke særlig godt med, og fikk derfor ha kort protokoll. Men kommer jo til å gå lengre på progynova enn det som er vanlig ved kort protokoll. Er positivt overrasket over at jeg slapp Synarella :) Ja, det blir ny runde med uttak på deg også ja. Nei, det kommer nok til å gå fort med påsken og alt. Håper det går fint med stimuleringen din. Hvilke sprøyter og slikt skal du ha?
 
Ja, de spurte hvordan jeg syns det var å gå på nesesprayen på lang protokoll... og den trivdes jeg ikke særlig godt med, og fikk derfor ha kort protokoll. Men kommer jo til å gå lengre på progynova enn det som er vanlig ved kort protokoll. Er positivt overrasket over at jeg slapp Synarella :) Ja, det blir ny runde med uttak på deg også ja. Nei, det kommer nok til å gå fort med påsken og alt. Håper det går fint med stimuleringen din. Hvilke sprøyter og slikt skal du ha?
Jeg bytter medisiner denne runden, fra Rekovelle til en kombinasjon av Bemfola og Menopur, kort protokoll.
 
Da fikk vi beskjed fra ous i dag om at det blir utsatt igjen.. det er visstnok veldig stor pågang der nå fremover med flytting av avdelingen på riksen til den nye klinikken. Sykepleieren var veldig forståelsesfull for at denne ventingen og utsettelsene er litt i meste laget nå, og beklaget. Hun sa at hun hadde satt oss opp første uka i juni, men at de skulle ringe om det ble ledig tid i uke 16 eller uke 20.. orker ikke å gå helt ned i kjelleren av det. (Setter meg bare på øverste trinn og dingler litt med beina..)

Jeg er ihvertfall veldig glad for å endelig ha noe å forholde meg til. Tidligere har vi bare fått beskjed hver mnd at det kan bli denne mnd, for så å få kontrabeskjed. Nå blir det senest uttak i uke 23, men vi krysser alt for at de ringer og sier de har ledig tid allerede nå i uke 16. Fortsetter å leve i limbo-land en stund til, men nå vet vi i det minste at vi er satt opp..

Er det noen andre her som får behandlig på ous?
 
Vært på ul i dag , (dag12) blir eggutakk på mandag. Blir dobbel ovitrelle da jeg har hat mange poser de siste rundene men dd har fått ut få egg. Håper det og ny sæd donor er det som skal til .. gleder meg til mandag og gruer meg , håper på litt bedre uttelling denne gang.. surt om det blir som sist .
 
Vært på ul i dag , (dag12) blir eggutakk på mandag. Blir dobbel ovitrelle da jeg har hat mange poser de siste rundene men dd har fått ut få egg. Håper det og ny sæd donor er det som skal til .. gleder meg til mandag og gruer meg , håper på litt bedre uttelling denne gang.. surt om det blir som sist .
Krysser fingrene for at dette er gangen ❤️
 
Vært på ul i dag , (dag12) blir eggutakk på mandag. Blir dobbel ovitrelle da jeg har hat mange poser de siste rundene men dd har fått ut få egg. Håper det og ny sæd donor er det som skal til .. gleder meg til mandag og gruer meg , håper på litt bedre uttelling denne gang.. surt om det blir som sist .
Krysser alt jeg har for at det går denne gangen! :Heartred
 
Vært på ul i dag , (dag12) blir eggutakk på mandag. Blir dobbel ovitrelle da jeg har hat mange poser de siste rundene men dd har fått ut få egg. Håper det og ny sæd donor er det som skal til .. gleder meg til mandag og gruer meg , håper på litt bedre uttelling denne gang.. surt om det blir som sist .
Krysser fingrene for deg og at det blir bedre denne gangen!
 
fikk ut 14 egg, ikke alle folikler var like store så ikke sikkert alle er modne men ett godt utgangspunkt . Hat to dårlige uttak før dette med kun 4 egg så 14 var mye mer optimistisk ., håper mange blir befruktet .de ringer i morgen . Mitt 4 søsken uttak og 7 totalt .. .
Håper det er mange befruktet når de ringer!
 
Fler enn meg som syntes tiden går uvanlig sakte? :laughing001 3 uker siden testdag på første fryseforsøket og fortsatt 4 uker til nytt fryseforsøk :banghead:
Trøster meg med at jeg ble gravid sist. Da føler jeg håpet er bedre. Denne gangen vil jeg være egoistisk. Ikke løfte mer enn jeg må, gå turer og gjøre det jeg vil. Unngå stress rundt meg.
 
fikk ut 14 egg, ikke alle folikler var like store så ikke sikkert alle er modne men ett godt utgangspunkt . Hat to dårlige uttak før dette med kun 4 egg så 14 var mye mer optimistisk ., håper mange blir befruktet .de ringer i morgen . Mitt 4 søsken uttak og 7 totalt .. .
Så mye bedre utgangspunkt denne gangen! Håper du får noen på frys også! :Heartred
 
Fler enn meg som syntes tiden går uvanlig sakte? :laughing001 3 uker siden testdag på første fryseforsøket og fortsatt 4 uker til nytt fryseforsøk :banghead:
Trøster meg med at jeg ble gravid sist. Da føler jeg håpet er bedre. Denne gangen vil jeg være egoistisk. Ikke løfte mer enn jeg må, gå turer og gjøre det jeg vil. Unngå stress rundt meg.
Ventingen er verst..
Håper spiren sitter neste gang :Heartred Har du flere på frys?
 
Back
Topp