Bestilt henvisning til tidlig ultralyd
Testene er virkelig på bærtur, så nå har jeg nettopp sendt melding til legekontoret og bedt om henvisning til tidlig ultralyd etter 6+0. Er 5+3 i dag i henhold til menstermin.
I dag er babyplan-testen sterkere, mens easy@home er svakere
. Jeg ser at de easy@home testene jeg har og bruker nå gikk ut på dato for et år siden, så de er jo egentlig ikke helt til å stole på. De har vært nyttige som en kontroll til babyplantestene (som jeg har erfaring med kan ha litt varierende fargestoff), så lenge de begge viser samme tendens. Men nå som de går i hver sin retning, er det nok babyplanen som er mest til å stole på. Kjøpte en ny batch med babyplan før denne prøveperioden, så de har i hvert fall fortsatt god holdbarhet.
Tror ikke jeg gidder å måle hCG, for jeg vil jo knapt rekke å få svar på prøve nr. 2 før jeg uansett kan ta tidlig ultralyd. Og hCG-prøven vil jo ikke kunne si meg om det f.eks. er svangerskap utenfor livmor. Så tenker det er like greit å bare gå for ultralyd, så finner jeg ut om det er noe bankende hjerte på riktig sted eller ikke.
Testene er virkelig på bærtur, så nå har jeg nettopp sendt melding til legekontoret og bedt om henvisning til tidlig ultralyd etter 6+0. Er 5+3 i dag i henhold til menstermin.
I dag er babyplan-testen sterkere, mens easy@home er svakere
. Jeg ser at de easy@home testene jeg har og bruker nå gikk ut på dato for et år siden, så de er jo egentlig ikke helt til å stole på. De har vært nyttige som en kontroll til babyplantestene (som jeg har erfaring med kan ha litt varierende fargestoff), så lenge de begge viser samme tendens. Men nå som de går i hver sin retning, er det nok babyplanen som er mest til å stole på. Kjøpte en ny batch med babyplan før denne prøveperioden, så de har i hvert fall fortsatt god holdbarhet.Tror ikke jeg gidder å måle hCG, for jeg vil jo knapt rekke å få svar på prøve nr. 2 før jeg uansett kan ta tidlig ultralyd. Og hCG-prøven vil jo ikke kunne si meg om det f.eks. er svangerskap utenfor livmor. Så tenker det er like greit å bare gå for ultralyd, så finner jeg ut om det er noe bankende hjerte på riktig sted eller ikke.

Gleder meg til oppdatering!!
krysser fingre og tær for at alt er bra på ul 

. Babyplantesten ser ganske lik ut som testen fra urinen som ikke var fortynnet, mens easy@home-testen ble sterkere med den utvannede urinen. Men easy@home-testene mine gikk ut på dato for et år siden, så de er jo ikke til å stole på hvis de avviker fra babyplan. Men veldig rart at babyplanen ser lik ut i styrke på både utvannet og vanlig urin
. Burde jo enten blitt sterkere (hvis hook-effekt), eller svakere (hvis lav hCG).

. Kan jo være omgangssyken som er i anmarsj, for det går jo mye av det for tiden. Føles i hvert fall veldig unødvendig å både få ømme puppper og svangerskapskvalme etter at spiren har kapitulert.