"Gammel", men håper fortsatt på barn

Så fin sammenstilling! Enig i at den i hvert fall ikke er svakere, som jeg hadde forventet med tynnere urin. Håper, håper, håper :smiley-angelic001
Syntes man ser det spesielt godt langs kanten, men hele er jo en nyanse sterkere :Heartred Jeg heier og har troen i hvert fall!

Spenningen fortsetter!

Var dessverre tørst og drakk en del i går kveld, så dagens morgenurin var nesten så tynn som det går an å få blitt. Vurderte egentlig først at den var så tynn at det ikke var vits i å teste en gang, for jeg tenkte at om testen var svakere da, så ville det ikke si meg så mye. Men så tenkte jeg at hvis den ikke ble svakere, til tross for tynn urin, så ville jo i hvert fall det peke i positiv retning.

Jeg tok både babyplan og easy@home, for å kunne sammenligne begge med testene fra torsdag kveld. Det er ganske nøyaktig halvannet døgn imellom bildet med to tester og bildet med tre tester, men det med to er tatt på dagens tynne urin, mens det med tre er tatt på torsdagens veldig konsentrerte urin.

Jeg synes strekene ser relativt like ut på begge bildene! (Bortsett fra ikke defekt babyplan i dag). Så da tenker jeg at det sannsynligvis reelt sett er en økning, urinkonsentrasjonen tatt i betraktning.

Er fortsatt skeptisk til hvor sent og tregt dette utvikler seg, for jeg hadde trodd at det snart burde være kommet så langt at urinkonsentrasjonen ikke spiller så stor rolle lenger, men med alle solskinnshistoriene fra heiagjengen min, holder jeg på håpet litt til :love2

Vedlegg

• IMG_7004.jpeg
    IMG_7004.jpeg
    427,1 KB · Visninger: 121
  • IMG_6990.jpeg
    IMG_6990.jpeg
    588,9 KB · Visninger: 122
Spenningen fortsetter!

Var dessverre tørst og drakk en del i går kveld, så dagens morgenurin var nesten så tynn som det går an å få blitt. Vurderte egentlig først at den var så tynn at det ikke var vits i å teste en gang, for jeg tenkte at om testen var svakere da, så ville det ikke si meg så mye. Men så tenkte jeg at hvis den ikke ble svakere, til tross for tynn urin, så ville jo i hvert fall det peke i positiv retning.

Jeg tok både babyplan og easy@home, for å kunne sammenligne begge med testene fra torsdag kveld. Det er ganske nøyaktig halvannet døgn imellom bildet med to tester og bildet med tre tester, men det med to er tatt på dagens tynne urin, mens det med tre er tatt på torsdagens veldig konsentrerte urin.

Jeg synes strekene ser relativt like ut på begge bildene! (Bortsett fra ikke defekt babyplan i dag). Så da tenker jeg at det sannsynligvis reelt sett er en økning, urinkonsentrasjonen tatt i betraktning.

Er fortsatt skeptisk til hvor sent og tregt dette utvikler seg, for jeg hadde trodd at det snart burde være kommet så langt at urinkonsentrasjonen ikke spiller så stor rolle lenger, men med alle solskinnshistoriene fra heiagjengen min, holder jeg på håpet litt til :love2
Mine tester denne gangen hadde også en periode hvor det så ut til å stå stille, og jeg holdt pusten i noen dager, men så hoppet det opp gitt. Håper sånn for det! :smiley-angelic001 :Heartred

Begynner å bli ganske irritert på kroppen

I dag var morgenurinen mer konsentrert, men testene ser fortsatt veldig like ut. Så nå begynner jeg å bli ganske irritert på kroppen min :shifty:. Skulle ønske den enten bare kunne gi en normal stigning på testene, eller kvittet seg med hele greia. Er så irriterende å gå sånn med en mellomting, hvor testene verken stiger eller synker :smiley-angry026.

Samtidig begynte jeg i går å få en anelse ømme pupper på sidene mot armhulene, og det er en anelse mer i dag. Veldig irriterende at kroppen driver med slikt, hvis dette uansett ikke skal bli til noe!

Kroppen min og jeg er ikke venner i dag :hilarious:

Bilde nr. 1 er dagens tester på konsentrert morgenurin. Bilde nr. 2 er gårsdagens tester på tynn morgenurin til sammenligning.

Vedlegg

• IMG_7012.jpeg
    IMG_7012.jpeg
    565,2 KB · Visninger: 95
  • IMG_7004.jpeg
    IMG_7004.jpeg
    427,1 KB · Visninger: 96
Testene er jo veldig sterke, ikke sikkert de kommer til å bli så mye sterkere? :)

Disse testene er jo ikke ment for å bli brukt til slikt, de skal vise gravid/ikke gravid, alt i mellom er egentlig bare innbilning, til en viss grad altså. Hvis du absolutt vil se stigning er digitale tester eneste veien å gå - utenom blodprøve selvsagt. Så jeg hadde tatt det med ro, du ER jo gravid.

Testene er jo veldig sterke, ikke sikkert de kommer til å bli så mye sterkere? :)
Nei, det kan jo hende. Har hørt om både noen som aldri fikk positiv test, selv om de fødte friskt barn, og noen som aldri fikk «dye stealer», selv om det ble friskt barn utav det. Så det kan jo hende. Men det er jo så uhyre sjelden at det sannsynligvis ikke gjelder meg. Begynner heller å bli engstelig for om dette kan være svangerskap utenfor livmor :nailbiting:. Men har foreløpig ikke hatt noen smerter, da.

Kanskje prioritere en tur til legen? Testene er jo ikke ment slik, de er jo for å vise positiv eller negativ. De er fine og sterke

Nei, det kan jo hende. Har hørt om både noen som aldri fikk positiv test, selv om de fødte friskt barn, og noen som aldri fikk «dye stealer», selv om det ble friskt barn utav det. Så det kan jo hende. Men det er jo så uhyre sjelden at det sannsynligvis ikke gjelder meg. Begynner heller å bli engstelig for om dette kan være svangerskap utenfor livmor :nailbiting:. Men har foreløpig ikke hatt noen smerter, da.
Da jeg ble gravid tok jeg én test - den var positiv. Så da var jeg gravid. Ferdig med det:cool01 Tok aldri flere testet, sjekket ikke stigning eller noe. Men, selvsagt, nå har ikke jeg mistet før. Så kan skjønne hvorfor man gjør det, men de er ikke laget for det… Så heller enn å pine deg selv er det best å gå til legen :D

Da jeg ble gravid tok jeg én test - den var positiv. Så da var jeg gravid. Ferdig med det:cool01 Tok aldri flere testet, sjekket ikke stigning eller noe. Men, selvsagt, nå har ikke jeg mistet før. Så kan skjønne hvorfor man gjør det, men de er ikke laget for det… Så heller enn å pine deg selv er det best å gå til legen :D
Hehe, hadde vært deilig om livet mitt hadde vært så enkelt :hilarious: Det var den måten jeg gjorde det på fram til jeg ble kjent med forumet ;)

Begynner å bli ganske irritert på kroppen

I dag var morgenurinen mer konsentrert, men testene ser fortsatt veldig like ut. Så nå begynner jeg å bli ganske irritert på kroppen min :shifty:. Skulle ønske den enten bare kunne gi en normal stigning på testene, eller kvittet seg med hele greia. Er så irriterende å gå sånn med en mellomting, hvor testene verken stiger eller synker :smiley-angry026.

Samtidig begynte jeg i går å få en anelse ømme pupper på sidene mot armhulene, og det er en anelse mer i dag. Veldig irriterende at kroppen driver med slikt, hvis dette uansett ikke skal bli til noe!

Kroppen min og jeg er ikke venner i dag :hilarious:

Bilde nr. 1 er dagens tester på konsentrert morgenurin. Bilde nr. 2 er gårsdagens tester på tynn morgenurin til sammenligning.

For en thriller! :nailbiting: Men sier meg enig med de over her, er jo vanskelig å si nøyaktig konsentrasjon av vann/hcg i urin, og ikke minst når det kommer til fargestoff osv!

Stemmer for en legetime med hcg! :smiley-bounce012

Jeg tenker at du nok «bare» produserer «lite» hcg, av en helt ufarlig grunn, ELLER at du er sånn 8-12 uker på vei, for da faller hcg nivået veldig og at du ikke får spesielt sterkere tester :shy:
Du er uansett til motsatte er bevist GRAVID! ❤️

Jeg håper du bare produserer hcg sakte, eller at du er så langt på vei at det ikke kan måles med testene lenger :Heartred Jeg har dessverre bare negative erfaringer med svak stigning selv, men så produserer jeg ganske mye hcg, så er jo ikke nødvendig å sammenligne med meg. Selv om ikke testene er ment til å måle stigning, så kan man jo til en viss grad gjøre det, særlig når du tester med to tester på samme urin og helst til samme tidspunkt-ish, så jeg forstår at du ikke klarer å slå deg helt til ro med at «positiv test er gravid, ferdig snakka», på en måte. Føler det kan gå begge veier med disse testene, så skjønner du blir fortvilet. Uansett, håper i det lengste for deg!!:Heartred:Heartred:Heartred Du hadde virkelig fortjent at det var din tur nå!

Hvilken dpo er du nå? Jeg testet typ uke 6 og fikk like sterk som deg (eller litt svakere). Er ikke vits å teste mer, eneste som gjelder er ul eller blodprøve

Hvilken dpo er du nå? Jeg testet typ uke 6 og fikk like sterk som deg (eller litt svakere). Er ikke vits å teste mer, eneste som gjelder er ul eller blodprøve
Er 28 dpo i henhold til eggløsningstest, graviduke 5+2 i henhold til menstermin. Godt å høre at det har gått bra med andre med tilsvarende tester, selv om det også er mange med tilsvarende historier det ikke går bra med. :shy:

Er 28 dpo i henhold til eggløsningstest, graviduke 5+2 i henhold til menstermin. Godt å høre at det har gått bra med andre med tilsvarende tester, selv om det også er mange med tilsvarende historier det ikke går bra med. :shy:
Ok. Ville sluttet å teste om jeg var deg og bare fått tatt hcg. Så VET du. Jeg ble helt mentalt ustabil av å tro jeg var gravid, være sikker på at jeg mistet for så å tro jeg er gravid igjen dagen etter. Etter to hcg prøver så sluttet jeg og teste og bare valgte å tro på det :Heartred

Du, etter en viss mengde hcg, så vil det bli vanskelig uansett å se noe tydelig stigning uansett. Stemmer i for legetime..! Om så, privat på kveldstid..!
Og stigning på tester kan være ganske variabel uansett. Jeg fikk 3+ på digital sånn 5+2 med nr2 og nr3, men ikke før 6+1 med nr4.

Testene viser jo at du er gravid, på tide med en blodprøve. Og levere inn urinprøve. Gratulere jeg fikk positiv test 1. desember og vet heller ikke helt hva jeg skal tro eller føle fortsatt jeg er nå i mitt 41 år så mye risiko først abyl- e og progrstonstøtte. Etter TUl ble det to tabletter med abyl e.
Anbefaler å komme deg til lege. Jeg bestilte også time til Uktralyd i uke 7 før jeg sluttet på støttemedisin for å se om det var noe å satse videre på. Gratulere❤️

Back
Topp