Jeg fikk beskjed om å bestille time for blodprøver hos legen min mellom uke 6 og 12Når bestiller dere første time til jordmor/lege? Er bare 5+0 i dag så føles litt vel tidlig å ringe og bestille time nå![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Jeg fikk beskjed om å bestille time for blodprøver hos legen min mellom uke 6 og 12Når bestiller dere første time til jordmor/lege? Er bare 5+0 i dag så føles litt vel tidlig å ringe og bestille time nå![]()
Har min første time når jeg er 7+5Når bestiller dere første time til jordmor/lege? Er bare 5+0 i dag så føles litt vel tidlig å ringe og bestille time nå![]()
Jeg booket inn telefontime med legen min alt 4+5 for å avtale oppfølging. Har da første ordinære svangerskapskontroll hos ham i uke 10. Synes det er fint å ha milepæler i kalenderen! Og da har har han også alt sendt henvisning til OTUL og NIPT.Når bestiller dere første time til jordmor/lege? Er bare 5+0 i dag så føles litt vel tidlig å ringe og bestille time nå![]()
Så godt å høre at du også fikk se bankende hjerte! Og ja, det er virkelig en Berg-og dalbane.For en lettelse, gratulerer
Det høres ut som vi har hatt et veldig likt døgn - jeg har også hatt litt lyserødt på papiret i dag, vært på ultralyd OG sett et bankende hjerte! For en berg- og dalbane disse ukene er!
Fra gynekologen:
"Prøvene dine stiger akkurat slik de skal.
Dette ser fint ut!"
Hadde ikke noe tro på det kjenner jeg?var forberedt på en øl i kveld! Da må jeg hente mer progesteron også
.
Ta blodprøver til uka, det er det eneste (vel, og ultralyd da) som kan gi deg et klart svar. Har vært i lignende situasjon flere ganger i år og ja, det er fint at mange har erfaring med at det gikk bra - men for meg så er usikkerheten der uansett hvor mange her som svarer fine tingNå føler jeg på meg at det ikke kommer til å gå.
Er 6+3 og var jo på ultralyd for to dager siden og så et bankende hjerte. Hadde samme dag litt lyserødt på papiret, som jeg fikk beskjed om at ikke var noe å bekymre seg for. Men det ble det mer av i går, ikke hver gang jeg var på do, men kanskje halvparten? Men i natt har jeg derimot hatt friskt blod i et par omganger.
Leser jo mange steder om blødninger uten at det går galt, men jeg føler meg brått ikke gravid lenger heller. Det lille jeg har hatt av stikk og strekk har ikke vært her det siste døgnet. Når jeg hadde MA forrige gang stemte tidspunktet hvor det stoppet opp ganske godt med tidspunktet hvor utviklingen hadde stoppet, så tenker at nå har utviklingen stoppet denne gangen også.. Noen beroligende historier fra noen som har opplevd lignende?
. Eller ny ultralyd om det er et alternativ for deg, da! Den tanken fester seg godt når den først har kommet.Du har jo rett. Uansett hvor mye tid man bruker på å lete fram andres liknende erfaringer - hvor man jo både finner gode og dårlige utfall - så gir det jo ikke svar.Ta blodprøver til uka, det er det eneste (vel, og ultralyd da) som kan gi deg et klart svar. Har vært i lignende situasjon flere ganger i år og ja, det er fint at mange har erfaring med at det gikk bra - men for meg så er usikkerheten der uansett hvor mange her som svarer fine ting. Eller ny ultralyd om det er et alternativ for deg, da! Den tanken fester seg godt når den først har kommet.
Edit: men! Mange har blødd litt og likevel fått barn!det kan jo være helt ufarlig.
Hvis du tar blodprøver på mandag så rekker du å ta på torsdag også, og få et sammenlignet svar på fredag... Bare et tips fra en som bekymrer seg mye selv ;D hehe. Jeg leser masse her og googler, men ja, til syvende og sist gir det liksom ikke helt is i magen. Håper det ikke blir noe mer blødning på deg, må være fryktelig stressende.Du har jo rett. Uansett hvor mye tid man bruker på å lete fram andres liknende erfaringer - hvor man jo både finner gode og dårlige utfall - så gir det jo ikke svar.
Tenker at om det har gitt seg til mandag skal jeg prøve å vente til ultralyd 20. desember, men fortsetter det å blø tar jeg en telefon til legen min.
Godt tips! Det har ikke kommet noe mer siden i går kveld, men jeg synes de få symptomene jeg hadde har forsvunnet, så ringer nok uansett legen i morgen for sikkerhetsskyld.Hvis du tar blodprøver på mandag så rekker du å ta på torsdag også, og få et sammenlignet svar på fredag... Bare et tips fra en som bekymrer seg mye selv ;D hehe. Jeg leser masse her og googler, men ja, til syvende og sist gir det liksom ikke helt is i magen. Håper det ikke blir noe mer blødning på deg, må være fryktelig stressende.
Det hadde jeg gjort også, da har jeg gjort det jeg "kan" liksom. Mye mer er det ikke å gjøre, annet enn å vente. Og det kan man jo bli litt sprø avGodt tips! Det har ikke kommet noe mer siden i går kveld, men jeg synes de få symptomene jeg hadde har forsvunnet, så ringer nok uansett legen i morgen for sikkerhetsskyld.
Skal faktisk gifte meg! God og kvalm som jeg erVi må begynne å skravle litt mer
Noen som skal noe artig i helgen ?![]()

Så gøySkal faktisk gifte meg! God og kvalm som jeg er
hva skal du i helgen?

Takk for detSå gøy, håper du ikke er for kvalm på den store dagen
. Gratulerer
det artigste jeg skal i helgen er nok å se maskorama finalen med familien![]()
Maskorama er gøy! Og familietid 
Gratulerer!! Håper du får en fantastisk dag uten kvalmeSkal faktisk gifte meg! God og kvalm som jeg er
hva skal du i helgen?

Oi, det blir en lang dag.. men godt det går på garanti!! Så kjekt å besøke faren din, håper du får en fin turI morgen må jeg kjøre til verksted 06:50 og venter der ca to timer, før jeg kjører tre timer videre for å besøke faren min. Heldigvis går reparasjonen på garanti, så det er 8,5k spart.