IKM UKE 49 ✨️

Til alle prøvere på mer enn pp1: hva slags oppfølging har mannen/partneren deres? Jeg mener, her følger vi nøye med til punkt og prikke, på dagen, ja kanskje til og med timen om når både eggløsning og mens skal være. Tester og temper…

Hva gjør hen? Er det testet for kvaliteten i andre enden? Er hen involvert i testingen? ?

Spør fordi jeg synes det er mye «press» på meg, og alt jeg bør og ikke kan…

Er 13 dpo med negativ test i dag. Halsbrann fra morgenen, generelt uggen form. :banghead:
IKM i morgen. Spent.

Krysser fingrene for deg :Heartred

Kan sette meg på mensen! Har sendt forspørsel til legen om støttemedisin for å forlenge lutalfasen. Begynte å spotte igår på DPO 9. Har de siste syklusene fått mensen på dpo 9 10 og 11. Noen som vet om fastlege kan skrive ut noe eller blir man henvist til gynekolog? Og er det noen som har erfaring med bruk av medisin for å forlenge og har lykkes med å bli gravid? Vi har en datter på snar et år sammen. Hadde en MA før hun kom i uke 11+3, og det tok oss 7 måneder før vi ble gravid etter det. Nå har vi prøvd i 7 måneder og denne gang kom mensen på DPO 10:arghh:
Sniker. Jeg hadde lutealfase på 8-9 dager og fikk utrogestan 300mg av gyn. Ble gravid første syklus med det, men mistet. Så var det 2 prøveperioder til hvor jeg fikk TR på dag 14. (Sluttet på progesteron ved negativ test på dag 12)
Denne syklusen ble jeg gravid igjen :love017

Sniker. Jeg hadde lutealfase på 8-9 dager og fikk utrogestan 300mg av gyn. Ble gravid første syklus med det, men mistet. Så var det 2 prøveperioder til hvor jeg fikk TR på dag 14. (Sluttet på progesteron ved negativ test på dag 12)
Denne syklusen ble jeg gravid igjen :love017
Kan jeg spørre deg om man må påvise lav progesteron verdi med blodprøve for å få progesteronstøtte eller trenger man ikke det? Har selv lutealfase på 10 dager, og har tenkt å be om progesteronstøtte, men progesteron blodprøve var helt fin…

Kan jeg spørre deg om man må påvise lav progesteron verdi med blodprøve for å få progesteronstøtte eller trenger man ikke det? Har selv lutealfase på 10 dager, og har tenkt å be om progesteronstøtte, men progesteron blodprøve var helt fin…
Jeg trengte ihvertfall ikke det når jeg gikk privat. Jeg forklarte bare at jeg fant EL med temping og at mensen kom tidlig hver gang, så fikk jeg resept på dagen

Jeg trengte ihvertfall ikke det når jeg gikk privat. Jeg forklarte bare at jeg fant EL med temping og at mensen kom tidlig hver gang, så fikk jeg resept på dagen
Samme gjaldt for meg. Jeg fikk også progesteron (Cyclogest) av privat gynekolog uten å ha målt progesteron med blodprøve.

Men minus tempingen - jeg hadde ikke det å basere meg på - bare mine egne estimater av når eggløsning fant sted. Men jeg pleier å ha ganske sterk eggløsningssmerte i noen få timer den dagen egget slipper. Tok eggløsningstester syklusen etter, og fikk bekreftet mistanken. Med progesteron satt terminspiren på første pp :Heartred
Håper det ordner seg for deg!

Jeg har fått lutinus uten å måtte ta blodprøver, pga. flere kjemiske graviditeter.

Samme gjaldt for meg. Jeg fikk også progesteron (Cyclogest) av privat gynekolog uten å ha målt progesteron med blodprøve.

Men minus tempingen - jeg hadde ikke det å basere meg på - bare mine egne estimater av når eggløsning fant sted. Men jeg pleier å ha ganske sterk eggløsningssmerte i noen få timer den dagen egget slipper. Tok eggløsningstester syklusen etter, og fikk bekreftet mistanken. Med progesteron satt terminspiren på første pp :Heartred
Håper det ordner seg for deg!
Tusen takk! :Heartred

Ikm i dag, tr har ikke kommet.
Disse testene i dag. Den nederste etter tiden, så tørr ikke akkurat å stole på noe.

:rolleyes:

Har dere erfaring med eventuelt seint positiv?

Vedlegg

• photo-output.jpeg
    photo-output.jpeg
    874 KB · Visninger: 123
IKM i går… fortsatt ikke mens:wacky:… er det mulig… syklus må være helt på bærtur. Må ta en ny test i morgen. Evt forsinket pga kjemisk? Hadde svake streker det jeg tenkte var 8/9 dpo. Men negativ etter dette…

DPO 13 (tror jeg) og streken er gradvis sterkere. Ikm var 8 eller 10, tror mest på 10 da den appen har jeg brukt i flere år...

Tester 1-2 uker gravid og pluss tegn på digital som var negativ på tirsdag... Kanskje dette faktisk er en liten spire :love017

Vedlegg

• IMG20231209200850.jpg
    IMG20231209200850.jpg
    1,5 MB · Visninger: 67
Back
Topp