IKM UKE 49 ✨️

Eller kanskje ikke :hungover:

Vedlegg

• 58AD8E8D-F994-4638-B02D-3E5C3241A910.jpeg
    58AD8E8D-F994-4638-B02D-3E5C3241A910.jpeg
    1,4 MB · Visninger: 111
Ha litt is i magen (letter sagt enn gjort) ❤️ er det mye eller er det fortsatt bare spotting? Kan jo være festeblødning/hormonelt?
Ikke veldig mye, men en god del mer enn jeg trodde var vanlig for festeblødning. Må bruke truseinnlegg (ikke bind) fordi jeg er redd for lekkasjer. Håper det bare er festeblødning eller hormonelt, men blir bekymret..

Gratulerer til dere med positiv test! Spennende uke dette! :joyful:

Jeg er 11 DPO og tok nettopp en test på veldig utvannet PepsiMax-urin - den var helt blank!:hilarious: Men jeg klarer ikke riste av meg følelsen av at jeg er gravid. Har helt sinnsykt ømme bryster og sist jeg var gravid hadde jeg også det helt fra uke 3. I tillegg har jeg veldige humørsvingninger, verre enn ved vanlig PMS. Ny test i morgen, på morgenurin :hilarious:

Ser flere med to streker forteller om blødning/spotting. Forstår godt at det kjennes veldig skummelt!!

Noen ganger er det et dårlig tegn - men det kan like gjerne være ufarlig. Jeg har selv opplevd en stor blødning rundt tiden der jeg skulle hatt TR, men det gikk bra like vel - resten av svangerskapet var uten komplikasjoner, og spiren er nå en skjønn jente på litt over året. :Heartred

Gynekolog gav meg resept på albyl-e pga. flere kjemiske. Vet jo ikke om det kan hjelpe, men kan det ha uheldige bivirkninger? Om jeg har positiv test i ettermiddag, burde jeg starte med albyl-e, hva kan den egentlig bidra med? Leste et annet sted at om man har blødd i tidligere graviditet, kan blodfortynnende forårsake mer blødning. Stemmer det?

Gynekolog gav meg resept på albyl-e pga. flere kjemiske. Vet jo ikke om det kan hjelpe, men kan det ha uheldige bivirkninger? Om jeg har positiv test i ettermiddag, burde jeg starte med albyl-e, hva kan den egentlig bidra med? Leste et annet sted at om man har blødd i tidligere graviditet, kan blodfortynnende forårsake mer blødning. Stemmer det?
Sniker! Ikke farlig å gå på Albyl-e for en kort periode, og ikke noen uheldige bivirkninger. Når man har lett for å miste kan dette også være pga en liten blodpropp som samler seg mellom embryo og livmor, så med Albyl-e vil det gi en forebyggende effekt mot dette :Heartred når man går på blodfortynnende så er det lettere å blø med evt sår o.l, da det blodet er tynnere. Dette har jeg ikke opplevd enda.
Tror det er veldig individuelt det siste spørsmålet ditt, da hvert svangerskap også er forskjellig :happy:
Hvis du har positiv test I ettermiddag, så starter du med albyl-e. Viktig at du tar det til fast tidspunkt på døgnet :joyful:

Tror den streken i går kveld kanskje bare er skygge? Får ta en ny senere. Bruker å teste sterkere utpå dagen

Vedlegg

• 9A9169AE-29E6-43E5-87D0-CE4A5036EA57.jpeg
    9A9169AE-29E6-43E5-87D0-CE4A5036EA57.jpeg
    1,6 MB · Visninger: 96
Kan sette meg på mensen! Har sendt forspørsel til legen om støttemedisin for å forlenge lutalfasen. Begynte å spotte igår på DPO 9. Har de siste syklusene fått mensen på dpo 9 10 og 11. Noen som vet om fastlege kan skrive ut noe eller blir man henvist til gynekolog? Og er det noen som har erfaring med bruk av medisin for å forlenge og har lykkes med å bli gravid? Vi har en datter på snar et år sammen. Hadde en MA før hun kom i uke 11+3, og det tok oss 7 måneder før vi ble gravid etter det. Nå har vi prøvd i 7 måneder og denne gang kom mensen på DPO 10:arghh:

Back
Topp