Symptomtråd

Jeg har nesten ikke vært kvalm siden uke 5-6, utenom ved bleieskift og noe sånne små perioder.
Meeen i går kveld, på vei til dusjen, opp trappa kom den. Sånn kastende på meg, skikkelig! Jaja, tenkte jeg. Dusja og la meg. Og fikk ei 2 timers hostekule som aldri ga seg. (Har korona) Og hostekule og kvalme, tja. Jeg har aldri brekt meg mer jeg. For jeg jobba godt for og holde ting på plass, og tusla inn på gjesterommet og la meg der.

Jeg har så sjukt blodtrykksfall når jeg reiser meg.. hatt i alle graviditetene o_O
Reiser meg opp også må jeg bare sette meg rett ned igjen.

Kjenner på kvalmen her også. Til tider veldig ille, men har kun kastet opp en gang :depressed: og brekker meg hele tiden.. tenker å ta en tur til legen hvis det blir enda verre, for da fungerer jeg hvertfall ikke på jobb :smiley-ashamed004 uten om det så har jeg mensensmerter innimellom og vonde pupper. Syns det er slitsomt, men samtidig så betrygger disse symptomene meg

Jeg har så sjukt blodtrykksfall når jeg reiser meg.. hatt i alle graviditetene o_O
Reiser meg opp også må jeg bare sette meg rett ned igjen.
Det har jeg også. Jeg sliter med lavt blodtrykk til vanlig, så jeg var gravid med nummer en besvimte jeg hele tiden- tilogmed i frisørstolen! Jeg ble overopphetet under den frakken og skremte vettet av frisørene :smiley-ashamed004

Det har jeg også. Jeg sliter med lavt blodtrykk til vanlig, så jeg var gravid med nummer en besvimte jeg hele tiden- tilogmed i frisørstolen! Jeg ble overopphetet under den frakken og skremte vettet av frisørene :smiley-ashamed004
Oh snap! o_O jeg hadde så lav puls med forrige at legen spøkte med å knipse meg i panna og spørre om jeg var i live

Oh snap! o_O jeg hadde så lav puls med forrige at legen spøkte med å knipse meg i panna og spørre om jeg var i live
Uff da, ikke godt. Har du lav puls til vanlig?

Noen andre som har fått sykt tørr hud?? Klarer ikke skjønne om det er relatert til graviditet eller årstidsskifte:knegg: men på magen og rundt til korsryggen, hoftene osv så er jeg begynt å flasse noe helt sykt!!

Forstoppelse :shifty:

Jeg er så lei av å være kvalm.. Var konstant kvalm i straks 5 uker, fikk ikke kvalmestillende av lege siden jeg ikke kaster opp "nok".. Men brekker meg jo hele tiden, sliter med mat, lukter, vil helst bare sove hele tiden :grumpy: Håper virkelig det går over snart!

Jeg er så lei av å være kvalm.. Var konstant kvalm i straks 5 uker, fikk ikke kvalmestillende av lege siden jeg ikke kaster opp "nok".. Men brekker meg jo hele tiden, sliter med mat, lukter, vil helst bare sove hele tiden :grumpy: Håper virkelig det går over snart!
Samme her.

Sa til legen, konstant kvalm, null matlyst, sliter med å få i meg mat, mulig å få kvalmestillende?

Han bare, nei, du må spise søte ting!? Wtf, har ikke du hørt hvor mye jeg sliter med å spise noe som helt, søte ting er det vanskeligste å få i seg:-/

Samme her.

Sa til legen, konstant kvalm, null matlyst, sliter med å få i meg mat, mulig å få kvalmestillende?

Han bare, nei, du må spise søte ting!? Wtf, har ikke du hørt hvor mye jeg sliter med å spise noe som helt, søte ting er det vanskeligste å få i seg:-/
For noen leger! I forrige svangerskap gikk legen gjennom sukk skjemaet med meg, og sa at jeg måtte svare ærlig og at jeg fikk kvalmestillende uansett for sånn skulle jeg ikke gå.
Håper dere får gått til nye leger, for sånn skal dere ikke ha det! :Heartred

For noen leger! I forrige svangerskap gikk legen gjennom sukk skjemaet med meg, og sa at jeg måtte svare ærlig og at jeg fikk kvalmestillende uansett for sånn skulle jeg ikke gå.
Håper dere får gått til nye leger, for sånn skal dere ikke ha det! :Heartred
Skal sies at det er umulig å få time med fastlegen i det siste, han har full kalender i maaaaaaaaange uker fremmover. (Han har aldri hatt det tidligere så kanskje fastlege krisa som merkes?) så jeg har bare fått timer med legestudenter og vikarer siste tiden.

Samme her.

Har dere prøvd det dere kan få reseptfritt på apoteket? Husker ikke hva det heter, men verdt er forsøk når legen er teit?

Skal sies at det er umulig å få time med fastlegen i det siste, han har full kalender i maaaaaaaaange uker fremmover. (Han har aldri hatt det tidligere så kanskje fastlege krisa som merkes?) så jeg har bare fått timer med legestudenter og vikarer siste tiden.
Høres ut som de burde tatt seg et kurs på hvordan man hjelper gravide som sliter med kvalme :facepalm:
Men som @FruJohnsen, skriver, har dere tester postafen som du får reseptfritt på apoteket? Det er den legene anbefaler å teste først :Heartred

Er det fler som er dårlige annenhver dag? Vært det den siste uka, helt forferdelig kvalm og kunne spydd hvis jeg ikke gjorde alt for å unngå, samt helt i ørska og utslitt, mens neste dag er jeg tilnærmet fin. Så er jeg like dårlig igjen neste dag der igjen :hilarious:

Er det fler som er dårlige annenhver dag? Vært det den siste uka, helt forferdelig kvalm og kunne spydd hvis jeg ikke gjorde alt for å unngå, samt helt i ørska og utslitt, mens neste dag er jeg tilnærmet fin. Så er jeg like dårlig igjen neste dag der igjen :hilarious:
Like dårlig hver dag, men høres nydelig ut med en dag pause mellom :hilarious:

Like dårlig hver dag, men høres nydelig ut med en dag pause mellom :hilarious:
Ja, jeg klager ikke på den altså, misforstå meg rett :hilarious: God bedring til deg:Heartred

Mistenker at det kan være slik da jeg faktisk blir tvunget til å hvile de dagene jeg er ubrukelig :dead:

Back
Topp