Vi som temper

Når en har gratisversjonen så ser det litt annerledes men mener å huske at det sto ‘kjøp 90-dagers og få oppgradert til 1 års gratis’ ved å aktivere en kode. Det var enkelt. Googlet litt før kjøp og det er mange som er fornøyd med FF fordi det er en veldig enkel og konkret greie. Du kan også fryse VIP medlemskapet ditt dersom du blir gravid eller tar en prøvepause også fortsetter du bare der du slapp når du måtte ønske det

Det må sjekkes ut
 
Kan slike hormonprøver fortelle hvor mange egg man har igjen? :wideyed:
De kan ihvertfall gi indikasjon på kvalitet og mengde. Her tok de østrogen og fsh pga symptomer på overgangsalder, og mamma og mormor var like tidlig som meg.

Men det er en del av utredning som prøver, men bør tas bestemte dager i syklus. Om du har prøvd i mer enn 12 mnd kan du få henvisning til utredning offentlig (eller 6mnd om du er eldre enn 35)
 
De kan ihvertfall gi indikasjon på kvalitet og mengde. Her tok de østrogen og fsh pga symptomer på overgangsalder, og mamma og mormor var like tidlig som meg.

Men det er en del av utredning som prøver, men bør tas bestemte dager i syklus. Om du har prøvd i mer enn 12 mnd kan du få henvisning til utredning offentlig (eller 6mnd om du er eldre enn 35)

Jeg er ikke 30 år engang :joyful: :joyful:
Men tror jeg tok noe lignende prøver før sønnen vår ble unnfanget. Men ble ikke så mye utredning da jeg ble gravid.
 
sammenligner det jeg kan sammenligne mellom forje syklus hvor jeg tempet og denne syklusen ser jeg tempen er mellom 0.25 - 0.60 forskjell. er dette et positivt tegn eller bare varierer dette fra syklus til syklus? ser på det høyeste toppen i denne syklusen er på 36.36.95 mens forje syklus på samme CD var den på 36.4.


føler jeg prøver rare ting for å se om det er noe håp eller ei :smiley-angelic001 :smiley-angelic001 Noen her som har noe formening om dette å sammenligne temp i forskjellige sykluser?
 
sammenligner det jeg kan sammenligne mellom forje syklus hvor jeg tempet og denne syklusen ser jeg tempen er mellom 0.25 - 0.60 forskjell. er dette et positivt tegn eller bare varierer dette fra syklus til syklus? ser på det høyeste toppen i denne syklusen er på 36.36.95 mens forje syklus på samme CD var den på 36.4.


føler jeg prøver rare ting for å se om det er noe håp eller ei :smiley-angelic001 :smiley-angelic001 Noen her som har noe formening om dette å sammenligne temp i forskjellige sykluser?
Det er det jeg tenker å gjøre med hjelp av FF. Det kan gjerne gi en pekepinn :)
 
Men da må jeg vell tempe flere sykluser for å kunne si noe enn bare å basere seg på 2 sykluser??
Det er forsåvidt bare å begynne et sted og etterhvert som en får flere sykluser å basere på blir resultatene mer troverdige kontra tilfeldige. Blir som å bekrefte/falsifisere en hypotese om og om igjen
 
Men da må dem sikkert ha en grunn for å sjekke dette?? Vet en del leger jeg har forespurt om ting så er dem nokså kresne før dem gjør så mye :rolleyes:
Det varier nok litt fra lege til lege, og om det er offentlig eller privat vil jeg tro? Jeg er fryktelig heldig med min fastlege som henviste meg til gynekolog tidlig, fordi jeg spottet i noen dager før mensen og hadde kort lutealfase. Gynekologen sendte rekvisisjon på blodprøver et par dager etter, og tok det som en del av en generell utredning, selvom vi ikke har prøvd et helt år :)
 
I dag hadde tempen skikkelig dropp :rolleyes: Kan være en eventuell festedropp siden tempen gikk såpass ned? Har forventet mens om 6-7 dager
 

Vedlegg

  • B113E945-F5F3-43F3-B6B7-7932A685C379.jpeg
    B113E945-F5F3-43F3-B6B7-7932A685C379.jpeg
    673,8 KB · Visninger: 46
Akkurat når jeg tenkte jeg skulle begynne å tempe igjen for å finne utav syklusen min etter fødsel så får jeg feber :hilarious: Jaja, satser på TR om ca. 2 uker og prøver igjen neste syklus :p
 
Vel, det varierte etter eldste ble født, fra jeg sluttet på ppiller i august til positiv test i april hadde jeg mensen 4 ganger. Og har ikke hatt siden (19 mnd). Men her viser hormonprøvene tidlig overgangsalder, så lillesøster var nok siste egget
Sorry for å bare hoppe midt inn i en samtale. Mistenkes POI her og, men har utrolig lyst på en til. Har fortsatt mensen, men sykluser på type 60 dager. Tempet du syklusene dine mellom august og april? Vet du om du fikk eggløsning i forkant av menstruasjon alle gangene? Jeg har nemlig tenkt at når syklus blir så lang så blir det aldri el, bare at kroppen til slutt støter ut/gir opp.. men hvis kroppen «bare» bruker himla lang tid på å få det til så er det jo håp..
 
Sorry for å bare hoppe midt inn i en samtale. Mistenkes POI her og, men har utrolig lyst på en til. Har fortsatt mensen, men sykluser på type 60 dager. Tempet du syklusene dine mellom august og april? Vet du om du fikk eggløsning i forkant av menstruasjon alle gangene? Jeg har nemlig tenkt at når syklus blir så lang så blir det aldri el, bare at kroppen til slutt støter ut/gir opp.. men hvis kroppen «bare» bruker himla lang tid på å få det til så er det jo håp..
De mnd jeg hadde mens viste tempgraf eggløsning. Testet ikke etter el, kun temping. Men de syklusene var type 28-32 dager. Så kom den siste syklusen med EL først på cd noen og 50. Testet positivt ca cd 64 tror jeg (men da var jeg ganske sikker på at testen ville være positiv pga temp, symptomer og festesmerter noen dager tidligere)
 
De mnd jeg hadde mens viste tempgraf eggløsning. Testet ikke etter el, kun temping. Men de syklusene var type 28-32 dager. Så kom den siste syklusen med EL først på cd noen og 50. Testet positivt ca cd 64 tror jeg (men da var jeg ganske sikker på at testen ville være positiv pga temp, symptomer og festesmerter noen dager tidligere)
Ok, takk! Da fortsetter jeg å tempe, så får jeg se om det kommer noen flere eggløsninger her
 
Dere som har babyplan basaltermometer, hvor ofte bytter dere batteri? Jeg har brukt min ca 18 ganger og nå er den tom:wideyed:
 
Back
Topp