Symptomer

Ja, jeg vet- kanskje etter uke 12 :angelic: Rasjonelt sett vet jeg jo at det er helt ufarlig, men er ikke lenger helt rasjonell etter å ha mista sist (tok forsåvidt ikke paracet da heller). Venninna mi hadde sterk migrene under sitt svangerskap, og måtte få Botox etc og det gikk jo helt fint liksom:dontknow
Skjønner deg. Vi alle har hvert vårt som vi engster oss for :) jeg tør ikke bruke kroppen for mye til rydding, bæring osv, for jeg mistet et par dager etter storrengjøring i huset første gang jeg gikk gravid.
 
Når du vurderer å kvele mannen fordi han lager spiselyder med brødskiva :hilarious: Har misofoni fra før, og under graviditet er den helt ustyrlig.

Fikk skikkelig lyst på rundstykke med Port Salut. Lagde meg det, bet i første bit og hele kroppen bare stritta i mot. Det skulle jeg visst IKKE ha. Ble knekkebrød med smør, gitt…
 
Når du vurderer å kvele mannen fordi han lager spiselyder med brødskiva :hilarious: Har misofoni fra før, og under graviditet er den helt ustyrlig.

Fikk skikkelig lyst på rundstykke med Port Salut. Lagde meg det, bet i første bit og hele kroppen bare stritta i mot. Det skulle jeg visst IKKE ha. Ble knekkebrød med smør, gitt…
Huff :p
Skal ikke være lett ❤️
 
Er uke 5+1 (tror jeg, første dag i siste mens var 15 februar)

Har ubehag/smerter nedre del av magen, litt ømme pupper og helt enormt luft i magen. Første graviditet, så veldig uvant
 
Er det noen som har hatt tre graviditeter eller mer og ikke vært noe utpreget kvalm i noen av svangerskapene? :) er bare 4+5, men er veldig spent på å se hvordan det blir denne gangen. Var ikke noe særlig kvalm med de to første.
 
I dag har hatt så vondt i magen(tarmen?) og plutselig fått løs mage. Frysninger og kroppssmerter som ved feber, men ikke spesielt varm. Måtte gå og legge meg (vondt, sliten). I tillegg til mageknip har jeg vært litt sår/øm nederst i magen, det som kan minne litt om menssmerter bare konstante, og jeg tolker det som ligamentsmerter/voksesmerter. Grunnet at jeg er dårlig i magen frister ikke mat i dag. Er jeg syk eller har jeg symptomer? Jeg velger å ikke være bekymret og tenker at jeg bare er dårlig i magen og at det sikkert går raskt over. Kanskje det er en fortsettelse/utvikling av forstoppelsen jeg har hatt? Får jeg ordentlig feber har jeg imidlertid skjønt at jeg bør kontakte lege… andre som har vært dårlige i magen på denne måten?
 
Flere her som har veldig god luktesans om dagen? :p Kjenner søppelukta fra kjøkkenet til stua veldig godt :depressed: spesielt enkelte matvarer.
 
Flere her som har veldig god luktesans om dagen? :p Kjenner søppelukta fra kjøkkenet til stua veldig godt :depressed: spesielt enkelte matvarer.
Jepp, både dette og forrige svangerskap brekker jeg meg hver gang kjøleskapsdøren åpnes pga lukta:sour:
 
Flere her som har veldig god luktesans om dagen? :p Kjenner søppelukta fra kjøkkenet til stua veldig godt :depressed: spesielt enkelte matvarer.
Samme her, hadde det sist svangerskap også :hilarious:
 
Flere her som har veldig god luktesans om dagen? :p Kjenner søppelukta fra kjøkkenet til stua veldig godt :depressed: spesielt enkelte matvarer.
Rekker opp hånda på denne :wacky:
 
Flere her som har veldig god luktesans om dagen? :p Kjenner søppelukta fra kjøkkenet til stua veldig godt :depressed: spesielt enkelte matvarer.
Mista 90% av smaks- og luktesansen til covid i november. Hadde håpa gravidhormonene ville kickstarte systemet igjen, men ser dessverre ikke sånn ut. Men jeg får sånne «fantomlukter» innimellom. I dag lukta det plutselig sukkerspinn et sekund eller to!
 
I dag har hatt så vondt i magen(tarmen?) og plutselig fått løs mage. Frysninger og kroppssmerter som ved feber, men ikke spesielt varm. Måtte gå og legge meg (vondt, sliten). I tillegg til mageknip har jeg vært litt sår/øm nederst i magen, det som kan minne litt om menssmerter bare konstante, og jeg tolker det som ligamentsmerter/voksesmerter. Grunnet at jeg er dårlig i magen frister ikke mat i dag. Er jeg syk eller har jeg symptomer? Jeg velger å ikke være bekymret og tenker at jeg bare er dårlig i magen og at det sikkert går raskt over. Kanskje det er en fortsettelse/utvikling av forstoppelsen jeg har hatt? Får jeg ordentlig feber har jeg imidlertid skjønt at jeg bør kontakte lege… andre som har vært dårlige i magen på denne måten?
Jeg er skikkelig dårlig i magen, mye luft og rar avf. Har lest at det er pga hormonene i kroppen :) Har også voksesmerter (tror jeg det kan være). Har ikke vært slapp, men mange gravide blir jo trøtte. Så dine symptomer kn være helt normale, og gravide kan jo også bli syke uten at det er farlig - men da er det som du skriver lurt å oppsøke lege for en sjekk.
 
Når du vurderer å kvele mannen fordi han lager spiselyder med brødskiva :hilarious: Har misofoni fra før, og under graviditet er den helt ustyrlig.

Fikk skikkelig lyst på rundstykke med Port Salut. Lagde meg det, bet i første bit og hele kroppen bare stritta i mot. Det skulle jeg visst IKKE ha. Ble knekkebrød med smør, gitt…
Jeg har også misofoni og skrekk og gruuuu hvor mye verre det er under graviditeto_O Skulle fått diplom for det vi står i:laughing002
 
I dag måtte jeg krype til korset og spørre om sykmelding :arghh: Kvalm hele dagen, men bare oppkast på formiddagen. Fikk også resept på den nye kvalmestillende til gravide, Xonvea. Er det flere som har prøvd den? :happy:
Jeg begynte på den for tre dager siden :happy: Jeg er bare 4+3 så det er forebyggende da jeg får en svært alvorlig form for hyperemesis. Så aner ikke hvordan den vil funke. På sykehuset på tirsdag sa legene at de hadde foreløpig lite erfaring med den på HG. Håper veldig den virker på deg ❤️ Gi gjerne en tilbakemelding :love017
 
I uke 7. Kvalm og uggen, det startet tidlig sånn i uke 5, men ikke oppkast enda. Må spise den maten som kroppen bestemmer. Da går det seg greit til. I går var det fiskeburger, i dag IKKE fiskeburger. Trøtt og sliten. Murringer fra uke 3-4, har roet seg en del nå.
 
I går (4+5) kom en stor slimklump lik eggløsningsslim når jeg tørket. Den strakk seg langt. Noen som har opplevd det samme? :) bare fordi jeg er nysgjerrig.
 
Jeg begynte på den for tre dager siden :happy: Jeg er bare 4+3 så det er forebyggende da jeg får en svært alvorlig form for hyperemesis. Så aner ikke hvordan den vil funke. På sykehuset på tirsdag sa legene at de hadde foreløpig lite erfaring med den på HG. Håper veldig den virker på deg ❤️ Gi gjerne en tilbakemelding :love017
Tok første dose for to dager siden, og jeg var en ny person i går :happy093Den har virkelig fungert godt. Jeg kunne kjenne kvalmen når jeg lagde mat, men det tåler jeg fint. Har nok blitt litt trøtt og svimmel av den, ellers ingen bivirkninger så langt.
 
Kunne ønske man bare hadde ømme pupper 24/7 :hilarious: Rart ønske..? I går hadde jeg det, så jeg kunne lure til meg et par «klem» for å kjenne skikkelig etter, og når det da verket skikkelig kunne jeg tenke «Tjoho, skikkelig gravid ja»:hilarious: i dag er det ikke like mye, så da begynner tankene. Men mine er veldig av/på! Dag for dag. De er heldigvis litt ømme da,så det kjennes :)
 
Kunne ønske man bare hadde ømme pupper 24/7 :hilarious: Rart ønske..? I går hadde jeg det, så jeg kunne lure til meg et par «klem» for å kjenne skikkelig etter, og når det da verket skikkelig kunne jeg tenke «Tjoho, skikkelig gravid ja»:hilarious: i dag er det ikke like mye, så da begynner tankene. Men mine er veldig av/på! Dag for dag. De er heldigvis litt ømme da,så det kjennes :)
Samme her!
 
Back
Topp