14+0
Andre trimester allerede, jaggu! Tida flyr i dette svangerskapet, sett i forhold til forrige gang.
For et par uker siden hadde jeg noen lette blødninger og var en tur på ul for å sjekke at alt var ok. Det var det, for en lettelse! Ny blødning et par dager senere, da var jeg en tur på legekontoret og fant hjertelyd. Teorien var at morkaka var i bevegelse. Ingen nye blødninger etter det, krysser fingrene for at det holder seg sånn!
Denne uken var vi på en ny ul, og vi fikk se en perfekt liten bebis som hoppa rundt. Alt så helt fin-fint ut ut i fra det jordmora kunne se. Den ble målt til et par dager senere enn menstermin, men jeg holder på menstermin inntil videre. Er forberedt på å bli satt litt tilbake på oul. Jeg har syklus på 28-29 dager, men lutealfasen er på 11-12 dager bare. Vi fikk ikke vite noe kjønn, så vi får se om vi får vite noe på oul.
Jo, var hos kommunal jordmor forrige uke, det var hyggelig. Samme som sist, kjekt å ha ei som kjenner meg fra før. Ble henvist til oul men venter fremdeles på dato. Halvannen uke siden henvisningen ble sendt, syns det går treeeegt å få den timen!
Ellers har jeg måttet be om noen tilpasninger på jobb. Bekkenet sutrer etter for mye aktivitet, så jeg har bedt om å ikke være med på klassens turdager. Det neste tror jeg blir gymtimen, det jeg jobber er de voksne langt mer aktive enn elevene.

Snart er vi vel der at vi må snakke om hvor mye de egentlig klarer å tilpasse, men vi får se. Jeg har lovet meg selv å være snill med kroppen min og ikke presse meg lenger enn nødvendig.
Ellers skurer det og går, lille (som ikke er så liten lenger…) har masse temperament og vilje, samtidig som han er utrolig morsom å være sammen med. Han har utrolig mye energi, så i helgene tilbringer vi mye tid ute på tur. Ordene begynner å komme, det er så gøy! Og, ikke minst, han har stadig flere netter i egen seng! Noen morgener sover han lenger enn mannen og meg til og med. Bare å nyte fram til nestemann kommer.