Skravletråden

Jeg tenker 10 dager etter at du har fått 2-3. Da har hcg fått tid til å doble seg fra de 150 du må ha for å få 2-3 og opp til over 2700 du trenger for å få 3+.
Dersom du ser på tabeller for hcg stigning så kan du gå helt til uke 8 før du bør få 3+
Takk for godt svar!
Fikk 1-2 fredag og er 5+1 i dag, så regner med jeg må vente litt enda. Har bare igjen en og håper å få 3+ når jeg bruker den. :smiley-ashamed004 skal på kontroll 7+0 så får vurdere å vente til da med den om jeg klarer :facepalm:

Takk for svar, jeg har det på samme måten så tror jeg må ta en før uke 12. men så blir man usikker når man hører om de som va i uke 8 for så på uke 12 får vite at det ikke gikk likevell.
Jeg bor så langt unna en slik mulighet å at jeg må ta det om to uker fordi jeg da reiser dit jeg har mulighet til å få det:) men denne gangen i forhold til sist jeg var gravid så har jeg en helt annen følelse. Sist følte jeg meg ikke gravid over hodet mens nå føler jeg meg veldig gravid:)
Ja, UL gir bare ett øyeblikksbildet, og kan jo ikke si noe om hva som skjer videre. Det vet en jo ikke før en har fått ungen i armene i oktober, å da komme nye bekymringer. Det er jo noen som det ikke går bra med selv om alt var fint både på ul i uke 12 og 18.
For meg er det viktig å ta ett steg om gangen å vil bare se så fort som mulig at ett hjerte slår, for da vett jeg at det ikke har vært tomt fra starten, å så får jeg ta det derifra. Mulig jeg trenger flere UL denne gangen men vi får se. :happy:

Takk for godt svar!
Fikk 1-2 fredag og er 5+1 i dag, så regner med jeg må vente litt enda. Har bare igjen en og håper å få 3+ når jeg bruker den. :smiley-ashamed004 skal på kontroll 7+0 så får vurdere å vente til da med den om jeg klarer :facepalm:
Da ville jeg tenkt 17 dager fra fredag. Men ikke sikkert min tankegang er den korrekte, men hadde definitivt tenkt at da skulle det vært sikkert om det var meg. :happy:

Ord blir fattige, men jeg vil bare at du skal vite at du ikke er alene :Heartred Jeg håper du har noen rundt deg å støtte deg på. Hvis ikke er det alltid mulig å snakke sammen videre på forumet.
Sender deg en stor og varm klem. Håper du tar godt vare på deg selv i dag.
Tusen takk ❤️ ❤️

Fikk hjertet i halsen på do hos en venninne, masse rosa på papiret! Men så såg jeg at det var rosa blomster på dopapiret! Altså, sånt burde vært forbudt! :nailbiting::laughing002
Dette har jeg også opplevd ved tidligere graviditet. Og så var det bare julenisser :hilarious: Skulle vært forbudt ja.

Jeg er redd jeg mister...
Blødde på morgenen, men det stoppet opp. Blør igjen på kvelden og har hatt små kramper.
Jeg vet at man kan ha alle disse symptomene og det kan gå fint. Moren min hadde det samme da hun gikk gravid med meg. Men jeg er fremdeles redd for at jeg mister og ikke vil vite før om 3 uker på TUL.
Jeg er et vrak i kveld....

Jeg er redd jeg mister...
Blødde på morgenen, men det stoppet opp. Blør igjen på kvelden og har hatt små kramper.
Jeg vet at man kan ha alle disse symptomene og det kan gå fint. Moren min hadde det samme da hun gikk gravid med meg. Men jeg er fremdeles redd for at jeg mister og ikke vil vite før om 3 uker på TUL.
Jeg er et vrak i kveld....
Det er en forferdelig følelse! Kanskje du kan ringe legen og få målt hcg? :Heartred

Det er en forferdelig følelse! Kanskje du kan ringe legen og få målt hcg? :Heartred
Jeg ringte til legekontoret og måtte insistere på å få en time. Legen målte vist ikke HcG i blodprøve men kun i urin. Hvordan kan man "måle" HcG i urin, enten er testen positiv eller negativ. Trodde det var standard praksis å måle blodverdier hos fastlegen ved første kontroll?
Kjenner jeg er helt forferdelig oppgitt. Jeg føler det er en helt legitim bekymring for SA etter blødning og kramper. Jeg er dessverre ikke overrasket over hvor dårlig dette legekontoret håndterer dette...
Har time klokka 1 og jeg må antagelig grine meg til en blodprøve... :bag:

Jeg ringte til legekontoret og måtte insistere på å få en time. Legen målte vist ikke HcG i blodprøve men kun i urin. Hvordan kan man "måle" HcG i urin, enten er testen positiv eller negativ. Trodde det var standard praksis å måle blodverdier hos fastlegen ved første kontroll?
Kjenner jeg er helt forferdelig oppgitt. Jeg føler det er en helt legitim bekymring for SA etter blødning og kramper. Jeg er dessverre ikke overrasket over hvor dårlig dette legekontoret håndterer dette...
Det høres virkelig kjipt ut å ha et så tåpelig legekontor!! Helt enig med deg, merkelig at den ikke bare kan måle i blodet, også kanskje en får slappet litt mer av! :Heartred Håper virkelig det ordner seg!

Gode tanker din vei! Håper du blir positivt overrasket over måten de tar i mot deg på i dag.. og at målingene er bra. :Heartred

De har skikkelig godt tilbud på en bedside crib på barnas hus. Tenker jeg kjøper den. Synes sprinkelsengen er så stor i starten. Får denne til 700 kr nå. Nesten samme pris som folk legger de ut brukt for.
Jeg elsket min bedside-crib med første barn, det er et av de beste kjøpene jeg gjorde under graviditeten :happy:

Det høres virkelig kjipt ut å ha et så tåpelig legekontor!! Helt enig med deg, merkelig at den ikke bare kan måle i blodet, også kanskje en får slappet litt mer av! :Heartred Håper virkelig det ordner seg!
Legetimen gikk ikke bra.
Behandlinga var så dårlig at venninnen min, som jeg pent spurte om å bli med i frykt for at noe ville skje, skjelte ut fastlegen min. Hun er bioingeniør og reagerte kraftig på måten han opptrådte på og gikk fram under undersøkelsen.
Jeg ønsker ikke å dele for mye for ikke å gjøre andre i gruppa ukomfortable/redde.

Lang historie kort, jeg fikk ikke tatt blodprøve og har ikke fått bekreftet om jeg mister eller ei. Jeg skal åpne tilsynssak mot fastlegen min.Til uken kontakter jeg Amathea for veiledning og råd.

I mellomtiden er jeg fremdeles uviten om hva som skjer inni kroppen min

Legetimen gikk ikke bra.
Behandlinga var så dårlig at venninnen min, som jeg pent spurte om å bli med i frykt for at noe ville skje, skjelte ut fastlegen min. Hun er bioingeniør og reagerte kraftig på måten han opptrådte på og gikk fram under undersøkelsen.
Jeg ønsker ikke å dele for mye for ikke å gjøre andre i gruppa ukomfortable/redde.

Lang historie kort, jeg fikk ikke tatt blodprøve og har ikke fått bekreftet om jeg mister eller ei. Jeg skal åpne tilsynssak mot fastlegen min.Til uken kontakter jeg Amathea for veiledning og råd.

I mellomtiden er jeg fremdeles uviten om hva som skjer inni kroppen min
Åj.. Herlighet for en dårlig behandling du har fått! Har ikke ord.. Går det virkelig an?!? Kan ikke være helt god den fastlegen din.. Håper det går bra med deg, etter forholda. :Heartred Tenker masse på deg! Styrkende klemmer. :Heartred

Åj.. Herlighet for en dårlig behandling du har fått! Har ikke ord.. Går det virkelig an?!? Kan ikke være helt god den fastlegen din.. Håper det går bra med deg, etter forholda. :Heartred Tenker masse på deg! Styrkende klemmer. :Heartred
Takk :Heartred Jeg er ikke ok for øyeblikket, men vet at tiden vil hjelpe.
For all del, det kan hende at alt er ok og at det bare er en blødning. Men jeg forbereder meg på det verste - så kan jeg heller bli positivt overrasket. Jeg har jo ikke mistet graviditetssymptomer.
Det fine til tross for denne kjipe opplevelsen, er at jeg vet at jeg kan bli gravid og ble påminnet om hvor fantastiske venninner jeg har :Heartred

Takk :Heartred Jeg er ikke ok for øyeblikket, men vet at tiden vil hjelpe.
For all del, det kan hende at alt er ok og at det bare er en blødning. Men jeg forbereder meg på det verste - så kan jeg heller bli positivt overrasket. Jeg har jo ikke mistet graviditetssymptomer.
Det fine til tross for denne kjipe opplevelsen, er at jeg vet at jeg kan bli gravid og ble påminnet om hvor fantastiske venninner jeg har :Heartred
:Heartred :Heartred :Heartred :Heartred Håper på det beste! Så fint å høre at du har noen i ryggen! :Heartred God klem!

Back
Topp