Solas dagbok ❤️ Gravid med nr.2

Sex midt på dagen :love022 Det var sånn det var som nyforelska :cool:

Evt før unger i det hele :hilarious:

Ja. Synes liksom det er bedre å si sann du, denne uka.. Istedenfor sann jepp, kom her nå. Nå skal vi hygge oss. For da blir det planlagt uplanlagt om man kan si det sann :hilarious:

Gubben her synes det blir så ekstra stress. :P

Evt før unger i det hele :hilarious:

Gubben her synes det blir så ekstra stress. :p
Ja. Ikke sant! Uten unger så går det :hilarious: Ja, altså. Må jo si det er lite sjarmerende og må si at du.. nå skal du, og jeg. Ligge. Fordi Vi skal prøve å lage barn. Så, du, bare kom her du. Så skal vi ta av oss alt tøyet.
Så blir det planlagt sex, men på uplanlagte tidspunkt :hilarious:

Ja. Ikke sant! Uten unger så går det :hilarious: Ja, altså. Må jo si det er lite sjarmerende og må si at du.. nå skal du, og jeg. Ligge. Fordi Vi skal prøve å lage barn. Så, du, bare kom her du. Så skal vi ta av oss alt tøyet.
Så blir det planlagt sex, men på uplanlagte tidspunkt :hilarious:

Haha, ja. Blir litt usexy press. Menmen...!

El testen er fortsatt svært negativ. Og det er jo bra! Tipper el kommer på cd 14. cd 12 i dag.
Bestilte hjem concive plus sanne enkeltdoser som skal kjøres opp i rusketuska litt før, og grapefruktekstralt.
Skulle jo begynt på de dråpene for lenge siden. Men den kom jo ikke i posten før i dag, og butikkene i nærheten hadde utsolgt.
Men det skalder ikke å ta litt nå da, i håp om at det skjer noe. Gjør det ikke det så er det helt ok med noen dråper til spille.
Men når det er sagt, fy fela for en grusom ettersmak. :hilarious:

I går kveld, så slo det meg. Jeg fikk lyst å skrive denne reisen fra a til å. Kanskje en bok? Eller bare et sted å få mine egne tanker plassert.
Uansett, jeg ville kjøpt en bok om den rå realiteten av det å få barn. Noe alle prøvere kan kjenne seg igjen i.
For det er det ikke så mange som snakker om.
Jeg vil snakke med, høre/lese om folk i samme situasjon.

Si feks fødselspodden, med hun første som hadde den podcasten der hun spurte alle gjestene sine: så bestemte dere for at dere skulle bli gravide, tok det lang tid før dere ble gravide da?
Nesten alle: nei, det gikk på første forsøk det.
Altså, mulig jeg er bitter. Men da har jeg lyst å slå av hele episoden.
Kanskje det er en podcast man skulle startet? :hilarious:

Jeg vil så gjerne at folk skal se, skjønne og ikke føle seg alene der ute.
Jeg får ofte opp dan ttc TikTok på feeden min. Og det er så deilig å se andre i samme situasjon (ikke fordi jeg ønsker at andre skal ha problemer) men det viser sårbarheten, desperasjonen.
Har vurdert det selv faktisk, men hvem er jeg til å dele min reise.
For hallo, jeg gidder jo ikke dele en sann reise for 3 følgerne :hilarious:
Og de følgerne er Marius fra bygda, Lotte på 1 år og hun gamle barndomsvenninna di.

Men det er vel derfor denne algoritmen fungerer.
Jeg vil bare at alle som sliter og står i denne reisen ikke skal føle seg alene.

Nå ble det mye tøv her. Men jaja. Tankene…

El testen er fortsatt svært negativ. Og det er jo bra! Tipper el kommer på cd 14. cd 12 i dag.
Bestilte hjem concive plus sanne enkeltdoser som skal kjøres opp i rusketuska litt før, og grapefruktekstralt.
Skulle jo begynt på de dråpene for lenge siden. Men den kom jo ikke i posten før i dag, og butikkene i nærheten hadde utsolgt.
Men det skalder ikke å ta litt nå da, i håp om at det skjer noe. Gjør det ikke det så er det helt ok med noen dråper til spille.
Men når det er sagt, fy fela for en grusom ettersmak. :hilarious:

I går kveld, så slo det meg. Jeg fikk lyst å skrive denne reisen fra a til å. Kanskje en bok? Eller bare et sted å få mine egne tanker plassert.
Uansett, jeg ville kjøpt en bok om den rå realiteten av det å få barn. Noe alle prøvere kan kjenne seg igjen i.
For det er det ikke så mange som snakker om.
Jeg vil snakke med, høre/lese om folk i samme situasjon.

Si feks fødselspodden, med hun første som hadde den podcasten der hun spurte alle gjestene sine: så bestemte dere for at dere skulle bli gravide, tok det lang tid før dere ble gravide da?
Nesten alle: nei, det gikk på første forsøk det.
Altså, mulig jeg er bitter. Men da har jeg lyst å slå av hele episoden.
Kanskje det er en podcast man skulle startet? :hilarious:

Jeg vil så gjerne at folk skal se, skjønne og ikke føle seg alene der ute.
Jeg får ofte opp dan ttc TikTok på feeden min. Og det er så deilig å se andre i samme situasjon (ikke fordi jeg ønsker at andre skal ha problemer) men det viser sårbarheten, desperasjonen.
Har vurdert det selv faktisk, men hvem er jeg til å dele min reise.
For hallo, jeg gidder jo ikke dele en sann reise for 3 følgerne :hilarious:
Og de følgerne er Marius fra bygda, Lotte på 1 år og hun gamle barndomsvenninna di.

Men det er vel derfor denne algoritmen fungerer.
Jeg vil bare at alle som sliter og står i denne reisen ikke skal føle seg alene.

Nå ble det mye tøv her. Men jaja. Tankene…
Lotte på 1 år :hilarious: Men ja jeg mener det absolutt burde vært snakket/skrevet mer om! Det er synd at det er en slags "skam" å snakke om at man bruker lang tid på å bli gravid, mister i SA/MA/kjemisk/exu, at man må igjennom IVF osv osv. Man hører bare om hvor lett det er å bli gravid, hvor fantastisk flott et svangerskap er, og alle solskinnshistoriene. Man burde fått frem mer om hvor tungt og tøft og lang reise det faktisk kan være. Og hvor normalt det er! Og ja, man vil jo gjerne nå frem til flere enn bare mamma og barndomsvenninna da:laughing002

Lotte på 1 år :hilarious: Men ja jeg mener det absolutt burde vært snakket/skrevet mer om! Det er synd at det er en slags "skam" å snakke om at man bruker lang tid på å bli gravid, mister i SA/MA/kjemisk/exu, at man må igjennom IVF osv osv. Man hører bare om hvor lett det er å bli gravid, hvor fantastisk flott et svangerskap er, og alle solskinnshistoriene. Man burde fått frem mer om hvor tungt og tøft og lang reise det faktisk kan være. Og hvor normalt det er! Og ja, man vil jo gjerne nå frem til flere enn bare mamma og barndomsvenninna da:laughing002
Lotte på 1 år var kanskje litt å ta i, men Lotte på 3 går fint an. Disse barna nå er jo sinnsykt flink til teknologi :hilarious:
Ja! Skulle så ønske at det gikk an å nå ut til mange om hvor tøft dette er.
At det i år 2023 er tabubelagt og snakke om er for meg helt sinnsykt.
Altså før prøver så vet men jo at det er en mulighet at det skjer, at man sliter med å få barn. Men likevel så er det ingen som snakket høyt om.

Jeg tenker jo sann at hvis jeg skal vise mitt fjes i alle disse nedturene og oppturene på sosial media så vil jeg jo nå ut til de det gjelder. Ikke bare noen få, for det er jo «tabu»
Så tenker man hva vil venner tenke, hva vil bekjente tenke. Derfor så lar man være da.
Åh. Jeg kunne skrevet og snakket om dette i timer :hilarious:

Lotte på 1 år var kanskje litt å ta i, men Lotte på 3 går fint an. Disse barna nå er jo sinnsykt flink til teknologi :hilarious:
Ja! Skulle så ønske at det gikk an å nå ut til mange om hvor tøft dette er.
At det i år 2023 er tabubelagt og snakke om er for meg helt sinnsykt.
Altså før prøver så vet men jo at det er en mulighet at det skjer, at man sliter med å få barn. Men likevel så er det ingen som snakket høyt om.

Jeg tenker jo sann at hvis jeg skal vise mitt fjes i alle disse nedturene og oppturene på sosial media så vil jeg jo nå ut til de det gjelder. Ikke bare noen få, for det er jo «tabu»
Så tenker man hva vil venner tenke, hva vil bekjente tenke. Derfor så lar man være da.
Åh. Jeg kunne skrevet og snakket om dette i timer :hilarious:
Absolutt!!
Selv har jeg vært åpen om at jeg har mistet, men det er vanskelig å snakke med folk som ikke skjønner hvor tungt det er.. Så da er det liksom lettere å la være å snakke om det også..

Absolutt!!
Selv har jeg vært åpen om at jeg har mistet, men det er vanskelig å snakke med folk som ikke skjønner hvor tungt det er.. Så da er det liksom lettere å la være å snakke om det også..
Ja. Det er akkurat det. Jeg synes også det er helt sinnsykt at man blir anbefalt at man ikke skal fortelle at man er gravid før uke 12. det er jo selvsagt opp til hver enkelt hva man ønsker, men å bli anbefalt synes jeg er helt grusomt. Man blir jo fortalt at hvis du mister, så skal du gå igjennom det alene også. :wideyed:

Ja. Det er akkurat det. Jeg synes også det er helt sinnsykt at man blir anbefalt at man ikke skal fortelle at man er gravid før uke 12. det er jo selvsagt opp til hver enkelt hva man ønsker, men å bli anbefalt synes jeg er helt grusomt. Man blir jo fortalt at hvis du mister, så skal du gå igjennom det alene også. :wideyed:
Du har jo dem som har blitt SUR fordi "hvorfor deler du graviditeten med meg så tidlig?! Du kan jo miste, hallo..!"
...
..
Ja. Sur.
Ikke beæret for tilliten. Men sur.
Man kan miste sent i svangerskapet også. Sjansen er lav, men det KAN skje.
Og enda verre, om man forteller at man har mistet, så får man beskjed om type... "So what, det er jo vanlig?" (Gjerne fra folk som aldri har opplevd det selv, selvsagt.)

Har sett så mye grusomt som folk har fått slengt i trynet sitt, både i diverse kommentarfelt, og som har blitt gjenfortalt her inne.
Hei, jeg hadde selv en gynekolog som fortalte meg at selv om ultralyden så fin ut, så kunne jeg jo miste uansett, så.
Akkurat det jeg trengte høre med blødninger osv :wtf::shifty:

Ja, det er helt sjukt! Føler det er veldig gammeldags tankegang å holde det skjult til uke 12… Jeg er glad jeg har delt det at jeg har mistet med flere av mine nærmeste venner, for jeg har en venninne som nylig gikk igjennom det også, og vi har snakket sammen og støttet hverandre. Man føler seg ikke så ensom og alene, når man vet at flere har vært igjennom det samme. Og det er jo nettopp det, man føler seg veldig alene når det skjer (enten å miste eller at det er vanskelig å bli gravid), for ingen snakker om det…

Du har jo dem som har blitt SUR fordi "hvorfor deler du graviditeten med meg så tidlig?! Du kan jo miste, hallo..!"
...
..
Ja. Sur.
Ikke beæret for tilliten. Men sur.
Man kan miste sent i svangerskapet også. Sjansen er lav, men det KAN skje.
Og enda verre, om man forteller at man har mistet, så får man beskjed om type... "So what, det er jo vanlig?" (Gjerne fra folk som aldri har opplevd det selv, selvsagt.)

Har sett så mye grusomt som folk har fått slengt i trynet sitt, både i diverse kommentarfelt, og som har blitt gjenfortalt her inne.
Hei, jeg hadde selv en gynekolog som fortalte meg at selv om ultralyden så fin ut, så kunne jeg jo miste uansett, så.
Akkurat det jeg trengte høre med blødninger osv :wtf::shifty:
Altså, jeg blir helt rystet jeg altså. For at hvis man skulle miste så er det de som vet om det det går ut over….
Huff. Jeg synes det er helt vanvittig at man ikke skal få dele denne glad nyheten med en gang. Det må da være opp til hver enkelt. :wideyed:

Vanlig eller ikke vanlig. Det er vondt uansett. I det man står med den testen som det står gravid på, så tror jeg de fleste forestiller seg hvordan det nye livet vil bli. Så man mister jo noe som man alt har sett for seg.
Det er så mye rundt det her jeg virkelig brenner for altså. For dette synes jeg er så vanvittig leit. :arghh:

Ja, det er helt sjukt! Føler det er veldig gammeldags tankegang å holde det skjult til uke 12… Jeg er glad jeg har delt det at jeg har mistet med flere av mine nærmeste venner, for jeg har en venninne som nylig gikk igjennom det også, og vi har snakket sammen og støttet hverandre. Man føler seg ikke så ensom og alene, når man vet at flere har vært igjennom det samme. Og det er jo nettopp det, man føler seg veldig alene når det skjer (enten å miste eller at det er vanskelig å bli gravid), for ingen snakker om det…
Nettopp. Skal man liksom da bare gå igjennom dette alene da, eller med partner…
Rart man ikke blir fortalt at man ikke skal si det til partner heller. Hvis jeg blir gravid og hvis jeg skulle miste, så trenger jeg jo de som står meg nærmest.
For, skulle jeg ikke sagt det før uke 12, ville jeg jo da sagt når jeg mistet til de nærmeste. Så det er innafor å fortelle det da, men ikke gladnyheten om at man er gravid?
Wooho. Jeg blir sykt engasjert kjenner jeg.
Ingen snakket om alle de vanskelige spekterne. Alle snakker om hvor rosenrødt er.
Hvis man ikke blir gravid må man «slappe av» så skjer det.
Hvis man prøver å bli gravid er det lurt å ikke si det til alle for da forventer alle at det skal skje med en gang.
Blir man gravid skal man ikke fortelle det før uke 12.
Er man gravid og mistet før uke 12 skal man ikke snakke om hvor vondt det er fordi da skal man være takknemlig over at man faktisk kan bli gravid.
Hvis svangerskapet er tøft skal man ikke klage over det heller, fordi man har jo ønsket dette her.
Og når man føder skal man ikke klage over det, for man er heldig å faktisk kunne få barn og dette har folk gjort i all tid.

Altså. Bare se hvor sykt dette er… :wideyed::mad:

Altså, jeg blir helt rystet jeg altså. For at hvis man skulle miste så er det de som vet om det det går ut over….
Huff. Jeg synes det er helt vanvittig at man ikke skal få dele denne glad nyheten med en gang. Det må da være opp til hver enkelt. :wideyed:

Vanlig eller ikke vanlig. Det er vondt uansett. I det man står med den testen som det står gravid på, så tror jeg de fleste forestiller seg hvordan det nye livet vil bli. Så man mister jo noe som man alt har sett for seg.
Det er så mye rundt det her jeg virkelig brenner for altså. For dette synes jeg er så vanvittig leit. :arghh:

Jepp. Jeg brenner STERKT for graviditet og prøving, og omsorgen rundt gravid -fødsel etc

Jepp. Jeg brenner STERKT for graviditet og prøving, og omsorgen rundt gravid -fødsel etc
Ja! Vi trenger en stemme her i Norge som snakker om dette høyt! Ikke de som er der for å hjelpe, men rett og slett snakke om hvor vanskelig alt er!

Så enig i alt dere skriver. Synes det hele er kjempevanskelig med si det/ikke si det. Jeg merker jo at jeg er påvirket av den gammeldagse holdningen om at man ikke skal si noe før uke 12. Men jeg er egentlig så FOR åpenhet! Om alt i livet! Ja, man kan miste før uke 12. Men man kan også miste i uke 13. og 20 eller 35. Eller barnet kan dø under fødsel. Eller få kreft og dø som ettåring. Dere skjønner. Livet skjer! Det er farer rundt oss hele tiden. Så hvorfor ikke dele gleden når vi har den? Og få støtte under nedturene. Med en gang MA’en var et faktum for meg, ble jeg stresset av å måtte fortelle dårlige nyheter til de jeg hadde delt det med. Både flere venninner og søsken, men også sjefen min. Samtidig har den støtten jeg fikk vært helt fantastisk og noe jeg ikke ville vært foruten. Ok, så skjønner alle de nå at vi prøver aktivt. Men det hadde de kunne tenkt seg til likevel. Vi er i tredveårene og har gitt uttrykk for at vi vil ha barn. Ikke så hokus pokus :)

Back
Topp