Solas dagbok ❤️ Gravid med nr.2

Jaja. Denne pp’n er jeg ingen prøver da alt kræsjer med operasjon og el.
Jaja. Skulle ta blodprøver denne gang, var sikker på at det var syklusdag 5. satt opp en time hos legen. Reiste for å hente rekvisisjonen leste da at det skulle taes på suklusdag 3…
Så ja. Da var jeg jo på syklusdag 5 da.
Så da må jeg vente til nyåret da! :meh:
Samboer skal sjekke seg neste uke!
Så på mandag skal jeg ringe og høre om
Vi kan få time hos gyn litt tidligere!
Ja, 5 blir vel litt sent.. CD 2-4 er liksom greit. Men godt ballen ruller litt. Hvis sædprøven er i boks nå, og blodprøver i starten av januar, vel da er det bare henvisningen igjen??

Ja. Veldig! Men likevel så kjenner jeg at da kan jeg bare fokusere på å fikse siste rest før ivf.
For jeg er jo 99% på at det ikke vil gå uten ivf.
Men likevel, man vil jo gi alt da :sorry: :Heartred
Ja :Heartred Masse lykke til, med operasjon og alt du har i vente :shy:

Æaj, så kjipt det da må gjøre i neste mnd :bag: snakk om uflaks og misforståelse:sorry: Sender deg en stor klem:Heartred:smiley-angelic003

Ja, 5 blir vel litt sent.. CD 2-4 er liksom greit. Men godt ballen ruller litt. Hvis sædprøven er i boks nå, og blodprøver i starten av januar, vel da er det bare henvisningen igjen??
Ja. Jeg hadde jo klart å rote vekk rekvisisjonen jeg fikk fra gyn. Så den lå jo på kontoret der, også har jeg fått for meg, sikkert fordi letrozol starter man på 4-5 at det var blodprøvene som skulle taes. Så når jeg hentet rekvisisjonen så innså jeg at jeg hadde surret. :hilarious:
Det som er skummelt er at tr skal komme på en fredag neste mnd. Da blir det jo helt teit ifht helgen hvis den kommer for tidlig:bag: ja! Da er det bare henvisningen igjen. Så håper å få time hos gyn kanskje i februar isteden for april:happy: for da er vi kanskje igang til våren

Ja. Jeg hadde jo klart å rote vekk rekvisisjonen jeg fikk fra gyn. Så den lå jo på kontoret der, også har jeg fått for meg, sikkert fordi letrozol starter man på 4-5 at det var blodprøvene som skulle taes. Så når jeg hentet rekvisisjonen så innså jeg at jeg hadde surret. :hilarious:
Det som er skummelt er at tr skal komme på en fredag neste mnd. Da blir det jo helt teit ifht helgen hvis den kommer for tidlig:bag: ja! Da er det bare henvisningen igjen. Så håper å få time hos gyn kanskje i februar isteden for april:happy: for da er vi kanskje igang til våren

Du kan jo forhøre med gyn da, men jeg mener å huske at cd2-4 skal gå greit, dersom det faller sånn på helg.. men greit å dobbeltsjekk med gyn.

Du kan jo forhøre med gyn da, men jeg mener å huske at cd2-4 skal gå greit, dersom det faller sånn på helg.. men greit å dobbeltsjekk med gyn.
Ja. Skal ringe gyn på mandag. Så da kan jeg høre. For kommer den på en fredag som den skal så går det jo greit med mandag. Men hvis den kommer på torsdag, så ble jeg litt stresset at det skulle bli krøll. For da vil jo cd 3 havne på søndag.. jeg får høre med hun.

Ja. Skal ringe gyn på mandag. Så da kan jeg høre. For kommer den på en fredag som den skal så går det jo greit med mandag. Men hvis den kommer på torsdag, så ble jeg litt stresset at det skulle bli krøll. For da vil jo cd 3 havne på søndag.. jeg får høre med hun.

Kommer den på en fredag, så er fredag cd1, lørdag cd2 og søndag cd3 :p

Kommer den på en torsdag, blir cd3 en lørdag. Så ideelt sett er om du får tr lørdag-onsdag. Men om du kan ta cd2-4 så tar man jo bare nærmeste virkedag ift tr. :)

Kommer den på en fredag, så er fredag cd1, lørdag cd2 og søndag cd3 :p

Kommer den på en torsdag, blir cd3 en lørdag. Så ideelt sett er om du får tr lørdag-onsdag. Men om du kan ta cd2-4 så tar man jo bare nærmeste virkedag ift tr. :)
Haha. Jeg kan jo ikke telle :hilarious: Det burde jo gå det. Jeg for høre med gyn på mandag. Men håper det går da

SA@?!€!! Sykehus..
Skulle opereres i dag jeg, men litt sann stresset sjel som meg klarer ikke koble at jeg skal på kvinneklinikken..
Så i går på kvelden leste jeg igjen og tenkte hm, hva om det er en kontroll til. Men det har jeg jo alt vært på..
Og gjett hva jeg skal, en kontroll til…
Åh, jeg gir opp. Da skulle jeg jo startet på letrozol likevel da. Jaja. Kan nå hvertfall legge inn noe aksjer :bag:

Etter lang tid inne på sykehuset, med ultralyd greia kjørende alle mulige veier oppi der var enden på visa: det er mulig det er endometeriose ved rundt og ved venstre eggstokk, det ser ikke ut til at det sitter dypt :happy: Venstre eggstokk «sitter litt fast» også på venstre side.
Så det blir enda en dato på operasjon. Så det er bare å vente. Utenom det -

Jeg har en skikkelig fin livmor og livmorhalstapp. :hilarious: Uansett vil ikke endometriose vevet gjøre noe med fertiliteten. Hun var helt sikker på at dette hvertfall skulle gå med assistert befruktning, siden livmoren min var fin. Fin og tykk hinne(?) også.
Hun sa det var bare å komme seg til gyn for og sette seg på ivf lista, ingen vits å vente med det. Så jeg skal ringe gyn etterpå og prøve å flytte timen vår frem :smiley-angelic001
Mulig jeg er sent ute.
Men overlegen sa at vi bare skulle gå for ivf venteliste og venteliste til operasjon samtidig. Er jeg blitt gravid eller er midt i et ivf forsøk da jeg får time til operasjon skal jeg bare utsette den.

Så alt i alt, veldig fornøyd. :happy:
Jeg hadde en folikkel på 16 mm på venstre side, så da er vel el rundt hjørnet. Så får prøve å legge noen aksjer da. Og hun kunne også se at jeg hadde el på høyre forrige mnd.
Mannen skal ta sædprøve i dag (til hans store fortvilelse) så jeg sier at han skal bare komme i en kopp, tenk alle hender, instrumenter o.l oppi dåseruska :hilarious:

Huff snart jul, og jeg har ikke kjøpt en eneste julegave… hjelp meg.

:hilarious: Skjønner ikke helt det der med menn og sædprøver altså. Det er visst helt grusomt. Jeg skjønner jo at resultatet er skremmende å få, og at det føles ut som om 'hele manndommen står til prøve', men likevel; vi kvinner får skylt kontrastvæske gjennom systemet, blir satt på utallige hormoner, må stikke oss med sprøyter selv, må dopes og stikkes for å hente ut egg osv, og tilslutt; gå ni måneder gravid (som kan være et eventyr i seg selv), og tilslutt føde.
Mannen må få et par orgasmer, mulig i et litt klinisk miljø. :hilarious:

Blir nok bra å settes på venteliste, både på operasjon og ivf. Greit at noe skjer. Noe å ha et håp til..!

Og... Jeg håper du har fått handlet nå :bag::bag:

:hilarious: Skjønner ikke helt det der med menn og sædprøver altså. Det er visst helt grusomt. Jeg skjønner jo at resultatet er skremmende å få, og at det føles ut som om 'hele manndommen står til prøve', men likevel; vi kvinner får skylt kontrastvæske gjennom systemet, blir satt på utallige hormoner, må stikke oss med sprøyter selv, må dopes og stikkes for å hente ut egg osv, og tilslutt; gå ni måneder gravid (som kan være et eventyr i seg selv), og tilslutt føde.
Mannen må få et par orgasmer, mulig i et litt klinisk miljø. :hilarious:

Blir nok bra å settes på venteliste, både på operasjon og ivf. Greit at noe skjer. Noe å ha et håp til..!

Og... Jeg håper du har fått handlet nå :bag::bag:
Jeg er så enig :hilarious: Skjønner at det kanskje er kjipt, men når det er gjort er de så og si ferdige. Og ja, hva med oss. Hahah.

Rakk selvsagt ikke å ringe før jul nå da. Men har jo time i mars, men får prøve nå i romjula eller på nyåret og få time før. Haha. Jeg handlet alle gavene 22 :hilarious:
Typisk meg!

God jul :Heartred

Jeg er så enig :hilarious: Skjønner at det kanskje er kjipt, men når det er gjort er de så og si ferdige. Og ja, hva med oss. Hahah.

Rakk selvsagt ikke å ringe før jul nå da. Men har jo time i mars, men får prøve nå i romjula eller på nyåret og få time før. Haha. Jeg handlet alle gavene 22 :hilarious:
Typisk meg!

God jul :Heartred

Hehe, det hadde jeg aldri greid! Blir stressa over gavene som ikke er bestilt eller iallefall planlagt før 1. Desember, jeg. :p

God jul ❤️

Hahah! Godt man er forskjellig. Hadde vært mer kaos i butikkene hvis alle var som meg :hilarious:

Er vel en grunn til at 22. Desember er den store bulkedagen.. :p Både gubben og eksen er nærmest inkompatible til å være ferdige med julegaver innen 21. Desember, alltid siste liten, helst pakke inn siste rest på julaften :hilarious:
Jeg begynner i august-september gjerne :p

Er vel en grunn til at 22. Desember er den store bulkedagen.. :p Både gubben og eksen er nærmest inkompatible til å være ferdige med julegaver innen 21. Desember, alltid siste liten, helst pakke inn siste rest på julaften :hilarious:
Jeg begynner i august-september gjerne :p
Åh. Jeg har sagt de siste 10 årene at jeg skal starte tidlig. Det skjer aldri :hilarious: Helt håpløst. Men men. De blir nå kjøpt disse gavene. Bare litt sent:bag::angelic:

Åh. Jeg har sagt de siste 10 årene at jeg skal starte tidlig. Det skjer aldri :hilarious: Helt håpløst. Men men. De blir nå kjøpt disse gavene. Bare litt sent:bag::angelic:

Hver sin stil, si. Det er vel egentlig ikke så nøye når de blir kjøpt sånn sett.
Jeg bare bestiller mye på nett, og legger mye i hva folk skal få.. Men er svært vanskelig å finne ut da. Synes det blir verre for hvert år. :hilarious:
Noen er relativt lette, andre er helt horribelt vanskelige å kjøpe til. De som har alt og ønsker seg ingenting, liksom. Men prøver å få det veldig personlig, og siden jeg bor på et lite område, så er det ikke all verdens med butikker å velge i heller. Er nok lettere å spontanhandle i en større by, med større muligheter mtp butikker.

Hver sin stil, si. Det er vel egentlig ikke så nøye når de blir kjøpt sånn sett.
Jeg bare bestiller mye på nett, og legger mye i hva folk skal få.. Men er svært vanskelig å finne ut da. Synes det blir verre for hvert år. :hilarious:
Noen er relativt lette, andre er helt horribelt vanskelige å kjøpe til. De som har alt og ønsker seg ingenting, liksom. Men prøver å få det veldig personlig, og siden jeg bor på et lite område, så er det ikke all verdens med butikker å velge i heller. Er nok lettere å spontanhandle i en større by, med større muligheter mtp butikker.
Jeg også elsker å gi gaver, men de fleste i familien nå hat enten alt eller så ønsker de seg penger. Og da er det jo veldig vanskelig.
Ja! Sant. Mye enklere når man har alt veldig nært. :happy: Har du hatt en fin jul da?

Jeg også elsker å gi gaver, men de fleste i familien nå hat enten alt eller så ønsker de seg penger. Og da er det jo veldig vanskelig.
Ja! Sant. Mye enklere når man har alt veldig nært. :happy: Har du hatt en fin jul da?

Jeg har faktisk bare gitt to gavekort til jula i år, føler jeg ellers har truffet ganske greit altså! Selv om folk er veldig vanskelig å kjøpe til..! Litt imponert over meg selv :hilarious:

Men ja. Jula har vært fin! Eneste er bare at både på julaften og i går, så har minstemor vært helt umulig å legge til å sove. Og som gravid, greier jeg heller ikke stå bøyd så.alt for lenge over senga hennes heller. Så, den biten er litt tung. Får håpe det bare er fordi det har vært litt annerledes og sånt.

Back
Topp