Tråden for rare spørsmål

Sååå… Når vi snakker om rare spørsmål…
Noen som merker noe nederst i magen ved orgasme? :hungover::facepalm:
Husker fra forrige svangerskap at magen ble steinhard, men det var jo pga livmoren - og den skal vel ikke ha vokst noe særlig enda, i uke 4..?:hilarious:
Tilleggsspørsmål til denne, er det «farlig» å få orgasme med tanke på at livmoren da trekker seg sammen? Er det på noen måte uheldig for fosteret? :oops:

Tilleggsspørsmål til denne, er det «farlig» å få orgasme med tanke på at livmoren da trekker seg sammen? Er det på noen måte uheldig for fosteret? :oops:

Det er helt helt ufarlig!! Kom så mye du orker :rolleyes:
Tenk på det som at livmoren får litt trening til fødselen ;)

Sliter med å svelge tabletter. Er jod-tabletter store? Er de gravid-vitaminene store? Ser de har fra nycoplus og lifeline og lurer på hvilke jeg bør kjøpe… evt om jeg bare må kjøpe jod hvis d er de eneste som er små…

Sniker, jeg har pilleangst, og kjøpte både Nycoplus og Lifeline før prøvingen. Lifeline var helt jævlig, den blå pillen er litt mindre, så kunne ta halve, men den luktet og smakte forferdelig. Den hvite pillen er litt større, så den slet jeg med selv delt i to, og i tillegg løste den seg opp i munnen, så fikk bare mer panikk. Nycoplus sine er begge pillene lik, og like store som den hvite Lifeline, men de løser seg ikke opp med en gang, og de har ikke særlig lukt eller smak. Tror Lifeline sine omega3 var kortere og tjukkere, mens Nycoplus sine er lengre og smalere - men klarer ikke svelge noen av dem, gir de til mannen, også tar jeg sånne for barn man tygger :hilarious: Jeg har fortsatt å kjøpe Nycoplus da, også deler jeg selve pillene i fire. Tar litt tid å få svelget alle sammen, men jeg har blitt mye flinkere på 4 mnd og ikke panikk lenger :D

Legger ved et bilde jeg tok av dem ved siden av hverandre

Vedlegg

• 20211202_195650.jpg
    20211202_195650.jpg
    2,7 MB · Visninger: 27
Hei, rart spm ang. Urinprøve. Når man skal til jordmor på ettermiddagen, men de ønsker prøve på morgenurin, hvor oppbevarer man den i mellomtiden da? Kjøleskapet liksom?

Sniker, jeg har pilleangst, og kjøpte både Nycoplus og Lifeline før prøvingen. Lifeline var helt jævlig, den blå pillen er litt mindre, så kunne ta halve, men den luktet og smakte forferdelig. Den hvite pillen er litt større, så den slet jeg med selv delt i to, og i tillegg løste den seg opp i munnen, så fikk bare mer panikk. Nycoplus sine er begge pillene lik, og like store som den hvite Lifeline, men de løser seg ikke opp med en gang, og de har ikke særlig lukt eller smak. Tror Lifeline sine omega3 var kortere og tjukkere, mens Nycoplus sine er lengre og smalere - men klarer ikke svelge noen av dem, gir de til mannen, også tar jeg sånne for barn man tygger :hilarious: Jeg har fortsatt å kjøpe Nycoplus da, også deler jeg selve pillene i fire. Tar litt tid å få svelget alle sammen, men jeg har blitt mye flinkere på 4 mnd og ikke panikk lenger :D

Legger ved et bilde jeg tok av dem ved siden av hverandre

Jeg har aldri slitt med å svelge tabletter, men etter jeg ble gravid (og kvalm) så har det vært vanskelig. Jeg får i meg den store gravid tabletten, men de to stk omega-3 tablettene jeg skal ta har jeg ikke kunnet ta på en uke nå..

Noen som vet om omega-3 finnes i mindre tabletter- alternativt noe flytende som ikke smaker grusomt?:hilarious:

Jeg har aldri slitt med å svelge tabletter, men etter jeg ble gravid (og kvalm) så har det vært vanskelig. Jeg får i meg den store gravid tabletten, men de to stk omega-3 tablettene jeg skal ta har jeg ikke kunnet ta på en uke nå..

Noen som vet om omega-3 finnes i mindre tabletter- alternativt noe flytende som ikke smaker grusomt?:hilarious:

For meg er det ikke sjangs med de omega-3 kapslene :hilarious: Akkurat nå tar jeg "gelefisker" som har Elias på pakken. De har et hint av fiskesmak, men appelsinsmaken kamuflerer det meste. Tror flere merker har sånne ment for barn, så hvis jeg ser noen andre tenker jeg å prøve dem for å se om de smaker litt bedre og har flere i pakken, for den Elias pakken har bare nok til sånn 2 uker, så føler jeg må kjøpe ny pakke i hytt og pine :wtf:

Kanskje ikke så rart spm, men likevel: Uke 10+6 og magen er ikke treg lengre og ikke like oppblåst, kanskje? Normalt?

Hilsen nevrotikeren

Jeg så en liknende tråd i en annen termingruppe, syns det var lurt.

Her kan du spørre ting du lurer på men ikke vil opprette et helt ny tråd for :bookworm:

Jeg begynner: er det ok å fly tidlig i første trimester? 2 timers flytur. :confused:
Ja det går helt fint! Bare husk å drikke og strekke på deg.

Kanskje ikke så rart spm, men likevel: Uke 10+6 og magen er ikke treg lengre og ikke like oppblåst, kanskje? Normalt?

Hilsen nevrotikeren

Alt er normalt. Kanskje du har spist noe som fikk igang noe? Jm sa til meg at ofte går det seg til rundt 12 uker for da har morkake tatt over for plommesekken en stund og kroppen venner seg til hormonene.
Jeg gikk på lactulose i 6 mnd sist men kan jo håpe :hilarious:

Kjører på et rart spørsmål her;

kan man bade i alle slags temperaturer nå? Eller er det farlig/ikke lurt?

Jeg tenker bare tilbake på prøvetiden, så anbefales det ikke å ta varme bad f.eks på grunn av sædens overlevelse. Kanskje det er noe lignende, men bare noe annet :)hilarious:) som gjelder nå?
Det skal gå fint, men jm ba meg ligge unna sånne varmebassenger og boblebad bare. Men vanlige svømmehallbasseng, barnebasseng og sjø var ikke noe problem, men prøve å ikke være ute i timesvis i sjøen på 17 grader sa hun. Men en svømmetur og litt lek med ungene går helt fint pg er flott på varme dager.

Hilsen nevrotikeren
Jeg er også merket bedring på den trege magen den siste uka :) Jeg slutta på jerntablettene for en stund siden så er usikker på om det er derfor eller om deg har gått seg til selv :)

Andre som fremdeles har murringer fra tid til annen? Er selv 10+6.

Andre som kjenner en rar smerte i brystet? Aldri opplevd det før, men den er stikkende/strålende på en måte…
Har googlet meg frem til at det nok er noe muskel greier.. men liker det ikke helt da:yuck:

Back
Topp