Tråden for rare spørsmål

Jeg hadde ikke med på første time til lege, og da måtte jeg ordne det når jeg var der, ikke alltid like lett å tisse på kommando:hilarious: Til neste time, som er hos jordmor, fikk jeg beskjed om å ta med urinprøve. Så jeg ville tatt med for sikkerhetsskyld. Vet de tok graviditetstest med min første urin, for å få positiv test inn i systemet.
Haha, tisse på kommando var det jeg fryktet mest også :p Har aldri gått bra tidligere for å si det sånn. Men da tar jeg med. I verste fall får jeg bare ta den med hjem igjen hvis de ikke trenger den :chicken:

Har et spørsmål jeg ikke helt klarer å Google meg fram til. Skal man ha med urinprøve til første møte med jordmor/lege? De nevnte ingenting om det når jeg bestilte time, men ser på nett at urinprøve skal medbringes til alle svangerskapskontrollene…

Jeg lærte under sist svangerskap at så lenge det har med svangerskapet å gjøre så skal du bare ta med en urinprøve. De vil somregel ha det. Selv når jeg var på UL ville de ha det.

Takk ❤️ Hi hi :p noe kjent med deg, sikkert vært prøvere pålikt? Jeg har barn i des -19 og april -21, samt ei mye eldre :)

Ja, har vært prøver siden des 19, før denne spira satt nå (og forhåpentlig blir sittende) :chicken:
Venter nr 4 her og:joyful:

Såå, TUL - det blir tatt innvendig? Hvilken uke begynner de å ta utenpå?

Såå, TUL - det blir tatt innvendig? Hvilken uke begynner de å ta utenpå?
Er bare vist de sliter med å se fosteret på vanlig ultralyd. Altså den på magen. Men om man er feks 6-9 uker på vei så kandet hende de ser bedre med innvendig ul. Jeg tok når jeg var i uke 11 forige svangerskap og da så dem fint med ul på magen :)

Er bare vist de sliter med å se fosteret på vanlig ultralyd. Altså den på magen. Men om man er feks 6-9 uker på vei så kandet hende de ser bedre med innvendig ul. Jeg tok når jeg var i uke 11 forige svangerskap og da så dem fint med ul på magen :)
Har lest at flere ikke tar utvendig UL før uke 10? Jeg skal på TUL på mandag - og er da 6+0. Spent!

Har lest at flere ikke tar utvendig UL før uke 10? Jeg skal på TUL på mandag - og er da 6+0. Spent!
Var på UL (privat) på onsdag (7+0) og hun gjorde det utvendig. Plan B var å gjøre det innvendig hvis vi ikke så noe med utvendig UL. Fikk se bankende hjerte og alt. Det var helt fantastisk.

Noen her som har erfaring med graviditet og skyting? Driver med hagleskyting, så er utendørs og ikke bly, men er støy eller rekyl farlig når man er så tidlig som 5+0?

Er vel ikke farlig å hoppe på trampoline så tidlig? Er 4,5 uker på vei… var mannen som ble bekymra når han så meg hoppe…

Dette er jo tråden for rare spørsmål, men til dere som er kvalme OG kaster opp. Hjelper det å kaste opp eller er du like kvalm etterpå da? Jeg er så kvalm og uvel.. så jeg bare lurer på om det hjelper noe å "få det ut":depressed::sad010
Ikke kvalm nå, men i forrige svangerskap husker jeg det var best å bare få det ut:hungover:

Jeg har skjønt at man bør unngå for mye Cola pga koffein, men gjelder det alle typer Cola/Pepsi? Eller er det noen som er mindre ille å drikke sånn kofeinmessig?
Det finnes koffeinfri cola ;) har dog bare funnet det på sånne små flasker:scratch

Noen her som har erfaring med graviditet og skyting? Driver med hagleskyting, så er utendørs og ikke bly, men er støy eller rekyl farlig når man er så tidlig som 5+0?

Du skal vel få rekylen i skulderen og ikke i magen :p vil tro det skal være trygt. Støy er ikke farlig enda, babyen har ikke hørsel enda :)

Er vel ikke farlig å hoppe på trampoline så tidlig? Er 4,5 uker på vei… var mannen som ble bekymra når han så meg hoppe…

Aner ikke, vil tro det er helt greit. Baby ligger godt beskyttet inni der ;)

Tror det skal gå greit, men er ikke heelt sikker.. har prøvd å google men finer ikke ordentlig svar. Jeg elsker å hoppe med 8 åringen her, vi pleier å gjøre det daglig så blir vanskelig å ro seg unna fram til hun får vite:confused:

Back
Topp