Noen her som har lyst til å fortelle reaksjonene til partner etter positiv test? Og hvordan er det når «sjokket» har fått lagt seg?Her tok jeg testen på kvelden, samboer hadde akkurat gått å lagt seg også kommer jeg inn å trykker testen med + på i trynet
Han smiler veldig og sier «gi meg en klem»
Så begynte krisemaksimeringen med «nå må vi ha ny bil» «Da har vi ikke gjesterom lenger» «Barnehage blir dyrt» osv
Nå er han mer chill, og spør ofte på formen minSnakker om bebis i magen og stryker meg hver kveld på magen
![]()
Min samboer gliste fra øre til øre når jeg sa jeg så en strek. Han studerte testen når han var ferdig å dusje, og han så streken han også (det gjorde han nemlig ikke første gang jeg fikk positiv test ved forrige svangerskap, da trodde han ikke at jeg var gravid før jeg tok digital test dagen etter). Nå tar han meg på magen når jeg skal legge meg, planlegger når han skal ha permisjon og under middagen i dag sa han: "tenk at vi skal bli tobarnsforeldre!" Hvis det var opp til ham skulle vi fått 3-4 barn (det blir kun to med mindre vi får tvillinger nå), så han er i ekstase.
Her tok jeg testen på kvelden, samboer hadde akkurat gått å lagt seg også kommer jeg inn å trykker testen med + på i trynet
Han smiler veldig og sier «gi meg en klem»
Så begynte krisemaksimeringen med «nå må vi ha ny bil» «Da har vi ikke gjesterom lenger» «Barnehage blir dyrt» osv