PGD-tråden

Hei! Mulig vi er på ca samme plass i prosessen. Har hentet ut medisiner og har fått beskjed om at vi har tid nå i januar. Har veldig ustabil syklus så er spent på om jeg kommer til.

Var på karolinska for prøver og samtale i juni 2021. Da sa de «ses til høsten» så alt tar bare så utrolig lang tid, vil bare komme i gang!

Dere som ligger litt foran i løypa.. Hvor lenge ble dere i Stockholm ved egguttak og hvordan har dere forholdt dere til jobb? Jeg har mange reisedager så vet ikke helt hva jeg skal forvente med tanke for formen og evt behov for sykemelding.

Vi har en ganske sjelden diagnose. dobbel translokasjon så har fått 2-5% sjanse for friskt embryo.. å gå å vente slik det er nå er føles utrolig belastende..

er det andre som har hatt veldig dårlige sjanser som har blitt gravide med PGD?
Vi hadde egguttak i slutten av november 2019.
Jeg hadd en ekstremt stressende jobb så jeg fikk sykemelding frem til testdag av fastlegen min. Ho skrev det som risikosvangerskap.

Jeg ble overstimulert, så det ble ikke noe innsett, men trengte absolutt de to ukene etterpå, for jeg var så dårlig.
Ble vel liggende til observasjon en liten stund etter uttak så kjørte vi hjemover (bor på Østlandet). Det gikk fint de første timene, deretter ble smertene bare verre og verre.
Jeg hadde til slutt tatt to paralgin forte, men vrei meg i smerte i bilen...

Hei! Lenge siden jeg har vært aktiv her inne. Vi var i gang med ett forsøk i Sverige før pandemien, men da dette ble satt på vent var vi heldige å ble gravide naturlig med et friskt barn. Vi ønsker PGD ved søskenforsøk. Er det noen som vet om Norge har etablert ordningen? Eller om vi fortsatt må til Sverige.

håper går fint med alle, og at folk holder ut ventetiden :angelic:

Hei! Lenge siden jeg har vært aktiv her inne. Vi var i gang med ett forsøk i Sverige før pandemien, men da dette ble satt på vent var vi heldige å ble gravide naturlig med et friskt barn. Vi ønsker PGD ved søskenforsøk. Er det noen som vet om Norge har etablert ordningen? Eller om vi fortsatt må til Sverige.

håper går fint med alle, og at folk holder ut ventetiden :angelic:
Så vidt jeg vet er de ikke kommet i gang i Norge. Er medlem av PGD gruppe på FB og der har alle nye blitt henvist til Sverige..
Var også snakk om at de som har startet behandling i Stockholm må fortsette der. Tror det er best å kontakte henvisende sykehus?
Det er St.Olavs i Trondheim og Ullevål i Oslo som skal få det, etter hva jeg har skjønt..

Så spennende at dere har fått telefon fra Sverige om at de er klare for neste steg:happy093Håper vi også får den telefonen om ikke lenge. Jeg har også en svært ustabil mens, og spesielt etter jeg tok koronavaksina. Så det er jo et ekstra spenningsmoment oppi det hele. Når de ringte deg, sa de da at du kunne starte opp på medisiner etter du har fått neste mens? Kjenner at jeg tenker mye på denne prosessen nå

Ja! Litt blandede følelser nå når vi endelig skal i gang. Kjenner jeg ikke er klar for en ny runde med skuffelser. Vi har hatt 9 MA’er og har fått ca 5% sjanse for friskt barn.. men er jo veldig spennende å få starte snart! Krysser fingrene for at dere kommer til snart også:)

Vi bor i Sverige så vet ikke om det har gjort at vi kom til fortere under pandemien..de ringte oss i begynnelsen på oktober og sa de hadde klargjort resepter og at jeg skulle hente ut slik at jeg var klar. Skulle ringe da jeg fikk mens men siden den er ustabil sa de at de hadde satt med opp i januar for tid. Ringte inn i november, da hadde de ikke tid for oss. I desember havnet det midt i jula og nå venter jeg mens og håper inderlig de får presset oss inn.. er forberedt på forsinkelser nå når korona er tilbake for fullt igjen.. her i Sverige har alle fått melding om å være forsiktige for å unngå å trenge helsehjelp da helsevesenet er så presset..

Nå griner jeg av glede! Fikk brev i postkassa i dag at jeg kan starte opp på behandlingen :hello2
Meeeen så er spørsmålet, jeg fikk mensen på søndag. Vil der si at jeg må vente helt til neste syklus før jeg kan starte opp? Jeg skal ringe inn i morgen å avtale med de, men kjenner at jeg gleder meg så mye så, og er så spent på om det blir utsatt en mnd bare pga to dager :(

Nå griner jeg av glede! Fikk brev i postkassa i dag at jeg kan starte opp på behandlingen :hello2
Meeeen så er spørsmålet, jeg fikk mensen på søndag. Vil der si at jeg må vente helt til neste syklus før jeg kan starte opp? Jeg skal ringe inn i morgen å avtale med de, men kjenner at jeg gleder meg så mye så, og er så spent på om det blir utsatt en mnd bare pga to dager :(

Hvordan gikk det? ❤️

Hvordan gikk det? ❤️

Yei. Endelig ble vi kontakta både av Karolinska og UNN. snart vår tur igjen

Hvordan gikk det? ❤️

Hei
Jeg skal starte på medisiner 29.jan:smiley-bounce012. Vet ikke helt hvorfor jeg må vente til etter eggløsning med nedreguleringen? Skulle ringe de i dag for jeg er litt forvirra, men rakk det ikke når jeg var på jobb. Må ringe de igjen på mandag.

Hvordan går det med dere?

Hei
Jeg skal starte på medisiner 29.jan:smiley-bounce012. Vet ikke helt hvorfor jeg må vente til etter eggløsning med nedreguleringen? Skulle ringe de i dag for jeg er litt forvirra, men rakk det ikke når jeg var på jobb. Må ringe de igjen på mandag.

Hvordan går det med dere?

Hvis du skal ha synarela starter man på denne etter eggløsning :)

Hatt innsett, men vi driver ikke med PGD (vanlig IVF bare) :)

Så gøy å høre!
Vi fikk beskjed om at vi kunne starte i Oktober 2021. Fikk beskjed om å hente ut medisiner og ringe inn ved hver mens (for å se om det var ledig plass) men at de kom til å sette oss opp i Januar. Jeg begynte på medisiner denne uka.

Man starter ikke på medisiner før dag 2 eller 3 så om de har plass til deg kan du jo være heldig å rekke det!

krysser fingrene for deg!

Hvilken opplæring har dere fått i sprøytene? Vi hadde en gjennomgang i juni 2021 men da visste de ikke hvilken protokoll vi skulle ha.. Gonal F er jo ok.. har gitt insulin før så den er jeg vant til. Men skal begynne på en annen på søndag og den siste må jo trekkes opp... Noen som har erfaring?

Hvilken opplæring har dere fått i sprøytene? Vi hadde en gjennomgang i juni 2021 men da visste de ikke hvilken protokoll vi skulle ha.. Gonal F er jo ok.. har gitt insulin før så den er jeg vant til. Men skal begynne på en annen på søndag og den siste må jo trekkes opp... Noen som har erfaring?
Vi fikk opplæring på sykehuset, men fant også en instruksjonsvideo på YouTube :p
Jeg gikk på menopur :)

Så gøy å høre!
Vi fikk beskjed om at vi kunne starte i Oktober 2021. Fikk beskjed om å hente ut medisiner og ringe inn ved hver mens (for å se om det var ledig plass) men at de kom til å sette oss opp i Januar. Jeg begynte på medisiner denne uka.

Man starter ikke på medisiner før dag 2 eller 3 så om de har plass til deg kan du jo være heldig å rekke det!

krysser fingrene for deg!

Gratulerer så mye :Heartred Jeg håper virkelig at det skal gå godt for deg. Jeg kjenner at jeg stresser så mye med dette nå. Jeg har uregelmessig mens og vet derfor ikke når jeg har eggløsning. Det er derfor veldig nervepirrende om planen går som de ønsker. Planen er at jeg skal hente ut egg i uke 9. Når skal du inn?

Gratulerer så mye :Heartred Jeg håper virkelig at det skal gå godt for deg. Jeg kjenner at jeg stresser så mye med dette nå. Jeg har uregelmessig mens og vet derfor ikke når jeg har eggløsning. Det er derfor veldig nervepirrende om planen går som de ønsker. Planen er at jeg skal hente ut egg i uke 9. Når skal du inn?

Tusen tack!
Helt enig med deg! Vil så gjerne at det skal gå, og synes alt har gått imot så langt. Jeg har også veldig ustabil mens så er spent på om det går slik det skal. Setter fyremadel i kveld for å stoppe eggløsning. Skal på UL i morgen og om alt er som det skal da reiser vi til Stockholm for egguttak uken etter.

Back
Topp