Min vei mot førstemann

Kjedelig med kvalmen, men ja - veldig godt tegn. Var selv kvalm fra uke 5 til fødsel.

Teller ned sammen med deg til TUL, veldig spent på hvor mange det er inni der :p Blir veldig (!) sjokkert om det "bare" er en bamsemums :hilarious:
 
5+5
Kvalmen har ankommet. Kjente meg litt uggen i går (typ dagen etter 3-4 glass vin). Våknet i dag, kjempekvalm. Tvang i meg to brødskiver med syltetøy. Min fine kjæreste har begynt å servere to brødskiver hver morgen, sånn at jeg spiser med en gang jeg våkner. Føler meg litt bedre nå, så har fått i meg både litt middag og is :happy:

Det er grusomt å være kvalm, men det er litt fint å få et tegn på at ting skjer også. Kommer garantert til å angre på at jeg skrev det der :hilarious: Jeg har jo nesten glemt at jeg faktisk er gravid. Har vært trøtt, men det kunne like gjerne vært årstiden, jeg er ikke så glad i mørketiden.

Nå er det under to uker til TUL (7+4), og jeg kjenner at jeg grugleder meg! :Heartred

Det er jo faktisk det eneste ordentlige positive med kvalmen. Jeg har aldri bekymret meg sånn ordentlig for å miste (bortsett fra da jeg blødde skikkelig med hun første), og det er jo nettopp fordi jeg er kvalm fra uke 5 til jeg begynner å kjenne liv. Er virkelig ingen tvil om at jeg fortsatt er gravid :yuck: Og i starten pleier jeg å kose meg litt med kvalmen også :hilarious: Hååper du slipper at den blir skikkelig ille og/eller varer i hundre år :Heartred
 
Må bare legge til også at jeg fikk høre at når man er kvalm er fordi kroppen jobber godt for å ivareta graviditeten, og at det sånn sett er et godt tegn. Selv om det er slitsom! :)
Ja, det er litt betryggende, selv om det er utrolig slitsomt å være kvalm 24 timer i døgnet! Så lenge lille har det bra tar jeg imot alle symptomer med glede :Heartred
 
Kjedelig med kvalmen, men ja - veldig godt tegn. Var selv kvalm fra uke 5 til fødsel.

Teller ned sammen med deg til TUL, veldig spent på hvor mange det er inni der :p Blir veldig (!) sjokkert om det "bare" er en bamsemums :hilarious:
Seriøst? Fy søren, så grusomt! Jeg håper virkelig jeg slipper å være kvalm helt til fødsel :hilarious: Jeg tror (og håper) det bare er en inni der, men tiden vil vise!
 
Det er jo faktisk det eneste ordentlige positive med kvalmen. Jeg har aldri bekymret meg sånn ordentlig for å miste (bortsett fra da jeg blødde skikkelig med hun første), og det er jo nettopp fordi jeg er kvalm fra uke 5 til jeg begynner å kjenne liv. Er virkelig ingen tvil om at jeg fortsatt er gravid :yuck: Og i starten pleier jeg å kose meg litt med kvalmen også :hilarious: Hååper du slipper at den blir skikkelig ille og/eller varer i hundre år :Heartred
Det er nettopp det. I går kveld kom det litt lyserosa på papiret etter sex, og jeg ble ikke bekymret engang! Hadde sett for meg at jeg skulle frike helt ut hvis det kom så mye som en dråpe, men det der tok jeg faktisk med knusende ro. Altså, hadde det vært rødt og klumpete hadde jeg helt sikkert fått panikk, men det lille greiene der kan umulig være noen fare. Tror den høye hcg-prøven og statistikken du har lagt ut her har roet meg veldig. Så tusen hjertelig takk for det :D

Jeg overlever kvalmen enn så lenge. Nå har eg jo hatt juleferie og kunnet slappe av så mye jeg trenger. Blir spennende å se hvordan det blir når jeg begynner på jobb i morgen.

Men altså, er du kvalm enda? :schocked028
 
Det er nettopp det. I går kveld kom det litt lyserosa på papiret etter sex, og jeg ble ikke bekymret engang! Hadde sett for meg at jeg skulle frike helt ut hvis det kom så mye som en dråpe, men det der tok jeg faktisk med knusende ro. Altså, hadde det vært rødt og klumpete hadde jeg helt sikkert fått panikk, men det lille greiene der kan umulig være noen fare. Tror den høye hcg-prøven og statistikken du har lagt ut her har roet meg veldig. Så tusen hjertelig takk for det :D

Jeg overlever kvalmen enn så lenge. Nå har eg jo hatt juleferie og kunnet slappe av så mye jeg trenger. Blir spennende å se hvordan det blir når jeg begynner på jobb i morgen.

Men altså, er du kvalm enda? :schocked028

Jaja, litt rosa på papiret er nuuull stress :D Godt å høre at de tallene kan være betryggende for flere :Heartred

Jeg har fortsatt innslag av kvalme ila dagen (eller kanskje mer riktig å si kraftig uggenhet), men kan virkelig ikke sammenlignes med sånn det har vært! Skal ut i full jobb igjen nå :happy:
 
7+1

Så kom det jeg selvfølgelig håpet ikke ville komme. Rødt blod. Det var ikke veldig mye, men ikke lite heller. Det som egentlig bekymrer meg mest er at jeg har akkurat samme følelse i magen som jeg har når jeg har mens :( Det er menssmerter.

Det blir tre lange dager frem til TUL. Please, la det gå bra, jeg orker ikke noe annet :sad010
 
7+1
Så kom det jeg selvfølgelig håpet ikke ville komme. Rødt blod. Det var ikke veldig mye, men ikke lite heller. Det som egentlig bekymrer meg mest er at jeg har akkurat samme følelse i magen som jeg har når jeg har mens :( Det er menssmerter.

Det blir tre lange dager frem til TUL. Please, la det gå bra, jeg orker ikke noe annet :sad010
Jeg blødde ved et dobesøk i uke 13 med datteren. Gikk helt i kjelleren, men heldigvis gikk det fint. Håper det er uskyldig ❤️
 
Jeg hadde en kraftig og brå blødning i uke 9, spottet såvidt noen uke senere og blødde plutselig litt mye igjen i uke 13. Den lille jenta er fortsatt sprek som bare det, sist ul var for 2 dager siden, i uke 15. Det er så fælt å blø, føler virkelig med deg! Vil bare minne om at det ikke trenger å bety noe.

Diger klem! :Heartred
 
Jeg hadde en kraftig og brå blødning i uke 9, spottet såvidt noen uke senere og blødde plutselig litt mye igjen i uke 13. Den lille jenta er fortsatt sprek som bare det, sist ul var for 2 dager siden, i uke 15. Det er så fælt å blø, føler virkelig med deg! Vil bare minne om at det ikke trenger å bety noe.

Diger klem! :Heartred
Takk for beroligende ord :Heartred Prøver å trøste meg selv med at mange her inne har helt uskyldige blødninger. Men jeg har så vondt i korsryggen, og det stresser meg veldig!

Tør ikke stå opp fra senga engang! Og jeg som liksom tok graviditeten med knusende ro…
 
Takk for beroligende ord :Heartred Prøver å trøste meg selv med at mange her inne har helt uskyldige blødninger. Men jeg har så vondt i korsryggen, og det stresser meg veldig!

Tør ikke stå opp fra senga engang! Og jeg som liksom tok graviditeten med knusende ro…

Det kan være smertene er utelatert også. Jeg hadde menssmerter på og av de første 7 ukene, såpass sterke innimellom at jeg våknet på natten. Korsryggsmerter har kommet og gått hele tiden. Ikke hatt blødning.

Håper for deg at det er en uskyldig blødning :Heartred
 
Åh fine deg ❤️

Her gikk det fint, men skjønner virkelig redselen og alle følelsene som ramler innom nå ❤️
 
Å kjære deg! Forstår redselen din veldig godt! Håper ikke det er noe. Sender deg en stoooor klem! :Heartred:Heartred
 
Takk for at dere er innom med klemmer og betryggende ord :Heartred

Blødningen ga seg i går ettermiddag, og i dag har jeg bare hatt litt brunt blod. Prøver å roe meg litt nå som det har stoppet, men det er jammen ikke lett å skulle tenke på noe annet. Bare to dager igjen til TUL og jeg håper sånn at de kan fortelle meg at blødningen var helt uskyldig!
 
Dette går bra, Timi :Heartred Men det er grusomt å blø, og jeg forstår så altfor godt bekymringen… Jeg hadde heftige mensmurringer (på grensen til smertefullt) med datteren min mens jeg blødde. Jeg føler meg helt trygg på at du får sett et bittelite bankende hjerte om to dager :happy: Glad det er såpass kort til! Selv om dagene sikkert kjennes veldig lange.
 
Dette går bra, Timi :Heartred Men det er grusomt å blø, og jeg forstår så altfor godt bekymringen… Jeg hadde heftige mensmurringer (på grensen til smertefullt) med datteren min mens jeg blødde. Jeg føler meg helt trygg på at du får sett et bittelite bankende hjerte om to dager :happy: Glad det er såpass kort til! Selv om dagene sikkert kjennes veldig lange.
:Heartred:Heartred Jeg er litt roligere nå, men fortsatt veldig nervøs for morgendagen.

Har ikke blødd noe mer og kvalmen kom snikende tilbake i går ettermiddag. Gikk hele lørdagen uten kvalme, og nå er jeg faktisk litt glad den er tilbake. Den betrygger meg selv om det er grusomt!
 
Lykke til imorgen fine deg ❤️❤️❤️
 
Masse lykke til i morgen! Vi tar gledelig en oppdatering når du føler for det! :)
 
:Heartred:Heartred Jeg er litt roligere nå, men fortsatt veldig nervøs for morgendagen.

Har ikke blødd noe mer og kvalmen kom snikende tilbake i går ettermiddag. Gikk hele lørdagen uten kvalme, og nå er jeg faktisk litt glad den er tilbake. Den betrygger meg selv om det er grusomt!

Kvalmen er utrolig nok god å ha til tider :Heartred Gleder meg til i morgen! Jeg finnes ikke bekymret :love2 Er det sent eller tidlig på dagen?
 
Back
Topp