Hvor mye har du gått opp i vekt?

Dette er ikke riktig fokus, men jeg må spørre
Mange sier at man raser ned i vekt igjen når man ammer, stemmer det?
Veldig individuelt, men for meg gjorde det det. Gikk opp 20+ kg og var minus 25 kg etter 6 mnd.
 
Dette er ikke riktig fokus, men jeg må spørre
Mange sier at man raser ned i vekt igjen når man ammer, stemmer det?
For rask vektreduksjon mens man ammer er heller ikke bra for babyen siden kroppen lagrer diverse miljøgifter i fettceller og når vekta stuper så frigjøres en del av disse miljøgiftene og kan komme over i brystmelka. Har jeg blitt fortalt. Ingen andre kilder enn en ammende legevenninne som måtte fokusere på å ikke gå ned for raskt :)
 
Dette er ikke riktig fokus, men jeg må spørre
Mange sier at man raser ned i vekt igjen når man ammer, stemmer det?

Jeg raste ned rett etter fødsel, gikk opp ca 20kg. Hadde 4 kg igjen to uker etter fødsel. Men så gikk jeg selvfølgelig rett opp igjen, men det er nok fordi jeg ble veldig deprimert, spiste dårlig og at jeg gikk på p-piller jeg ikke tålte. Har PCOS og insulinresistens i tillegg.
 
Jeg er 18+3 i dag og har gått opp ca. 7kg. Det er mye mer enn tidligere svangerskap. Har stor gravidmage nå! Med livmor langt over navlen, men det er jo to mageboere denne gangen, så ikke så rart.
 
17+2 og fortsatt 3kg under startvekt grunnet kvalme tidligere i svangerskapet. Jeg går oppover, men med en beskjeden økning. Så reelt sett går jeg vel fortsatt ned sånn i egenvekt. Men jordmor sier det er helt innafor og jeg har litt å gå på fra før, så jeg er helt rolig.
 
16+2 og 4 kg opp fra start. Den siste uken har jeg gått opp en kilo, og jeg merker at alle klær har blitt mye trangere på magen den siste uka. Hadde trodd det skulle gå mer gradvis, men her har jeg liksom nådd et punkt hvor normale bukser ble helt uaktuelt over natta. Mannen og jeg mistenker at jeg kommer til å bli enorm selv om jeg stort sett spiser sunt og variert :wacky:
 
Her er jeg 17+2 og har gått opp ca 5 kg. Ser veldig stor ut, men nå er det veldig kort tid siden forrige svangerskap, så det har nok noe med det å gjøre:)
 
Nå bare eser jeg :hilarious: er på 2,5-3 kg opp nå, men 2 av de har kommet på ila de siste to ukene:rolleyes:
 
19+5 og opp 6 kg :) tror det er ganske normalt.
 
Kanskje du trenger det, siden du gikk litt ned i begynnelsen? :)
Var ikke veldig mye jeg gikk ned, men var sånn sist svangerskap også. Gikk opp ca 1 kg/uke mellom uke 18 og 24. Og rundt 20 kg tilsammen, så regner med noe av det samme nå :wtf: Men gikk fort av igjen, så er litt mindre stressa denne gangen :rolleyes:
 
Var ikke veldig mye jeg gikk ned, men var sånn sist svangerskap også. Gikk opp ca 1 kg/uke mellom uke 18 og 24. Og rundt 20 kg tilsammen, så regner med noe av det samme nå :wtf: Men gikk fort av igjen, så er litt mindre stressa denne gangen :rolleyes:

Hvis du gikk greit ned igjen forrige gang er det vel gode sjanser for det nå også :) har hørt det er den perioden man går mest opp i vekt! Jeg er i uke 20 nå, så spent på de neste ukene :p
 
Turte våge meg på vekta i dag. Var rimelig spent for har vært passiv og spist mye usunt siste ukene. Føler kroppen er blitt mye større på kort tid og ser tjukkere ut enn vanlig. Likevel står vekta stille. Kun 1 kilo opp fra start, og er nå 18+5 Så tydelig at baby forbrenner mer enn jeg tror. Eller at jeg får i meg mindre mat enn jeg pleier. Blir jo fortere mett. Rart er det i alle fall. Blir bra med OL i morgen så vi får sett at alt er bra.
 
Wait for it... Uke 20 i dag, 10 KILO.... :wtf::wtf::wtf::wtf::wtf:

Sluttet å snuse ved positiv test, og det har nok desverre hjulpet godt på vektoppgang.
 
Jeg hadde slanket bort 15 kilo før jeg ble gravid. Nå har jeg faktisk klart å legge på meg 5 kilo :wideyed: er 17+4 i dag… kjenner ikke dette igjen fra forrige svangerskap. Tror kanskje fordi jeg er eldre nå og fordi jeg har begynt å spise sukker og mel igjen. Vil spise så normalt som mulig under graviditeten, men er så enormt sulten hele tiden :hilarious: unntatt middag. Jeg blir alltid så kvalm av middag nå.
 
Back
Topp