Blir det en nummer 3?

PP3 - CD39 - 6DPO

Kjenner at desto nærmere jeg kommer en mulighet til å få positiv test, desto mer altoppslukende blir det. Selv om symptomer man kjenner på nå mest sannsynlig bare er tilfeldig, så jakter likevel underbevisstheten (og bevisstheten) min etter symptomer. Det jeg har kjent på til nå er mye murringer i livmor. I tillegg syns jeg puppene kjennes en smule tyngre ut, men ingen harde pupper enda slik som sist. Tappen kjennes godt lukket og litt myk ut, men savner den «pluggen» av slim som var utenpå tappen da jeg var gravid sist.

Pulsen holder seg relativt høy, noe jeg tenker at kan være litt positivt.

9063E15A-CE90-422E-84F2-18ED189FEC1C.jpeg
 
PP3 - CD39 - 6DPO
Kjenner at desto nærmere jeg kommer en mulighet til å få positiv test, desto mer altoppslukende blir det. Selv om symptomer man kjenner på nå mest sannsynlig bare er tilfeldig, så jakter likevel underbevisstheten (og bevisstheten) min etter symptomer. Det jeg har kjent på til nå er mye murringer i livmor. I tillegg syns jeg puppene kjennes en smule tyngre ut, men ingen harde pupper enda slik som sist. Tappen kjennes godt lukket og litt myk ut, men savner den «pluggen» av slim som var utenpå tappen da jeg var gravid sist.

Pulsen holder seg relativt høy, noe jeg tenker at kan være litt positivt.

Vis vedlegget 369630

Kjenner meg veldig igjen i at jo nærmere man kommer TR, jo mer alt oppslukende blir det :arghh: krysser det som krysses kan for deg :Heartred
 
Test idag? :excited001 *Får tilfredsstilt egen testetrang av at andre tester mens jeg venter på dpo-land* :hilarious:
 
Test idag? :excited001 *Får tilfredsstilt egen testetrang av at andre tester mens jeg venter på dpo-land* :hilarious:
Haha, kan bli spent på andres vegne selv og syns det er gøy å følge utviklingen i tester. Tok en test i dag, men den var veldig blenda. Har fått positiv 8 og 10 DPO før, så var forberedt på det, men tenkte at pluuuutselig kommer strek enda tidligere også.

18E0C3C8-B13B-45AA-BE99-0CC5FC323E22.jpeg
 
PP3 - CD41 - 8DPO
Blenda test og lavere puls, kjenner pessimisten i meg tenker at det ikke har gått denne runden. Fikk positiv test med datteren min 8 DPO. Fått første positive 10 DPO en gang også, men siden det endte i kjemisk er jeg ikke så optimistisk.

5A2FC9C2-09E3-45EE-A24C-2E601C3A45D3.jpeg


E2529FFB-B122-4719-A38C-F02E0459453D.jpeg


Innså i går at jeg hadde tatt halvparten av de pillene jeg skal ta etter eggløsning. Skal egentlig ta en morgen og en kveld, men hadde kun tatt om morgningene. Så det er jo positivt for en eventuell neste syklus at jeg da dobler alt av hormonpiler (skal ta dobbelt dose Femar også for første gang).
 
PP3 - CD41 - 8DPO
Blenda test og lavere puls, kjenner pessimisten i meg tenker at det ikke har gått denne runden. Fikk positiv test med datteren min 8 DPO. Fått første positive 10 DPO en gang også, men siden det endte i kjemisk er jeg ikke så optimistisk.

Vis vedlegget 369762

Vis vedlegget 369763

Innså i går at jeg hadde tatt halvparten av de pillene jeg skal ta etter eggløsning. Skal egentlig ta en morgen og en kveld, men hadde kun tatt om morgningene. Så det er jo positivt for en eventuell neste syklus at jeg da dobler alt av hormonpiler (skal ta dobbelt dose Femar også for første gang).

Åh, jeg forstår så godt hva du mener. For min del blir jeg mer og mer negativ fra 8DPO og frem til mensen kommer. Samtidig, så prøver jeg alltid å si til meg selv at 8DPO er veldig tidlig. Har jo hørt om flere som får tidlig positiv med et barn, og sen positiv test med det neste barnet - og omvendt.

Så, håpet er absolutt ikke ute :Heartred Jeg heier på deg!!
 
PP3 - CD44 - 11DPO

Negativ test i dag tidlig også, og rosa på papiret i går kveld. Droppet derfor progesteron i dag, og lar mensen komme. Hvis jeg skulle være gravid mot formodning, håper jeg at kroppen klarer å holde på det selv om jeg slutter på pillene.

Søkte spontant ny jobb i kommunen jeg flytter til i går. Innser at prøvingen kan ta litt tid og at det hadde vært deilig med en roligere jobb enn jeg har nå. Ulempen er at jeg ikke får det over 6G av jobben i permisjon og er usikre på om de kan matche lønnen min hvis jeg får den. Men blir fem minutter gange til jobben i stedet for tretti minutter reisevei.

Neste PP blir dobbelt dose Femar. Spent på om det gir eggløsning litt før (håper den kommer før dag 33 i hvert fall).

Ha en fin søndag!
 
Ja husker selv den 10 DPO-kneika. Håper det klaffer for dere snart.
Hvordan går det med storpia?:)
Det går veldig fint med henne. Stortrives i barnehagen og er veldig snill og grei. Sover natten igjennom flere netter nå og har blitt litt enklere å legge om kvelden. Venter nå spent på når de første skrittene kommer og skravlingen tar seg opp ❤️
 
PP3 - CD44 - 11DPO

Negativ test i dag tidlig også, og rosa på papiret i går kveld. Droppet derfor progesteron i dag, og lar mensen komme. Hvis jeg skulle være gravid mot formodning, håper jeg at kroppen klarer å holde på det selv om jeg slutter på pillene.

Søkte spontant ny jobb i kommunen jeg flytter til i går. Innser at prøvingen kan ta litt tid og at det hadde vært deilig med en roligere jobb enn jeg har nå. Ulempen er at jeg ikke får det over 6G av jobben i permisjon og er usikre på om de kan matche lønnen min hvis jeg får den. Men blir fem minutter gange til jobben i stedet for tretti minutter reisevei.

Neste PP blir dobbelt dose Femar. Spent på om det gir eggløsning litt før (håper den kommer før dag 33 i hvert fall).

Ha en fin søndag!
Så dumt det ikke klaffet denne måneden!

Angående jobbytte er det å kunne spasere til jobb på noen minutter helt gull! Jeg byttet fra pendling til å nærmeste kunne kaste stein på arbeidsplassen min, og jeg har fått et en helt annen livskvalitet.
 
Så dumt det ikke klaffet denne måneden!

Angående jobbytte er det å kunne spasere til jobb på noen minutter helt gull! Jeg byttet fra pendling til å nærmeste kunne kaste stein på arbeidsplassen min, og jeg har fått et en helt annen livskvalitet.
Så fint å høre. Jeg bor nærme jobb nå også, men har en ganske stressende jobb. Tror det å kunne bo nærme jobb på nytt når vi flytter og eventuelt få en roligere hverdag i offentlig sektor vil veie opp for eventuelt lavere lønn på sikt og ingen betaling utover 6G i permisjon. Så må tenke langsiktig. Men, nå er det ikke sikkert jeg får intervju en gang. Har akkurat søkt. Haha ❤️
 
PP3 - CD44 - 11DPO

Negativ test i dag tidlig også, og rosa på papiret i går kveld. Droppet derfor progesteron i dag, og lar mensen komme. Hvis jeg skulle være gravid mot formodning, håper jeg at kroppen klarer å holde på det selv om jeg slutter på pillene.

Søkte spontant ny jobb i kommunen jeg flytter til i går. Innser at prøvingen kan ta litt tid og at det hadde vært deilig med en roligere jobb enn jeg har nå. Ulempen er at jeg ikke får det over 6G av jobben i permisjon og er usikre på om de kan matche lønnen min hvis jeg får den. Men blir fem minutter gange til jobben i stedet for tretti minutter reisevei.

Neste PP blir dobbelt dose Femar. Spent på om det gir eggløsning litt før (håper den kommer før dag 33 i hvert fall).

Ha en fin søndag!

Så kjipt med negativ test :banghead: Satser på at dobbel dose Femar gjør susen på eggløsningen, utrolig slitsomt å måtte vente helt til dag 33 :eek::eek:

Jeg skal jo også være forlover i en venninnes bryllup nå til sommeren, og har selv utsatt prøvingen bla. på grunn av dette (det er ikke den eneste grunnen da, og ikke sikkert vi hadde latt være å prøve hvis det "kun" var dette det stod på). Hvis man skal prøve å se litt positivt på det (lettere sagt enn gjort :p) så har du jo på en måte fått i pose og sekk nå - du kan både slippe å bekymre deg for å gå glipp av bryllupet til venninnen din pga fødsel/svangerskap/barseltid, samtidig som dere ikke "kastet bort" en sjanse på å bli gravide.

Gleder meg til neste oppdatering, og ikke minst til å komme i gang selv - hadde jo unektelig vært koselig å være i samme termingruppe igjen (selv om jeg selvfølgelig håper at det klaffer før den tid for deres del) :Heartred
 
Så kjipt med negativ test :banghead: Satser på at dobbel dose Femar gjør susen på eggløsningen, utrolig slitsomt å måtte vente helt til dag 33 :eek::eek:

Jeg skal jo også være forlover i en venninnes bryllup nå til sommeren, og har selv utsatt prøvingen bla. på grunn av dette (det er ikke den eneste grunnen da, og ikke sikkert vi hadde latt være å prøve hvis det "kun" var dette det stod på). Hvis man skal prøve å se litt positivt på det (lettere sagt enn gjort :p) så har du jo på en måte fått i pose og sekk nå - du kan både slippe å bekymre deg for å gå glipp av bryllupet til venninnen din pga fødsel/svangerskap/barseltid, samtidig som dere ikke "kastet bort" en sjanse på å bli gravide.

Gleder meg til neste oppdatering, og ikke minst til å komme i gang selv - hadde jo unektelig vært koselig å være i samme termingruppe igjen (selv om jeg selvfølgelig håper at det klaffer før den tid for deres del) :Heartred
Enig. Å vente til dag 33 føles veldig langtekkelig. Heller flere sjanser som går skeis, enn å vente i evigheten bare på å få prøve. Men håper at dobbelt dose gjør susen, sammen med at det også er lenger tid siden jeg sluttet å amme, lenger tid siden jeg tok vaksinen og at jeg i en lengre periode har gått på Femar. Jeg er optimistisk inntil det motsatte er bevist.

Helt enig. Passer egentlig veldig bra at det ikke har klaffet enda med tanke på flytting og alle bryllupene vi skal på til våren/sommeren, så er egentlig glad vi har prøvd og litt glad for at det ikke har gått. Veldig deilig å nå være forbi den tiden der jeg ikke vet om jeg får med meg vårens begivenheter eller ikke. Hver bryllupsinvitasjon har føltes litt sånn «så koselig, *hvis jeg får det med meg da*». Men nå gleder jeg meg skikkelig. Og glad for at vi har prøvd og sett at vi ikke kan ta lett på prøvingen denne gangen heller selv om det gikk raskt med hormonhjelp sist. Og hvis vi ikke hadde prøvd denne måneden og det viser seg at det tar et år, hadde jeg hele veien tenkt «hva hvis det var akkurat da det skulle gå». Og når det er sagt syns jeg det er litt deilig at vi ikke får en baby midt i fellesferien ☺️ Selv om baby selvfølgelig er velkommen uansett tid på året!

Hadde vært veldig koselig å havne i samme IKM-gruppe igjen, og i hvert fall termingruppe ❤️ Masse lykke til om to måneder når prøvingen starter i julen ☺️
 
PP4 - CD2
Ny prøveperiode, nye muligheter. Mensen og mislykket prøveperiode er herved et faktum. Kjenner jeg er ved skikkelig godt mot og humør fremdeles, og det er så deilig. Da jeg kom til PP4 når vi prøvde på datteren vår, var jeg skikkelig langt nede og redd for at jeg aldri skulle bli gravid. Dagene går fort nå, og jeg har mye å fokusere på både på hjemmebane og på jobb.

Slanking
Har som sagt prøvd å være litt flink med vekten og «slanker» meg litt samtidig som vi prøver å bli gravide, så hver måned vi ikke blir gravide gir også en mulighet for å nærme meg før graviditetvekten. Har gått ned omtrent 1-1,5 kg på en måned. Har hatt en regel om at jeg ikke får lov til å kjøpe noe godt med hjem verken i hverdag eller helg, men at jeg kan spise moderate mengder hvis andre tilbyr. I tillegg skal jeg trene to øker i uken. Dette har jeg holdt på med i en måned nå. Nå veier jeg 75,2 og målet er 71 kg (da kommer jeg akkurat innenfor normalvektig).

Jobbsøking
Ellers kastet jeg meg rundt og søkte jobb i kommunen vi skal flytte til sommeren 2022. Aner ikke om jeg får intervju en gang, men tror det hadde vært behagelig med en jobb som er litt mindre hektisk enn det jeg har i dag. I tillegg gir det reisevei på fem minutter gange. Ulempen er selvfølgelig potensielt lavere lønn/lønnsutvikling og ingen permisjonspenger utover 6G, men penger er jo ikke alt. Fritid er verdt for meg.

Prøving
Denne måneden skal jeg bruke dobbelt dose Femar og riktig dose Duphaston. Spent på om det gir eggløsning noe tidligere og bedre sjanse. Syns en ny august baby hadde vært perfekt. Dersom jeg får ny jobb gjør det egentlig ikke noe om en ny graviditet lar vente på seg, men det vet jeg jo ikke noe om før syklusen er over, så vi må bare prøve uansett.
 
PP4 - CD9
Tanta har dratt sin vei og jeg er ferdig med dobbel dose Femar. Hadde litt magevondt den siste dagen på piller, men tar det som et godt tegn på at det jobber godt med modning av egg i eggstokken. Skal til gynekologen på mandag for å sjekke effekten av Femar. Vurderer å høre om jeg kan få Ovitrelle da også. Tenkte også å høre om hva hun anbefaler om Metforminbruk hvis jeg blir gravid. Noen andre som har erfaringer her? Hørt noen må slutte med en gang, og at andre fortsetter i første trimester.

Kjenner jeg er veldig spent på når jeg kan få eggløsning denne gangen, håper den kommer før dag tjue, da det er så slitsomt å vente mer enn tjue dager på eggløsning. Men heldigvis går tiden ganske mye raskere nå enn da vi prøvde på første, så trøster meg med det.

Har nå gått på Metformin i en måned. Siden start har jeg klart å gå ned fra 76,8 til 74,7 kg. Veldig fornøyd med at jeg i den minste kan nærme meg før graviditet-vekt mens jeg venter på å bli gravid på nytt. Er fremdeles ganske nøye med å ikke spise søtsaker og trener 1-2 ganger i uken. Tror jeg får litt drahjelp av Metformin ved at jeg føler meg litt mer «matlei».
 
PP4 - CD13
Bare en kjapp tur innom for å klage over at det er så kjedelig med lange sykluser. Håper metformin eller letrozol snart hjelper litt på lengden også. Tar dobbelt hormonindikator som skal gi blinkende smiley noen dager før eggløsning når østrogenet øker, og det er fremdeles tom sirkel… Spent på hva man ser hos gynekologen på mandag, men tror ikke hun ser noe særlig.
 
PP4 - CD9
Tenkte også å høre om hva hun anbefaler om Metforminbruk hvis jeg blir gravid. Noen andre som har erfaringer her? Hørt noen må slutte med en gang, og at andre fortsetter i første trimester.

Jeg har fått beskjed av gyn at jeg må slutte med metformin med en gang jeg får positiv graviditetstest:)
 
Back
Topp