Mammaklær

Førstebebi

Flørter med forumet
Påskeliljene 2022 ❤️
Hei:smiley-bounce012. Noen som allerede har kjøpt mammaklær?
Eller når vil dere gjøre det? Jeg er 12+3 og tenker det kanskje er litt tidlig enda? Men samtidig så er mine vanlige bukser/jeans blitt for stramme rundt magen. Har brukt tights i det siste:smiley-ashamed004Jeg har prøvd å finne mammaklær i fysiske butikker uten hell.. (Utenom h&m for den er litt langt borte fra her jeg bor) men ser de har mye greie klær på nettet da:)
 
Fant frem mammabukse fra sist svangerskap i uke 9, og kjøpte en ny i uke 10 :happy090 Magen er allerede stor, og jeg gidder ikke ha det vondt :hilarious:
 
Ikke kjøpt enda, men må nok til å kjøpe det da nesten alt jeghar er for lite:wideyed:
 
Jeg kjøpte 2 gravidbukser i uke 9 eller 10 (12+0 nå). Førstegangs, så har ikke nevneverdig mage men buksene føltes stramme. I tillegg ble jeg tidvis så voldsomt oppblåst at det var bare kjipt å ha på mine vanlige bukser. Var nesten litt flaut å gjøre det så tidlig, men sykt fornøyd med at jeg gjorde det! Har bare gått med disse buksene siden :D
Jeg bor i Bergen så gikk innom http://morogmeg.no siden da kunne jeg få god hjelp. Litt dyrt, men passer det økonomien så kan jeg anbefale den butikken!
Og som hun sa; klærne kan jo brukes etter fødsel også :)
 
Jeg er 13+6 og har allerede brukt mammabukser i flere uker. Var så kvalm og oppblåst fra tidlig av, at det hjalp å bruke bukser som ikke trykket noe mot nedre del av magen. Nå har jeg fått skikkelig mage og da, så vanlige bukser får jeg ikke igjen over magen. Hadde en bukse og en shorts fra forrige svangerskap (den shortsen har jeg faktisk aldri sluttet å bruke de to årene mellom, haha!), samt flere tights som er veldig høye i livet så de fungerer over magen. Har nå kjøpt et par til, Adidas mamma-treningsbukse og en hm bukse som ikke er noe behagelig egentlig, men får duge på jobb.

Begynte ikke med mammabukser før jeg var rundt 14-15 uker på vei sist, og i første svangerskap brukte jeg aldri noen mammabukser (men måtte bruke strikk for å lukke/holde igjen et par arbeidsbukser da jeg hadde fått stor mage :hilarious:).
 
Jeg kjøpte 2 gravidbukser i uke 9 eller 10 (12+0 nå). Førstegangs, så har ikke nevneverdig mage men buksene føltes stramme. I tillegg ble jeg tidvis så voldsomt oppblåst at det var bare kjipt å ha på mine vanlige bukser. Var nesten litt flaut å gjøre det så tidlig, men sykt fornøyd med at jeg gjorde det! Har bare gått med disse buksene siden :D
Jeg bor i Bergen så gikk innom http://morogmeg.no siden da kunne jeg få god hjelp. Litt dyrt, men passer det økonomien så kan jeg anbefale den butikken!
Og som hun sa; klærne kan jo brukes etter fødsel også :)

Enig. Har et par ting jeg kjøpte der fra forrige svangerskapet, var veldig fine og brukte dem lenge da de funket til amming også.

Jeg er på jakt etter en god vannavstøtende jakke/regnjakke som også har bære funksjon etter fødsel. Jeg har også et øye på litt klær fra Seraphine men finner ingen sted i norge som har dem til salgs.
 
Jeg er 13+5 og har brukt mammabukser i flere uker:hilarious: Litt fordi jeg til vanlig bruker bukser som er høye på livet og de begynte å stramme sånn fordi jeg ble oppblåst. Men er så deilig å gå i! Mange vil kanskje si det er tidlig, men jeg heier på at vi alltid skal gå i noe komfortabelt :D Ellers sitter jeg på hjemmekontor og går i mine vanlige tights her.
 
Jeg kjøpte 3 store poser mammaklær for et par uker siden. Fant det svært billig på finn.no. Har brukt det et par ganger, men klarer enn så lenge å hoppe inn i mine vanlige bukser. er i uke 10 nå, og venter mitt første barn :)
 
Kjøpte en "collegekjole" på HM. Den var i gravidavdelingen, men hadde ikke gravid-"snitt". Helt nyydelig på. Kommer til å bo i den kjolen fremover :hilarious: kjøpte også to bukser. Er bare 12+1 men klarer ikke stramme bukser. Håper jeg finner flere behagelige hverdagskjoler fremover. Så behagelig når det ikke strammer.
 
Kjør på å kjøp hvis du vil! Jeg tenker komfort hele veien :joyful: Bruker gravidklær selv nå.
 
Kjøpte 2 gravidbukser idag, det var helt fantastisk å ta på seg!! Strammet ikke i det hele tatt:happy: har i det siste gått med både jeans som har føltes for stramme i livet, og joggebukser som føltes for stramme i livet. Så det var himmelsk me disse gravidbuksene:)
 
Kjøpte tidlig mamma bukser, klarte ikke å ha noe som stammet grunnet kvalme og ubehag. Nå er kvalmen borte men maven blitt større så har fortsatt å bruke dem. Får på meg mine vanlige klær men de er ikke behagelige liksom
 
*sniker fra desember*

Ikke noe merkelig å begynne med mammaklær tidlig, alt avhenger av ofte om du har gått gravid før og om hvor oppblåst man blir. Her ble det kjapt tights og mammaklær fra uke 6 pga oppblåsthet.

Bonprix har bra og superbehagelige jeans, og HM har jeg dårlig erfaring med. Bukser som ofte glir ned eller kjapt blir for store.

Kjøpte nettopp disse selv om det bare er 2 mnd for meg, men jeg lever i dem…særlig boyfriendjeansen:p Myke, behagelige og trykker ingen steder.
https://www.bonprix.no/produkt/mamm...alende-ben-dark-blue-denim-used-957253/#image

https://www.bonprix.no/produkt/mammajeans-bootcut-blue-stone-956600/#image
 
Noen som har tips til gode strømper som gravid? Har prøvd noen fra HM, men de passer ikke min kropp noe særlig. Er ganske bred over hoftene/store lår, så trenger noen som er elastiske og gode. Har funnet vanlige strømper på Cubus, men tror ikke de holder hele svangerskapet.
Tenker forresten på litt tykke ullstrømper til hverdags (ikke tynne nylon der altså)
 
Noen som har tips til gode strømper som gravid? Har prøvd noen fra HM, men de passer ikke min kropp noe særlig. Er ganske bred over hoftene/store lår, så trenger noen som er elastiske og gode. Har funnet vanlige strømper på Cubus, men tror ikke de holder hele svangerskapet.
Tenker forresten på litt tykke ullstrømper til hverdags (ikke tynne nylon der altså)
Jeg elsker Noppies sine. Som jeg bestilte på
Zalando. Men finner dessverre nå kun de tynne strømpebuksene i Appen. Jeg bestilte for noen uker siden gode svarte litt tykkere strømpebukser derifra.

forresten. Boob sine på Zalando er også veldig gode!
 
Last edited:
Jeg elsker Noppies sine. Som jeg bestilte på
Zalando. Men finner dessverre nå kun de tynne strømpebuksene i Appen. Jeg bestilte for noen uker siden gode svarte litt tykkere strømpebukser derifra.

forresten. Boob sine på Zalando er også veldig gode!
Takk for tips! Skal sjekke det ut :happy:
Føler klær er en prøvelse om dagen, foreløpig er jeg komfortabel i kjole og strømper :hilarious:
 
Er det noen som har noen gode tips til hvor man finner finklær mtp jul og sånn? Har litt lyst til å pynte meg til jul og være litt fin:happy:
 
Er det noen som har noen gode tips til hvor man finner finklær mtp jul og sånn? Har litt lyst til å pynte meg til jul og være litt fin:happy:
Vero moda og only har litt utvalg på nett til gravid. Zalando har jo mye utvalg :)
 
Back
Topp