Agnete
Forumet er livet
Du kan fint være hjemme med ditt barn til du mener det er best for barnet ditt. Far kan også droppe å være hjemme med barnet sitt, men da taper dere fedrekvoten opp til dere. Det er et valg, frivillig valg og man kan ikke forvente at man alltid skal ha penger av staten for de valgene man tar for sin familie. Ingen skal ta fra deg valget med å være hjemme med barn. Ingen har tatt vekk ulønnet permisjonreglene, så bare å bli hjemmeHer var litt av en diskusjon ja! Får mange tanker i hodet, og vanskelig for å skrive dem ned. Jeg er kvinne, sammen med en mann, og sammen har vi barn. Han elsker barna, jeg elsker barna. Men vi har forskjellige behov når det kommer til å tilbringe tid med dem. Jeg vil ikke bli fortalt at jeg har det best i jobb, fordi det er best i likestillingens navn. Vi har forskning som støtter at det ikke er barnets beste å begynne i barnehage som 1 år og yngre. Da forstår jeg ikke hvorfor det er målet? Målet er å gjøre det som ikke er best for barna?? Hvorfor er det sånn? Hvorfor skal de prioritere oss voksne og kvinnens likestilling? Prioriter barna!
Politikere må ta andre hensyn enn personlige valg.