Prøver på (en til) sistemann

Enig- føler at de første ukene spesielt med en nyfødt er så herlig magisk! :joyful: Man er våken til alle døgnets tider med et lite nurk som er totalt avhengig av deg, og selv om det er slitsomt, er det også så vakkert synes jeg:Heartred Familien og storesøsken blir kjent med den lille babyen og en ny hverdag:love7 Gleder meg! :joyful:

Helt enig! Herlig magisk er slik jeg har beskrevet det også - skjønner godt at du gleder deg! :love7
 
Herlig oppdatering! Sånn, bortsett fra at oppussingen. Går. Sakte. :hilarious: Blir spennende å høre når igangsettingen blir! Du ser smashing ut som vanlig:angel8
 
Herlig oppdatering! Sånn, bortsett fra at oppussingen. Går. Sakte. :hilarious: Blir spennende å høre når igangsettingen blir! Du ser smashing ut som vanlig:angel8
Takk for det:) Føler det er litt overload av ting jeg er spent på om dagen:rolleyes: Mye som skal lande og forhåpentligvis roe seg fremover, og det ser jeg sååå frem til! :joyful:
 
Takk for det:) Føler det er litt overload av ting jeg er spent på om dagen:rolleyes: Mye som skal lande og forhåpentligvis roe seg fremover, og det ser jeg sååå frem til! :joyful:
Ja, det forstår jeg! Heldigvis er du sjettegangs og vet litt hva du går til:D Plutselig har alt ordnet seg og lille er i armene:Heartpink
 
Ja, det forstår jeg! Heldigvis er du sjettegangs og vet litt hva du går til:D Plutselig har alt ordnet seg og lille er i armene:Heartpink
Hehe, hvis nr.6 blir noe à la søsknene sine, så skal det gå fint:rolleyes: Er heller ikke første gang vi flytter eller pusser opp etc rett før fødsel, så skal nok klare det nå også, men hadde bare vært såååå mye mer digg om alt var klart før frøkna kommer;) Men prøver å tenke optimistisk!:p
 
Hehe, hvis nr.6 blir noe à la søsknene sine, så skal det gå fint:rolleyes: Er heller ikke første gang vi flytter eller pusser opp etc rett før fødsel, så skal nok klare det nå også, men hadde bare vært såååå mye mer digg om alt var klart før frøkna kommer;) Men prøver å tenke optimistisk!:p
Jeg har troa:hilarious:
 
35+6

En liten oppdatering etter igangsettelsessamtale og vekstkontroll på sh! Mini er akkurat på 50-percentilen, så kunne ikke vært mer gjennomsnittlig på vekt&str:joyful: Alt er bra med henne, en frisk frøken som trives i magen :Heartred

Fikk dato for igangsettelse mandag 1.november! Da er jeg 38+2:) Skal ringe inn den morgenen, og få beskjed om når jeg skal komme inn. Det perfekte er at svigermor kan ta koronatest fredag, og komme fra Oslo lørdag morgen så hun er her allerede:) Pappa hjelper også til, men nå er det lettere å dele opp barna så de passer noen hver:rolleyes:


Mm hun plutselig kommer spontant, får jeg da også Halloween med barna hjemme, så det er koselig:dance018Har fått time til å ta influensavaksinen på mandag, og siden den når full effekt etter 2 uker, rekker babyen å bli beskyttet via meg før fødsel også:happy: Nå ble jeg lettere til sinns!!


Er SÅ deilig å ha en dato å forholde seg til, og en reell nedtelling! :joyful:
 
35+6

En liten oppdatering etter igangsettelsessamtale og vekstkontroll på sh! Mini er akkurat på 50-percentilen, så kunne ikke vært mer gjennomsnittlig på vekt&str:joyful: Alt er bra med henne, en frisk frøken som trives i magen :Heartred

Fikk dato for igangsettelse mandag 1.november! Da er jeg 38+2:) Skal ringe inn den morgenen, og få beskjed om når jeg skal komme inn. Det perfekte er at svigermor kan ta koronatest fredag, og komme fra Oslo lørdag morgen så hun er her allerede:) Pappa hjelper også til, men nå er det lettere å dele opp barna så de passer noen hver:rolleyes:


Mm hun plutselig kommer spontant, får jeg da også Halloween med barna hjemme, så det er koselig:dance018Har fått time til å ta influensavaksinen på mandag, og siden den når full effekt etter 2 uker, rekker babyen å bli beskyttet via meg før fødsel også:happy: Nå ble jeg lettere til sinns!!


Er SÅ deilig å ha en dato å forholde seg til, og en reell nedtelling! :joyful:
Så spennende med en konkret dato å forholde seg til:joyful: Og godt å vite at uansett hva går du ikke lenger enn 1. november. Og så herlig at mini er og har det perfekt der inne:Heartred
 
Så spennende med en konkret dato å forholde seg til:joyful: Og godt å vite at uansett hva går du ikke lenger enn 1. november. Og så herlig at mini er og har det perfekt der inne:Heartred
Obs, ikke gå i fella og tro at barnet kommer igangsettelsesdagen. Det kan fort gå noen dager med igangsetelse og de dagene er veldig tunge om man ikke har tenkt tanken. :Heartred
 
Obs, ikke gå i fella og tro at barnet kommer igangsettelsesdagen. Det kan fort gå noen dager med igangsetelse og de dagene er veldig tunge om man ikke har tenkt tanken. :Heartred
Hehe, nei, dét har jeg fått med meg:love7
 
Obs, ikke gå i fella og tro at barnet kommer igangsettelsesdagen. Det kan fort gå noen dager med igangsetelse og de dagene er veldig tunge om man ikke har tenkt tanken. :Heartred
Jeg er veldig lett å sette igang ifølge overlegen siden jeg har født 5 ganger på 8 år og har blitt satt igang enkelt med nr.4&5. Det er noe helt annet med førstegangsfødende:rolleyes: Men kan være ventetid selve igangsettelsesdatoen da, det har det vært de to gangene jeg ble igangsatt:) Men uansett digg å vite når det ‘starter’!:joyful::joyful::joyful:
 
Så spennende med en konkret dato å forholde seg til:joyful: Og godt å vite at uansett hva går du ikke lenger enn 1. november. Og så herlig at mini er og har det perfekt der inne:Heartred
Jepp, veldig deilig å vite når det starter! :) Har født begge dagene jeg har blitt igangsatt hittil, 5t i aktiv fødsel med nr.4, 45min i aktiv fødsel med nr.5:hilarious: Så nå er dette mine siste 17 dager som gravid! :joyful:
 
Jepp, veldig deilig å vite når det starter! :) Har født begge dagene jeg har blitt igangsatt hittil, 5t i aktiv fødsel med nr.4, 45min i aktiv fødsel med nr.5:hilarious: Så nå er dette mine siste 17 dager som gravid! :joyful:
Helt utrolig! Spent på om det blir de siste 17 dagene.. ever..:p
 
36+0:wideyed:
0B06AC1F-F5CD-4E6B-A34D-E12F250D7B44.jpeg
1AC46A67-40D5-4EBA-B4C8-F36E9E9914E5.jpeg


Kun én uke igjen til jeg er fullgått! :wideyed: Stellebordet og bedsidecrib er på plass, og jeg har endelig fått rablet ned et slags fødebrev:p Det gjenstår fortatt å vaske tøyet hennes, pakke fødebagen og finne frem Stokke newborn set, vippestol og basen til bilsetet (nytt bilsete, men bruker samme base), men det skal jeg se å få krysset av listen min imorgen! Mannen skal hente Stokke sleepi-seng m/tilbehør som jeg fant på Finn til å ha i stuen, og jeg må gjøre klar vognen, så er litt som gjenstår! :rolleyes: Men nå er iaf renoveringen av kjk&stue straks klar, og vi satser på å ‘flytte inn’ i morgen:joyful: 1 mndes renovering har blitt til nesten 3, så vi er veldig klare for å ha mer boltreplass og ordentlige middager igjen!:joyful: Barna har vært enestående oppi dette- skikkelig tilpasningsdyktige! Stolt av gjengen min:Heartred


Jeg er virkelig utslitt nå, både av maserier, dårlig søvn og oppussing, men det gjelder bare å holde ut, for nå er det siste innspurt! :) Har skikkelig halsbrann for tiden også, virkelig helt sykt:yuck:

Deilig at jeg fikk en dato for igangsettelse, men merker jeg er litt urolig for at hun skal finne på å komme før;) Føler jeg trenger å bruke de siste 2 ukene på å slappe av og komme i orden her i kaoset:hilarious: Tror det er første svangerskapet jeg ikke driver og ønsker meg fødsel i uke 37:p Vaskedamen er booket inn på mandag, så da blir det endelig slutt på oppussingsstøv, og det blir gullende rent og klar for baby:happy: Så regner ned at jeg føler meg mer klar etter det!


Tenk at om litt over 2 uker ligger vårt sjette nurk i denne her!:Heartred:love7

95DE16F7-B54E-4F10-9C1E-CF54AF78BAD1.jpeg
 
Last edited:
Veldig greit å ha ein igangsettelsesdato og forholde deg til :happy:
Så får man håpe det ikke starter spontant sånn 6t før man skal møte - som her… haha :p

Ferdig kjøkken og stove - for en glede :D:D
Blir nok godt å komme i gjenge igjen!
Her driver vi med omorganisering enda - jeeze, det tar tid og flytte rundt på ting :eek::cool::p
Men det blir veldig bra å endelig få ‘plass til alt’ - love it :)

Du må nyte siste tiden med den flotte magen :Heartpink
 
Veldig greit å ha ein igangsettelsesdato og forholde deg til :happy:
Så får man håpe det ikke starter spontant sånn 6t før man skal møte - som her… haha :p

Ferdig kjøkken og stove - for en glede :D:D
Blir nok godt å komme i gjenge igjen!
Her driver vi med omorganisering enda - jeeze, det tar tid og flytte rundt på ting :eek::cool::p
Men det blir veldig bra å endelig få ‘plass til alt’ - love it :)

Du må nyte siste tiden med den flotte magen :Heartpink
Var det det som skjedde deg? At fødselen startet spontant bare timer før du skulle settes igang?:wideyed: For min del er det ikke helt krise i så fall, for svigermor kommer allerede lørdag og er her til etter jeg har født, og pappa er også på stand-by, så er ganske bra dekt mtp barnevakt iaf!:hilarious: Håper bare jeg rekker å bidra til klargjøring av stue&kjk så jeg får alt jeg vil ha det, får pakket fødebagen og funnet frem resten av utstyret etc før fødselen starter iaf- og helst tid til litt soving og hvile uten stress:rolleyes: Jeg vet jo at alt sånt praktisk ordner seg uansett på et vis, men føler meg liksom ikke helt klar enda;)

Deilig å få plass til alt ja! Ser den!:joyful: Gleder meg til det selv- kommer nok til å organisere og styre lenhe fremover kjenner jeg megselv rett:rolleyes: Og soverommene til de to eldste får vi ta litt etter hvert. Men nå får vi plutselig 70kvm mer å boltre oss på! Det har jeg savnet altså:happy: Håper dere får en fin helg videre med den fine gjengen deres!:joyful:
 
Var det det som skjedde deg? At fødselen startet spontant bare timer før du skulle settes igang?:wideyed: For min del er det ikke helt krise i så fall, for svigermor kommer allerede lørdag og er her til etter jeg har født, og pappa er også på stand-by, så er ganske bra dekt mtp barnevakt iaf!:hilarious: Håper bare jeg rekker å bidra til klargjøring av stue&kjk så jeg får alt jeg vil ha det, får pakket fødebagen og funnet frem resten av utstyret etc før fødselen starter iaf- og helst tid til litt soving og hvile uten stress:rolleyes: Jeg vet jo at alt sånt praktisk ordner seg uansett på et vis, men føler meg liksom ikke helt klar enda;)

Deilig å få plass til alt ja! Ser den!:joyful: Gleder meg til det selv- kommer nok til å organisere og styre lenhe fremover kjenner jeg megselv rett:rolleyes: Og soverommene til de to eldste får vi ta litt etter hvert. Men nå får vi plutselig 70kvm mer å boltre oss på! Det har jeg savnet altså:happy: Håper dere får en fin helg videre med den fine gjengen deres!:joyful:

Jepp - var på sykehuset for sjekk av leie på 38+0 der legen bekreftet fremdeles seteleie. Det hadde jeg en god del angst for mtp at mellomste kom så fort så jeg ønsket ikke spontan start hjemme tilfelle jeg ikke rakk frem. Var også redd for vannavgang hjemme, så legen gav klarsignal for igangsettelse!
Vi ble enige om å komme inn dagen etter, 38+1, kl 08 for i gangsettelse.
Så - da gikk altså vannet kl 0145 da :p Og riene startet for fullt kl 08. Frøkna ute kl 0955, etter 10 min med pressrier :D
Eg holdt jo på å daue… typisk da, 6 t før :eek:

Greit når du har bv klar likevel :happy:
Enig, det er greit å få bidratt for å få det som man ønsker slik at man får roen og kunne slappet av og ladet opp! Det savner jeg faktisk - fikk liksom ikke kommet så langt her, så kjenner på at jeg ikke fikk de ekstra dagene med ro og avslapping før fødsel :eek::p
Hadde avtalt med foreldrene mine at de skulle ha de eldste fra torsdag til søndag slik at vi to voksne fikk gått i bryllup, fikk sovet og slappet godt av før vi ble trebarnsforeldre - det ble det jo ingenting av, da lillefrøkna kom torsdagsmorgenen :p

Herlig med bedre plass, det må helt fantastisk :happy:
Nyt siste rest av helgen der også :Heartpink Flinke flokken din som har stått i oppussing med stil, høres det ut som :happy:
 
Jepp - var på sykehuset for sjekk av leie på 38+0 der legen bekreftet fremdeles seteleie. Det hadde jeg en god del angst for mtp at mellomste kom så fort så jeg ønsket ikke spontan start hjemme tilfelle jeg ikke rakk frem. Var også redd for vannavgang hjemme, så legen gav klarsignal for igangsettelse!
Vi ble enige om å komme inn dagen etter, 38+1, kl 08 for i gangsettelse.
Så - da gikk altså vannet kl 0145 da :p Og riene startet for fullt kl 08. Frøkna ute kl 0955, etter 10 min med pressrier :D
Eg holdt jo på å daue… typisk da, 6 t før :eek:

Greit når du har bv klar likevel :happy:
Enig, det er greit å få bidratt for å få det som man ønsker slik at man får roen og kunne slappet av og ladet opp! Det savner jeg faktisk - fikk liksom ikke kommet så langt her, så kjenner på at jeg ikke fikk de ekstra dagene med ro og avslapping før fødsel :eek::p
Hadde avtalt med foreldrene mine at de skulle ha de eldste fra torsdag til søndag slik at vi to voksne fikk gått i bryllup, fikk sovet og slappet godt av før vi ble trebarnsforeldre - det ble det jo ingenting av, da lillefrøkna kom torsdagsmorgenen :p

Herlig med bedre plass, det må helt fantastisk :happy:
Nyt siste rest av helgen der også :Heartpink Flinke flokken din som har stått i oppussing med stil, høres det ut som :happy:
Ja, husker det var seteleie! Men så artig at vannet gikk spontant rett før planlagt igangsettelse! :hilarious: Og utrolig bra at alt gikk fint med dere! :Heartred:Heartred

I går kveld flyttet vi endelig inn i stue/kjk igjen, og selv om det mangler noen småting (fylle kjkskap, male en list her&der etc), så har vi endelig kjøkken igjen og god plass! Var en fantastisk følelse å sette på oppvaskmaskin i dag etter å ha vasket opp på badet i ukesvis;) Har booket inn vaskehjelp til senere i dag, så da blir det gullende rent til frøkna kommer:joyful: Så skal jeg bare tuste med småprosjekter fremover, hvile og ta det med ro! :) Litt må man gjøre for at dagene ikke skal gå for sakte mens man venter på baby! :rolleyes::Heartred

Nettopp tatt influensavaksinen nå også, så da er den i boks! :joyful:
 
Du er virkelig nydelig som gravid ❤️ Kos deg med magen de siste ukene ❤️
 
Back
Topp