Rosamentos dagbok <3

En liten og veldig sen oppdatering!

I dag er det 28 dager til termin... tenk det. Det er altså helt sinnssykt å tenke på og synker ikke helt inn. Jeg stooorkoser meg som gravid, og prøver å nyte hver eneste dag. Tiden som prøver føltes så lang og altoppslukende, det eneste jeg ønsket meg i hele verden var å bli gravid. Selv om jeg gleder meg enormt til å møte lillemor, så føles det også litt vemodig at graviditeten skal ta slutt.

Jeg synes absolutt at jeg har hatt en veldig fin graviditet, litt kvalme, bekkenløsning, halsbrann, dårlig søvn osv. Men alt dette var jo ting jeg gledet meg veldig til å få kjenne på!:joyful: Så jeg synes det hele bare har vært kjempe koselig:Heartred

Jeg føler at jeg kjenner baby litt allerede, men det blir spennende å se om jeg fortsatt føler det slik når hun kommer. Hittil opplever jeg henne som ganske rolig egentlig. Ja, hun har dager der hun spreller mye, men jeg kjenner meg ikke igjen i de som ikke får sove eller blir vekt fordi baby er så aktiv, det er ikke konstant liv og kjempe harde spark. Hun romsterer og koser seg virker det som:shy:

Jeg gleder meg også veldig til fødsel, selv om nervene sniker seg litt mer innpå jo nærmere termin vi kommer. Jeg føler at jeg har forberedt meg så godt jeg kan, har lest masse om hypnobirthing og øvd mye på pusteteknikker. Håpet er å sitte igjen med en følelse av at fødselen var en fin opplevelse uansett forløp.

Fødebaggen(e) er også pakket! Pakkelisten ser slik ut:

Toalettmappe:
Såpe ansikt og kropp (mild duft)
Krem ansikt, kropp og hender (uten parfyme)
Tannbørste
Tannkrem
Munnskyll
Tanntråd
Shampoo (mild duft)
Balsam (mild duft)
Tørr-shampoo (mild duft)
Leppepomade
Barberhøvel engangs
Hårbørste
Hårstrikker
Deo (uten parfyme)
Pinsett
Neglsaks
Neglfil
Lite speil
Bomullspinner
Lett sminke til hjemreise dersom jeg ønsker det

Klær til meg:
4x Store truser
4x Sokker
1x Kosesokker
2x Amme-bh
3x Ammevennlige t-shirts
2x Ammevennlige pysj
1x joggebukse 2x tights 1x pysjbukse
1x Cardigan som dekker rumpa
Tøfler
Slippers til dusj

"Apotek-ting":
Nesespray
Ull-ammeinnlegg tynne
Engangs ammeinnlegg
Våtservietter (til meg)
Mesoft og cocosa (til stell av baby)
Kjølebind
Silverette
Naturebond
Strepsils/Zyx (noen sier at de ble veldig sår i halsen av så mye pusting i tørr sykehus luft)
Druesukkertabletter (rask energi tilfelle jeg er sliten og ikke får i meg mat)

Annet:
Kamera + lader
iPhone lader
Ammepute
Bæresjal

Til baby:
Hentesett i str 50
Enkel body og bukse i 50 og 56
Pysj i 50
Lue
Sokker
Pledd ull
Pledd musselin
Gulpekluter
Bilstol

Snacks:
Gatorade/Poweradre/sportsdrikk
Bixit kjeks
Vannflaske med tut
Masse snacks til far. Han fungerer rett og slett ikke uten mat:hilarious: Som proteinbarer, müslibarer osv..


Det ser kanskje ut som veldig mye og det er fullt mulig at jeg ikke får bruk for halvparten av det. Men jeg forstår meg rett og slett ikke på dette fokuset om å ha med så lite som overhodet mulig?! Jeg vil MYE heller ha med litt mye enn litt for lite. Noe blir med inn på sykehuset med en gang, men en del blir liggende igjen i bilen! På den måten kan far hente kun det vi trenger. Alt av klær til oss begge, toalettmappe og "apotek-ting" har jeg fått plass til i en helt vanlig weekend-bag. Så det blir ingen stor koffert selv om det kan se sånn ut:hilarious:


Veldig spent på når hun melder sin ankomst!
 
Så koselig med en oppdatering! Godt å høre at du trives å gå gravid og at alt har gått så fint :happy: Masse lykke til med siste innspurt! :love7 Så håper jeg du kommer med en liten oppdatering når lillemor er kommet også ❤️
 
Så koselig med en oppdatering! Godt å høre at du trives å gå gravid og at alt har gått så fint :happy: Masse lykke til med siste innspurt! :love7 Så håper jeg du kommer med en liten oppdatering når lillemor er kommet også ❤️

Tusen takk:Heartred Håper alt er bra med deg!

Skal absolutt prøve å huske å oppdatere da :rolleyes:
 
En liten og veldig sen oppdatering!

I dag er det 28 dager til termin... tenk det. Det er altså helt sinnssykt å tenke på og synker ikke helt inn. Jeg stooorkoser meg som gravid, og prøver å nyte hver eneste dag. Tiden som prøver føltes så lang og altoppslukende, det eneste jeg ønsket meg i hele verden var å bli gravid. Selv om jeg gleder meg enormt til å møte lillemor, så føles det også litt vemodig at graviditeten skal ta slutt.

Jeg synes absolutt at jeg har hatt en veldig fin graviditet, litt kvalme, bekkenløsning, halsbrann, dårlig søvn osv. Men alt dette var jo ting jeg gledet meg veldig til å få kjenne på!:joyful: Så jeg synes det hele bare har vært kjempe koselig:Heartred

Jeg føler at jeg kjenner baby litt allerede, men det blir spennende å se om jeg fortsatt føler det slik når hun kommer. Hittil opplever jeg henne som ganske rolig egentlig. Ja, hun har dager der hun spreller mye, men jeg kjenner meg ikke igjen i de som ikke får sove eller blir vekt fordi baby er så aktiv, det er ikke konstant liv og kjempe harde spark. Hun romsterer og koser seg virker det som:shy:

Jeg gleder meg også veldig til fødsel, selv om nervene sniker seg litt mer innpå jo nærmere termin vi kommer. Jeg føler at jeg har forberedt meg så godt jeg kan, har lest masse om hypnobirthing og øvd mye på pusteteknikker. Håpet er å sitte igjen med en følelse av at fødselen var en fin opplevelse uansett forløp.

Fødebaggen(e) er også pakket! Pakkelisten ser slik ut:

Toalettmappe:
Såpe ansikt og kropp (mild duft)
Krem ansikt, kropp og hender (uten parfyme)
Tannbørste
Tannkrem
Munnskyll
Tanntråd
Shampoo (mild duft)
Balsam (mild duft)
Tørr-shampoo (mild duft)
Leppepomade
Barberhøvel engangs
Hårbørste
Hårstrikker
Deo (uten parfyme)
Pinsett
Neglsaks
Neglfil
Lite speil
Bomullspinner
Lett sminke til hjemreise dersom jeg ønsker det

Klær til meg:
4x Store truser
4x Sokker
1x Kosesokker
2x Amme-bh
3x Ammevennlige t-shirts
2x Ammevennlige pysj
1x joggebukse 2x tights 1x pysjbukse
1x Cardigan som dekker rumpa
Tøfler
Slippers til dusj

"Apotek-ting":
Nesespray
Ull-ammeinnlegg tynne
Engangs ammeinnlegg
Våtservietter (til meg)
Mesoft og cocosa (til stell av baby)
Kjølebind
Silverette
Naturebond
Strepsils/Zyx (noen sier at de ble veldig sår i halsen av så mye pusting i tørr sykehus luft)
Druesukkertabletter (rask energi tilfelle jeg er sliten og ikke får i meg mat)

Annet:
Kamera + lader
iPhone lader
Ammepute
Bæresjal

Til baby:
Hentesett i str 50
Enkel body og bukse i 50 og 56
Pysj i 50
Lue
Sokker
Pledd ull
Pledd musselin
Gulpekluter
Bilstol

Snacks:
Gatorade/Poweradre/sportsdrikk
Bixit kjeks
Vannflaske med tut
Masse snacks til far. Han fungerer rett og slett ikke uten mat:hilarious: Som proteinbarer, müslibarer osv..


Det ser kanskje ut som veldig mye og det er fullt mulig at jeg ikke får bruk for halvparten av det. Men jeg forstår meg rett og slett ikke på dette fokuset om å ha med så lite som overhodet mulig?! Jeg vil MYE heller ha med litt mye enn litt for lite. Noe blir med inn på sykehuset med en gang, men en del blir liggende igjen i bilen! På den måten kan far hente kun det vi trenger. Alt av klær til oss begge, toalettmappe og "apotek-ting" har jeg fått plass til i en helt vanlig weekend-bag. Så det blir ingen stor koffert selv om det kan se sånn ut:hilarious:


Veldig spent på når hun melder sin ankomst!

Heii!:Heartred

Jeg har ikke vært innom her på leeeenge, så godt å lese om hvordan det går med deg!! Enn at du bare har 28 dager igjen til termin, det er nesten ikke til å tro!:wav Jeg er fortsatt ikke gravid, får legge ut en post i dagboken min..:wtf: Lykke til med innspurten! Gleder meg til å høre hvordan fødselen din har gått osv osv osv!:love017
 
Heii!:Heartred

Jeg har ikke vært innom her på leeeenge, så godt å lese om hvordan det går med deg!! Enn at du bare har 28 dager igjen til termin, det er nesten ikke til å tro!:wav Jeg er fortsatt ikke gravid, får legge ut en post i dagboken min..:wtf: Lykke til med innspurten! Gleder meg til å høre hvordan fødselen din har gått osv osv osv!:love017


Åhh så koselig å høre fra deg! Nei det er helt sprøtt.. virkelig!:joyful:
Ja, du får oppdatere:Heartred Håper virkelig at det klaffer for dere snart altså… ikke lett å stå i det så lenge som dere har nå:(:Heartred
 
Back
Topp