Rosamentos dagbok <3

Liilje

Glad i forumet
Hei og velkommen til min dagbok:Heartred


Hvem skulle trodd at dette skulle ta så lang tid? Da jeg startet denne dagboken hadde jeg aldri trodd at jeg skulle sitte her, omtrent 1,5 år etter prøvestart.. uten å være gravid eller å ha et barn. Det er sårt og begynner å tære på.

I løpet av tiden som prøvere har jeg konisert 2 ganger for celleforandringer, hatt en kjemisk eller to(tror jeg har hatt flere, men har ikke testet hver gang) og hatt en SA. Vi er friske begge to og de finner ingen grunn til hvorfor det ikke klaffer.

Våren 2020 kjøpte vi en enebolig og har brukt ca 1 år på totalrenovering. Derfor har det ikke vært aktuelt å oppsøke hjelp, vi har verken økonomi, krefter eller overskudd nok til å stå i noe sånt samtidig som vi bygger et hus. Men vi håper på å flytte inn om ikke lenge(vinter/vår 2021), og så fort vi har slått oss til ro håper jeg at vi kan starte prosessen med å få litt hjelp:Heartred

2019
PP1 - Negativ g-test (September 2019)
PP2 - Kjemisk
PP3 - Negativ g-test

2020
PP4 - Negativ g-test
PP0 -
PP5 - Negativ g-test
PP6 - Negativ g-test
PP7 - Negativ g-test
PP8 - Negativ g-test
PP9 - Negativ g-test
PP13/14 - Gravid - SA 6+1 (Nov-des 2020)
PP1 etter SA - Fant ikke EL

2021
PP2 etter SA - Negativ g-test/mulig kjemisk
PP3 etter SA - GRAVID! 2-3 Digital på 3+6 :hello2

:Heartred Etter ca 1,5 år med prøving klaffa det tilslutt, og en liten jente melder sin ankomst i November 2021:Heartred
 
Last edited:
7 dpo

Har vært en del uggen i dag.. men det er ikke helt ulikt meg å være det til vanlig:p Og det er vel altfor tidlig til å merke sånt uansett:angelic:

Føler også at jeg ”kjenner” livmor/eggstokker(spes høyre) mye mer enn vanlig.. det er vel det eneste som virkelig er utenom det vanlige. Men det har vært ganske stor variasjon i hvordan syklusene har vært/føltes helt siden pilleslutt.. så kanskje dette bare er en del av variasjonene fra syklus til syklus:wacky:


Lever i håpet:joyful:
 
8 dpo

Har liten tro på at det er noe på gang, men kan vel ikke gi opp helt enda:oops:

Vært litt uggen i dag og, blir fort litt bilsyk.. og det river litt i livmor når jeg ler veldig eller strekker på meg. Tok en g-test som var blenda.. men er jo tidlig:p

Følsomheten i niplene dabber sakte av.. og har ikke noe utflod - er så godt som helt tørr, er vel disse tingene som gjør at jeg ikke helt har trua. Men vi får se:rolleyes:
 
Blir spennende å følge deg, ser vi har mange likheter! Vi begynte å prøve i august 2019, er nå i pp7 (snart pp8, venter tr disse dagene). Jeg er 29 år, mannen er 9 år eldre. Prøver på baby nr 1. .
Fint å følge med på noen som er litt "i samme båt"! :) Man blir jo litt gæren av å gå alene med alle disse tankene!
 
Vi har også prøvd siden september 2019 på første, og er i pp7 nå. Har kun hatt en kjemisk i pp4. Vi er 26 år. Synes det hjelper å lese om andre som er i samme situasjon. Er tungt å ikke kunne snakke med venner og familie om prøving som tar tid:(
 
Blir spennende å følge deg, ser vi har mange likheter! Vi begynte å prøve i august 2019, er nå i pp7 (snart pp8, venter tr disse dagene). Jeg er 29 år, mannen er 9 år eldre. Prøver på baby nr 1. .
Fint å følge med på noen som er litt "i samme båt"! :) Man blir jo litt gæren av å gå alene med alle disse tankene!


Vi har også prøvd siden september 2019 på første, og er i pp7 nå. Har kun hatt en kjemisk i pp4. Vi er 26 år. Synes det hjelper å lese om andre som er i samme situasjon. Er tungt å ikke kunne snakke med venner og familie om prøving som tar tid:(

Åh, det var godt å lese om andre i samme båt ja:love7

Ja det er tungt og man blir litt sprø.. Jeg trodde aldri at jeg kom til å bli ”hun som ikke takler å høre om andre som blir gravide”, men er nok i ferd med å bli det:sorry: Prøver å glede meg på andres vegne, men fy søren så mye jeg skulle ønske det var meg..:bag: (Spesielt når de lykkes på første/andre forsøk).. uff, litt flaut å innrømme.

Samboer tok det heldigvis opp her om dagen at vi ikke er blitt gravide enda, det ga meg muligheten til å prøve å få han litt mer på gli mtp å prøve aktivt. Det har vært litt slitsomt for meg å bare ta initiativ de rette dagene og håpe at han også er i humør. (Han vet jo ikke at jeg har gjort det da, så er i grunn ikke hans feil:p). Men nå har jeg gått til innkjøp av termometer og skal prøve det!

Vi får deg nok til tilslutt alle sammen:rolleyes:

Hvordan følger dere med på syklus/EL? Apper/temp osv?:)
 
Åh, det var godt å lese om andre i samme båt ja:love7

Ja det er tungt og man blir litt sprø.. Jeg trodde aldri at jeg kom til å bli ”hun som ikke takler å høre om andre som blir gravide”, men er nok i ferd med å bli det:sorry: Prøver å glede meg på andres vegne, men fy søren så mye jeg skulle ønske det var meg..:bag: (Spesielt når de lykkes på første/andre forsøk).. uff, litt flaut å innrømme.

Samboer tok det heldigvis opp her om dagen at vi ikke er blitt gravide enda, det ga meg muligheten til å prøve å få han litt mer på gli mtp å prøve aktivt. Det har vært litt slitsomt for meg å bare ta initiativ de rette dagene og håpe at han også er i humør. (Han vet jo ikke at jeg har gjort det da, så er i grunn ikke hans feil:p). Men nå har jeg gått til innkjøp av termometer og skal prøve det!

Vi får deg nok til tilslutt alle sammen:rolleyes:

Hvordan følger dere med på syklus/EL? Apper/temp osv?:)

Jeg kjenner meg veldig igjen! Såklart blir man jo glad på andres vegne, men tror de fleste kjenner på irritasjon og frustrasjon når det føles ut som "alle andre" blir gravide.. Det er 3 på jobben min som er gravide, fikk vite om alle i forrige uke. Jeg bare.. jippi. Haha huff.

Jeg har testet etter el med strimler helt siden oktober. Fått positive tester hver måned, men begynner faktisk å bli litt usikker på om jeg faktisk har eggløsning.. Så denne måneden prøver jeg temping for første gang! Første måling i dag, så det blir spennende å se fremover.

Har også bestilt en time til fertilitetssjekk for meg og mannen på Klinikk Hausken, skal dit 31.mars, bare for å se om det er noe som ikke stemmer.

Huff, ikke meningen å kapre hele dagboken din!! Haha, ble bare så glad for å finne noen som er i lik situasjon som meg! Nutte også! <3
 
Jeg kjenner meg veldig igjen! Såklart blir man jo glad på andres vegne, men tror de fleste kjenner på irritasjon og frustrasjon når det føles ut som "alle andre" blir gravide.. Det er 3 på jobben min som er gravide, fikk vite om alle i forrige uke. Jeg bare.. jippi. Haha huff.

Jeg har testet etter el med strimler helt siden oktober. Fått positive tester hver måned, men begynner faktisk å bli litt usikker på om jeg faktisk har eggløsning.. Så denne måneden prøver jeg temping for første gang! Første måling i dag, så det blir spennende å se fremover.

Har også bestilt en time til fertilitetssjekk for meg og mannen på Klinikk Hausken, skal dit 31.mars, bare for å se om det er noe som ikke stemmer.

Huff, ikke meningen å kapre hele dagboken din!! Haha, ble bare så glad for å finne noen som er i lik situasjon som meg! Nutte også! <3


Jeg var også på Hausken! Veldig fornøyd og veldig hyggelige mennesker! Blir spennende å se hvordan det går da, du må oppdatere oss:)

Du kaprer ikke i det hele tatt! Bare kjempe koselig:) Og ja, veldig fint å kunne prate med andre i samme båt!
 
10 dpo

Begynner å lurer på om jeg egentlig er 10 dpo?! Tok tegnet på at niplene begynte å bli mindre ømme ca en uke eller EL som et tegn på at det ikke har klaffet. Men i dag våknet jeg brått med mye mer ømme nipler igjen! Det vekket et lite håp om at EL kom noe senere og at det fortsatt er litt håp:rolleyes:
 
Åh, det var godt å lese om andre i samme båt ja:love7

Ja det er tungt og man blir litt sprø.. Jeg trodde aldri at jeg kom til å bli ”hun som ikke takler å høre om andre som blir gravide”, men er nok i ferd med å bli det:sorry: Prøver å glede meg på andres vegne, men fy søren så mye jeg skulle ønske det var meg..:bag: (Spesielt når de lykkes på første/andre forsøk).. uff, litt flaut å innrømme.

Samboer tok det heldigvis opp her om dagen at vi ikke er blitt gravide enda, det ga meg muligheten til å prøve å få han litt mer på gli mtp å prøve aktivt. Det har vært litt slitsomt for meg å bare ta initiativ de rette dagene og håpe at han også er i humør. (Han vet jo ikke at jeg har gjort det da, så er i grunn ikke hans feil:p). Men nå har jeg gått til innkjøp av termometer og skal prøve det!

Vi får deg nok til tilslutt alle sammen:rolleyes:

Hvordan følger dere med på syklus/EL? Apper/temp osv?:)
Det var akkurat som å lese mine egne tanker! Felte nesten en tåre, er så støttende å høre om hvordan andre har det. Selv om det er tungt, selvfølgelig. ❤️

Dette er min fjerde syklus jeg temper i. Hadde litt problemer med å få positive el tester i begynnelsen/manglende el, så derfor jeg begynte å tempe for å se om jeg faktisk hadde el. Etter det fikk jeg plutselig el og regelmessige sykluser:) Bruker fertility friend sin app, den er veldig bra:)
 
Da var TR på plass!

Blandede følelser.. selvfølgelig kjedelig at det ikke klaffa, men godt å vite at vi traff veldig godt på EL. Da vet jeg i alle fall at vi ikke kunne gjort noe mer/bedre... (Klussa litt med EL testene og fikk aldri positiv test. Det hadde vært veldig kjedelig å oppdage nå at vi bomma totalt på EL og at hele mnd egentlig bare var bortkasta).

Har grubla en del over hvorfor det ikke klaffer.. og jeg prøver å slå meg til ro med at det i all hovedsak er pga helsen til mannen. Han har som tidligere nevnt vært ekstremt mye syk det siste halvåret med virus på virus og masse feber. Han har også et yrke der han av og til blir utsatt for ekstrem varme - noe han ble i november. Feber og varme svekker jo sædcellene i opp til 3 mnd. Han har jo testa sædkvaliteten før og fått veldig gode tilbakemeldinger, så jeg håper bare at han snart blir ordentlig frisk og at ting blir bra igjen!!

Babyplan termometer er i hus og jeg er veldig spent på å prøve den denne syklusen!:D
 
Krysser fingre og tær på at det klaffer på neste PP for dere :smiley-angelic001
Blir nok mye mer kontroll på EL med termometer også ut fra hva jeg har hørt :)
 
Utrolig spennende å følge deg! Lurer på om jeg muligens må gå til innkjøp av termometer selv :rolleyes: jo mer å holde på med i syklus dagene, får tiden til å gå.

Ser vi også ligger veldig likt i syklusen og er i samme IKM gruppe! Måtte det bli Desember gull på oss:Heartpink
 
Krysser fingre og tær på at det klaffer på neste PP for dere :smiley-angelic001
Blir nok mye mer kontroll på EL med termometer også ut fra hva jeg har hørt :)

Selv om jeg ikke har kommet så godt i gang så er jeg veldig fornøyd med termometeret nå som jeg har fått det til!:hilarious: Var like før jeg kasta det ut av vinduet et par ganger:angelic: haha..

Veldig kos at du følger med her inne:Heartpink
 
Utrolig spennende å følge deg! Lurer på om jeg muligens må gå til innkjøp av termometer selv :rolleyes: jo mer å holde på med i syklus dagene, får tiden til å gå.

Ser vi også ligger veldig likt i syklusen og er i samme IKM gruppe! Måtte det bli Desember gull på oss:Heartpink

Jaa, kjøp kjøp!!:D
Og veldig hyggelig med samme IKM gruppe, håper håper håper at det klaffer for oss!:love7
 
CD4

En liten hump i veien... var på oppfølging av celleprøve og måtte konisere på nytt(fikk heldigvis gjort det med en gang). Fikk beskjed om ingen samleie før jeg har sluttet å blø. Sist sluttet jeg å blø rimelig kjapt og håååper jeg gjør det denne gangen også!! Da blir det nok kun aksjer ved positiv el-test.. men det er bedre enn ingenting:rolleyes:
 
CD4

En liten hump i veien... var på oppfølging av celleprøve og måtte konisere på nytt(fikk heldigvis gjort det med en gang). Fikk beskjed om ingen samleie før jeg har sluttet å blø. Sist sluttet jeg å blø rimelig kjapt og håååper jeg gjør det denne gangen også!! Da blir det nok kun aksjer ved positiv el-test.. men det er bedre enn ingenting:rolleyes:

Spennende å følge folk i lignende situasjon som oss :) PP7 nå, med et opphold i august-oktober pga celleforandringer og konisering, men gikk relativt raskt til vi kunne starte prøvinga igjen. Fikk beskjed om å vente på resultatet da, har du fått det? Når hadde du forrige konisering? Hadde nettopp oppfølgingstime, men ikke fått svar på denne ennå. Enn så lenge fortsetter vi å prøve frem til vi ev. får beskjed om behov for ny konisering.
 
Spennende å følge folk i lignende situasjon som oss :) PP7 nå, med et opphold i august-oktober pga celleforandringer og konisering, men gikk relativt raskt til vi kunne starte prøvinga igjen. Fikk beskjed om å vente på resultatet da, har du fått det? Når hadde du forrige konisering? Hadde nettopp oppfølgingstime, men ikke fått svar på denne ennå. Enn så lenge fortsetter vi å prøve frem til vi ev. får beskjed om behov for ny konisering.

Har ikke fått svar enda.. men hun var veldig veldig sikker på at det var ”rester” av celleforandringene som de ikke fikk med sist(august).. så jeg bare satser på det:bag:

Også har det jo ikke klaffet enda.. så jeg har vel havnet i en tankegang om at det sikkert ikke klaffer nå uansett:wacky: Så vi fortsetter også frem til noe annet blir sagt..

Håper du får beskjed om at alt er borte for godt nå da!!
 
Åh, så kjedelig da. Håper du får ordna det raskt da! Er jo bra de finner det nå, så ikke du blir gående i for lang tid med forandringer :)

Håper også det, krysser fingrene!
 
Back
Topp