Vogntråd

Tusen takk for gode tips! Vi har bil, men bruker den ikke i det daglige, da det er godt busstilbud her og jeg uansett tar buss til jobb. Men så er det samtidig ikke så ofte jeg kommer til å trenge å være alene med to mens de er små - kun om mannen er på hyttetur en helg eller noe. Så det går vel an å holde seg i nærområdet akkurat da, eller ha minste i bæresele om største må spennes fast pga trafikk etc.

Tror nok søskenvogn blir uforholdsmessig dyrt og plasskrevende. Godt at du bidro til å komme til den konklusjonen!
Ellers så kan jeg anbefale baby jogger city select. Jeg brukte den som hovedvogn til nr to, trengte jeg søskenvogn så var det bare å sette på et sete til. Men brukte det skjeldent. Her er det 1,5 år mellom. Elsker den vognen!! Liten og nett, tok minimal plass sammenbrettet også.
 
Har Stokke trailz fra før og elsker den! Stor bag, praktiske bærehåndtak, lett å slå sammen, stooor kalesj. Ingen slår den i trillekomfor heller! Rett og slett en super vogn for de som skal bruke den på variert underlag, har vært med på mange skogsturer. Super med plass i kurven under også :)
Vi har en Stokke Trailz som vi kjøpte til vår første for snart 2 år siden, så vi må nesten beholde den til nestemann også, siden den var så dyr :hilarious: Den er kjempefin, så det går for så vidt greit, men den er veldig stor og tung :rolleyes:

den er så fin!! Var egentlig den jeg ønsket meg, jeg liker at ungen kommer så høyt opp! Men så har jeg skjønt at den er tung og stor. Og ei venninne mener kalesjen er litt liten, eller man får ikke dratt den så langt ned :confused:
 
den er så fin!! Var egentlig den jeg ønsket meg, jeg liker at ungen kommer så høyt opp! Men så har jeg skjønt at den er tung og stor. Og ei venninne mener kalesjen er litt liten, eller man får ikke dratt den så langt ned :confused:
Ja, det var akkurat det med at barnet kommer så høyt opp som gjorde at vi falt for den! Og at man har masse plass under vogna til oppbevaring ❤️ Personlig synes jeg at man får dratt kalesjen langt ned, men vi har ikke hatt noen annen vogn enn stokke trailz, så jeg vet ikke om det er vanlig at den skal gå enda lenger ned enn den gjør :happy:
 
Ja, det var akkurat det med at barnet kommer så høyt opp som gjorde at vi falt for den! Og at man har masse plass under vogna til oppbevaring ❤️ Personlig synes jeg at man får dratt kalesjen langt ned, men vi har ikke hatt noen annen vogn enn stokke trailz, så jeg vet ikke om det er vanlig at den skal gå enda lenger ned enn den gjør :happy:

(Bilde jeg fant på Google :hilarious:)
 

Vedlegg

  • 6B0EF422-68A4-43F4-A48E-02073EEC10B3.jpeg
    6B0EF422-68A4-43F4-A48E-02073EEC10B3.jpeg
    198,4 KB · Visninger: 26
Synes bugaboo fox 3 ser helt nydelig ut! Men får se hvor mye vi har lyst til å bruke på vogn.. :)
 
den er så fin!! Var egentlig den jeg ønsket meg, jeg liker at ungen kommer så høyt opp! Men så har jeg skjønt at den er tung og stor. Og ei venninne mener kalesjen er litt liten, eller man får ikke dratt den så langt ned :confused:


Kalesjen på den "nye" 2018 modellen tror jeg, er super stor! Vet ikke om noen vogn som har større. Den veier jo litt, men kan pakke den bra sammen i bil, og vekta merker man ikke når man triller
 
Hadde Stokke trailz til nr 1 - den solgte vi pga stor og tung og liten kalesje (men vi hadde den med kort kalesje - rakk akkurat ikke å få neste versjon med lengre kalesje). Men det var en vogn med gode kjøreegenskaper og masse plass til handleposer etc under, så den hadde absolutt sine styrker. Også et stort pluss at baby kom høyt opp - særlig for mannen min som er to meter :) Nå blir det nok Boogaboo Fox 3. Jeg var så sjalu på alle med Boogaboo og lang kalesje i forrige perm, så nå SKAL jeg ha det selv :)
 
Jeg tror vi går for emmaljunga edge duo combi. Den er ikke i salg lengre, så må se om vi ikke finner noe på finn. Jeg er ute etter en stabil og stor vogn, som tåler å bli trillet på all slags terreng. Den ser også svært lun ut, sammenlignet med mange andre vogner på markedet.
Jeg synes det er positivt at den har stor bag, at barnet kan sitte mot den som triller vognen når man endrer til sittedel og har full liggestilling.

Vi bor i by, men jeg liker mer å gå i naturen og på stier. Er ikke noe typisk t-bane og senter-dame.

Vognen er nok stor og tar mye plass i forhold til den del andre vogner, men har stor bil + at dette er første barnet. Så tenker det vil gå bra :)

Ser ikke bortifra at ci kjøper ei mindre vogn når barnet blir litt større.
 
Jeg sikler på Bugaboo Fox 3 (sikler litt på den grønne faktisk..) eller Cybex Priam :D Var kjapt innom babyshop i helgen og mååååtte bare prøve. Absolutt de to vi falt for! Så lette styre :)
 
Ellers så kan jeg anbefale baby jogger city select. Jeg brukte den som hovedvogn til nr to, trengte jeg søskenvogn så var det bare å sette på et sete til. Men brukte det skjeldent. Her er det 1,5 år mellom. Elsker den vognen!! Liten og nett, tok minimal plass sammenbrettet også.
Herlig, er genialt med gode tips! Tror vi kan omgjøre vogna vi har også til søskenvogn med et adapter, men det virker så kjipt for eldste å sitte og se rett inn i bagdelen, så ser ikke for meg at en sånn løsning hadde passa for oss. Veldig kjekt når vogna tar liten plass, da! :D
 
Herlig, er genialt med gode tips! Tror vi kan omgjøre vogna vi har også til søskenvogn med et adapter, men det virker så kjipt for eldste å sitte og se rett inn i bagdelen, så ser ikke for meg at en sånn løsning hadde passa for oss. Veldig kjekt når vogna tar liten plass, da! :D
Vi snudde henne da så hun kunne titte ut. Så satt de sammen mot hverandre når begge hadde sportsdel. Men vi ville oss aldri så vondt at vi dro på senter ol med begge, det var i så fall veldig sjeldent, da gikk(løp) hun stort sett selv. Hun begynte å gå rett 4 mnd før broren ble født, så det var gull.
 
Jeg har en Emmaljunga Super Nitro og en City Elite fra forrige. Så blir nok å bruke dem.
 
Selv har endte jeg opp med en emmaljunga nxt 90 og har vært superfornøyd.
Den har svinghjul og er stødig og god om man skal gå med (småvilter) hund ved siden av. Den er enkel nok å legge sammen, men du kan garantert finne noen som blir mindre og lettere (vektmessig) i pakkvolum.
Jeg hadde 2020 modellen, så det kan hende 2021 og 2022 modellen har blitt lettere. Det vet jeg ikke.

Mitt beste tips, for de som har muligheten til å ta turen til Drammen, er å reise innom Gerd T Martinsen Barneutstyr. Om du ikke ender opp med å kjøpe vogn av dem, så er de veldig gode å spørre om vogn i tillegg til at de har godt utvalg (men ikke Stokke).
 
Noen som har testet britax smile 3, buggabo fox tre og cybex priam duo som kan fortelle meg litt om forskjellen? Hvilken likte dere best? Den skal nok bli brukt på all slags vær, men for det meste på asfalt.
 
Noen som har testet britax smile 3, buggabo fox tre og cybex priam duo som kan fortelle meg litt om forskjellen? Hvilken likte dere best? Den skal nok bli brukt på all slags vær, men for det meste på asfalt.

Å trille liker jeg best Smile 3 av dem. Fox er veldig praktisk med netting i kalesje og at den er lettere og blir minst sammenlagt, men det er for lett til at jeg stoler på den som stødig nok.
Aller best å trille er Emmaljunga nxt90. Den er større og tyngre å løfte, men smidigere, stødigere og mer komfortabel.
 
Noen som har testet britax smile 3, buggabo fox tre og cybex priam duo som kan fortelle meg litt om forskjellen? Hvilken likte dere best? Den skal nok bli brukt på all slags vær, men for det meste på asfalt.
Jeg har testet fox 2, emmaljunga og smile 3.
emmaljunga sin nyeste har jeg dog ikke prøvd, men den kan det se ut som har bedre demping. Fox 2 har ikke god demping, så det føles ut som om babyen rister veldig i vognen på grusveier. Smile 3 har best dempere av disse 3 (synes jeg), men jeg tenker det er mye smak og behag :) prøv litt i butikk og evt spør om å kjøre vognene til venninner (hvis du kjenner noen som har lignende vogner) :) jeg hadde emmaljung nxt 90 til guttungen min, og var ikke fornøyd. Tung vogn uten særlig demping utenom i bagdel/sittedel…
 
På barnas hus på Skøyen har (hadde i 2018) i hvertfall en liten «bane» man kunne teste vogner på ulikt føre. Fin ide, var vel ikke så stor, men likte ideen om å prøve på litt ulikt underlag. :)
 
På barnas hus på Skøyen har (hadde i 2018) i hvertfall en liten «bane» man kunne teste vogner på ulikt føre. Fin ide, var vel ikke så stor, men likte ideen om å prøve på litt ulikt underlag. :)
Veldig fin idé, men blir ikke det samme som om man kjører med barna i vogna.. jeg skulle nok testet ut mer med selve sittedelen og ikke bare bagdelen når jeg kjøpte vogn for 3 år siden :)
 
Veldig fin idé, men blir ikke det samme som om man kjører med barna i vogna.. jeg skulle nok testet ut mer med selve sittedelen og ikke bare bagdelen når jeg kjøpte vogn for 3 år siden :)
Det er sant, blir ikke helt det samme
 
Back
Topp