Vogntråd

Mymelen

Gift med forumet
❤️Mailykke 2022❤️
Junilykke 2022
Prøvd å se om vi har noen vogntråd, men fant ikke.

har dere begynt å snuse? Eller har dere noen fra søsken?

mine barn er jo snart 11 og snart 10 år, så jeg er utdatert i vognfronten.. elsket babyjogger city select som jeg brukte som søskenvogn.
Nå ser jeg at det er mange lignende vogner der ute som ikke er søskenvogn, så står mellom britax smile 3 og Bugaboo fox 2 eller 3.
 
Jeg har så vidt begynt å titte! Datteren min er jo 7 år, så har kvittet meg med alt etter henne.

Har en venninne som har bugaboo fox som jeg har testet litt og denne virker fantastisk, så dette er foreløpig en nr 1 for meg :rolleyes: Men prisen er litt stiv. Men ser på finn at de holder seg ganske greit i pris, så håper på å få solgt den etterpå eventuelt.

Jeg har veldig liten bil, bagasjerommet er bare 250 liter, så må ha noe som får plass der. Vi skal ha ny bil på sikt, men vi skal også kjøpe hus, så da blir bil litt i andre rekke, så må ha en vogn som funker med bilen vi har :oops:
 
Åh, det er jo nesten det beste med å være gravid! Undersøke, Google og prøve ulike vogner og utstyr ;) så gøy! Men tenkte å vente til etter jul med å kjøpe (om jeg er heldig og kommer meg dit)..

men jeg har Bugaboo fox (kanskje fox2 på salg?), britax smile3 eller emmaljunga nxt60 som alternativer ;)

Jeg får en litt uventet attpåklatt, så trenger ALT! Men skal prøve å kjøpe litt brukt :)
 
Vi har en Stokke Trailz som vi kjøpte til eldstemann for 7 år siden, men nå vil jeg ha en litt lettere vogn. Ser at markedet har utvidet seg voldsomt de siste årene. Trailz og Boogaboo var nesten de eneste som hadde sportsdel vendt mot den som triller vognen, og det var et av hovedkriteriene mine.

Min neste vogn må ha sportsdel vendt mot den som triller, svingbart hjul og være lett og enkel å slå sammen. Skal sjekke ut vognene dere andre snoker på, for nå har jeg ingen oversikt:joyful:
 
Vi har tfk Adventure etter storesøster og dwn er i god stand, var fornøyd med den så kommer nok til å ha den, det eneste jeg ikke liker er at den ikke har vendbart sete, synes det var kjipt å måtte vende henne bort fra meg når vi skulle bytte så vi hadde liggedelen lenge… det finnes et vendbart sete, men det koster typ 3000-5000 og … da er man jo godt på vei mot en ny vogn :wacky: og varer bare til en viss Max kg, husker ikke men var ikke så lenge.. da vil jeg nesten heller ha en ny litt mindre vogn med vendbart sete.. i så fall er bugaboo interessant, eller noen billigere, kan kjøpe noe brukt også, vi får se
 
Jeg har tenkt å kjøpe Britax smile 3. Den er lett, har sportsdel med full liggestilling og er setet er vendbart. Julene er svingbare, men kan låses også. Har allerede vært å kjent på den hos en forhandler og syns den virket som en bra vogn (har ikke forhandler av Britax-vogner her jeg bor, så måtte benytte muligheten når jeg befant meg et sted som hadde den).

Jeg bor i 2.etg og må ta vognen med opp trappa, derfor vil jeg ha en lett vogn. Den er enkel å legge sammen og kan stå på høykant slik at den tar svært liten plass. Dette ble avgjørende for meg da jeg har liten yttergang og vil unngå at vogna «tar hele gangen» når den står der.
 
Åå denne tråden gjorde at jeg fikk så lyst til å kjøpe ny (sports)vogn, men den trenger jeg jo ikke på over et år :hilarious::sorry:
 
Dette er første barn og jeg har altså ikke peiling :bag: :nailbiting:
 
Last edited:
Dette er første barn og jeg har altså ikke peiling :bag: :nailbiting:

Hvilke kriterier velger dere vogn etter ,og (kanskje dumt spørsmål) hva er forskjellene på 3 hjul/4 hjul? :bookworm:
Hmm.. her skal den:
-Ha stor bag (mtp at den mest sannsynlig må ha loggedel og vognpose til høst/tidlig vinter)
-en kalesje du kan dra godt ned
-lett å ta opp og ned
-lett å løfte
-sportssete du kan ha begge veier
-Svingbare hjul og 4 stk

litt usikker på om det er nødvendig med håndtak man kan ‘bøye ned’ (som smile 3 har) eller om det går bra med ‘teleskop’ ( som fox har)
 
Last edited:
Nå er minstemann her i huset snart syv år og jeg har gitt bort alt til mine søstre som har fått barn etter den tiden. Jeg må kjøpe alt på nytt ser jeg nå. jeg må innrømme at jeg har ikke peiling på hvilken barnevogn trenger vi så dette blir spennende
 
Hmm.. her skal den:
-Ha stor bag (mtp at den mest sannsynlig må ha loggedel og vognpose til høst/tidlig vinter)
-en kalesje du kan dra godt ned
-lett å ta opp og ned
-lett å løfte
-sportssete du kan ha begge veier
-Svingbare hjul og 4 stk

litt usikker på om det er nødvendig med håndtak man kan ‘brette ned’ (som smile 3 har) eller om det går bra med ‘teleskop’ ( som fox har)
Jeg har ca de samme kriteriene, men har ikke tenkt på stor bag. Mulig vi bytter til sportsdel på høsten hvis jeg får et barn som er lik sine søsken. Tipper bagdelen på den forrige vognen vår ble brukt tilsammen 10 ganger av begge søskene :D Her var det å sitte eller å bli båret som gjaldt:p
 
Vi har tfk Adventure etter storesøster og dwn er i god stand, var fornøyd med den så kommer nok til å ha den, det eneste jeg ikke liker er at den ikke har vendbart sete, synes det var kjipt å måtte vende henne bort fra meg når vi skulle bytte så vi hadde liggedelen lenge… det finnes et vendbart sete, men det koster typ 3000-5000 og … da er man jo godt på vei mot en ny vogn :wacky: og varer bare til en viss Max kg, husker ikke men var ikke så lenge.. da vil jeg nesten heller ha en ny litt mindre vogn med vendbart sete.. i så fall er bugaboo interessant, eller noen billigere, kan kjøpe noe brukt også, vi får se
Vi har også den vognen, kjøpte multi x sete/liggedelen for 500 kr på finn. Ikke den peneste men fikk ha babyen mot meg i sittende posisjon til hun var 1 år :happy:
 
Vi har også den vognen, kjøpte multi x sete/liggedelen for 500 kr på finn. Ikke den peneste men fikk ha babyen mot meg i sittende posisjon til hun var 1 år :happy:
Kanskje jeg har søkt på feil ting :facepalm: jeg søkte på Mono, men det er kanskje en nyere versjon, nå må jeg prøve et søk på multi x :D takk for tips
 
Vi har Emmaljunga nxt90 og er veldig fornøyde med denne. Produsert i Sverige også, det var viktig for oss. Men vi er skikkelig usikre på hva vi gjør, nå som nummer to kommer. Hun største er 2 år og 1,5 mnd gammel når minste kommer, og kommer fortsatt til å trenge vogn iblant. Men nok til å kjøpe en rådyr søskenvogn? Vi vet ikke, men heller mot nei.

Vi vurderer også å kjøpe en trille som kan legges godt bakover til eldste, så hun kan sove i den i barnehagen etc, og at minste overtar nxt90, som vi også kjøper søskenbrett til. Vanskelig, dette! Noen som har erfaringer?
 
Vi har Emmaljunga nxt90 og er veldig fornøyde med denne. Produsert i Sverige også, det var viktig for oss. Men vi er skikkelig usikre på hva vi gjør, nå som nummer to kommer. Hun største er 2 år og 1,5 mnd gammel når minste kommer, og kommer fortsatt til å trenge vogn iblant. Men nok til å kjøpe en rådyr søskenvogn? Vi vet ikke, men heller mot nei.

Vi vurderer også å kjøpe en trille som kan legges godt bakover til eldste, så hun kan sove i den i barnehagen etc, og at minste overtar nxt90, som vi også kjøper søskenbrett til. Vanskelig, dette! Noen som har erfaringer?

jeg hadde kjøpt en babyjogger city mini gt til storesøster. Både til soving i bhg (den er lang i ryggen og varer så lenge barnet hr behov for vogn) og til turer i helgene.
Er du alene med begge barna på farten hadde jeg gått for søskenbrett til emmaljunga’n. Mer enn bra nok til ifra barnehage, små turer osv.
men man må jo legge opp turer og utflukter etter barnas alder ;)

jeg hadde kun kjøpt søskenvogn med over 2 års mellomrom om jeg ikke hadde bil, og brukte vogna daglig som transportmiddel og handling. Da hadde jeg gått for babyjogger city mini gt søskenvogn. Robust og lett ;)
 
Vi har Babyjogger City Elite, og kommer nok til å bruke den med babydel :) elsker den vognen, men er usikker på om jeg liker den til en 5-6mnd baby da den er vendt fra meg :p men guttungen elsket den fra han var 10mnd, da var han lei av å se på meg :p hadde NxT90F først, men likte ikke den med sittedelen, så da solgte jeg den og kjøpte babyjogger :)

vurdere litt å kjøpe Britax Smile 2/3 brukt med bare sittedel, men det ser jeg litt an til neste høst :D samboer er for glad i babyjoggeren, så den kan ikke forsvinne :)
 
Jeg kjøpte Uppababy Vista sist fordi den kan brukes som søskenvogn, og er kjempefornøyd! Vendbar, ergonomisk sportsdel som kan legges helt ned med enhåndsgrep, svingbare framhjul (kan låses), super å trille og det viktigste for oss: enormt mye plass under vogna :notworthy På den negative siden har vogna litt lite demping (forbedret på Vista V2) og bagdelen er litt kort. Junior nekta å ligge i bagen etter 16 uker så ikke noe problem for oss, men ser at det kan være et minus ellers.
 
Jeg kjøpte Uppababy Vista sist fordi den kan brukes som søskenvogn, og er kjempefornøyd! Vendbar, ergonomisk sportsdel som kan legges helt ned med enhåndsgrep, svingbare framhjul (kan låses), super å trille og det viktigste for oss: enormt mye plass under vogna :notworthy På den negative siden har vogna litt lite demping (forbedret på Vista V2) og bagdelen er litt kort. Junior nekta å ligge i bagen etter 16 uker så ikke noe problem for oss, men ser at det kan være et minus ellers.
Ah! Det var den jeg tenkte på her en dag! Ei venninne hadde den og den plassen under vogna var herlig! I tillegg til at det ser ut som en skikkelig god vogn, ganske lik bugaboo, men til en bedre pris (i hvertfall når hun hadde kjøpt). Holdt på å bli gal her i sta når jeg prøvde å huske hva den het :p
 
Back
Topp