Skravletråd

Vi har Emmaljunga NXT90 til førstemann. De første 1,5-2 årene var vi veldig fornøyde, men så ble gutten vår for lang for å sove i vogna. Det var 2017- eller 2018-modellen, og jeg tror at de har forbedret lengden i modellene etter det!

Den passer fint for oss begge å trille (30 cm høydeforskjell), og med Outdoor-hjul er den super på både asfalt, grus og slaps. Litt vanskelig å trille i butikk, men fantastisk ute.

Det følger med solbeskyttelse som man kan bruke både på bag-del og sittedelen. Den trengs, siden kalesjen er kort.

Har ikke bestemt oss helt for om vi vil bruke vogna til nestemann eller ei. Mulig vi bestemmer oss når vi får vite kjønn. En gutt vil kanskje bli for lang, mens en jente kanskje blir lavere, og passer vogna bedre enn kommende storebror gjorde…

Signerer denne! Fantastisk vogn å trille ute - særlig med outdoorhjul, men litt kort kalesj, ja, så ekstra solskjerm må til :happy:

Dette med lengden var jeg ikke klar over. Ikke vært et problem for oss ennå, men mulig det kommer. Vognen vår er fra 2020, og jenta vår er 1,5 år!

Er det noen andre som har folat mangel? Jeg fikk vite bare dager etter el at jeg har kraftig folat mangel, og går nå på 1 mg folat tabeletter. Er dette noe som kan gå ut over fosteret, at jeg har lavt? Selv om jeg får det i meg i store doser hver dag?

Hvordan fikk du vite dette? Har ingen kjennskap til det, dessverre :Heartred I hvert fall ikke som jeg vet om!

Vet dessverre heller ikke hvor raskt det øker, men får krysser fingrene for at det går fort :) Hjelper jo veldig på at du begynte like etter eggløsning! Tok du folsyre før eggløsning/under prøvingen (men det var fortsatt lavt), eller har du ikke tatt det går i det hele tatt?

Bor en time unna. Men vi har legesenter så jeg tar i morgen. Kan man bare møte og ta uten å ha bestilt?

Hos legen mener du? Er nok litt ulikt, her bestiller man time for blodprøver, men hadde jeg vært i krisesituasjon der ting "hastet" litt hadde jeg prøvd å komme meg inn uten avtalt tid. Det trenger en revisjon fra legen sa, fikk du det i dag?

Jeg kom ikke igjennom på telefon til gynekologisk poliklinikk i vår da jeg skulle få svar på HCG prøve to.. Og det var en fredag (poliklinikken har stengt i helgene). Så jeg heiv meg i bilen en time før de stengte, kjørte en time t/r, løy min vei inn på sykehuset :rolleyes: :cool: (dette var da de hadde strengt pga corona, så fikk bare komme inn om man hadde time), helt desperat etter svaret før helga :oops: :hilarious: Fikk takk og pris svaret, var bare innom to minutter, de hadde feil med telefonen, og visste det ikke selv :hungover:jeg er regelrytter egentlig, og kan aldeles ikke lyve :laughing002 selv gubben ble overrasket over meg. Men desperate times, kødder ikke med en gravid kvinne :dance018

Jeg kom ikke igjennom på telefon til gynekologisk poliklinikk i vår da jeg skulle få svar på HCG prøve to.. Og det var en fredag (poliklinikken har stengt i helgene). Så jeg heiv meg i bilen en time før de stengte, kjørte en time t/r, løy min vei inn på sykehuset :rolleyes: :cool: (dette var da de hadde strengt pga corona, så fikk bare komme inn om man hadde time), helt desperat etter svaret før helga :oops: :hilarious: Fikk takk og pris svaret, var bare innom to minutter, de hadde feil med telefonen, og visste det ikke selv :hungover:jeg er regelrytter egentlig, og kan aldeles ikke lyve :laughing002 selv gubben ble overrasket over meg. Men desperate times, kødder ikke med en gravid kvinne :dance018

Hahah dette kunne absolutt vært meg i den situasjonen, ja :hilarious:

Dette finner jeg når jeg søker, vet ikke hvor raskt det øker. Ville hørt med legen. Eller sa de noe da du fikk beskjed om at det var lavt?

sånn sett er det greit å ta sv.kontroll tidlig!
Vis vedlegget 367822

Oh no :( Bra jeg skal til jordmor i morgen :sorry:

Hvordan fikk du vite dette? Har ingen kjennskap til det, dessverre :Heartred I hvert fall ikke som jeg vet om!

Var hos legen fordi jeg har vært så slapp det siste året, så han tok en haug med blodprøver :woot:

Oh no :( Bra jeg skal til jordmor i morgen :sorry:

Jeg leste at dette systemet som folat er viktig for, lukkes 30 dager etter befruktning. Så vil tro at du har fått en god verdi når du begynte så raskt etter eggløsning :) det var bra oppi alt! Men brukte du folsyre før du ble gravid?

Men, kan du ikke sjekke det på nett selv? https://www.furstpasient.no/

Jeg leste at dette systemet som folat er viktig for, lukkes 30 dager etter befruktning. Så vil tro at du har fått en god verdi når du begynte så raskt etter eggløsning :) det var bra oppi alt! Men brukte du folsyre før du ble gravid?

Nei, dette var ikke en planlagt graviditet ;)

Ah, men det kan være "bra", for da reagerer nok kroppen din som den skal på tilskudd, og forhåpentligvis var det er ok nivå fort :) (noen har tilskudd og enda har lavt, da er det verre)

Startet dagen rundt 5 fordi 4 åringen hadde snørr i nesa..... :hungover: :hilarious: Jaja. Blir en lang dag.

A-barn, grøss og gru :wacky: :eek: :p heldigvis må alle barna vekkes her til vanlig, heldig der altså (men alle har disse tidlig periodene når de er små, dessverre hehe).

Bah. Nå er stoffskiftet mitt på 35, opp fra 31 på torsdag. Blir så redd :depressed: Legen min er blitt syk, skulle dit i dag , må hverfall få ta hcg. Så en annen lege skal ringe meg i løpet av dagen.

Er det bare meg som føler jeg har vert gravid i en heeel evighet allerede?? Tiden går så sakte! Har så lyst å spole frem tiden til +uke 12, etter ul og alt er forhåpentligvis fint:Heartred:arghh:

Bah. Nå er stoffskiftet mitt på 35, opp fra 31 på torsdag. Blir så redd :depressed: Legen min er blitt syk, skulle dit i dag , må hverfall få ta hcg. Så en annen lege skal ringe meg i løpet av dagen.

Så kjedelig.. Hvor fant du svaret? Får du oppfølging fra endokrinolog? Håper du får tatt prøven.. Her må blodprøver tas før kl 13..

Back
Topp