Oi, her har jeg ikke oppdatert på en liten stund.. Synes det er mer spennende å følge dere som prøver å bli gravide, eller som er gravide allerede
Tenk at Lillebror snart er 5 måneder allerede...! Tiden flyr virkelig. Samtidig føles det kjempelenge siden at han var nyfødt eller at jeg var gravid. Ser jeg skrev om en mulighet for at Lillebror skulle bli storebror, men det som faktisk har skjedd i mellomtiden er at mannen har sterilisert seg, så det er dessverre ikke en mulighet. Jeg synes det er litt vemodig, for det betyr at Lillebror ikke får helsøsken og at dette definitivt var siste gang jeg både gikk gravid og fødte. Samtidig er dette den mest fornuftige avgjørelsen for vår familie. Det er ikke bare-bare med dine, mine og nå vårt barn. Det er så mye som følger med når det er to andre foreldre i bildet også.
Jeg har reflektert litt over det de siste ukene - hvor mye enklere det er å bo sammen med forelderen til barnet sitt. Hvor mye lettere avgjørelser er - ikke måtte forholde seg til hva den andre parten mener og tenker, hva hans/hennes partner mener osv. Og sleng på eksen til din eks nye partner - hva han/hun kan og ikke når det kommer til fordeling av sommerferieukene.... Fy for et styr det kan være!
Ikke bare er det logisitkkmessig betraktelig mer utfordrende, men alt er så mye enklere med sine egne barn. Det er de jeg har kjent helt siden de var i magen min, det er de jeg har oppdratt fra de var nyfødte og det er de jeg ville gjort hva som helst for. Det er ikke alltid like lett å være stemor, jeg synes det er mye lettere å være mamma. Nå kan det være jeg krenker noen, det er ikke meningen, men i min egen dagbok ønsker jeg å komme med egne tanker. Måtte bare få det ut