Skravle tråd for 2021

5 årignen min har intet filter og fortalte bhg alt mulig i e årene hun gikk der, og nå hr hun altså begynt på skolen. Og hun er... informativ.
 
Hva menes med idealvekt i veietråden? Altså mål eller hva man skal veie for en bmi på 20 ?
 
Jeg antar det er målet en har satt seg? Ingen får definere hvor det er for min del, utenom meg. Bmi 20 er da ikke målet for alle, langt derifra?
 
Jeg antar det er målet en har satt seg? Ingen får definere hvor det er for min del, utenom meg. Bmi 20 er da ikke målet for alle, langt derifra?

Jeg googlet hvordan man skal regne ut sin idealvekt,så havnet jeg på at de kg jeg burde veie tilsier en bmi på 19,8 .. så var bare jeg som hang meg opp i ordet idealvekt, og hva det er ? Det er ikke mitt mål å nå en så lav bmi .
Så jeg forholder meg til at idealvekt i denne sammenheng betyr hvilket mål man selv har :)
 
Jeg satt det som er mitt mål under idealvekt. Tenker også at det er opp til hver enkel :)
 
Hva menes med idealvekt i veietråden? Altså mål eller hva man skal veie for en bmi på 20 ?
Jeg tenker min idealvekt. Og egentlig er jeg ikke interessert i hva jeg veier, helse og hvordan klærne sitter på kroppen er viktigere.
 
Hei medkrigere, enten om du fikk med deg starten denne uka eller forrige uke. Har dere en plan? Jeg har ingen spesiell plan, annet enn mindre godteri og mindre kaffe med melk. Holde godteri til fredager og ellers bevissthet i hverdagen.
 
Hei medkrigere, enten om du fikk med deg starten denne uka eller forrige uke. Har dere en plan? Jeg har ingen spesiell plan, annet enn mindre godteri og mindre kaffe med melk. Holde godteri til fredager og ellers bevissthet i hverdagen.

Hei! Jeg har ingen spesiell plan, men sluttet å spise det aller meste av prosessert kjøtt og andre varer i sommer, og kuttet ut det aller meste av hvete. Spiser mindre meieriprodukter enn tidligere. Skal fortsette med det fremover :happy:
 
Hei medkrigere, enten om du fikk med deg starten denne uka eller forrige uke. Har dere en plan? Jeg har ingen spesiell plan, annet enn mindre godteri og mindre kaffe med melk. Holde godteri til fredager og ellers bevissthet i hverdagen.

Jeg bruker lifesum-appen og teller kalorier. Eneste som funker her (holdt vekta også etter vektnedgang sist, frem til 3 tette svangerskap).
 
Min plan er å spise meg mett, og stoppe der. Ikke spise mer fordi det er godt. Begrense godteri og jobbens pulver - kakao.
 
Jeg skal i utgangspunktet følge en plan med faste 3-4måltider og begrense snop. Blir en del knekkebrød og "ren" mat, men uten å være for streng. Min største utfordring er sjokolade, og småspising mellom måltider :)
 
Hei! Jeg har ingen spesiell plan, men sluttet å spise det aller meste av prosessert kjøtt og andre varer i sommer, og kuttet ut det aller meste av hvete. Spiser mindre meieriprodukter enn tidligere. Skal fortsette med det fremover :happy:
Lager du mer med rent kjøtt eller har du redusert i kjøttet? Bare spennende å høre hvordan folk spiser :)
 
Jeg bruker lifesum-appen og teller kalorier. Eneste som funker her (holdt vekta også etter vektnedgang sist, frem til 3 tette svangerskap).
Har telt selv før, men skal prøve uten. Hvilken plan har du om du ikke spiser hjemme, kanskje middager borte nå som samfunnet åpner litt mer opp…
 
Min plan er å spise meg mett, og stoppe der. Ikke spise mer fordi det er godt. Begrense godteri og jobbens pulver - kakao.
Haha, høres ut som min plan også:hilarious: Har kakaoforbud med mindre jeg er på kontoret etter seks-sju. Må kanskje lage kaffe-latte-forbud også…
 
Jeg skal i utgangspunktet følge en plan med faste 3-4måltider og begrense snop. Blir en del knekkebrød og "ren" mat, men uten å være for streng. Min største utfordring er sjokolade, og småspising mellom måltider :)
Hørtes kjent ut. Føler småspisingen er lettere å kontrollere når jeg spiser ordentlige måltider og blir mett.
 
Haha, høres ut som min plan også:hilarious: Har kakaoforbud med mindre jeg er på kontoret etter seks-sju. Må kanskje lage kaffe-latte-forbud også…

Januar - mars, da har jeg slett ikke kakaoforbud, men jeg prøver å begrense det til den som jeg tar et par timer etter middag de dagne jeg jobber overtid. Men egnetlig trenger jeg den tilfrokost også i den tiden. Noe å styrke meg på.

Og je har ikek helt forbud nå heller, men jeg begrenser det, og spiser mye mer fornuftig, totalt sett. Det har som grafen jeg vel la inn tidligere virket, jeg har gått ned, sakte men sikekrt, men jev og rutt egentlig siden toppen i april 2020 (startena v hjemmekontoret ble lite fornuftig, men så gikk det seg til, og jeg kom til at sånn kunne jeg ikek drive på, og det har sakte men sikekrt, SAKTE, og med tilbakegang innimellom, men det har gått ned

Nå må nbare ikke denne stagnasjonen i september bli til en ny sånn oppover-dump på grafen som jeg jo fra tid til annen har, det er ikke krise det heller, men drlig timing for krigen i så fall ;)
Nå er ikke dette en sånn krig der vi ryker ut, så det er vel ikke krise uansett Det er vlei kke en KRIG, men mer et samarbeid-opplegg? Pushe hverandre?
 
Har telt selv før, men skal prøve uten. Hvilken plan har du om du ikke spiser hjemme, kanskje middager borte nå som samfunnet åpner litt mer opp…

Vi spiser ikke så ofte borte, så de gangene det skjer prøver jeg å spise mindre porsjoner, og så får jeg ev godta at det er f.eks 300 gram ned fremfor 500 f.eks. Og så legger jeg inn litt ekstra trim. Spiser vi hos svigers så går jeg f.eks dit (ca 5 km). Tar et ca overslag på kalorier da, og vet jeg vi skal spise noe kaloririkt borte så er jeg kanskje litt ekstra spartansk dagen etter.

Mat på farten så tyr jeg til speltlomper med ferdigstekt kylling og sånn pose med ferdigkutta og vasket salat. Får jo kjøpt med ulike smaker, og metter bra. :happy:

Jeg opplever litt bedre styring over å spise rett når jeg registrerer maten, men målet er å innarbeide mengde/type-vanen så jeg slipper det i lengda. Forrige gang registerte jeg vel i en 3 ukers tid, men kun man-fre og etterhvert bare nye retter. Etter det så gikk det på automatikk. Håper det nå også, at vanen kjapt blir innarbeidet. :)
 
Lager du mer med rent kjøtt eller har du redusert i kjøttet? Bare spennende å høre hvordan folk spiser :)
Lager mer med rent kjøtt som kylling, storfe, indre/ytrefilet av svin. Har kuttet ut ting som pølser, farse, osv. Spiser kyllingkjøttdeig en gang i blant til taco :happy: Synes det er spennende å høre hvordan folk spiser selv. :)
 
Første løprtur siden før sommeren unnagjort. Eller løpetur er vel litt å ta i enda, jeg trener meg opp til å løpe 5 km. Jeg er oppe i 10 minutter kjapp gange etterfulgt av ca 11 minutters sammenhengende løping nå, gledelig nok etter alt for mange ukers pause.

Uttøyingen etterpå vitna om en noget utrent og stiv kropp. :bag:
 
Er det for sent å være med, eller kan jeg veie meg i morgen tidlig og legge inn i veietråden? :)
 
Back
Topp