Oktober 2021

❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️

Bare koselig å være i gruppe sammen med deg, men ja, trist. Du er tøff ❤️ Og du kom jo lengre enn før! Måtte neste egg bli værende!!!
Du er god! :Heartred:Heartred:Heartred:Heartred:Heartred
Har aldri kommet så langt som denne gang, så det går jo heldigvis fremover :D
Heier på eskimoene vi har i fryseren!
 
Jeg prøvde i august og ble heller ikke gravid... ;) Det er tøft å stå i dette alene, og det er jo en sjanse for at man ikke lykkes. Jeg har allerede tatt to av tre forsøk, og har derfor bare ett igjen. Har ikke fått embryo på frys så da brukes forsøkene fort opp. Her for noen dager siden hadde jeg mest lyst til å bare droppe hele greia, men når det har gått noen dager så merker jeg at håpet tennes igjen. Heldigvis!

Ser ut som siste forsøket mitt kommer nå i oktober så med det så melder jeg meg inn her @Sofia87 :) Denne gangen blir jeg satt på noe klinikken kaller softstim. De forsøker å få ut færre egg med bedre kvalitet. Så får vi se hvordan det slår ut. Uansett er det mer motiverende å bli satt på en ny protokoll! To ganger på Bemfola ga jo ingenting å juble for :(

Dagni - 41 - B1 - Medicus Oslo - IVF#3 - Femar 5mg, Menopur 225IE, Fyremadel - oppstart uke 40/41
Mm, merkes at en er alene i det her, selv om jeg har masse gode folk rundt meg (heldigvis) :happy: Jeg går på med friskt mot på neste forsøk! Kjøleskapet er fylt opp, så nå satser jeg på mensen kommer om ca. 3 uker, hehe. Ikke ofte man gleder seg til det. Håper vi begge to er mer heldig med oktoberforsøkene våre, så synd å høre du ikke har fått noe på frys, men det skal vel egentlig bare være en "bonus". Jeg går privat, og får kun ett innsett per forsøk. Så om jeg vil bruke noen av eskimoene nine etterpå, må jeg betale 12 k per forsøk..:eek: Så, det kan bli dyrt.
 
Ulempen med å bo i en liten bygd i utkant. Jeg var og leverte papir resept på apoteket og forklarte hvilke medisiner jeg skal ha. De skulle sende det til lokal butikken her. Jeg har enda ikke fått hverken medisin eller noe resept av dem. Jeg håper bare jeg rekker å få det til jeg skal begynne på spray. :nailbiting: Jeg orker ikke sånn medisin drama som det ble sist. Da måtte jeg jo bytte type medisin midt i behandlingen fordi apotek ikke hadde det jeg egentlig gikk på.

Jeg tror jeg skal kontakte et annet apotek som ligger ved sykehuset der jeg skal på ultralyd og sikre meg at de har nok medisiner til meg. Er håpløse på det apoteket jeg egentlig hører til. De ville ikke engang bestille inn medisinene mine før det er rett før jeg skal ha dem. Jeg takler dårlig å ikke ha alt klart kjenner jeg. Det går jo i dass hele greia hvis jeg ikke får medisinene til riktig tid. Haff.. det var nattens hjertesukk fra meg.
 
Ulempen med å bo i en liten bygd i utkant. Jeg var og leverte papir resept på apoteket og forklarte hvilke medisiner jeg skal ha. De skulle sende det til lokal butikken her. Jeg har enda ikke fått hverken medisin eller noe resept av dem. Jeg håper bare jeg rekker å få det til jeg skal begynne på spray. :nailbiting: Jeg orker ikke sånn medisin drama som det ble sist. Da måtte jeg jo bytte type medisin midt i behandlingen fordi apotek ikke hadde det jeg egentlig gikk på.

Jeg tror jeg skal kontakte et annet apotek som ligger ved sykehuset der jeg skal på ultralyd og sikre meg at de har nok medisiner til meg. Er håpløse på det apoteket jeg egentlig hører til. De ville ikke engang bestille inn medisinene mine før det er rett før jeg skal ha dem. Jeg takler dårlig å ikke ha alt klart kjenner jeg. Det går jo i dass hele greia hvis jeg ikke får medisinene til riktig tid. Haff.. det var nattens hjertesukk fra meg.
Sniker fra september. Jeg bor nok under samme forhold og det er det jeg gjør, altså bestille til sykehusapotek ved der jeg tar UL:) de bruker også være hakket mer proff enn bare et vanlig småbyapotek.
 
Mm, merkes at en er alene i det her, selv om jeg har masse gode folk rundt meg (heldigvis) :happy: Jeg går på med friskt mot på neste forsøk! Kjøleskapet er fylt opp, så nå satser jeg på mensen kommer om ca. 3 uker, hehe. Ikke ofte man gleder seg til det. Håper vi begge to er mer heldig med oktoberforsøkene våre, så synd å høre du ikke har fått noe på frys, men det skal vel egentlig bare være en "bonus". Jeg går privat, og får kun ett innsett per forsøk. Så om jeg vil bruke noen av eskimoene nine etterpå, må jeg betale 12 k per forsøk..:eek: Så, det kan bli dyrt.

Ja, det er fryktelig dyrt, og for meg som ikke har fått noe på frys på to uttak høres 12 000kr for ett nytt forsøk nesten gratis ut ;) Nå har jeg ett forsøk igjen av en 3-pakk så akkurat dette forsøket koster meg bare donorsæd (ca 15 000kr). Denne gangen kommer jeg også over egenandelen på medisiner så jeg får refundert det også, men om det ikke skulle gå denne gangen heller og jeg ikke får embryo på frys, så vil ett nytt forsøk koste over 60 000kr. Da høres 10 sjanser for 12 000kr stk rimelig ut! :hilarious:

Skal i alle fall heie masse på deg her i oktober! Er du heldig slipper du flere uttak og kan til og med bruke noen av de du har på frys til søskenforsøk senere :Heartred
 
Ja, det er fryktelig dyrt, og for meg som ikke har fått noe på frys på to uttak høres 12 000kr for ett nytt forsøk nesten gratis ut ;) Nå har jeg ett forsøk igjen av en 3-pakk så akkurat dette forsøket koster meg bare donorsæd (ca 15 000kr). Denne gangen kommer jeg også over egenandelen på medisiner så jeg får refundert det også, men om det ikke skulle gå denne gangen heller og jeg ikke får embryo på frys, så vil ett nytt forsøk koste over 60 000kr. Da høres 10 sjanser for 12 000kr stk rimelig ut! :hilarious:

Skal i alle fall heie masse på deg her i oktober! Er du heldig slipper du flere uttak og kan til og med bruke noen av de du har på frys til søskenforsøk senere :Heartred
Oi, ja, hjelpes meg, det blir jo rimelig dyrt om du nå ha nytt forsøk! Har du tenkt noe på hva planen er HVIS det ikke går på neste? (Men håper inderlig du lykkes nå:happy:) Jeg blir også å passere egenandelen nå, og får igjen litt allerede fra dette neste forsøket:)

Ja, 12 000 kr blir ganske lite sammenlignet med nytt forsøk, det er helt sant. Hvis jeg ikke blir gravid på neste forsøk skal jeg tenke litt på om jeg vil ta et tredje uttak, eller bruke noen på frys... Kommer an på hvor god råd jeg har (donorsæd koster jo som du sier) og hvor mange jeg sitter igjen med på frys.

Skal heie på deg også!!:Heartblue
 
Endelig syklusstart!
Mens kom på klokka 28 dager etter SA :gen014 Da melder jeg meg offisielt inn i gruppa @Sofia87!

Dipsy - B2 - Danmark - IVF #2 - Gonapeptyl, Menopur, fyremadel, Ovitrelle, Lutinus, Prednisolon - uttak ca uke 42/43
 
Last edited:
Kelsey - B1 - Porsgrunn - FET#1 fra IVF#1 - Innsett i uke 43


Dette blir mitt første innsett, da IVF forsøket ble totalfrys. Håper på innsett den uken, men det spørs jo om syklusen nå blir forsinket eller ikke. Skjønner at en god del opplever at den første syklusen etter IVF kan være litt rar. Skal få plan til uken, men antar at jeg skal ha innsett i naturlig syklus. Veldig spent! :joyful:
 
Endelig syklusstart!
Mens kom på klokka 28 dager etter SA :gen014 Da melder jeg meg offisielt inn i gruppa @Sofia87!

Dipsy - B2 - Danmark - IVF #2 - Gonapeptyl, Menopur, fyremadel, Ovitrelle, Lutinus, Prednisolon - uttak ca uke 42/43
Åh! Så deilig med syklusstart:wav
Hyggelig å være i gruppe med deg igjen :love2 Krysser fingre og tær for at oktober blir en bra mnd :love7


Kelsey - B1 - Porsgrunn - FET#1 fra IVF#1 - Innsett i uke 43


Dette blir mitt første innsett, da IVF forsøket ble totalfrys. Håper på innsett den uken, men det spørs jo om syklusen nå blir forsinket eller ikke. Skjønner at en god del opplever at den første syklusen etter IVF kan være litt rar. Skal få plan til uken, men antar at jeg skal ha innsett i naturlig syklus. Veldig spent! :joyful:
Så spennende med innsett. :love2 Mine sykluser har vært ca en uke forsinket etter IVF, men det er vel litt forskjellig:) Når jeg hadde innsett av fryst blasto i Porsgrunn skulle jeg ta Letrozol cd3-7, og så UL rundt CD12:)
 
Åh! Så deilig med syklusstart:wav
Hyggelig å være i gruppe med deg igjen :love2 Krysser fingre og tær for at oktober blir en bra mnd :love7



Så spennende med innsett. :love2 Mine sykluser har vært ca en uke forsinket etter IVF, men det er vel litt forskjellig:) Når jeg hadde innsett av fryst blasto i Porsgrunn skulle jeg ta Letrozol cd3-7, og så UL rundt CD12:)
Ja, hadde forventet en lengre syklus denne gangen, så veldig fint at det gikk som planlagt. To uker til hysteroskopi og tre uker til nedregulering :nailbiting: Jeg gruer meg SÅ fælt til hysteroskopien, men det må bare gjøres. Måtte oktober bli en god måned for oss alle! ❤
 
Så spennende med innsett. :love2 Mine sykluser har vært ca en uke forsinket etter IVF, men det er vel litt forskjellig:) Når jeg hadde innsett av fryst blasto i Porsgrunn skulle jeg ta Letrozol cd3-7, og så UL rundt CD12:)

Ja, da spørs det om jeg nok mest sannsynlig bikker over i novembergruppen. Har hatt veldig mange eggløsninger på mandag og tirsdag det siste året, men håper at ivf'en har forskjøvet litt på syklusen nå. Skal ha denne syklusen, og så blir innsettet neste etter det igjen.

Henger her i mellomtiden i alle fall. :p


Har du naturlig eggløsning, eller fikk du letrozol for å få det? :)


Kan man spørre om styrt syklus dersom det ser ut som at el blir en mandag/tirsdag? Og er det noen som vet om det er noe forskjell på sukksessraten på fryseforsøk i naturlig og styrt syklus?
 
Får melde meg inn her da

MaVo91 - 30år - St.olavs - menopur 225ie og fyremadel juni 21, ut 14 egg med 10 blasto på frys og totalfrys - 1. innsett tint blasto 6.september/negativt - 2.innsett tint blasto naturlig syklus oktober
 
Hvordan har syklusen deres vært etter uttak? Leser så mye forskjellig!

Jeg hadde uttak på cd 13, og fikk mens cd 25. Pleier å ha 30-34 dagers, så ble veldig overrasket når den kom så raskt etter uttaket. :woot:

Skal begynne på ny runde med stimulering på cd2 når neste mens kommer, og håper den holder seg i rute :nailbiting:
 
Hvordan har syklusen deres vært etter uttak? Leser så mye forskjellig!

Jeg hadde uttak på cd 13, og fikk mens cd 25. Pleier å ha 30-34 dagers, så ble veldig overrasket når den kom så raskt etter uttaket. :woot:

Skal begynne på ny runde med stimulering på cd2 når neste mens kommer, og håper den holder seg i rute :nailbiting:
 
Hvordan har syklusen deres vært etter uttak? Leser så mye forskjellig!

Jeg hadde uttak på cd 13, og fikk mens cd 25. Pleier å ha 30-34 dagers, så ble veldig overrasket når den kom så raskt etter uttaket. :woot:

Skal begynne på ny runde med stimulering på cd2 når neste mens kommer, og håper den holder seg i rute :nailbiting:
Bruker å ha 28-31 dagers syklus, syklusen etter uttak ble 25 dager. Så den ble kortere ja.
 
Endelig syklusstart!
Mens kom på klokka 28 dager etter SA :gen014 Da melder jeg meg offisielt inn i gruppa @Sofia87!

Dipsy - B2 - Danmark - IVF #2 - Gonapeptyl, Menopur, fyremadel, Ovitrelle, Lutinus, Prednisolon - uttak ca uke 42/43

Dipsy

Hvordan er stimskjema hos deg?
Gonapeptyl til nedregulering, sant?
Hvor lenge skal du gå på den? Og hvilken dose?
Menopur dose?
Resten er klart.

Følger med dere damer i min aldersgruppe og tenker ny stim allerede nå.
I tilfelle jeg trenger den.
Håper ikke.
Men lurt å forberede seg.

Hvordan var stimskjema og dine stats på runde #1?
Du fikk jo en del embies på frys, sant?
Og labs har du publisert i en annen tråd.

Jeg har fått en sterk følelse at jeg kan bli stimmet bedre. Jeg som er Poseidon 2b.
Kan ta feil. Men vil gjerne finne ut av det.
 
Hvordan har syklusen deres vært etter uttak? Leser så mye forskjellig!

Jeg hadde uttak på cd 13, og fikk mens cd 25. Pleier å ha 30-34 dagers, så ble veldig overrasket når den kom så raskt etter uttaket. :woot:

Skal begynne på ny runde med stimulering på cd2 når neste mens kommer, og håper den holder seg i rute :nailbiting:

Min ivf syklus ble 23 dager (hadde uttak dag 12), har vanligvis 28-31 dagers syklus, så hadde 4 dager kortere lutealfase enn jeg pleier.

Veldig spent på hvordan denne syklusen blir (pausesyklus nå før fryseforsøk). Lest at mange opplever at første syklus etter ivf blir lang. :hungover:
 
Dipsy

Hvordan er stimskjema hos deg?
Gonapeptyl til nedregulering, sant?
Hvor lenge skal du gå på den? Og hvilken dose?
Menopur dose?
Resten er klart.

Følger med dere damer i min aldersgruppe og tenker ny stim allerede nå.
I tilfelle jeg trenger den.
Håper ikke.
Men lurt å forberede seg.

Hvordan var stimskjema og dine stats på runde #1?
Du fikk jo en del embies på frys, sant?
Og labs har du publisert i en annen tråd.

Jeg har fått en sterk følelse at jeg kan bli stimmet bedre. Jeg som er Poseidon 2b.
Kan ta feil. Men vil gjerne finne ut av det.
Ja, skal nedregulere med Gonapeptyl fra dag 21. Og skal ha UL-kontroll etter minimum 14 dager. Litt newbie på lang protokoll, men jeg har skjønt det slik at man skal få en blødning under nedreguleringen. Skal stå på Menopur 225 tror jeg, samme som sist.

Etter runde én fikk jeg ut 4 egg, tre befruktet og to ble blasto. Husker ikke helt hvor mange dager jeg stimulerte, men det ble ikke så mange. De få vokste fort, mens resten fikk ikke blitt med. Blir spennende å se om dette forsøket blir annerledes.

Håper du slipper ny stimulering, men skjønner at du lager deg en plan B ❤
 
Ja, skal nedregulere med Gonapeptyl fra dag 21. Og skal ha UL-kontroll etter minimum 14 dager. Litt newbie på lang protokoll, men jeg har skjønt det slik at man skal få en blødning under nedreguleringen. Skal stå på Menopur 225 tror jeg, samme som sist.

Etter runde én fikk jeg ut 4 egg, tre befruktet og to ble blasto. Husker ikke helt hvor mange dager jeg stimulerte, men det ble ikke så mange. De få vokste fort, mens resten fikk ikke blitt med. Blir spennende å se om dette forsøket blir annerledes.

Håper du slipper ny stimulering, men skjønner at du lager deg en plan B ❤

Takk for info.
Ok. Det er altså første gang på lang protokoll.
Ja, det er jo de småeggene som ikke vil vokse.
 
Back
Topp