God morgen!
Har du ikke tenkt på det fram til nå?
50-60-70 - grensene flyttes stadig. Kvinnen i lenken nedenfor var 74. Ta en titt.
https://eu.usatoday.com/story/life/...e-birth-has-twins-at-74-years-old/2231598001/
Jeg begynte å tenke DE ganske snart etter Saltvann kom ut med planene og mine egne egg viste seg å være "dårlig vare for pengene". I starten kjentes det som nederlag, var forbundet med sorg. Men nå begynner jeg å "wrap my mind around it".
Største kilde til inspirasjon har vært en FB gruppe hvor par fra hele verden søker surrogati i Ukraina. DER snakker vi kamp, tap, sorg, og ny håp. Det beste er å se at folk lykkes til slutt, når dem poster bilder av nyfødte babyer, av lykkelige familier som vokser. Noen får 2-3-4 barn på det viset. Og før eller siden vil jo alle lykkes - 100% garanti. Om det er egne egg, eller DE. Men det er dyrt, og etisk omdiskutert.
Etter å ha fulgt med damene der, skjønner jeg at det jeg går gjennom er ikke i nærheten av hva noen av kvinnene der måtte gjennom. Det hjelper meg å takle min prosess lettere.
Tilføyer:
Kunne ikke latt være å google mer om fertilitet i høy alder. Sykemelding ass

)))) Fant ut at på medisinsk språk heter graviditeter 35+ "geriatric pregnancy". Holdt på å flire meg i hjel og måtte selvfølgelig dele det her. Fra nå av har denne denne tråden 38+ hos meg fått sterk assosiasjon med "geriatrisk avdeling". Håper at ingen kjenner seg fornærmet