Vi over 38 ❤️

Dette sier jeg i aller beste mening, Lysi :) Jeg vet at mange tenker at ks er "a walk in the park", men det er ikke tilfelle.

Jeg har som sagt hatt to, men det var fordi det var fordi det sto om liv. Hadde jeg hatt valget, ville jeg valgt naturlig fødsel.

Det er mer risiko med ks fremfor vaginal fødsel, selv om det som regel går veldig bra :) Det er en grunn til at man som ikke får "velge" ks bare fordi man vil. Det må som regel være en medisinsk grunn til å få det.

Jeg ville bare nevne det. Godt ment :)

Ok :)
Du vet sikkert mer om det.
Jeg oppfatter likevel KS som tryggere for barnet, ikke nødvendigvis for mor.

Ok :)
Du vet sikkert mer om det.
Jeg oppfatter likevel KS som tryggere for barnet, ikke nødvendigvis for mor.

Ja, i noen tilfeller er det tryggere for barnet/mor, og da blir det ks. Men der alt forløper "normalt", anses vaginal fødsel som bedre både for barn og for mor :)

Hei bra damer! Dessverre klarte ikkje vårt andre embryo PGT-A-testen. :( Utruleg kjipt etter all medisinering, bivirkningar, reise osv. Men samtidig er det bedre å få vita dette i forkant enn å setja inn eit embryo som er dømt til å resultera i negativ test eller SA/MA… Og kjenner meg endå meir takknemleg for det eine friske embryoet me har på frys. Samtidig som eg blir veldig nervøs, sjølvsagt. :woot: Tenker at det no er veldig lurt at me går all in og gjer ERA-test først for å optimalisera forholda ifht innsett.

Hei bra damer! Dessverre klarte ikkje vårt andre embryo PGT-A-testen. :( Utruleg kjipt etter all medisinering, bivirkningar, reise osv. Men samtidig er det bedre å få vita dette i forkant enn å setja inn eit embryo som er dømt til å resultera i negativ test eller SA/MA… Og kjenner meg endå meir takknemleg for det eine friske embryoet me har på frys. Samtidig som eg blir veldig nervøs, sjølvsagt. :woot: Tenker at det no er veldig lurt at me går all in og gjer ERA-test først for å optimalisera forholda ifht innsett.
Åh, det var leit.. Forhåpentligvis klaffer alt med det perfekte egget dere allerede har på frys. Krysser fingrene for ERA-testen og at det snart blir innsett! Herregud, for en reise dere har hatt så langt! Og takk for at du deler. Er blitt helt imponert over reisen og klinikken deres. Skulle virkelig ønske vi kunne tatt med oss 'stråene' våre dit.

Klem. Da må han første gjøre jobben!

Jeg har sjekket Hausken nettside. Ser at dem tar ERPeak. Dem har også endometrietest. Skal du ta denne også? Eller tatt noe lignende hos Olga?

...Skulle virkelig ønske vi kunne tatt med oss 'stråene' våre dit.

Har du sjekket med dem angående ta med stråene dit?
Jeg vet at folk frakter embryoer og celler med bud fra hele verden til klinikkene i Ukraina. Er bare usikker hvordan er det med to kvinner. Kanskje tillater Russland det?

Klem. Da må han første gjøre jobben!

Jeg har sjekket Hausken nettside. Ser at dem tar ERPeak. Dem har også endometrietest. Skal du ta denne også? Eller tatt noe lignende hos Olga?
Takk! ❤️ Ja, det heiter ERPeak hos Hausken, så det er den eg skal ta. OLGA tok masse testar då eg gjorde hysteroskopi, så reknar med at dei gjorde noko liknande som endometrietest. Skal iallfall kun ta ERPeak no.

Jeg vet at folk frakter embryoer og celler med bud fra hele verden til klinikkene i Ukraina. Er bare usikker hvordan er det med to kvinner. Kanskje tillater Russland det?
Ja, prøvde å få det til Norge først når korona kom, men vi har visstnok dansk familierett og det gis ikke ut flere verken i Norge eller andre land. Så da er vi stuck med DK. Fint land det altså, men når man mister og mister, ønsker man jo gjerne å prøve alt.. Vil forresten tro at olga behandler lesbiske også, men hadde ikke tatt sjansen på å holde hender offentlig akkurat :joyful:

Lesbiske par får også behandling hos OLGA! :) Blei godt kjent med eit herleg lesbisk par no når eg var der sist blant anna. ❤️

Lesbiske par får også behandling hos OLGA! :) Blei godt kjent med eit herleg lesbisk par no når eg var der sist blant anna. ❤️
Herlig ❤ Vi får gjøre oss ferdig med å snu steiner i DK, så hvem vet om det blir Russland til slutt :joyful:

Satsar på at IVF-rundturen får ein lykkeleg slutt i Danmark!! :p
Takk ❤ Det håper vi også. Vi har jo et par backup planer. Mulig samboer også må til pers om det fortsetter sånn her, enten med egg eller livmor, men hun har ikke særlig lyst :hilarious: Vi får se ❤ Aller først blir det hysteroskopi, lang protokoll og prednisolon :) Nærmer seg heldigvis noe aktivt igjen. Blir sprø av ventetiden, men merker hode og kropp har godt av hormonpause også.

Ah, det var leit :( Men som du sier er det bedre å få vite nå enn å gå gjennom en lang prosess som ender negativt likevel. Jeg har så troa på det lille stjerneembryoet i fryseren! Snart Smuta, snart! :woot:

Så leit, Smuta :( Men sant som du sier, dere har et perfekt embryo på frys!! Jeg har trua på det, jeg :)

God morgen fine damer ❤ I dag kom jeg over et innlegg på fb med en dame på 50 år (!) som var gravid i uke 35 med donoregg.
:love7
Skal tenke på det de dagene jeg føler meg gammel ❤

God morgen fine damer ❤ I dag kom jeg over et innlegg på fb med en dame på 50 år (!) som var gravid i uke 35 med donoregg.
:love7
Skal tenke på det de dagene jeg føler meg gammel ❤

God morgen!
Har du ikke tenkt på det fram til nå?
50-60-70 - grensene flyttes stadig. Kvinnen i lenken nedenfor var 74. Ta en titt.

https://eu.usatoday.com/story/life/...e-birth-has-twins-at-74-years-old/2231598001/

Jeg begynte å tenke DE ganske snart etter Saltvann kom ut med planene og mine egne egg viste seg å være "dårlig vare for pengene". I starten kjentes det som nederlag, var forbundet med sorg. Men nå begynner jeg å "wrap my mind around it".
Største kilde til inspirasjon har vært en FB gruppe hvor par fra hele verden søker surrogati i Ukraina. DER snakker vi kamp, tap, sorg, og ny håp. Det beste er å se at folk lykkes til slutt, når dem poster bilder av nyfødte babyer, av lykkelige familier som vokser. Noen får 2-3-4 barn på det viset. Og før eller siden vil jo alle lykkes - 100% garanti. Om det er egne egg, eller DE. Men det er dyrt, og etisk omdiskutert.
Etter å ha fulgt med damene der, skjønner jeg at det jeg går gjennom er ikke i nærheten av hva noen av kvinnene der måtte gjennom. Det hjelper meg å takle min prosess lettere.

Tilføyer:
Kunne ikke latt være å google mer om fertilitet i høy alder. Sykemelding ass :))))) Fant ut at på medisinsk språk heter graviditeter 35+ "geriatric pregnancy". Holdt på å flire meg i hjel og måtte selvfølgelig dele det her. Fra nå av har denne denne tråden 38+ hos meg fått sterk assosiasjon med "geriatrisk avdeling". Håper at ingen kjenner seg fornærmet :laughing001

Last edited:
Haha! 74 år - DET tar kaka! Vi er bare ungdommen skjønner jeg :hilarious::hilarious: Må innrømme at jeg har stresset litt med alder, men det skal jeg slutte med nå. Det er lenge til jeg er 74 :joyful:

God morgen!
Har du ikke tenkt på det fram til nå?
50-60-70 - grensene flyttes stadig. Kvinnen i lenken nedenfor var 74. Ta en titt.

https://eu.usatoday.com/story/life/...e-birth-has-twins-at-74-years-old/2231598001/

Jeg begynte å tenke DE ganske snart etter Saltvann kom ut med planene og mine egne egg viste seg å være "dårlig vare for pengene". I starten kjentes det som nederlag, var forbundet med sorg. Men nå begynner jeg å "wrap my mind around it".
Største kilde til inspirasjon har vært en FB gruppe hvor par fra hele verden søker surrogati i Ukraina. DER snakker vi kamp, tap, sorg, og ny håp. Det beste er å se at folk lykkes til slutt, når dem poster bilder av nyfødte babyer, av lykkelige familier som vokser. Noen får 2-3-4 barn på det viset. Og før eller siden vil jo alle lykkes - 100% garanti. Om det er egne egg, eller DE. Men det er dyrt, og etisk omdiskutert.
Etter å ha fulgt med damene der, skjønner jeg at det jeg går gjennom er ikke i nærheten av hva noen av kvinnene der måtte gjennom. Det hjelper meg å takle min prosess lettere.

Tilføyer:
Kunne ikke latt være å google mer om fertilitet i høy alder. Sykemelding ass :))))) Fant ut at på medisinsk språk heter graviditeter 35+ "geriatric pregnancy". Holdt på å flire meg i hjel og måtte selvfølgelig dele det her. Fra nå av har denne denne tråden 38+ hos meg fått sterk assosiasjon med "geriatrisk avdeling". Håper at ingen kjenner seg fornærmet :laughing001
Whaat? Så gamle er vi vel ikke? :p Eller kanskje vi skal døpe om gruppa til geriatrisk avdeling? :hilarious:
Men 74 er ikke greit altså…:wideyed:

Ny kontroll i dag, går inn i min uke 29. Snuppa er litt for liten i magen, så har fått streng beskjed om mer hvile og null stress. Kontroll om en uke igjen❤️ Håper å se flere positive tester her inne om ikke lenge, spennende å følge deg Smuta og gullegget! ❤️ og alle dere andre tøffe unge damer ❤️

Da var første dose med fostimon satt :)

Høy dose så måtte sette 2 sprøyter. Hadde glemt hvor mye de svir, men kanskje ikke så rart når det er nøyaktig 3 år siden sist jeg gikk på dem.

Om jeg blir gravid nå og spiren sitter så blir det termin ca 1,5 uke etter min sønn, som ble laget i september 2018 på samme protokoll. Skal på første ul kontroll på dagen 3 år etter sønnen min ble satt inn. Det må jo være et godt tegn :rolleyes:

Back
Topp