Superappelsin
Forelsket i forumet
Huff, vet hvor utrolig tøft og håpløst alt kan virke, men plutselig klaffer det for dere også. Trøsten er at de aller fleste får det til på sikt, selv om veien din kan bli lenger og tøffere enn man tror. En venninne nå som fikk det til etter to og et halvt år prøving. Håper selvfølgelig ikke du bruker så lang tid da
Har du vurdert å være åpen om at dere prøver? I hvert fall til de nærmeste? Jeg åpnet meg rundt PP3 til venner, og var helt ærlig på hvor jeg var i syklusen om jeg ikke drakk på fest og slikt, eller bare ville ha litt vin. Var utrolig deilig å slippe stresse med å skjule at vi prøvde og fikk utrolig mye støtte blant folk. Det er jo så viktig å normalisere at prøvingen ikke alltid går så raskt som man ønsker også, og plutselig finner du ut at noen er i samme situasjon som deg også. Det er jo ingenting venner heller vil en å støtte deg i tøffe situasjoner, og for å la dem støtte deg må du si at du har det tøft. En venninne av meg kom med sjokolade på døren når jeg fikk mensen. De rundt meg som visste at vi prøvde og skulle annonsere graviditeter på hytteturer eller fester selv, ringte meg før det ble annonsert i store forsamlinger at de var gravide. Det å være blant de første som fikk vite det og samtidig slippe overraskelsene i plenum på hytteturer eller fest også, var utrolig fint. Du må jo selvfølgelig gjøre det du er mest komfortabel med, men jeg syns det var utrolig fint når jeg valgte å være åpen![]()
Tusen tusen takk for gode ord
For min del så er den største frykten at jeg aldri får oppleve å bli gravid, så når disse tankene kommer prøver jeg å omstille hjernen til å tenke at de aller fleste får det til, som du også skriver. Ettersom jeg nå har prøvd i 1 år, så finner jeg nesten mest trøst i slike tilfeller som venninnen din, for å normalisere litt at noen trenger mer tid for at det skal klaffe. Jeg har valgt å åpne meg til en venninne etter at jeg har fått råd om det her inne, og det føltes ut som at hele kroppen min ble 10 kg lettere etterpå. Hun var så støttende, og var veldig ærlig på at hun hadde lite kunnskap om det å være prøver, men ville veldig gjerne lære for å gi meg den støtten jeg trenger. Så tusen takk for at du også deler din erfaring, det gjorde det lettere å åpne meg 

Kjenner meg igjen i såååå mye du skriver!!
er jo ikke så greit å vite stakars! Så koselig at hun kom innom med sjokolade, brus og blomster
Veldig hyggelig om du oppdaterer dagboka innimellom om hvordan du har det i pausen, men det er helt greit om du vil ta helt fri fra forumet også! Gjør det du føler for og ta det som det kommer

, men nå er det som om at froskene oppsøker meg. Må innrømme at det gjør meg litt forvirret, men samtidig sto det i spådommen at jeg også kan se frosker som et tegn på at vi er på riktig spor. Så tenker derfor at det kanskje betyr at det er riktig for oss med en pause nå.
.
Som Irrgrønn skrev, du er så snill og god mot alle her inne og fortjener så inderlig å snart ruge frem et lite frø selv!! Innmari fint å lese om venninnen din som er så støttende oppi det hele, og at du syns det lettet å kunne åpne deg for henne også. Hun virker som en fantastisk venn, og det er jeg ikke et sekund i tvil om at du er også!
Du virker som en fantastisk bra dame, vit det!