Min første dagbok om min største drøm

1 dag igjen til ny prøveperiode
Våknet til litt lyserosa utflod, så det er godt mulig at tante rød melder sin ankomst senere i dag :joyful:

Når jeg startet på dette innlegget tenkte jeg å skrive noe om pakken med tester fra amazon som jeg venter på. Var senest innom sporingen i morges, og så da at forventet ankomstdato var 20.10. Men like etter jeg begynte på dette innlegget plinget det i mobilen min - hvor jeg da fikk beskjed om at pakken er levert i postkassen min! Jeg løp ut med en gang, og nå sitter jeg her med 50 eggløsningstester og 20 graviditetstester.

Så, PP13 - NÅ er jeg klar! :happy093.
Gøy at dere er i gang igjen - jeg heier på dere. Har nettopp bestilt samme pakke selv, spent på de testene, men har hørt mye bra om dem. Hvor lenge etter du bestilte fikk du dem? Bruker du Premom også?

Masse lykke til denne prøveperioden. Skal du bruke noen hormoner eller annen støtte?
 
Gøy at dere er i gang igjen - jeg heier på dere. Har nettopp bestilt samme pakke selv, spent på de testene, men har hørt mye bra om dem. Hvor lenge etter du bestilte fikk du dem? Bruker du Premom også?

Masse lykke til denne prøveperioden. Skal du bruke noen hormoner eller annen støtte?

Tusen takk lykkeønskninger og for at du heier :Heartred Vi prøver fremdeles "naturlig" (samboeren skal i gang med nærmere utredning for å se om de kan finne ut av hva som er årsaken til nedsatt sædkvalitet). Jeg har jo tidligere prøvd salvie te (for å fremskynde eggløsning) og womens care (for å forlenge lutealfasen), så jeg har faktisk tenkt en del på om jeg skulle forsøkt dette igjen ettersom det har fungert godt før :)

Jeg er veldig fornøyd med testene fra easy@home! Bruker premom, og legger inn testene under "easy@home". Har bestilt disse testene to ganger nå, med noe variert leveringstid. Første gangen jeg bestilte kom de etter en uke, men denne gangen kom de etter to uker. Estimert levering var satt til 20.10, så de kom uansett før estimert tid! Liker disse testene bedre enn babyplan, både med tanke på at jeg ofte får skyggestreker på babyplan, men også fordi easy@home er litt "bredere" slik at de er lettere å bruke, samt lese av - om det gir mening :rolleyes:
 
PP13 - CD1

... og der var vi i gang! Tante rød har for alvor meldt sin ankomst, denne gangen er hun velkommen ;) Nå skal jeg komme i gang med rydding og vasking av hus, slik at jeg etterhvert kan nyte fredagskvelden med en film på skjermen :joyful: God helg alle sammen :Heartred
 
PP13 - CD4

Det ser ut til at tante rød er i gang med å pakke sakene :joyful: Denne gangen må jeg si at TR ikke er velkommen tilbake før jeg sitter her med en liten baby. Det er lov å håpe :smiley-angelic001

Har brukt hele helga på å komme frem til om jeg skal drikke salvie-te eller ikke denne prøveperioden. På den ene siden ble jo eggløsning fremskyndet sist jeg brukte det, men samtidig smaker det grusomt... Endte opp med å ta den første koppen i går, så får vi se om jeg klarer å holde ut frem til EL :wtf: Smaker heldigvis litt bedre med en sitronskive (eller to).

Jeg har heller ikke bestemt meg for om jeg skal hente frem termometeret eller ikke. Jeg hadde jo en god flyt på dette før pausen, men redd jeg må bruke noen uker på å komme inn i det samme sporet. Hva tenker dere? Tempe eller ikke tempe? :scratch
 
PP13 - CD4
Det ser ut til at tante rød er i gang med å pakke sakene :joyful: Denne gangen må jeg si at TR ikke er velkommen tilbake før jeg sitter her med en liten baby. Det er lov å håpe :smiley-angelic001

Har brukt hele helga på å komme frem til om jeg skal drikke salvie-te eller ikke denne prøveperioden. På den ene siden ble jo eggløsning fremskyndet sist jeg brukte det, men samtidig smaker det grusomt... Endte opp med å ta den første koppen i går, så får vi se om jeg klarer å holde ut frem til EL :wtf: Smaker heldigvis litt bedre med en sitronskive (eller to).

Jeg har heller ikke bestemt meg for om jeg skal hente frem termometeret eller ikke. Jeg hadde jo en god flyt på dette før pausen, men redd jeg må bruke noen uker på å komme inn i det samme sporet. Hva tenker dere? Tempe eller ikke tempe? :scratch

Spennende med ny prøveperiode! Enig, tante rød er ikke velkommen tilbake på ihvertfall 9 mnd!

Hehe lykke til med teen :hungover: Jeg vurderer også å ta frem igjen termometeret igjen denne pp, for å få bekreftet det når EL har vært. Det er ikke alltid jeg klarer å kjenne det like godt på kroppen. Forrige pp målte jeg ikke, men tok et par "stikkprøver" da jeg mistenkte at EL hadde vært. Den første viste da tydelig at EL ikke hadde vært, selv om jeg trodde den hadde det. Den neste, noen dager etter, viste at EL hadde vært (basert på hva som er vanlig temp.forskjell for meg når jeg har målt daglig tidligere). Tror det kan være litt deilig å få vite - om det ikke plutselig bare gjør meg mer forvirra :p Kjenner jeg blir litt mer gira denne runden enn jeg har vært de siste, tror det hjelper at vi er så mange nå som ligger ca likt og som "bretter opp ermene" for å gå igang :D. Er så spennende, ikke bare for meg selv men også på deres vegne :joyful:
 
Dette blir spennende!

Jeg har ikke noen erfaring med temping, så tør ikke å uttale meg veldig bastant der. Men om du har lyst så kan det sikkert være gøy, hvis ikke kan det jo også føles som ekstra stress …

Krysser fingrene for at det går laaaang tid før du får besøk av TR igjen :)
 
Spennende med ny prøveperiode! Enig, tante rød er ikke velkommen tilbake på ihvertfall 9 mnd!

Hehe lykke til med teen :hungover: Jeg vurderer også å ta frem igjen termometeret igjen denne pp, for å få bekreftet det når EL har vært. Det er ikke alltid jeg klarer å kjenne det like godt på kroppen. Forrige pp målte jeg ikke, men tok et par "stikkprøver" da jeg mistenkte at EL hadde vært. Den første viste da tydelig at EL ikke hadde vært, selv om jeg trodde den hadde det. Den neste, noen dager etter, viste at EL hadde vært (basert på hva som er vanlig temp.forskjell for meg når jeg har målt daglig tidligere). Tror det kan være litt deilig å få vite - om det ikke plutselig bare gjør meg mer forvirra :p Kjenner jeg blir litt mer gira denne runden enn jeg har vært de siste, tror det hjelper at vi er så mange nå som ligger ca likt og som "bretter opp ermene" for å gå igang :D. Er så spennende, ikke bare for meg selv men også på deres vegne :joyful:

Teen ble ikke så vellykket, det gikk to dager før jeg greide å miste hele salvie-pakken med alt innhold utover gulvet :wideyed: Så er helsekost-butikken i nærheten tom, og jeg kjente at jeg ikke orket å kjøre over en time for en pakke salvie-te som smaker gress :hilarious: Jeg kom meg heller ikke i gang med temping, men har vurdert å ta noen stikkprøver som du også nevner, bare for å se hvordan jeg ligger an :rolleyes:

Så gøy! Jeg er også mer gira denne runden, og tror i likhet med deg at det handler om at vi er mange som ligger likt :joyful: Det blir veldig spennende fremover :D
 
Dette blir spennende!

Jeg har ikke noen erfaring med temping, så tør ikke å uttale meg veldig bastant der. Men om du har lyst så kan det sikkert være gøy, hvis ikke kan det jo også føles som ekstra stress …

Krysser fingrene for at det går laaaang tid før du får besøk av TR igjen :)

Ja, veldig spennende! Kom meg ikke helt i gang med temping denne måneden, får heller gå helhjertet inn med temping om det ikke klaffer denne prøveperioden :rolleyes: Helt enig, krysser fingrene! Takk for at du titter innom :)
 
PP13 - CD15

Siden forrige oppdatering her inne har dagene gått i ett, og jeg har kun tittet innom forumet nå og da uten å helt ha tid til å formulere noe i egen dagbok :rolleyes: Jeg skulle jo egentlig drikke salvie-te frem til eggløsning, men det gikk to dager før jeg greide å miste salvie-pakken med alt innhold utover gulvet.. Nærmeste helsekost-butikk er tom, og jeg kjente at jeg ikke var så gira på å kjøre en time for noe salvie-te som smaker som urtehagen til moren min - alt blandet i en kopp :hungover: Jeg kom meg heller ikke i gang med temping, men får se om jeg kanskje tar noen stikkprøver.

Jeg tenker at det viktigste (og egentlig det eneste som er nødvendig for å unnfange et barn) er å ha sex under eggløsning, og det skal vi klare :cool: Ifølge premom venter jeg EL nå på søndag, og det kan se ut til at el-testene stiger i styrke. Jeg har tatt to tester i dag, og ser en tydelig økning :joyful: Blir spennende å se hvordan dette utvikler seg!

God helg alle sammen :Heartred
 

Vedlegg

  • 29.10.21.png
    29.10.21.png
    1,1 MB · Visninger: 37
PP13 - CD18

Eggløsning - hvor blir du av? Har jeg hatt EL eller har jeg ikke det? Jeg aner ikke :confused005 Jeg som var så skråsikker på at jeg ville få EL i går (CD17), men den gang ei. Svake streker på el-testene, og ikke kjent noe murring. Hadde ganske mye el-slim på lørdag, men tappen er helt lukket. Fader at jeg ikke har tempet denne måneden, angrer mildt sagt på det nå :oops: Tenkte jeg skulle ta en stikkprøve i morges, da jeg vet ca hvor jeg ligger temperaturmessig etter EL, men sov så dårlig i natt at det ikke var noe poeng.

Jeg får fortsette med el-tester for å se hvordan streken eventuelt utvikler seg i dagene fremover. Kanskje jeg ikke får eggløsning i PP13? :scratch
 

Vedlegg

  • 01.11.21.png
    01.11.21.png
    1,1 MB · Visninger: 30
PP13 - CD18
Eggløsning - hvor blir du av? Har jeg hatt EL eller har jeg ikke det? Jeg aner ikke :confused005 Jeg som var så skråsikker på at jeg ville få EL i går (CD17), men den gang ei. Svake streker på el-testene, og ikke kjent noe murring. Hadde ganske mye el-slim på lørdag, men tappen er helt lukket. Fader at jeg ikke har tempet denne måneden, angrer mildt sagt på det nå :oops: Tenkte jeg skulle ta en stikkprøve i morges, da jeg vet ca hvor jeg ligger temperaturmessig etter EL, men sov så dårlig i natt at det ikke var noe poeng.

Jeg får fortsette med el-tester for å se hvordan streken eventuelt utvikler seg i dagene fremover. Kanskje jeg ikke får eggløsning i PP13? :scratch
Hmmm… Ikke godt å si :pompus:. Den var jo litt sterkere i går, og du testet bare én gang, så det kan jo ha vært en peak senere på dagen som du ikke fikk med. Men basert på den forrige syklusen (som også var med på bildet), så ser det ut til at peaken din pleier å være høyere og ikke så rask, sånn at du da ikke skulle fått så lav verdi i dag. Så jeg heller mot at eggløsningen ikke har vært. Har du tatt vaksine i det siste? Da jeg tok dose to, fikk jeg en sånn liten topp som deg da jeg normalt skulle fått eggløsning, og så kom den faktiske eggløsningen to uker etter :dead:.
 
PP13 - CD18
Eggløsning - hvor blir du av? Har jeg hatt EL eller har jeg ikke det? Jeg aner ikke :confused005 Jeg som var så skråsikker på at jeg ville få EL i går (CD17), men den gang ei. Svake streker på el-testene, og ikke kjent noe murring. Hadde ganske mye el-slim på lørdag, men tappen er helt lukket. Fader at jeg ikke har tempet denne måneden, angrer mildt sagt på det nå :oops: Tenkte jeg skulle ta en stikkprøve i morges, da jeg vet ca hvor jeg ligger temperaturmessig etter EL, men sov så dårlig i natt at det ikke var noe poeng.

Jeg får fortsette med el-tester for å se hvordan streken eventuelt utvikler seg i dagene fremover. Kanskje jeg ikke får eggløsning i PP13? :scratch

Hørtes forvirrende ut :facepalm: EL-jakten kan virkelig være utfordrende - håper du finner ut av det :pompus:
 
PP13 - CD18
Eggløsning - hvor blir du av? Har jeg hatt EL eller har jeg ikke det? Jeg aner ikke :confused005 Jeg som var så skråsikker på at jeg ville få EL i går (CD17), men den gang ei. Svake streker på el-testene, og ikke kjent noe murring. Hadde ganske mye el-slim på lørdag, men tappen er helt lukket. Fader at jeg ikke har tempet denne måneden, angrer mildt sagt på det nå :oops: Tenkte jeg skulle ta en stikkprøve i morges, da jeg vet ca hvor jeg ligger temperaturmessig etter EL, men sov så dårlig i natt at det ikke var noe poeng.

Jeg får fortsette med el-tester for å se hvordan streken eventuelt utvikler seg i dagene fremover. Kanskje jeg ikke får eggløsning i PP13? :scratch
Så kjedelig! Ikke alltid lett å vite med denne kroppen. Håper du finner ut av det fort så du slipper å lure :)
 
Hmmm… Ikke godt å si :pompus:. Den var jo litt sterkere i går, og du testet bare én gang, så det kan jo ha vært en peak senere på dagen som du ikke fikk med. Men basert på den forrige syklusen (som også var med på bildet), så ser det ut til at peaken din pleier å være høyere og ikke så rask, sånn at du da ikke skulle fått så lav verdi i dag. Så jeg heller mot at eggløsningen ikke har vært. Har du tatt vaksine i det siste? Da jeg tok dose to, fikk jeg en sånn liten topp som deg da jeg normalt skulle fått eggløsning, og så kom den faktiske eggløsningen to uker etter :dead:.

Tusen takk for at du tok deg tid til å prøve å forstå deg på el-testene mine, jeg har landet på samme som deg - at EL ikke har vært enda. Jeg tok vaksine for ca 2 mnd siden nå, og er ganske sikker på at syklusen den måneden ble påvirket av vaksinen :wideyed: Skummelt at vaksinen kan ha en så stor innvirkning på syklus synes jeg!

Jeg tok en ny test i går kveld, og en test i dag morges - og tror kanskje EL kommer i løpet av morgendagen (se bilde i nytt innlegg) :woot: Såå, EL er nok bare litt forsinket - men absolutt velkommen! :joyful:
 
PP13 - CD19
Veeel, da ser det ut som at jeg har nøstet opp i EL-forvirringen. Tok ny test i går kveld, og en ny test i morges. Den viser en økning, så tror jeg kan forvente meg EL i løpet av morgendagen. Glad for at jeg får EL, men samtidig er det kjedelig at jeg bryter "mønsteret" med EL på CD17. Hvis det ikke går denne syklusen, skal jeg absolutt drikke salvie-te neste PP! Kjente også veldig til murring da jeg la meg i går, og gjennom hele natta - så det er ingen tvil nå om hva som er på vei :woot:

Nå skal jeg straks gå meg en liten tur før jeg skal på jobb :) God tirsdag!
 

Vedlegg

  • 02.11.21.png
    02.11.21.png
    1,1 MB · Visninger: 32
PP13 - CD19
Veeel, da ser det ut som at jeg har nøstet opp i EL-forvirringen. Tok ny test i går kveld, og en ny test i morges. Den viser en økning, så tror jeg kan forvente meg EL i løpet av morgendagen. Glad for at jeg får EL, men samtidig er det kjedelig at jeg bryter "mønsteret" med EL på CD17. Hvis det ikke går denne syklusen, skal jeg absolutt drikke salvie-te neste PP! Kjente også veldig til murring da jeg la meg i går, og gjennom hele natta - så det er ingen tvil nå om hva som er på vei :woot:

Nå skal jeg straks gå meg en liten tur før jeg skal på jobb :) God tirsdag!
Da ser det ut som vi ligger noenlunde likt! Spennende med andre som er samme "båt" :) Lykke til med aksjer ;)
 
PP13 - CD19
Veeel, da ser det ut som at jeg har nøstet opp i EL-forvirringen. Tok ny test i går kveld, og en ny test i morges. Den viser en økning, så tror jeg kan forvente meg EL i løpet av morgendagen. Glad for at jeg får EL, men samtidig er det kjedelig at jeg bryter "mønsteret" med EL på CD17. Hvis det ikke går denne syklusen, skal jeg absolutt drikke salvie-te neste PP! Kjente også veldig til murring da jeg la meg i går, og gjennom hele natta - så det er ingen tvil nå om hva som er på vei :woot:

Nå skal jeg straks gå meg en liten tur før jeg skal på jobb :) God tirsdag!

Syklusen min tulla seg også litt til etter vaksinedose 2. Her sitter jeg på tredje syklus hvor EL kommer tidligere enn vanlig. Men jeg tenker at så lenge EL kommer så er jeg fornøyd.

Sier happy humping jeg da :p
 
Back
Topp