Min første dagbok om min største drøm

PP12 - CD21 - 4 DPO
Forstår ikke hvordan jeg skal klare å vente helt til søndag med å teste, når testetrangen er sååå stor. Det er nesten så hendene mine dras mot graviditetstestene hver gang jeg er på do. Det var like før jeg testet i dag, noe som jo bare er helt sykt, for det er umulig å teste positivt så tidlig :hilarious: Hadde tisset i koppen og var på nippet til å hente frem graviditetstesten, men tømte ut urinen i stedet - så jeg sparte heldigvis den testen :angelic: Nesten så man skulle hatt en form for "placebo-tester", typ som de placebopillene som er på enkelte p-pillebrett :wacky:

Jeg tenker jo på dette babyprosjektet hver dag hver time hvert minutt, og jeg er konstant i beredskap når det gjelder å fange opp og analysere ulike symptomer. Dette er egentlig ganske dumt, for jeg tror jo hele tiden at jeg er gravid, men det er akkurat derfor jeg også prøver å skrive litt om formen min dag for dag denne syklusen. Slik at jeg eventuelt kan se tilbake på dette neste syklus, og se at det jeg kjenner på ikke er så unormalt, og trenger ikke å bety at det er baby på gang.

Uansett, formen min i dag har vært helt ok. Jeg kjenner meg litt trøtt for tiden, mest første halvdel av dagen, men det kan igjen ses i sammenheng med at jeg sover dårlig om natta pga. glovarmt soverom. Jeg har også hodepine, men tror dette kommer av det samme som trøttheten. Jeg har kjent en del stikking/murring rundt livmor, mest på høyre side, men også litt "i midten". Minner mest om mensensmerter :sour: Har ikke ømme bryter, men det stikker litt i brystene nå og da. Tror egentlig aldri jeg har hatt ømme bryster, og aner ikke hvordan det er :wideyed: Forrige prøveperiode var det litt ømt om jeg TOK på niplene, men utover det så merker jeg lite til dem. De henger på en måte bare der uten å gjøre så mye utav seg :p Jaja, nok symptomjakt for i dag!
Jeg kjenner meg veldig igjen:hilarious: Blir gående og kjenne etter symptomer og kribler etter å teste hver gang!

Du hadde kanskje litt vondt inni puppene da de vokste fram i puberteten? Det er i hvert fall sånn det kjennes ut for meg når jeg har ømme bryster. Noen ganger har jeg ømme brystvorter, og da er det mer sånn som du beskriver at det er sårt når man tar på brystvortene, eller når strålene i dusjen treffer dem. Noen har mye kraftigere ømhet/sårhet også, sånn at det f.eks. gjør vondt når man går ned trapper osv. og puppene «dingler». Det kjipe er at dette er symptomer man både kan få før mensen og ved graviditet, så det er så håpløst å gå og føle på :hilarious:

Jeg kan anbefale appen «Clue». Den lastet jeg ned da jeg også ville få oversikt over hvilke symptomer som gikk igjen syklus etter syklus, og hva som var mer unormale symptomer. Etter å ha logget tre sykluser, trekker Clue fram hvilke symptomer som gjentar seg i et mønster hos deg. Vi håper jo selvsagt at du blir gravid før du kommer til tre sykluser, men da har man i hvert fall noe å jobbe med i mellomtiden! Og så henge her på forumet, da;) Forumet har blitt min go-to-hobby når jeg har et ledig øyeblikk, for å få litt følelse av prosjekt Baby:rolleyes:
 
Haha, kjenner meg så godt igjen! Jeg dytter til og med brukte tester lengre ned i søpla når det kommer uventede gjester :p

Er ikke dumt å notere ned symptomene fra hver PP. Jeg måtte også gjøre det for å ikke bli helt gæren med symptomletinga ;)

Samme her! Godt å høre at det ikke er bare meg :smiley-ashamed005
 
Jeg kjenner meg veldig igjen:hilarious: Blir gående og kjenne etter symptomer og kribler etter å teste hver gang!

Du hadde kanskje litt vondt inni puppene da de vokste fram i puberteten? Det er i hvert fall sånn det kjennes ut for meg når jeg har ømme bryster. Noen ganger har jeg ømme brystvorter, og da er det mer sånn som du beskriver at det er sårt når man tar på brystvortene, eller når strålene i dusjen treffer dem. Noen har mye kraftigere ømhet/sårhet også, sånn at det f.eks. gjør vondt når man går ned trapper osv. og puppene «dingler». Det kjipe er at dette er symptomer man både kan få før mensen og ved graviditet, så det er så håpløst å gå og føle på :hilarious:

Jeg kan anbefale appen «Clue». Den lastet jeg ned da jeg også ville få oversikt over hvilke symptomer som gikk igjen syklus etter syklus, og hva som var mer unormale symptomer. Etter å ha logget tre sykluser, trekker Clue fram hvilke symptomer som gjentar seg i et mønster hos deg. Vi håper jo selvsagt at du blir gravid før du kommer til tre sykluser, men da har man i hvert fall noe å jobbe med i mellomtiden! Og så henge her på forumet, da;) Forumet har blitt min go-to-hobby når jeg har et ledig øyeblikk, for å få litt følelse av prosjekt Baby:rolleyes:

Åh, tusen takk for at du tok deg tid til å skrive så utfyllende :Heartred Erindrer at jeg hadde vondt inni puppene i tenårene ja, så føler jeg forstår mer av dette med ømme bryster nå etter kommentaren din :joyful: Skal absolutt laste ned Clue appen! Jeg liker apper, da har jeg noe å bruke dødtiden på, utenom forumet som du sier :p
 
PP12 - CD22 - 5 DPO
Drømte at jeg fikk positiv graviditetstest i natt.. Det er så trist å våkne og deretter innse at det hele bare var en drøm :arghh: Dette er andre gangen jeg drømmer om positive graviditetstester denne måneden, så tydelig at det er noe jeg tenker mye på :rolleyes: Tempen er litt lavere i dag, og ligger nå mer likt som i tidligere sykluser i DPO-land.

For å få tiden frem til første testdag til å gå har jeg laget meg en liste over 4 gjøremål som MÅ gjøres før jeg kan teste. Hvis jeg tar for meg en ting hver dag, har jeg noe å fylle dødtiden med i dagene frem til første test på søndag :joyful: Nå kan det se ut som "småting", men en funfact om meg er at jeg ELSKER å sette av good tid til å organisere, rydde og vaske med en god podcast på øret :p Liker det mye bedre enn slike 5-minuttere her og der med rydding og vasking hvor jeg stresser meg gjennom det. Jeg er også en listefreak, og har en notatbok hvor jeg pleier å skrive slike gjørelister ;) Så listen min er som følger:

  • Velvære: Klippe håret, lillasjampo, hårkur, ansiktsmaske, kroppsskrubb, barbering og stelle neglene. NB! Husk å bytte på senga, ingenting er bedre enn å legge seg med nybarberte legger i nye sengeklær - eller hva? :joyful:
  • Vaskerom: Prøve å få vasket alle klærne som ligger til vask :angelic:, lage et bedre system, rydde, organisere og vaske hele vaskerommet - inkludert rengjøring av vaskemaskin og tørketrommel.
  • Kjøkken: Rydde, organisere og vaske i alle kjøkkenskuffer. Vaske kjøleskap. Lage oversikt over hva som finnes i fryseren. Vaske stekeovn.
  • Bil: Rydde, støvsuge og vaske bilen innvendig og utvendig.
 

Vedlegg

  • 15.07.21 FF.jpg
    15.07.21 FF.jpg
    463 KB · Visninger: 42
Last edited:
PP12 - CD22 - 5 DPO
Drømte at jeg fikk positiv graviditetstest i natt.. Det er så trist å våkne og deretter innse at det hele bare var en drøm :arghh: Dette er andre gangen jeg drømmer om positive graviditetstester denne måneden, så tydelig at det er noe jeg tenker mye på :rolleyes: Tempen er litt lavere i dag, og ligger nå mer likt som i tidligere sykluser i DPO-land.

For å få tiden frem til første testdag til å gå har jeg laget meg en liste over 4 gjøremål som MÅ gjøres før jeg kan teste. Hvis jeg tar for meg en ting hver dag, har jeg noe å fylle dødtiden med i dagene frem til første test på søndag :joyful: Nå kan det se ut som "småting", men en funfact om meg er at jeg ELSKER å sette av good tid til å organisere, rydde og vaske med en god podcast på øret :p Liker det mye bedre enn slike 5-minuttere her og der med rydding og vasking hvor jeg stresser meg gjennom det. Jeg er også en listefreak, og har en notatbok hvor jeg pleier å skrive slike gjørelister ;) Så listen min er som følger:

  • Velvære: Klippe håret, lillasjampo, hårkur, ansiktsmaske, kroppsskrubb, barbering og stelle neglene. NB! Husk å bytte på senga, ingenting er bedre enn å legge seg med nybarberte legger i nye sengeklær - eller hva? :joyful:
  • Vaskerom: Prøve å få vasket alle klærne som ligger til vask :angelic:, lage et bedre system, rydde, organisere og vaske hele vaskerommet - inkludert rengjøring av vaskemaskin og tørketrommel.
  • Kjøkken: Rydde, organisere og vaske i alle kjøkkenskuffer. Vaske kjøleskap. Lage oversikt over hva som finnes i fryseren. Vaske stekeovn.
  • Bil: Rydde, støvsuge og vaske bilen innvendig og utvendig.
Hahaha, dette er som å lese om mitt liv :hilarious: Jeg er også et listemenneske, og elsker å ta meg god tid til å rydde, vaske osv. med en god podcast! Akkurat nå går det i «Siri og de gode hjelperne» for min del. Jeg skal også ha litt hjemme-spa i dag, forrige uke ryddet jeg og vasket i «vaskeboden», skiftet på senga for et par dager siden (og måtte selvsagt legge med nydusjet for den følelsen du også beskriver), for to dager siden gikk jeg igjennom hva jeg hadde i fryseren, og på min to-do-liste står både å vaske ovnen og vaske bilen innvendig :hilarious: Jeg holder også på å hå igjennom «roteskapet» på det ene rommet og kaste gamle papirer osv. som jeg ikke trenger lenger. God fornøyelse! :joyful:
 
Hahaha, dette er som å lese om mitt liv :hilarious: Jeg er også et listemenneske, og elsker å ta meg god tid til å rydde, vaske osv. med en god podcast! Akkurat nå går det i «Siri og de gode hjelperne» for min del. Jeg skal også ha litt hjemme-spa i dag, forrige uke ryddet jeg og vasket i «vaskeboden», skiftet på senga for et par dager siden (og måtte selvsagt legge med nydusjet for den følelsen du også beskriver), for to dager siden gikk jeg igjennom hva jeg hadde i fryseren, og på min to-do-liste står både å vaske ovnen og vaske bilen innvendig :hilarious: Jeg holder også på å hå igjennom «roteskapet» på det ene rommet og kaste gamle papirer osv. som jeg ikke trenger lenger. God fornøyelse! :joyful:

Åh, så morsomt at vi er så like :hilarious: Jeg elsker podcaster hvor de tar for seg problemstillinger, så både lørdagsrådet og Siri og de gode hjelperne er gjengangere her :joyful: Tusen takk - jeg koser meg virkelig når jeg holder på :D
 
PP12 - CD26 - 6 DPO

Tempen har falt enda mer.. Tenkte først "fader nå kommer TR", men så kom jeg på at det bare er 6 dager siden eggløsning, og at det er ca en uke igjen til IKM. Når jeg sammenligner grafen med tidligere grafer så ser det imidlertid ikke så ille ut, så får håpe tempen holder seg over den røde streken i dagene fremover :wideyed:

Det er for tidlig å si noe om symptomer og formen min, men foreløpig er formen tipp topp. Kan være at jeg oppdaterer mer i løpet av dagen hvis jeg skulle merke noe :angelic: Vi har planer om en liten dagstur i dag, og utover dette tenker jeg å bryne meg på prosjekt organisere-rydde-vaske kjøkken. Tok vaskerommet i går, så det kan strykes fra gjørelista :joyful:
 

Vedlegg

  • 16.07.21 FF.jpg
    16.07.21 FF.jpg
    586,7 KB · Visninger: 37
  • 16.07.21 FF overlay.jpg
    16.07.21 FF overlay.jpg
    210,4 KB · Visninger: 42
PP12 - CD27 - 7 DPO
.... og der fyrte jeg av den første testen i PP12 :smiley-ashamed005 Har jo vært såå flink til å holde meg, men ble så gira da jeg så tempen i dag at jeg ikke klarte annet enn å ta en test. Den er jo selvfølgelig negativ, og det var jeg forberedt på, så ble ikke så skuffa. Kjenner mer på en ro etter å ha tilfredsstilt testetrangen :p Jeg er alltid full av håp fra 1 DPO til 7 DPO, og deretter daler håpet sakte men sikkert. Jeg er jo en evig optimist som har følt og tenkt "jeg er gravid" i hver PP, samtidig som det også er noe i meg som sier "nei det er du ikke". Slik er det nå også :hilarious: Føler at vi har lykkes denne måneden, men så er det også noe i meg som sier at vi ikke har det og at jeg bare må forberede meg på TR. Så, vi får se hva som skjer i dagene som kommer :dontknow

I går kjente jeg et slags "stikk" i området rundt høyre eggstokk som varte i ca 10. sekunder. Nesten som EL-smerter, bare at det var ikke murringer, men mer et langvarig "stikk" (jeg synes ikke det var så vondt, men bruker stikk i mangel på andre ord). Har ikke kjent noe etter dette, men for alt jeg vet kan det ha vært en rar form for mageknip også :rolleyes: Har også kjent at det stikker en del i brystene, men aldri i begge to samtidig, så det er jo litt merkelig.

Kan stryke av kjøkken på gjørelisten min, og skal i dag ta for meg bilen. Ha en fin dag alle sammen!
 

Vedlegg

  • 17.07.21 FF.jpg
    17.07.21 FF.jpg
    605,9 KB · Visninger: 48
  • 17.07.21 test.jpg
    17.07.21 test.jpg
    87,8 KB · Visninger: 51
Jeg ser vi tenker ganske likt i dpo-land :D Jeg blir mer og mer negativ etterhvert som IKM nærmer seg, men er skikkelig positiv like etter EL. Det kan jo for all del ha med PMS å gjøre og:yuck:

Dette stikket i magen er veldig spennende! Jeg opplevde selv et stikk i magen da jeg ble gravid i fjor. Det kjentes nesten ut som et nålestikk i livmoren, og var over på bare noen sekunder. Det var likevel sterkt nok til at jeg kjente det godt. Ikke for å gi deg noen forhåpninger, altså:nailbiting::hilarious:
 
Jeg ser vi tenker ganske likt i dpo-land :D Jeg blir mer og mer negativ etterhvert som IKM nærmer seg, men er skikkelig positiv like etter EL. Det kan jo for all del ha med PMS å gjøre og:yuck:

Dette stikket i magen er veldig spennende! Jeg opplevde selv et stikk i magen da jeg ble gravid i fjor. Det kjentes nesten ut som et nålestikk i livmoren, og var over på bare noen sekunder. Det var likevel sterkt nok til at jeg kjente det godt. Ikke for å gi deg noen forhåpninger, altså:nailbiting::hilarious:

Ja det er nettopp det! Det er som natt og dag, skikkelig positiv i starten også blir man bare mer og mer pessimist :wtf:
Åh, så spennende!! Ja, det kjentes ut som et nålestikk :wideyed: Jeg er allerede full av forhåpning fra før, så gjør ikke noe med litt ekstra :angelic: Vi får se etterhvert her om det jeg kjente kan relateres til en mulig graviditet, eller om det var noe annet :p
 
Ja det er nettopp det! Det er som natt og dag, skikkelig positiv i starten også blir man bare mer og mer pessimist :wtf:
Åh, så spennende!! Ja, det kjentes ut som et nålestikk :wideyed: Jeg er allerede full av forhåpning fra før, så gjør ikke noe med litt ekstra :angelic: Vi får se etterhvert her om det jeg kjente kan relateres til en mulig graviditet, eller om det var noe annet :p
Jeg heier! Kom igjen, kroppen!:happy093.
 
PP12 - CD27 - 7 DPO
.... og der fyrte jeg av den første testen i PP12 :smiley-ashamed005 Har jo vært såå flink til å holde meg, men ble så gira da jeg så tempen i dag at jeg ikke klarte annet enn å ta en test. Den er jo selvfølgelig negativ, og det var jeg forberedt på, så ble ikke så skuffa. Kjenner mer på en ro etter å ha tilfredsstilt testetrangen :p Jeg er alltid full av håp fra 1 DPO til 7 DPO, og deretter daler håpet sakte men sikkert. Jeg er jo en evig optimist som har følt og tenkt "jeg er gravid" i hver PP, samtidig som det også er noe i meg som sier "nei det er du ikke". Slik er det nå også :hilarious: Føler at vi har lykkes denne måneden, men så er det også noe i meg som sier at vi ikke har det og at jeg bare må forberede meg på TR. Så, vi får se hva som skjer i dagene som kommer :dontknow

I går kjente jeg et slags "stikk" i området rundt høyre eggstokk som varte i ca 10. sekunder. Nesten som EL-smerter, bare at det var ikke murringer, men mer et langvarig "stikk" (jeg synes ikke det var så vondt, men bruker stikk i mangel på andre ord). Har ikke kjent noe etter dette, men for alt jeg vet kan det ha vært en rar form for mageknip også :rolleyes: Har også kjent at det stikker en del i brystene, men aldri i begge to samtidig, så det er jo litt merkelig.

Kan stryke av kjøkken på gjørelisten min, og skal i dag ta for meg bilen. Ha en fin dag alle sammen!
Hørtes spennende ut med det stikket du hadde. Da jeg ble gravid denne gangen kom det noen stikk sånn 4-5 dager etter eggløsning. Da kunne jeg ikke huske at jeg opplevde det samme forrige gang da jeg venta mensen.
Blir spennende dager, håper det lykkes for deg i denne pp!❤️
 
Så spennende med dette stikket! Krysser fingrene for deg. Veldig smart med listen du lagde - det skal jeg huske på til jeg er hjemme fra ferie og testetrangen kommer krypende cirka annenhver time :p;)
 
PP12 - CD27 - 7 DPO
.... og der fyrte jeg av den første testen i PP12 :smiley-ashamed005 Har jo vært såå flink til å holde meg, men ble så gira da jeg så tempen i dag at jeg ikke klarte annet enn å ta en test. Den er jo selvfølgelig negativ, og det var jeg forberedt på, så ble ikke så skuffa. Kjenner mer på en ro etter å ha tilfredsstilt testetrangen :p Jeg er alltid full av håp fra 1 DPO til 7 DPO, og deretter daler håpet sakte men sikkert. Jeg er jo en evig optimist som har følt og tenkt "jeg er gravid" i hver PP, samtidig som det også er noe i meg som sier "nei det er du ikke". Slik er det nå også :hilarious: Føler at vi har lykkes denne måneden, men så er det også noe i meg som sier at vi ikke har det og at jeg bare må forberede meg på TR. Så, vi får se hva som skjer i dagene som kommer :dontknow

I går kjente jeg et slags "stikk" i området rundt høyre eggstokk som varte i ca 10. sekunder. Nesten som EL-smerter, bare at det var ikke murringer, men mer et langvarig "stikk" (jeg synes ikke det var så vondt, men bruker stikk i mangel på andre ord). Har ikke kjent noe etter dette, men for alt jeg vet kan det ha vært en rar form for mageknip også :rolleyes: Har også kjent at det stikker en del i brystene, men aldri i begge to samtidig, så det er jo litt merkelig.

Kan stryke av kjøkken på gjørelisten min, og skal i dag ta for meg bilen. Ha en fin dag alle sammen!
Krysser fingrene for deg og håper det var et feste-stikk du kjente! Dette blir noen spennende dager framover! :nailbiting::smiley-angelic001
 
Hørtes spennende ut med det stikket du hadde. Da jeg ble gravid denne gangen kom det noen stikk sånn 4-5 dager etter eggløsning. Da kunne jeg ikke huske at jeg opplevde det samme forrige gang da jeg venta mensen.
Blir spennende dager, håper det lykkes for deg i denne pp!❤️

Åh, så spennende :nailbiting: Håååper jeg kan oppdatere dagboka mi med en positiv test om noen dager :smiley-angelic001 Tusen takk for det :Heartred
 
Så spennende med dette stikket! Krysser fingrene for deg. Veldig smart med listen du lagde - det skal jeg huske på til jeg er hjemme fra ferie og testetrangen kommer krypende cirka annenhver time :p;)

Veldig spennende ja! :nailbiting: Tusen takk for at du krysser fingrene og at du heier :Heartred Ja ikkesant? :D Får både gjennomført en del må-ting, samtidig som man får tankene over på noe annet for noen timer :headphone:
 
PP12 - CD28 - 8 DPO

Tok to tester på morgenurin, en babyplan og en easy@home. Begge to var negative, men er bare 8 DPO enda - så det er fremdeles mye håp igjen :smiley-angelic001 Har vært på besøk i hele dag, og skulle egentlig ta en ny test da jeg kom hjem, men jeg måtte såå tisse at jeg rett og slett ikke rakk å hente tak i tissekoppen :hilarious: Har de to siste dagene kjent at jeg må tisse ganske ofte, nesten så jeg mistenkte at jeg hadde urinveisinfeksjon, men har jo ingen smerter som jeg bruker ved urinveisinfeksjon :wideyed: Ikke drikker jeg så mye mer enn til vanlig heller, men kan være at jeg er mer bevisst alle gangene jeg går på do nå ettersom jeg hele tiden teller timer til neste mulighet for en test :wacky:

I morgen starter jeg på jobb igjen. Tenker det skal bli veldig godt etter 4 uker ferie, og særlig det å få noe annet å tenke på de første 7,5 timene av dagen :rolleyes: Satser på å ta en test (eller to) igjen i morgen tidlig, så skal se om jeg rekker å oppdatere her før jobb. Alt avhenger av hvordan kroppen takler å stå opp kl. 06:00 igjen :sleep002
 

Vedlegg

  • 18.07.21 FF.jpg
    18.07.21 FF.jpg
    610,2 KB · Visninger: 43
  • 18.07.21 Test 1.jpg
    18.07.21 Test 1.jpg
    62,7 KB · Visninger: 44
  • 18.07.21 Test 2.jpg
    18.07.21 Test 2.jpg
    60,7 KB · Visninger: 43
Back
Topp