Min første dagbok om min største drøm

PP12 - CD17 - Eggløsning
Tok en del el-tester i går, og ifølge premom har jeg eggløsning idag :joyful: Tempen er fremdeles like lav som i går, så blir veldig spennende å se tempen i morgen :happy: Har hatt litt EL-smerter, mest på høyre side. Merket nettopp at det stakk litt "imellom" høyre og venstre, altså midt på. Det stikker også litt i brystene innimellom, men usikker på om det har sammenheng med EL :rolleyes: Kjente litt på tappen i går, og den var høyt oppe og det kjentes ut som at den var lukket. Nå er ikke jeg noen tappetafser (enda hehe), så vet ikke helt hva som er normalt og ikke..

Vi har gjennomført 4 dager med aksjelegging, og kjenner jeg er ganske øm der nede :wideyed: Vi har jo vært kjærester og samboere i mange mange år, og det er lenge siden vi har vært så ivrige på sengekos, og det merkes på oss begge :hilarious: Skal nok klare å få det til i dag også, men tror faktisk ikke vi greier mer enn det, haha!
 

Vedlegg

  • 10.07.21.jpg
    10.07.21.jpg
    238,1 KB · Visninger: 45
  • 10.07.21 FF.jpg
    10.07.21 FF.jpg
    386,2 KB · Visninger: 42
Last edited:
Heia, heia! Det skal iallefall ikke stå på innsatsen :D
 
PP12 - CD18 - 1 DPO (?)

Jeg er faktisk litt usikker på om jeg hadde eggløsning i går, ble ikke så mye klokere av tempen i dag :rolleyes: Tok en eggløsningstest i dag som er negativ, og hadde typiske el-smerter i går - så foreløpig satser jeg på at jeg er 1 DPO. Vi la inn aksjer i går, og tror det blir en stund til neste gang :hilarious: 5 dager på rad - det tar på for oss som er vant til 2-3 ganger i uka på det meste, og det var like før vi bare ga opp hele greia underveis for vi var så slitne :wacky: Kjære fremtidige baby - du skulle bare visst alt vi gjør for å få deg :Heartred

Formen min er tipp topp, men har faktisk fått litt kviser på haka :scratch Pleier å få det rundt IKM, så lurer på hvorfor det plutselig kommer så tidlig. Har også funnet ut at jeg får oljete hud i tiden rundt eggløsning, ganske irriterende :wtf:
 

Vedlegg

  • 11.07.21 - premom.jpg
    11.07.21 - premom.jpg
    249,6 KB · Visninger: 38
  • 11.07.21 FF.jpg
    11.07.21 FF.jpg
    389,7 KB · Visninger: 37
PP12 - CD18 - 1 DPO (?)
Jeg er faktisk litt usikker på om jeg hadde eggløsning i går, ble ikke så mye klokere av tempen i dag :rolleyes: Tok en eggløsningstest i dag som er negativ, og hadde typiske el-smerter i går - så foreløpig satser jeg på at jeg er 1 DPO. Vi la inn aksjer i går, og tror det blir en stund til neste gang :hilarious: 5 dager på rad - det tar på for oss som er vant til 2-3 ganger i uka på det meste, og det var like før vi bare ga opp hele greia underveis for vi var så slitne :wacky: Kjære fremtidige baby - du skulle bare visst alt vi gjør for å få deg :Heartred

Formen min er tipp topp, men har faktisk fått litt kviser på haka :scratch Pleier å få det rundt IKM, så lurer på hvorfor det plutselig kommer så tidlig. Har også funnet ut at jeg får oljete hud i tiden rundt eggløsning, ganske irriterende :wtf:
Sender masse babystøv til dere! :D Utrolig hvor godt man lærer kroppen sin å kjenne når man prøver. Alt fra kviser og hud til murringer og humør :hilarious:
 
Så spennende å lese dagboken din, Superappelsin! Første gang jeg har lest i disse dagbøkene fra side 1 og ut. Veldig spennende. Ble inspirert til å bestille testene fra Amazon selv, så skal straks klikke hjem noen. Er i 3. pp her, og merker hvor ekstremt altoppslukende det er. Ønsket er så utrolig stort, men samtidig har jeg full forståelse for at det kan ta tid. Sender deg masse babystøv og gode tanker!! Klem fra meg ❤️
 
Sender masse babystøv til dere! :D Utrolig hvor godt man lærer kroppen sin å kjenne når man prøver. Alt fra kviser og hud til murringer og humør :hilarious:

Tusen takk for babystøv :joyful: Ja, det er ganske fascinerende egentlig :p Nesten så man til slutt kan droppe eltester, og finne eggløsning kun via symptomer :wacky:
 
Så spennende å lese dagboken din, Superappelsin! Første gang jeg har lest i disse dagbøkene fra side 1 og ut. Veldig spennende. Ble inspirert til å bestille testene fra Amazon selv, så skal straks klikke hjem noen. Er i 3. pp her, og merker hvor ekstremt altoppslukende det er. Ønsket er så utrolig stort, men samtidig har jeg full forståelse for at det kan ta tid. Sender deg masse babystøv og gode tanker!! Klem fra meg ❤️

Åå så koselig kommentar, tusen takk for at du tok deg tid til å lese gjennom dagboka mi :Heartred Anbefaler virkelig testene fra Amazon, jeg likte de kjempegodt :joyful: Jeg husker selv tilbake til PP3, og det var like altoppslukende da som nå - så jeg kjenner meg veldig igjen i det du skriver! Er det første barnet dere prøver på? :) Tusen takk for babystøv, gode tanker og klem - jeg sender det samme til deg også :Heartred
 
PP12 - CD19 - 2 DPO
Tempen har gått opp LITT, så tror det stemmer med eggløsning CD17. Jeg kjente litt på tappen i går (hehe, skal se det blir en tappetafser av meg), og den var lukket og høyt oppe. I dag har jeg kjent litt stikninger/murringer på høyre side, og jeg har hatt hodepine. Jeg har også slitt en del med dårlig søvn, men tror både hodepine og dårlig søvn skyldes sydentemp på soverommet :wtf: Vi har gått til innkjøp av alskens vifter og luftrensere, men synes ikke det fungerer nevneverdig. Hvis noen har tips til noe som faktisk fungerer så tar jeg gjerne imot :smiley-ashamed004

Jeg har fått innkalling til vaksinering 22.07 - altså samme dag som IKM. Lurer litt på hva jeg skal gjøre enda, så kjenner jeg må tygge litt på det.. Er jo litt fristet til å bare ta den hvis jeg ikke får positiv graviditetstest, men samtidig må jeg jo da også muligens hoppe over en prøveperiode, noe som frister enda mindre. Hm, ikke enkelt det her :confused:

Jeg må også bare takke alle sammen som tar turen innom dagboka mi, enten om det bare er for å titte litt eller for å legge igjen en kommentar. Det betyr mye for meg, og føler virkelig at all den varmen og kjærligheten som er her inne er helt magisk :Heartred
 

Vedlegg

  • 12.07.21 FF.jpg
    12.07.21 FF.jpg
    419 KB · Visninger: 31
Åå så koselig kommentar, tusen takk for at du tok deg tid til å lese gjennom dagboka mi :Heartred Anbefaler virkelig testene fra Amazon, jeg likte de kjempegodt :joyful: Jeg husker selv tilbake til PP3, og det var like altoppslukende da som nå - så jeg kjenner meg veldig igjen i det du skriver! Er det første barnet dere prøver på? :) Tusen takk for babystøv, gode tanker og klem - jeg sender det samme til deg også :Heartred


Da er de klikket hjem, både el- og g-tester :rolleyes::angelic: Så godt å høre at du kjenner deg igjen. Jaa, første barnet! Jeg er 28 og han er 31. Tusen takk! ❤️ Skal følge med videre i dagboken din! ❤️
 
Da er de klikket hjem, både el- og g-tester :rolleyes::angelic: Så godt å høre at du kjenner deg igjen. Jaa, første barnet! Jeg er 28 og han er 31. Tusen takk! ❤️ Skal følge med videre i dagboken din! ❤️ PS. Så nå det du skrev om vaksine! Jeg venter på tr; og får den mest sannsynlig i morgen eller onsdag - og kun negative tester til nå… Tenker derfor jeg tar en test i morgen tidlig; men hvis den er negativ (noe den ms er siden dagens var negativ), tar jeg vaksinen i morgen.
 
PP12 - CD19 - 2 DPO
Tempen har gått opp LITT, så tror det stemmer med eggløsning CD17. Jeg kjente litt på tappen i går (hehe, skal se det blir en tappetafser av meg), og den var lukket og høyt oppe. I dag har jeg kjent litt stikninger/murringer på høyre side, og jeg har hatt hodepine. Jeg har også slitt en del med dårlig søvn, men tror både hodepine og dårlig søvn skyldes sydentemp på soverommet :wtf: Vi har gått til innkjøp av alskens vifter og luftrensere, men synes ikke det fungerer nevneverdig. Hvis noen har tips til noe som faktisk fungerer så tar jeg gjerne imot :smiley-ashamed004

Jeg har fått innkalling til vaksinering 22.07 - altså samme dag som IKM. Lurer litt på hva jeg skal gjøre enda, så kjenner jeg må tygge litt på det.. Er jo litt fristet til å bare ta den hvis jeg ikke får positiv graviditetstest, men samtidig må jeg jo da også muligens hoppe over en prøveperiode, noe som frister enda mindre. Hm, ikke enkelt det her :confused:

Jeg må også bare takke alle sammen som tar turen innom dagboka mi, enten om det bare er for å titte litt eller for å legge igjen en kommentar. Det betyr mye for meg, og føler virkelig at all den varmen og kjærligheten som er her inne er helt magisk :Heartred
Enig med deg i at det er mye varme og kjærlighet inne her :love2 Fantastisk å kunne dele og utveksle erfaringer! Takk for at du deler dine :happy:

Ang. vaksine, så tenker jeg litt det samme som du er inne på. Jeg benyttet tiden rett etter SA til å ta første vaksine, og dersom vaksine nr. 2 faller på dagen for IKM og jeg har negativ tidligtest den dagen, så tror jeg at jeg vil ta sjansen på å ta vaksinen (med mindre jeg av en eller annen grunn skulle mistenke ar eggløsningen kom ca. en uke senere enn vanlig eller noe sånt den måneden). Evt. kan man jo utsette vaksinen noen dager til man er sikker på at mensen er i gang, men hvis man utsetter den mer enn det, så forflytter man jo egentlig bare problemet… Men det er jo selvsagt opp til hver enkelt hva man føler seg komfortabel med :)
 

Herlig! Ingenting er som en pakke med nye tester i posten :p Så spennende, da er vi i samme situasjon med tanke på at det er barn nr 1, og ikke sååå langt fra hverandre i alder :joyful: Tusen takk for at du vil følge meg videre i dagboken :Heartred Hører vi tenker likt med tanke på vaksinasjon, og håååper jo at du får positiv test i dag - men hvis ikke så må du ha lykke til med vaksinasjon :Heartred
 
Enig med deg i at det er mye varme og kjærlighet inne her :love2 Fantastisk å kunne dele og utveksle erfaringer! Takk for at du deler dine :happy:

Ang. vaksine, så tenker jeg litt det samme som du er inne på. Jeg benyttet tiden rett etter SA til å ta første vaksine, og dersom vaksine nr. 2 faller på dagen for IKM og jeg har negativ tidligtest den dagen, så tror jeg at jeg vil ta sjansen på å ta vaksinen (med mindre jeg av en eller annen grunn skulle mistenke ar eggløsningen kom ca. en uke senere enn vanlig eller noe sånt den måneden). Evt. kan man jo utsette vaksinen noen dager til man er sikker på at mensen er i gang, men hvis man utsetter den mer enn det, så forflytter man jo egentlig bare problemet… Men det er jo selvsagt opp til hver enkelt hva man føler seg komfortabel med :)

Åh, ja - det er helt fantastisk! Skulle ønske jeg kunne anbefalt babyverden til alle, men røper meg selv hvis jeg begynner å anbefale det til bekjente :smiley-ashamed004 Hører vi tenker likt med tanke på vaksine, jeg er mest gira på å ta den nå som jeg endelig har fått tilbud :) Egentlig ganske glad for at vaksinedato er på IKM, tror jeg hadde irritert meg mer hvis det hadde vært midt i syklusen, for nå er det mer slik at hvis jeg ikke får positiv test, så får jeg iallfall vaksine :p
 
PP12 - CD20 - 3 DPO

Goood morgen! Altså, det er så varmt på soverommet at jeg har ikke sjans til å sovne igjen når jeg først våkner. Jeg våkner egentlig ikke ordentlig av alarmen kl. 06:00 heller (har på alarm slik at jeg kan ta tempen), det er nesten som at hjernen er på autopilot og tar tempen uten at jeg trenger å våkne ordentlig - noe som er veldig deilig. Våknet derimot av samboeren min sin alarm som gikk en halvtime senere :yuck: Fikk ikke sove igjen, så da var det bare like så greit å stå opp.

Jeg hadde verdens koseligste drøm også, så det var så trist å våkne. Drømte at jeg tok en graviditetstest, men turte ikke å se på den etterpå, og la den derfor bare i veska mi. Videre så dro jeg og kjæresten på stranda, og mens vi satt i solnedgangen tok jeg motet til meg og tittet på graviditetstesten - og der var det to streker som lyste mot meg. Jeg ble såååå glad, men våknet selvfølgelig like etterpå av alarmen til kjæresten. Forsøkte å sovne igjen for å komme inn i den samme drømmen, uten hell :( Så kanskje det blir en tur på stranda med en graviditetstest i veska om noen dager, hehe :p

Tempen min har plutselig hoppet veldig, men er usikker på om det kanskje kan komme av at det er så varmt på soverommet? Krysset kom i dag - så eggløsning er endelig bekreftet i FF :joyful:
 

Vedlegg

  • 13.07.21 FF.jpg
    13.07.21 FF.jpg
    431,1 KB · Visninger: 39
Herlig! Ingenting er som en pakke med nye tester i posten :p Så spennende, da er vi i samme situasjon med tanke på at det er barn nr 1, og ikke sååå langt fra hverandre i alder :joyful: Tusen takk for at du vil følge meg videre i dagboken :Heartred Hører vi tenker likt med tanke på vaksinasjon, og håååper jo at du får positiv test i dag - men hvis ikke så må du ha lykke til med vaksinasjon :Heartred

Hehe, enig! Alt for kjekt med nye tester i posten… :joyful: Åh, så spennende! Tenk, første barnet ❤️

Sent i går kveld skulle jeg bare kjapt på do mens vi så på film, og der, to dager før den egentlig skulle komme, var TR i gang… kunne jo egentlig ikke passet bedre at den kom i går, for da kan jeg ta vaksinen i dag med god samvittighet! Viktig å se på de positive tingene her, hihi :angelic: Ønsker deg en super dag!
 
Hehe, enig! Alt for kjekt med nye tester i posten… :joyful: Åh, så spennende! Tenk, første barnet ❤️

Sent i går kveld skulle jeg bare kjapt på do mens vi så på film, og der, to dager før den egentlig skulle komme, var TR i gang… kunne jo egentlig ikke passet bedre at den kom i går, for da kan jeg ta vaksinen i dag med god samvittighet! Viktig å se på de positive tingene her, hihi :angelic: Ønsker deg en super dag!

Åå, så kjipt at TR kom.. Det er aldri gøy :yuck: Enig med deg om at det er viktig å finne de positive tingene også, tror jeg må ha samme innstilling om TR kommer på besøk neste uke :p Tusen takk for det, håper du også har en fin dag :Heartred
 
PP12 - CD21 - 4 DPO

Forstår ikke hvordan jeg skal klare å vente helt til søndag med å teste, når testetrangen er sååå stor. Det er nesten så hendene mine dras mot graviditetstestene hver gang jeg er på do. Det var like før jeg testet i dag, noe som jo bare er helt sykt, for det er umulig å teste positivt så tidlig :hilarious: Hadde tisset i koppen og var på nippet til å hente frem graviditetstesten, men tømte ut urinen i stedet - så jeg sparte heldigvis den testen :angelic: Nesten så man skulle hatt en form for "placebo-tester", typ som de placebopillene som er på enkelte p-pillebrett :wacky:

Jeg tenker jo på dette babyprosjektet hver dag hver time hvert minutt, og jeg er konstant i beredskap når det gjelder å fange opp og analysere ulike symptomer. Dette er egentlig ganske dumt, for jeg tror jo hele tiden at jeg er gravid, men det er akkurat derfor jeg også prøver å skrive litt om formen min dag for dag denne syklusen. Slik at jeg eventuelt kan se tilbake på dette neste syklus, og se at det jeg kjenner på ikke er så unormalt, og trenger ikke å bety at det er baby på gang.

Uansett, formen min i dag har vært helt ok. Jeg kjenner meg litt trøtt for tiden, mest første halvdel av dagen, men det kan igjen ses i sammenheng med at jeg sover dårlig om natta pga. glovarmt soverom. Jeg har også hodepine, men tror dette kommer av det samme som trøttheten. Jeg har kjent en del stikking/murring rundt livmor, mest på høyre side, men også litt "i midten". Minner mest om mensensmerter :sour: Har ikke ømme bryter, men det stikker litt i brystene nå og da. Tror egentlig aldri jeg har hatt ømme bryster, og aner ikke hvordan det er :wideyed: Forrige prøveperiode var det litt ømt om jeg TOK på niplene, men utover det så merker jeg lite til dem. De henger på en måte bare der uten å gjøre så mye utav seg :p Jaja, nok symptomjakt for i dag!
 

Vedlegg

  • 14.07.21 FF.jpg
    14.07.21 FF.jpg
    436,9 KB · Visninger: 36
PP12 - CD15
Vi har hatt så mye besøk den siste uken at jeg ikke har hatt overskudd til å oppdatere dagboka mi :wideyed: Det er tydelig at det er ferietid, for dagene har gått i ett med besøk nærmest hver dag. Jeg er jo en person som liker å ha kontroll på mine omgivelser, og føler jeg mister all kontroll ved slike spontane og uanmeldte besøk (ikke misforstå meg - jeg liker besøk altså!!). Det verste med slike uanmeldte besøk er at jeg ikke rekker å flytte alle testene mine fra badet, og jeg er livredd for at noen skal gå på do og tilfeldigvis sjekke skapet under vasken :eek: Ikke at jeg tror det skjer, men vet aldri :rolleyes:

Jeg har tatt EL-tester daglig siden CD12, og foreløpig er de negative. Fikk EL-slim CD13 - så prosjekt sex-hver-dag er påbegynt :joyful: Ifølge FF og premom skal jeg ha eggløsning CD17, så jeg krysser fingrene for at det stemmer! Fra PP1 til PP9 har eggløsning variert mellom CD13 og CD23, mens i PP10 og PP11 var eggløsning på CD17 - så hååååper på CD17 denne syklusen også :smiley-angelic001

Har bestemt meg for at jeg skal logge alle symptomene og formen min generelt i DPO-land denne gangen. Jeg er rask til å trekke konklusjon om at alle symptomer = graviditet, så for å unngå dette fremover skal jeg prøve å loggføre det. Dersom det ikke klaffer denne gangen kan jeg se tilbake på det i fremtidige prøveperioder og kanskje unngå å få så høye forhåpninger :wtf:

Haha, kjenner meg så godt igjen! Jeg dytter til og med brukte tester lengre ned i søpla når det kommer uventede gjester :p

Er ikke dumt å notere ned symptomene fra hver PP. Jeg måtte også gjøre det for å ikke bli helt gæren med symptomletinga ;)
 
Back
Topp