Vaksine gravid

Leste den jeg også, blir spennende om de kommer med nye råd! Jeg er nå 14+2, prøvde å snakke med legen om det men han var bare kjempevag og refererte til at FHI ikke har noen klar anbefaling men i mange andre land vaksineres gravide. Tror egentlig ikke at en MRA-vaksine kan skade babyen på noen som helst måte, hadde kanskje vært hakket mer skeptisk til en vanlig vaksine. Vurderer å ta den, men skal snakke ordentlig med en kompis som er lege først, eventuelt også vente litt og se om det kommer nye anbefalinger :)

Jeg jobber som lærer, og har foreløpig ikke tatt noe vaksine. Jeg klarer ikke helt å bestemme meg.

Min lege sa at noe midlertidig sykemelding er ikke aktuelt så lenge jeg ikke er syk selv. Så jeg kan ikke bruke det i de periodene ved påvist smitte på skolen eller blant familie til elever.

Han sa at eneste løsningen må være svangerskapspenger i perioder hvor det blir påvist smitte på skolen, eller blant familie til nærkontakter på jobb.

Forhåpentligvis mulig å få gjennom svangerskapspenger i korte perioder når smitten er tett på!!?

Så utrolig at det er så mye forskjellig rundt det her! Noen får svar om at svangerskapspenger ikke går igjennom, noen får beskjed om at sykemld ikke går med mindre man er syk, andre får svangerskapspenger nesten hele svangerskapet eller blir sykemeldt:banghead::mad: Kvinnehelse blir igjen ikke tatt på alvor og det er vi som evnt må betale prisen med abort, for tidlig fødsel eller alvorlig sykdom som gir varige mén fordi vi har ekstra risiko som gravide!

Jeg blir sååå provosert:angelic: