* Skravletråd - assistert befruktning *

Jeg er på CD54 :hungover: Har PCO, så syklusen er veldig ustabil fra før, men det er en liten stund siden jeg var oppe i 54 dager. Sist jeg blødde var etter en kjemisk i juni. Er det andre som har opplevd lignende?

Mye man går rundt og bekymrer seg for, men vi er heldige som har muligheten til å få hjelp, så jeg klager ikke :)
 
Jeg er på CD54 :hungover: Har PCO, så syklusen er veldig ustabil fra før, men det er en liten stund siden jeg var oppe i 54 dager. Sist jeg blødde var etter en kjemisk i juni. Er det andre som har opplevd lignende?

Mye man går rundt og bekymrer seg for, men vi er heldige som har muligheten til å få hjelp, så jeg klager ikke :)
Jeg har opplevd det samme, dvs jeg gikk fra slutten av Juli til jeg fikk en Proverakur i November det året :p
Deretter ny kur Provera i Februar, før jeg fikk den første «normale» mensen i april. Hadde da begynt på Metformin :Heartred
Jeg har også PCO.
 
Jeg har opplevd det samme, dvs jeg gikk fra slutten av Juli til jeg fikk en Proverakur i November det året :p
Deretter ny kur Provera i Februar, før jeg fikk den første «normale» mensen i april. Hadde da begynt på Metformin :Heartred
Jeg har også PCO.
Det ble altså 122 dagers syklus fra juli til november det året der :p Da var jeg riktignok ikke i gang med IVF ennå..
 
Det ble altså 122 dagers syklus fra juli til november det året der :p Da var jeg riktignok ikke i gang med IVF ennå..

Jøss, det var en lang syklus! Min rekord er 3 måneder (ca. 90 dager). Dette var før jeg begynte utredningene.

Takk for at du deler, da er det kanskje ikke så uvanlig at syklusen forlenges etter en kjemisk :)
 
Jøss, det var en lang syklus! Min rekord er 3 måneder (ca. 90 dager). Dette var før jeg begynte utredningene.

Takk for at du deler, da er det kanskje ikke så uvanlig at syklusen forlenges etter en kjemisk :)
Jeg vet jo ikke om det var den kjemiske som gjorde det, men det var i hvertfall etter det at ting stoppet opp for min del! :)
 
Noen som har gått på lutinus og ikke opplevd symptom, men likevel positiv test? Jeg har tidligere tatt lutinus og fikk veldig ømme bryster dagen etter og den påfølgende perioden. Da var jeg også gravid. Nå på min 10ende dag med lutinus kjenner jeg ingenting i brystene eller annet...
 
Noen som har gått på lutinus og ikke opplevd symptom, men likevel positiv test? Jeg har tidligere tatt lutinus og fikk veldig ømme bryster dagen etter og den påfølgende perioden. Da var jeg også gravid. Nå på min 10ende dag med lutinus kjenner jeg ingenting i brystene eller annet...
Ikke en eneste bivirkning av lutinus eller symptom på graviditet når jeg var gravid med min sønn.
Andre ganger har jeg kjent på bivirkninger av lutinus. Men ikke hver gang.
 
Noen som har erfaring med soppinfeksjon og insett ? Skal ta canesten i kveld. Å venter mensen ca fredag, lørdag. Så tidligste insett blir i første uka på november
 
Hei:) jeg er ny her. Var litt aktiv i 2013 og 2014 da jeg ble gravid med barnet vårt født i juli 2014. Da ble jeg gravid på første forsøk med prøverør. Nå satt jeg inn et egg på fertilitetsklinikken i Porsgrunn mandag og er veldig spent. 14 dager til jeg kan ta en test
 
Har noen brukt både Letrozol og Bemfola? :) Litt spent kjenner jeg. Å så klart er mensen forsinket.. -.-
 
Har noen andre problemer med crypho i dag? Får ikke logget inn, hverken fra min eller min mann sin konto/mobil.

Blir sendt til siden under uten at vi trykker på noe, og ikke mulig å gå tilbake til den vanlige innloggingen. Prøver jeg å linke account får jeg beskjed om at de ikke kan sende security code til mailen...
 

Vedlegg

  • ECED352A-F35F-4333-9192-4BEFED22FBA6.jpeg
    ECED352A-F35F-4333-9192-4BEFED22FBA6.jpeg
    251,4 KB · Visninger: 42
  • 5EEE4E04-F22D-45BF-856D-AEB47C29EB8F.jpeg
    5EEE4E04-F22D-45BF-856D-AEB47C29EB8F.jpeg
    334,4 KB · Visninger: 44
Har noen andre problemer med crypho i dag? Får ikke logget inn, hverken fra min eller min mann sin konto/mobil.

Blir sendt til siden under uten at vi trykker på noe, og ikke mulig å gå tilbake til den vanlige innloggingen. Prøver jeg å linke account får jeg beskjed om at de ikke kan sende security code til mailen...
Jeg kommer inn :/
 
Håper jeg kan spørre her:

Skal med annen runde IVF nå straks.
Starter på stimulering nå i januar og mesteparten av prosessen blir iløpet av denne måneden inkl uttak/innsett. (Etter planen- i den grad man kan ha det i en slik prosess vi her inne står i :p )

resultatet foreligger ikke før i februar… hvilken gruppe er det mest vanlig å da melde seg inn i- januar eller februar eller «ett fett»? Noen synspunkt? Vet ikke om noe er mer «riktig», evt om det er bedre å melde seg inn i februar hvor jeg da får noen å «vente» sammen med?

tar imot alle innspill med takk:)
 
Håper jeg kan spørre her:

Skal med annen runde IVF nå straks.
Starter på stimulering nå i januar og mesteparten av prosessen blir iløpet av denne måneden inkl uttak/innsett. (Etter planen- i den grad man kan ha det i en slik prosess vi her inne står i :p )

resultatet foreligger ikke før i februar… hvilken gruppe er det mest vanlig å da melde seg inn i- januar eller februar eller «ett fett»? Noen synspunkt? Vet ikke om noe er mer «riktig», evt om det er bedre å melde seg inn i februar hvor jeg da får noen å «vente» sammen med?

tar imot alle innspill med takk:)
Siden det ikke er en februartråd ennå ville jeg ha meldt meg inn i januar og eventuelt hoppet over til februar etter hvert. Mange som starter i en mnd og fortsetter stimulering i neste mnd. Så ikke uvanlig å være medlem av to grupper.
 
https://www.aftenposten.no/norge/i/...gsvalg-fra-2023-jubel-i-sv-skuffelse-i-hoeyre

Noen som har noe tanker om hvordan dette kan påvirke i assistert befruktning?
Liksom, St. Olavs har de ubrukte eggene mine, men om de fjerner fritt valg, så havner jeg vel i Tromsø på søskenforsøk, så..
Jeg leste et annet sted at dette gjelder det å kunne velge private tilbud (i noen tilfeller), ikke å fritt kunne velge offentlig sykehus. Men jeg fant ikke igjen den artikkelen nå i farten.

Edit: https://www.tv2.no/a/14484549/
– Vi vil avvikle godkjenningsordningen Fritt behandlingsvalg fra 2023, men beholde retten til å velge behandling blant de offentlige sykehusene og behandlingssteder som har avtale med de regionale helseforetakene, sier Kjerkol.
 
Back
Topp