Vekstkontroll

Er inne ukentlig for måling av livmorhals, blodgjennomstrøming, ctg, blodtrykk og urin, men vekstkontroll hver 14 dag:Heartpink
Har stor sannsynlighet for svangerskapsforgiftning, så de går nesten bare å venter på at jeg skal få det også:wtf:

Helt likt her! Inne 2 ganger i uken for måling av blodgjennomstrømning, ctg, blodtrykk og urin. Og vekstkontroll hver 14. dag. Her går de også bare og ventet på ar svangerskapsforgiftningen skal eksplodere slik at de må starte med lungemodning og ta han ut :wtf::nailbiting: synes svangerskapet snegler seg avgårde med å gå å vente på at ting skal bryte ut :sorry:
 
Helt likt her! Inne 2 ganger i uken for måling av blodgjennomstrømning, ctg, blodtrykk og urin. Og vekstkontroll hver 14. dag. Her går de også bare og ventet på ar svangerskapsforgiftningen skal eksplodere slik at de må starte med lungemodning og ta han ut :wtf::nailbiting: synes svangerskapet snegler seg avgårde med å gå å vente på at ting skal bryte ut :sorry:

Huff ja, må nesten bare le litt, men det er jo egentlig ikke morsomt. Men hver dag som går er en dag dær babyen har litt å vokse seg større på! Krysser fingrene for oss:Heartred
 
Huff ja, må nesten bare le litt, men det er jo egentlig ikke morsomt. Men hver dag som går er en dag dær babyen har litt å vokse seg større på! Krysser fingrene for oss:Heartred

Det er godt å le litt også :dance011
Tenker også at hver dag hjelper mtp vekst og modning og korter forhåpentligvis ned sykehusoppholdet for oss :gen014
 
Ny vekstkontroll + doppler, med ny lege pga ferieavvikling. Litt mindre vekst enn de siste kontrollene, men som legen sier kan det jo være litt forskjell i målingene fra lege til lege.

Ny ul, og sparketest, om to uker.
 
Jeg var på vekstkontroll mandag. Lillejenta vår er foreløpig +12%, så innafor normalen sier de. Hun blir nok over 4 kg, men det blir spennende å se. Ny vekstkontroll i uke 36 :)
 
Var på ny vekstkontroll på onsdag, lillegutt var nå bikket 1.5 kg - stor milepæl :Heartred hun fikk da opp at han var -20% på vekstavvik, men minnet meg på at mange kunne måle litt forskjellig så måtte tenke sånn ca +/- men det betyr uansett at vekstavviket ikke er blitt enda større og det er veldig bra! Blodgjennomstrømningen i navlesnoren er heller ikke forverret :) ny kontroll neste uke igjen :Heartred
 
Vekstkontroll i dag, 33+5, +16%
Ny kontroll om 2-3 uker. Håper på igangsettelse et par uker før termin!
Men vi får se hva de sier på neste kontroll:rolleyes:
Min forrige veide 4700 til termin, og da bommet de med +700 gram:hilarious:
 
Vekstkontroll i dag, 33+5, +16%
Ny kontroll om 2-3 uker. Håper på igangsettelse et par uker før termin!
Men vi får se hva de sier på neste kontroll:rolleyes:
Min forrige veide 4700 til termin, og da bommet de med +700 gram:hilarious:
Såpass ja, min var +12% på forrige kontroll. Har kontroll igjbe om 1 uke og 2 dager. Håper du på igangsettelse basert på at babyen er stor? Her blir det mest sannsynligvis igangsettelse rundt termin pga. min vekt.
 
Ja, de har sagt de setter i gang når baby er ca 4 kg. Så får jeg håpe estimeringen stemmer:hilarious:
Sist trodde de han skulle være 4 kg til termin. Men det stemte jo ikke. Så de har det i bakhodet. Er forskjellig lege hver kontroll nesten, så litt vanskelig å vite 100% hva som skjer. Men hun ene tenkte kanskje rundt uke 38-39. Så vi får se :)
Blir spennende å se når babyene våre kommer da!:dummy:
 
Ny kontroll i går. Fin tilvekst her, baby ligger omtrent midt på snittet. Men har litt lite fostervann, og litt dårlig blodstrømming. Spent på neste kontroll om to uker! Håper de kanskje sier noe ang svangerskapslengde da... Vil vite litt hva de tenker, om vi feks må forberede oss på fødsel før termin, eller om vi får gå på overtid.
 
Jeg fikk vite på vekstestimering i uke 33 at babyen er på 80% percentil. Men hun sa ikke at jeg trengte noe ekstra oppfølging pga det. Sjekket at baby kommer til å ligge på ca 4500g ved termin.
 
Jeg fikk vite på vekstestimering i uke 33 at babyen er på 80% percentil. Men hun sa ikke at jeg trengte noe ekstra oppfølging pga det. Sjekket at baby kommer til å ligge på ca 4500g ved termin.
Blir du igangsatt til termin da? Eller skal du på ny sjekk? Jeg ville hvertfall forlanget å få en ny vekstestimering nærmere termin :)
 
Ble en ny vekstkontroll på mandagen som var. Alt så heldigvis fint ut med baby ❤️ Hodet var på 25 persentilen, magen på 50 persentilen og lårbeinet på 75 persentilen :hilarious: men alt i alt sa legen at hun ligger bittelitt under 50 persentilen totalt. Så er veldig fornøyd med det! Synes det er så rart at hodet er så "lite", men tydeligvis ikke noe å bekymre seg for sier de. Så får bare håpe de har rett! Virker som det er ei lang frøken som kommer iallefall :hilarious: Fikk også legen til å sjekke innvendig da jeg har ofte slitt med regelmessige kynnere. Men disse har ikke hatt noe virkning.. Nesten litt kjedelig da jeg har hatt så mye ubehag i så mange timer totalt :hilarious:

Ny kontroll 30.august, men håper hun er ute til da! Termin 5.september :happy:❤️
 
Var på vekstkontroll 27.08. 34+4 , alt bra og 0+ avvik. 12 timer senere ble baby født med katastrofesnitt, 34+5.
 
Var på vekstkontroll 27.08. 34+4 , alt bra og 0+ avvik. 12 timer senere ble baby født med katastrofesnitt, 34+5.

Oi! Det må ha vært litt av et sjokk! Husker du hadde PKS til uken etter meg. Håper det går bra med deg og lille❤️
 
Var på vekstkontroll 27.08. 34+4 , alt bra og 0+ avvik. 12 timer senere ble baby født med katastrofesnitt, 34+5.[/QUO

Gratulerer med den lille :Heartblue Håper dere har det fint.
 
Jeg var til ny kontroll i dag. -17% for to uker siden, -22% vekstavvik i dag. Er 36+3. En anelse mindre liv, så det tok tid før de var fornøyd med CTG. I tillegg økt motstand i morkake, fostervannmengde i nedre normalområde. Ny time på tirsdag, da er jeg 37 uker, og det skal gjøres ny kontroll og eventuelt igangsetting. Har noen erfaring med vekstavvik på over 20%, og har blitt satt i gang på bakgrunn av det?
 
Back
Topp