Spennende! Da har vi samme typer tvillinger i magenNei, vet ikke kjønn ennåVil egentlig ikke vite kjønn før fødsel
men sambo, venner og familie vil vite! Tvillingene har hver sin morkake og fostersekk, men på sykehuset sa de at man ikke vet om de er identiske eller ikke før man dna tester dem
Dette er mitt 3 svangerskap så kjenner at det er litt rørelse av og til, men kan gå dager uten at jeg kjenner noe som helst, er jo tidlig ennå
Her hjemme har jeg forstått det slik at det er kontroll hver 4 uke fra uke 20 for så å bli tettere oppfølging på slutten
Synes det er så kjekt med oppfølging!! Hehe, skjønner det går fortere nå som du har kommet det godt over halvveis! Regner med det går fortere etter ferien her også!!
Ja, vi ville vite kjønn begge to, så det var greit. Synes også det var kjekt å vite med tanke på navn. Koselig at du kan kjenne de litt allerede.
Masse lykke til videre. Håper du tar godt vare på deg selv, og blir godt varta opp når du trenger det.

Gratulerer! Hvordan er formen?

Nå er de straks 3 måneder og det å ha to går over all forventning. Jeg har for det meste vært alene med de nesten hele døgnet i en måneds tid nå pga husoppgradering, jobbing og ferietid for pappaen (som har barn fra før), men det går også fint. Jeg trodde det skulle bli mye mer arbeid, mindre søvn og null «egentid», men de er rolige og snille, så jeg kan ikke klage.
Nå går dagene med på å ordne med babyene, masse kos, mye bekymringer og en del dårlig samvittighet (det at jeg ikke fikk til amminga, eller at man med to hender må la den ene vente).
Men jeg trives veldig godt som tvillingmamma, og jeg gleder meg over å se de utvikle seg og få mer personlighet.

Da har jeg litt mindre dårlig samvittighet. Og i dag har vi vært på barseltreff til en venninne av meg - en baby som er 6 uker eldre og en 7 uker yngre. Jeg ser at tvillingene har godt av å komme seg ut litt - det er nok litt kjedelig med bare mamma i en liten leilighet hele tiden.
For selv om de har hverandre, så er de ikke så gamle at de har fått så veldig interesse for den andre ennå. Med unntak av når jeg legger de i senga og skrur på uroen deres - da ligger de begge å pludrer i vei og er skjønt enige om at det er stas.