Juni 2021

Ny kontroll i dag og det blir totalfrys på meg denne gangen. Litt skuffende, men samtidig blir det lettere å nyte sommerferien hvis vi får noe på frys :) Gonapeptyl settes på lørdag, uttak på mandag! Jeg er så spent på resultatet denne gangen, vil bare vite nå :nailbiting:

Ny kontroll i dag og det blir totalfrys på meg denne gangen. Litt skuffende, men samtidig blir det lettere å nyte sommerferien hvis vi får noe på frys :) Gonapeptyl settes på lørdag, uttak på mandag! Jeg er så spent på resultatet denne gangen, vil bare vite nå :nailbiting:

Det med å ha noe å se frem til i august er et veldig godt poeng :happy: Sommeren går jo ofte litt fortere enn hverdagen også! Ca hvor mange follikler anslo de at du ville få ut?

Da jeg fikk ut 30 egg ble 16 befruktet. 8 ble satt tilbake (1 fersk + 7 blasto på frys). Ingen ble barn (bare gravid på fersk, som endte i kjemisk), så for meg ble det bare månedsvis med bortkastede innsett og venting mellom hver. Da jeg fikk ut 23 (nå i mai), ble 11 befruktet. Satte inn et 3-dagers (negativt), og fikk én blasto på frys (som fortsatt ligger der). Da jeg fikk ut 18 egg, ble 7 befruktet. Bare to ble blasto. Kjemisk ferskinnsett. Men fryseforsøket endte i en datter :Heartred Denne gangen ble det 12 ut, 5 befruktet. Gjenstår å se hvordan de utvikler seg :happy: Dette ble veldig detaljert, men det som har gitt best resultater for meg (det vil si færrest egg - 18 og 12 kontra 30 og 23) er å redusere dosen Gonal f fra 112,5 IE til 100 IE og stimulere litt lenger. Når det er sagt, ville jeg jo på ingen måte gitt opp dine 24 gullegg nå! Spent på utviklingen videre :D:smiley-angelic001 Si ifra når du hører noe! Hvordan er formen din i dag?
Åh, tusen takk for detaljert beskrivelse! I disse ventedagene er det utrolig hvor informasjonssøkende man blir.. Du har virkelig vært tålmodig, det må jeg si :Heartred så utrolig demotiverende det må ha vært å sette inn frys på frys uten hell. Men plutselig kommer gullegget :rolleyes: Det blir spennende å følge deg videre i denne runden! Har jo inntrykket av at kvantitet går utover kvalitet, på en annen side gir det jo også flere sjanser. Forrige runde fikk jeg ut 13 egg, et ble satt inn som 3-dagers og en fryst blastocyst endte negativt. Denne runden økte de dosen fra 125 til 150 så jeg skulle slippe så mange kontroller (?), tydeligvis ikke noe sjakktrekk ;) Jeg fikk telefon i dag om at 17 av 24 har latt seg befrukte. Formen er egentlig overraskende god, ca som forrige runde så det lover jo godt med tanke på innsett håper jeg da :oops:

Åh, tusen takk for detaljert beskrivelse! I disse ventedagene er det utrolig hvor informasjonssøkende man blir.. Du har virkelig vært tålmodig, det må jeg si :Heartred så utrolig demotiverende det må ha vært å sette inn frys på frys uten hell. Men plutselig kommer gullegget :rolleyes: Det blir spennende å følge deg videre i denne runden! Har jo inntrykket av at kvantitet går utover kvalitet, på en annen side gir det jo også flere sjanser. Forrige runde fikk jeg ut 13 egg, et ble satt inn som 3-dagers og en fryst blastocyst endte negativt. Denne runden økte de dosen fra 125 til 150 så jeg skulle slippe så mange kontroller (?), tydeligvis ikke noe sjakktrekk ;) Jeg fikk telefon i dag om at 17 av 24 har latt seg befrukte. Formen er egentlig overraskende god, ca som forrige runde så det lover jo godt med tanke på innsett håper jeg da :oops:

17 av 24 befruktet er jo heelt vilt! :hello2 Høres ikke ut som kvaliteten er noe dårlig der, i hvert fall! Og da er det jo bare positivt å ha mange å ta av :D Så lenge formen din er god i tillegg, er dette gull, tenker jeg! Hååper det blir innsett :love017

Det med å ha noe å se frem til i august er et veldig godt poeng :happy: Sommeren går jo ofte litt fortere enn hverdagen også! Ca hvor mange follikler anslo de at du ville få ut?
Ja, det er sant! Klager jo alltid på at sommeren går for fort :hilarious: Så får jeg heller nyte et glass vin (eller tre) mens jeg venter :happy: Tror hun telte ca 25 follikler + noe smårusk hun ikke tok med. Har tydeligvis skutt fart, for på forrige kontroll telte de bare 13 tror jeg!

Ja plutselig var det mange store og enda flere små. Fikk jo beskjed på siste kontroll at det var få folikler og for små.
Cd 17 på mandag.
Hvor mange follikler hadde du? :happy: Vurderer de totalfrys?

Hvor mange follikler hadde du? :happy: Vurderer de totalfrys?
Var 15 store og mange små sa de. Men de har ingen planer om å utføre totalfrys så lenge jeg ikke får plager/veske i buken. Fikk beskjed om kun 15 klikk ovitrelle og gonapeptyl i tillegg. Har vært overstimulert før og vet at det ikke er spesielt behagelig, men denne gangen kjenner jeg ingenting, så regner med det går bra.

Var 15 store og mange små sa de. Men de har ingen planer om å utføre totalfrys så lenge jeg ikke får plager/veske i buken. Fikk beskjed om kun 15 klikk ovitrelle og gonapeptyl i tillegg. Har vært overstimulert før og vet at det ikke er spesielt behagelig, men denne gangen kjenner jeg ingenting, så regner med det går bra.

Ååå så spennende dere :cat::cat: håper håper håper på god fangst på dere begge. God helg :Heartpink:Heartpink

Så bra du ikke kjenner noe til det! Jeg kjenner heller ingenting, men de er vel bare føre var :happy:

Kjenner meg veldig igjen i denne :Heartred Det er vanskelig å holde motet oppe. Men én god blasto gir jo faktisk gode sjanser for et lite søsken! Selv om det er umulig å tro på til tider. Hvor mange søskenforsøk har dere hatt?

Hatt tre uttak og dette er femte innsett. Har forsåvidt 3 blastoer på frys offentlig, men der er det ventetid og jeg føler tiden bare flyr. Alderen er ikke helt på min side :(

Da var uttak ferdig, fikk ut 9 egg! Godt fornøyd med det. Uttaket gjorde ikke mer vondt enn en blodprøve. Smertene rett etter var verre, men fikk smertestillende, og da roa det seg.

Problemene starta derimot en times tid etterpå :p Medikamentene hadde vasodilaterende effekt, så jeg svimte av TRE ganger, den siste gangen nedi en vask på do.... Rakk å røske opp døra, og våkna til fire fjes over meg. Så hvis noen var på Spiren utpå dagen i dag, og så en person i gulvet ved venterommet; det var bare meg! Så jeg fikk ligge der til observasjon og undersøkelser (UL og målte blodtrykk) til stengetid.

Ved ev. neste uttak tror jeg at jeg dropper det meste av beroligende, gitt :)

Da var uttak ferdig, fikk ut 9 egg! Godt fornøyd med det. Uttaket gjorde ikke mer vondt enn en blodprøve. Smertene rett etter var verre, men fikk smertestillende, og da roa det seg.

Problemene starta derimot en times tid etterpå :p Medikamentene hadde vasodilaterende effekt, så jeg svimte av TRE ganger, den siste gangen nedi en vask på do.... Rakk å røske opp døra, og våkna til fire fjes over meg. Så hvis noen var på Spiren utpå dagen i dag, og så en person i gulvet ved venterommet; det var bare meg! Så jeg fikk ligge der til observasjon og undersøkelser (UL og målte blodtrykk) til stengetid.

Oj det hørtes ut som litt av en dag. Slo du deg eller gikk det bra? Utrolig ekkelt å svime av sånn. Håper formen blir bedre nå.

Krysser fingrene for at gullegget er blant de 9 du fikk ut. Godt å høre at det ikke var mer vondt. Jeg er kjempespent på når det blir min tur. Håper jeg er av de som ikke kjenner så mye.

Oj det hørtes ut som litt av en dag. Slo du deg eller gikk det bra? Utrolig ekkelt å svime av sånn. Håper formen blir bedre nå.

Krysser fingrene for at gullegget er blant de 9 du fikk ut. Godt å høre at det ikke var mer vondt. Jeg er kjempespent på når det blir min tur. Håper jeg er av de som ikke kjenner så mye.
Tror ikke jeg slo meg, men har vondt i en skulder nå, så mistenker jeg forstrakk en arm da.

Selve uttaket var virkelig null stress, men vil ha noen andre medikamenter neste gang:p Og det var de enig i. Slitsom dag, spydde også på bilen på vei hjem. Men de på klinikken var fantastiske, passa godt på!:Heartpink Så følte meg veldig trygg selv om jeg var skikkelig dårlig.

Ja, håper virkelig gullegget er der!! Masse lykke til når det blir din tur, det blir nok å gå heeeelt fint, skal tenke på deg:happy:

9 egg er jo kjempebra :D Gratulerer. Bra de tok godt vare på deg på klinikkken!

Skjønner at det er skuffende. Håper du får en fin fangst, og mange gode egg i fryseren ❤

Oi, det høres ut som en heftig dag. Håper det blir god uttelling av de 9 dere fikk ut ❤❤

Hei jenter

Tenkte å legge inn en oppdatering her. Fikk ut som sagt 12 egg. 4 ble befruktet, men så kom 2 etter , så totalt 6 befruktet. Men kun en som utviklet seg til blastocyst. Innsett igår av blastocyst og ingen på frys. Jeg vet ikke helt hvorfor men har helt mistet troen på at vi noen gang skal få søsken. Så har nesten avskrevet denne runden uten noen som helst grunn.
Ønsker alle dere lykke til , håper det går veien for mange denne måneden :)
Gratulerer som ruger ❤ Jeg krysser fingrene, det trengs bare et godt egg! ❤

Fortsatt er magen veldig sår, helt opp i mellomgulvet. Tror det er bukhinna som er irritert. Men ingen flere besvimelser, har til og med fått til å sove i natt :)

Våkna til verdens beste melding: De hadde fått ut 10 egg i går, så de må ha funnet et ekstra etter jeg gikk ut av rommet :D Og ikke nok med det: 8 av 10 var blitt befrukta:Heartpink Så da blir det nok innsett av et embryo på mandag!

God helg alle sammen!

Back
Topp