Pfizer vaksine og mensen

Soering

Forelsket i forumet
Tilgangsansvarlig
Marshmallows 2022
Er det noen som har opplevd å få sen mens etter 2. dose med pfizer? Her kommer mensen vanligvis på fast dag, men nå er jeg på overtid..
Leste på et engelsk nettforum at noen hadde opplevd dette. Er det flere?

Jeg er ikke gravid, har tatt test.

Aldri hørt om. Og eg jobber med mange som har tatt den vaksine. Det er nok enkelte som har hatt forskyvning av eggløsning eller stress med diverse, som har påvirka mensen. Vaksine er siste eg ville tenkt var årsaken.

Stress og sykdom kan forskyve mensen dersom det forekommer mellom mensen og eggløsning.
Får man bivirkninger av vaksinen er det å regne som sykdom og kan nok forsinke mensen dersom det skjer mellom mens og eggløsningen.

Samtidig som det er lett å skylde på vaksinen dersom mensen er forsinket neste gang selv om det kan være mange andre grunner til at den kan være det (utenom graviditet)

Når du nevner det! Så kom mensen litt sent, bare snakk om noen dager (4-5). Har nokk med stress opp i mot vaksinen for min del vil jeg tro. Var veldig redd for å ta den.

Er det noen som har opplevd å få sen mens etter 2. dose med pfizer? Her kommer mensen vanligvis på fast dag, men nå er jeg på overtid..
Leste på et engelsk nettforum at noen hadde opplevd dette. Er det flere?

Jeg er ikke gravid, har tatt test.

Dette stod i VG idag. Kom på da at jeg hadde sett spørsmålet ditt her inne. Ser ut som det er en vanlig bivirkning :)

Vedlegg

• C7E8108B-3C78-4E62-962E-17255E544E5B.png
    C7E8108B-3C78-4E62-962E-17255E544E5B.png
    778 KB · Visninger: 81
Dette stod i VG idag. Kom på da at jeg hadde sett spørsmålet ditt her inne. Ser ut som det er en vanlig bivirkning :)
Se der ja! Jeg fikk til slutt TR fem dager på overtid, noe som pleier å være ganske uvanlig for meg. Den har også vart lenger enn vanlig.

Se der ja! Jeg fikk til slutt TR fem dager på overtid, noe som pleier å være ganske uvanlig for meg. Den har også vart lenger enn vanlig.

Da høres det ut som det kan være i sammenheng med vaksina ja :)

Var retorisk spm. Er noko som skjer med kvinner, så tvile på det.

Tenker at så lenge det kun er engangstilfelle så er det ikke grunn til bekymring :) det er generelt sett rapportert flere bivirkninger hos kvinner enn menn.

Tenker at så lenge det kun er engangstilfelle så er det ikke grunn til bekymring :) det er generelt sett rapportert flere bivirkninger hos kvinner enn menn.

Tenkte meir generelt, at mange kvinner opplever bivirkninger men lysten til å forske på kvinneting ol, er heller laber..

Interessant! TR kom hos meg på dag 23. Satt sprøyta på dag 20. Vanligvis kommer den på dag 31.

Den var forsinket denne gangen, om det har med vaksine å gjøre aner jeg ikke. Flere uker siden jeg tok første dose. Har også pcos så den kommer litt sånn når den vil

Tok moderna på torsdag (samme dag som forventet mens), men den dukket først opp i dag… Om det har en sammenheng aner jeg ikke.

Sjekk ut kvinnelege_gynekolog på insta, hun har lagret en story som heter Covid19
Virker som dette ikke er helt unormalt og hun forklarer hvorfor det kan skje :)
For øvrig en veldig fin konto med informasjon om kvinnehelse ❤️
jeg har ikke tatt vaksinen enda så ingen erfaring på området foreløpig :p

Forsinket! Grunnet forsinket el. Regelmessig ellers. Uansett, helt greit for meg :)

Fikk dose to i mai og mensen var en uke forsinket , men igjen så har jeg hatt hormonspiral i 1,5 år nå og mensen har gradvis blitt mindre det siste halve året . Så det kan jo være en effekt . Men jeg pleier alletid å få murringer noen dager før og noen kviser . Men nå så kom mens murringene når jeg var ferdig og kvisene likedan haha. Også var den fem dager over ca .

Vet ikke om sen mens enda da jeg ikke venter før om en uke.
Men jeg har fått mellomblødning nå en uke etter dose nr. 1.
Aldri skjedd tidligere, så tviler på at det er tilfeldig...

Back
Topp